Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2006, 19:25   #1
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard Waarin is het Vlaams Belang onterecht onverdraagzaam?

Waarin is het Vlaams Belang onterecht onverdraagzaam?

Meer en meer wordt onverdraagzaamheid en Vlaams Belang in één adem genoemd. Om erachter te komen of dit terecht is of niet, is de bedoeling van deze thread.

Iedereen mag een mening hebben natuurlijk, maar de denkers onderscheiden zich van de schapen en meelopers door stellingen te funderen met argumenten.

Ik herhaal: een mening hebben mag en moet kunnen, maar is het een eigen mening, waarbij men ook weet waarom men iets zegt, of is het een mening overgenomen uit de massa, zonder enig fundament? Slogantaal zeg maar.

Laat maar komen.

Waarin is het Vlaams Belang onterecht onverdraagzaam? Hoe minder reacties hoe duidelijker de zaak, zou ik zeggen.

Ik wil ook oproepen om niet op de man te spelen in deze, maar op de bal en met wederzijds respect, waarvoor mijn dank.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 juli 2006 om 19:30.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:34   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

sorry, forumklok staat verkeerd.

nog even wachten dus.

ik dacht dat het reeds één uur geleden was gepost. Op mijn klok is het nu 20.34

Laatst gewijzigd door circe : 8 juli 2006 om 19:35.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:42   #3
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Waarom zeg jij 'onterecht' onverdraagzaam? Je stelt toch de vraag of het terecht is of niet, maar je stelt meteen dat het onterecht is...

Anyway, ik vind dat ze nogal onverdraagzaam zijn omdat ze gehele bevolkingsgroepen over één kam scheren. Dat stoort mij het meest.
Bijvoorbeeld het islamofobe zoals Dewinter dat zelf omschreef. Een fobie hebben van mensen is niet meteen een toonbeeld van verdraagzaamheid.

Nog nooit heb ik één positief woord over een Marokkaan gehoord van het VB, wel allerlei scheldwoorden. Dan kan je het tch niet vreemd vinden dat ze als onverdraagzaam worden aanzien? Kan jij zo'n positieve commentaar vinden om mijn gedachten te ontkrachten? Je mag ze ook in de weegschaal leggen tegen al het negatieve dat ze over vreemden schrijven. Dan zie je meteen ook bij welke commetnaar over vreemdelingen het VB zijn gewicht in de schaal legt.

Al dat zwart/wit denken en telkens op anderen kappen zonder één teken te geven van zelfkritiek, is nog zo'n teken van onverdraagzaamheid.

Of je anderen daarmee kan vergelijken wil ik nu niet bespreken. Zou kunnen, maar jouw vraag ging over het VB, toch?

Nu is onverdraagzaamheid niet enkele een probleem van het VB hoor. Onze hele cultuur is steeds meer doordrongen van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken'. Alles moet snel gaan en iedereen moet zoveel mogelijk persoonlijk voordeel halen in zo weinig mogelijk tijd. Het VB speelt daar dan ook leuk op in.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:47   #4
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Ik wil eigenlijk ook wel eens graag weten waarom het VB volgens jou 'onterecht' onverdraagzaam zijn?
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:48   #5
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

gewist, dubbele posting.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 juli 2006 om 20:02.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:48   #6
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Waarom zeg jij 'onterecht' onverdraagzaam? Je stelt toch de vraag of het terecht is of niet, maar je stelt meteen dat het onterecht is...
Omdat onverdraagzaamheid ook terecht kan zijn. Wanneer men in mijn gezicht slaat hoef in dat terecht niet te verdragen.

Citaat:
Anyway, ik vind dat ze nogal onverdraagzaam zijn omdat ze gehele bevolkingsgroepen over één kam scheren. Dat stoort mij het meest.
Bijvoorbeeld het islamofobe zoals Dewinter dat zelf omschreef. Een fobie hebben van mensen is niet meteen een toonbeeld van verdraagzaamheid.
Ik zou dat niet durven zeggen. Het Vlaams Belang heeft vreemdelingen op haar lijsten staan.

