Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2020, 04:27   #2261
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Spreek dus niet voor andere mensen dan vannachter uw veilige computer
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 08:42   #2262
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Spreek dus niet voor andere