Anyway. Men spreekt toch ook over 'de' Duitsers van de WO. Waaren ze allemaal facist? Neen. Toch doet men dat zo. Men spreekt ook over de Engelse supporters die alles kapotslaan. Zijn alle Engelsen hooligans? Neen. Toch zegt men dit zo. Dit is nu éénmaal een menselijke manier van zeggen.

En op de website van het VB staat duidelijk te lezen dat ook zij wel weten dat niet alle vreemdelingen zo zijn. Zij zeggen het er nog bij.


Citaat:
Nog nooit heb ik één positief woord over een Marokkaan gehoord van het VB, wel allerlei scheldwoorden. Dan kan je het tch niet vreemd vinden dat ze als onverdraagzaam worden aanzien?

Kan jij zo'n positieve commentaar vinden om mijn gedachten te ontkrachten? Je mag ze ook in de weegschaal leggen tegen al het negatieve dat ze over vreemden schrijven. Dan zie je meteen ook bij welke commetnaar over vreemdelingen het VB zijn gewicht in de schaal legt.
Ik heb ook nog nooit een positief woord gehoord over Dutroux bijvoorbeeld. Wil dat dan zeggen dat iedereen onverdraagzaam is? Neen, natuurlijk. Dat wil zeggen dat sommige dingen inderdaad niet door de beugel kunnen.

Trouwens stelt het Vlaams Belang duidelijk op hun website dat vreemdelingen die zich aanpassen hier welkom zijn. Let op het woordje 'welkom'.


Citaat:
Al dat zwart/wit denken en telkens op anderen kappen zonder één teken te geven van zelfkritiek, is nog zo'n teken van onverdraagzaamheid.
Het is toch niet altijd onterecht om op anderen te kappen. En daar ging het over. Wanneer is het onterecht.

Citaat:
Of je anderen daarmee kan vergelijken wil ik nu niet bespreken. Zou kunnen, maar jouw vraag ging over het VB, toch?
Dat is juist.

Citaat:
Nu is onverdraagzaamheid niet enkele een probleem van het VB hoor. Onze hele cultuur is steeds meer doordrongen van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken'. Alles moet snel gaan en iedereen moet zoveel mogelijk persoonlijk voordeel halen in zo weinig mogelijk tijd. Het VB speelt daar dan ook leuk op in.
Volledige akkoord.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 juli 2006 om 20:01.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:51   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld het islamofobe zoals Dewinter dat zelf omschreef. Een fobie hebben van mensen is niet meteen een toonbeeld van verdraagzaamheid.
Ten eerste heeft islamfobie niks met mensen te maken, maar met een ideologie.
Ten tweede is het geen fobie: een fobie is een ongegronde angst voor iets (agorafobie, arachnofobie).
Angst voor ideologieën zoals islam en nazisme is geen ongegronde angst. Je spreekt toch ook niet over nazifobie?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 20:01   #8
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Nog nooit heb ik één positief woord over een Marokkaan gehoord van het VB, wel allerlei scheldwoorden.
al één vooroordeel minder :
Welkom Boussoufa!


08.05.2006 13.47u - De Marokkaanse voetballer Mbark Boussoufa kreeg gisteren de trofee “Profvoetballer van het jaar”. De stervoetballer van AA Gent werd door zijn collega’s verkozen en liet de andere kandidaten ver achter zich.
Het moet niet altijd kommer en kwel zijn. We hebben de laatste jaren, maanden en weken al genoeg slecht nieuws te slikken gekregen over allochtone probleemjongeren.
Mbark Boussoufa bewijst dat het ook anders kan. Hij is een mooi voorbeeld van geslaagde integratie. Hij zorgt niet alleen voor fraai voetbal op de grasmat, hij is ook een toonbeeld van fair-play en weet zich in vlekkeloos Nederlands uit te drukken. De 21-jarige Boussoufa bewijst met andere woorden dat allochtonen best wel kansen krijgen in onze samenleving, als ze die ook willen zien en grijpen. Hij kan een teken van hoop zijn voor ons allemaal, autochtonen en allochtonen.
Onze tegenstanders maken van het vreemdelingenstandpunt van het Vlaams Belang maar al te vaak de karikatuur: “alle vreemdelingen buiten”. Maar dat is natuurlijk onzin. Wij steken de hand uit naar die vreemdelingen die hier Vlaming onder de Vlamingen willen worden. Wie dat niet wil, moet zijn geluk maar elders zoeken.
Wij steken de hand uit naar die immigranten die hier wonen en werken en die onze taal leren, onze waarden en normen en onze wetten respecteren. En daarom roepen wij vandaag: Welkom Boussoufa!

PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 21:31   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Onze hele cultuur is steeds meer doordrongen van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken'. Alles moet snel gaan en iedereen moet zoveel mogelijk persoonlijk voordeel halen in zo weinig mogelijk tijd. Het VB speelt daar dan ook leuk op in.
Alleen onze cultuur ?
Waarom denkt ge dat men naar hier wil komen, om ons uit onze miserie te verlossen?
Of is het ook van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Gelooft ge echt dat die zogenaamde verdraagzamen alles belangloos doen ?
Of zijn ze voorstander van migratie omdat ze er ergens voordeel bij hebben ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 12:39   #10
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Omdat onverdraagzaamheid ook terecht kan zijn. Wanneer men in mijn gezicht slaat hoef in dat terecht niet te verdragen.
Je neemt dus meteen een positie in in je vraagstelling. Als je op voorhand al het antwoord kent, waarom vraag je er dan naar?



Citaat:
Ik zou dat niet durven zeggen. Het Vlaams Belang heeft vreemdelingen op haar lijsten staan.

Anyway. Men spreekt toch ook over 'de' Duitsers van de WO. Waaren ze allemaal facist? Neen. Toch doet men dat zo. Men spreekt ook over de Engelse supporters die alles kapotslaan. Zijn alle Engelsen hooligans? Neen. Toch zegt men dit zo. Dit is nu éénmaal een menselijke manier van zeggen.

En op de website van het VB staat duidelijk te lezen dat ook zij wel weten dat niet alle vreemdelingen zo zijn. Zij zeggen het er nog bij.
Het zal best wel ergens op hun website zo staan, maar ergens verscholen tussen al het negatieve nieuws maarmee ze de migranten willen stigmatiseren.
Ik lees ook niet snel programmas van politieke partijen (eenderwelke) want dat komt wel vaker niet vereen met het gedrag dat die partijen in de praktijk mten blijken.
Vaak genoeg wordt er door het VB gekapt op vreemdelingen dit en vreemdelingen dat, maar er ontbreekt wel vaker enige vorm van zelfkritiek.

Als je anderen de vinger wijst zonder een vorm van grondige zelfkritiek vind ik diegene nogal onverdraagzaam. Er zijn nog anderen buiten het VB die dat ok doen hoor, maar dat verbloemt niet het gedrag van het VB hé.

Citaat:
Ik heb ook nog nooit een positief woord gehoord over Dutroux bijvoorbeeld. Wil dat dan zeggen dat iedereen onverdraagzaam is? Neen, natuurlijk. Dat wil zeggen dat sommige dingen inderdaad niet door de beugel kunnen.

Trouwens stelt het Vlaams Belang duidelijk op hun website dat vreemdelingen die zich aanpassen hier welkom zijn. Let op het woordje 'welkom'.
Alsjeblieft geen vergelijking maken tussen migranten en Dutroux. Sommige dingen kunnen inderdaad niet door de beugel, maar om zo'n kutvergelijking te maken en daarmee een hele groep (met ok vele onschuldigingen) door het slijk te halen en in één lijn te vernoemen met een kinderverkrachter, is er toch wel over zenne.

Het tricky gedeelte in je verhaal over welkom zijn zit niet in het woordje welkom, maar in het woordje 'aanpassen'. Kan je dat beter omschrijven?
Als aanpassen betekent dat ze vlaamse copietjes moeten worden, dan beperkt je ieders individuele vrijheid in de keuze van identiteitsvorming en ben je naar mijn mening onverdraagzaam.
Zoals je al gelezen hebt (of niet) ben ik een eclecticist wat betreft indentiteitsvorming en cultuurkeuze. Daarover moet het VB mij niet komen zeggen dat ik dat niet meer mag. Gelukkig ben ik zelf een Vlamingske en gaan ze hun 'eigen volk' daar toch niet mee lastig vallen, hoop ik.

Citaat:
Het is toch niet altijd onterecht om op anderen te kappen. En daar ging het over. Wanneer is het onterecht.
Als je nergens geen enkele blijk geeft van gezonde zelfkritiek maar wel iedere detail van anderen gaat bekritiseren, dan vind ik dat eenzijdige zever en noem ik het inderdaad onterecht onverdraagzaam!



Citaat:
Volledige akkoord.
Dat is dan ook wat mij het meest van al stoort, spijtig genoeg.
Niet alleen het VB heeft daar last van hoor. Denk aub niet dat ik enkel mij wil vastbijten in wat er zou schelen met het VB. Ik betrap er mij zelf ook wel af en toe op, maar wil er dan telkens werk van maken om daar iedere keer van te leren in de hoop dat ik daar tegen opgewassen geraak.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 12:42   #11
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Alleen onze cultuur ?
Waarom denkt ge dat men naar hier wil komen, om ons uit onze miserie te verlossen?
Of is het ook van 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Gelooft ge echt dat die zogenaamde verdraagzamen alles belangloos doen ?
Of zijn ze voorstander van migratie omdat ze er ergens voordeel bij hebben ?
Heb ik dat gezegd dan?

Maar het zou net interessant zij moest ieder voor zichzélf gaan kijken waar hij hieromtrent steken laat vallen.

Telkens vingertje wijzen naar anderen en niet naar zichzelf houdt het spijtig geneg enkel in stand. Daarom probeer ik mezelf steeds te verbeteren en hoop ik dat anderen dat ook gaan doen.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 13:28   #12
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard politiek

In de politiek bestaat geen verdraagzaamheid.Wat dat betreft is het VB nog redelijk braaf in vergelijking met zijn tegenstanders.Men hoeft trouwens helemaal niet verdraagzaam te zijn.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 13:58   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Het zal best wel ergens op hun website zo staan, maar ergens verscholen tussen al het negatieve nieuws maarmee ze de migranten willen stigmatiseren.
Ik lees ook niet snel programmas van politieke partijen (eenderwelke) want dat komt wel vaker niet vereen met het gedrag dat die partijen in de praktijk mten blijken.
Vaak genoeg wordt er door het VB gekapt op vreemdelingen dit en vreemdelingen dat, maar er ontbreekt wel vaker enige vorm van zelfkritiek.

Als je anderen de vinger wijst zonder een vorm van grondige zelfkritiek vind ik diegene nogal onverdraagzaam. Er zijn nog anderen buiten het VB die dat ok doen hoor, maar dat verbloemt niet het gedrag van het VB hé.
doe me eens een pleziertje en toon me eens waar andere partijen aan zelfkritiek doen?

(en nee, niet na de Augusta en andere schandelen hoor, gewoon "wij doen aan zelfkritiek" zoiets).
(en ook niet het befaamde Arrest: na lezing daarvan ben ik pro-VB geworden! )
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:21   #14
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
In de politiek bestaat geen verdraagzaamheid.Wat dat betreft is het VB nog redelijk braaf in vergelijking met zijn tegenstanders.Men hoeft trouwens helemaal niet verdraagzaam te zijn.8)
Dat er weinig of geen verdraagzaamheid is in de politiek klopt, maar VB is zeker net zo erg erin als alle anderen.

Men hoeft het misschien niet te zijn, het zou wel een teken zijn van volwassenheid en een basis van beleefdheidsvormen.

Ook hier geldt: het is niet omdat anderen zo zijn, dat je zelf zo moet gaan doen. Door je zelf niet zo te gedragen distantieer je je zelfs van de anderen, anders behoor je zelf toe tot die ene pot nat.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:24   #15
Reza
Banneling
 
 
Reza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
doe me eens een pleziertje en toon me eens waar andere partijen aan zelfkritiek doen?

(en nee, niet na de Augusta en andere schandelen hoor, gewoon "wij doen aan zelfkritiek" zoiets).
(en ook niet het befaamde Arrest: na lezing daarvan ben ik pro-VB geworden! )
Paulus heeft zelf bevestigt dat deze topic niet over andere partijen gaat. Door aan te tonen dat anderen ook onverdraagzaam zijn, kan je niet aantonen dat VB dat niet is hé.

Zoals ik al zei: ook hier geldt de regel "als anderen van de brug springen,...".


Ik vind andere partijen inderdaad ook onverdraagzaam, maar dan moet je daarover maar een nieuwe topic posten want dat is in deze topic niet het onderwerp an discussie.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:30   #16
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Je neemt dus meteen een positie in in je vraagstelling. Als je op voorhand al het antwoord kent, waarom vraag je er dan naar?
Ik vraag ernaar omdat zoals ik in mijn openingsposting zeg, dat velen alsmaar meer onverdraagzaamheid en Vlaams Belang in één adem noem. Nu is onderverdraagzaam zijn niet zo erg als deze ook terecht is. Ik gaf dat aan in een voorbeeld dat ik niet hoef te verdragen dan men bijvoorbeeld in mijn gezicht slaat. Dat is terechte onverdraagzaamheid. Ik kan namelijk geen onrecht verdragen.

Als het Vlaams Belang dingen niet kunnen verdragen, wat ze eigenlijk wel zou moeten dan wil ik wel eens weten welke dingen dit dan zijn.

Citaat:
Het zal best wel ergens op hun website zo staan, maar ergens verscholen tussen al het negatieve nieuws maarmee ze de migranten willen stigmatiseren.
Helemaal niet verscholen, het is zelfs één van hun leuze's. "Aanpassen of opkrassen". Dat is een politiek standpunt. Maar dat houdt ook in dat wie zich aanpast weldegelijk welkom is. En dat is iets helemaal anders dan beweren dat het Vlaams Belang alle vreemdelingen buiten wil, zoals zo vaak gebeurd. Dat is niet waar.


Citaat:
Ik lees ook niet snel programmas van politieke partijen (eenderwelke) want dat komt wel vaker niet vereen met het gedrag dat die partijen in de praktijk mten blijken.
Vaak genoeg wordt er door het VB gekapt op vreemdelingen dit en vreemdelingen dat, maar er ontbreekt wel vaker enige vorm van zelfkritiek.
Het is een (s)linkse leugen van de traditionelepartijen dat het Vlaams Belang ook maar iets tegen vreemdelingen heeft. Het Vlaams Belang heeft iets tegen het vreemdelingenbeleid. Maar dat is iets anders.

Citaat:

Als je anderen de vinger wijst zonder een vorm van grondige zelfkritiek vind ik diegene nogal onverdraagzaam. Er zijn nog anderen buiten het VB die dat ok doen hoor, maar dat verbloemt niet het gedrag van het VB hé.
Ongeacht dat je niet kunt stellen dat wie niet aan zelfkritiek doet automatisch onverdraagzaam is, is er ook geen enkele andere partij die dat doet.

Citaat:
Alsjeblieft geen vergelijking maken tussen migranten en Dutroux. Sommige dingen kunnen inderdaad niet door de beugel, maar om zo'n kutvergelijking te maken en daarmee een hele groep (met ok vele onschuldigingen) door het slijk te halen en in één lijn te vernoemen met een kinderverkrachter, is er toch wel over zenne.
Ik maakte de vergelijking omdat jij zei: dat wie nooit een positief woord over iemand zegt automatisch onverdraagzaam is. Tenminste zo heb ik het begrepen. Deze redenering wilde ik ontkrachte door de vergelijking te maken met Dutroux. Het was niet mijn bedoeling om migranten met Dutroux te vergelijken.

Citaat:
Het tricky gedeelte in je verhaal over welkom zijn zit niet in het woordje welkom, maar in het woordje 'aanpassen'. Kan je dat beter omschrijven?
Als aanpassen betekent dat ze vlaamse copietjes moeten worden, dan beperkt je ieders individuele vrijheid in de keuze van identiteitsvorming en ben je naar mijn mening onverdraagzaam.
Kijk. Als je besluit om te emigreren naar een ander land, dan mag je toch verwachten dat je bereid bent om tenminste de taal van, dat land te leren? Of niet soms. Zie jij soms een Vlaming naar Amerika of naar Frankrijk emigreren en daar eisen in het Vlaams behandeld te worden? Dat kan toch niet?

Citaat:
Zoals je al gelezen hebt (of niet) ben ik een eclecticist wat betreft indentiteitsvorming en cultuurkeuze. Daarover moet het VB mij niet komen zeggen dat ik dat niet meer mag. Gelukkig ben ik zelf een Vlamingske en gaan ze hun 'eigen volk' daar toch niet mee lastig vallen, hoop ik.
Natuurlijk gaan ze daar hun eigen volk niet mee lastigvallen. Die spreken de landstaal sowieso.

Citaat:
Als je nergens geen enkele blijk geeft van gezonde zelfkritiek maar wel iedere detail van anderen gaat bekritiseren, dan vind ik dat eenzijdige zever en noem ik het inderdaad onterecht onverdraagzaam!
Dan is elke partij onverdraagzaam.


Citaat:
Dat is dan ook wat mij het meest van al stoort, spijtig genoeg.
Niet alleen het VB heeft daar last van hoor. Denk aub niet dat ik enkel mij wil vastbijten in wat er zou schelen met het VB. Ik betrap er mij zelf ook wel af en toe op, maar wil er dan telkens werk van maken om daar iedere keer van te leren in de hoop dat ik daar tegen opgewassen geraak.
Veel succes

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:56   #17
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarin is het Vlaams Belang onterecht onverdraagzaam?

Meer en meer wordt onverdraagzaamheid en Vlaams Belang in één adem genoemd. Om erachter te komen of dit terecht is of niet, is de bedoeling van deze thread.

Iedereen mag een mening hebben natuurlijk, maar de denkers onderscheiden zich van de schapen en meelopers door stellingen te funderen met argumenten.

Ik herhaal: een mening hebben mag en moet kunnen, maar is het een eigen mening, waarbij men ook weet waarom men iets zegt, of is het een mening overgenomen uit de massa, zonder enig fundament? Slogantaal zeg maar.

Laat maar komen.

Waarin is het Vlaams Belang onterecht onverdraagzaam? Hoe minder reacties hoe duidelijker de zaak, zou ik zeggen.

Ik wil ook oproepen om niet op de man te spelen in deze, maar op de bal en met wederzijds respect, waarvoor mijn dank.

Paulus.
Ik vind dat het Vlaams Belang terecht onverdraagzaam is tegen bv. homosexuelen en Lesbiennes.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 15:03   #18
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Enkele vzw's van het VB zijn veroordeeld voor racisme. In dat arrest vindt u onder de titel stavingsstukken genoeg teksten om te concluderen dat het VB onverdraagzaam is.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 16:37   #19
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Ze kaarten een probleem aan, maar daarbij veralgemenen ze zo erg dat de goeden het met de slechten bekopen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 16:37   #20
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Ik vind dat het Vlaams Belang terecht onverdraagzaam is tegen bv. homosexuelen en Lesbiennes.
Aah dat is wel correct! Zeker onder invloed van seutje Colen?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be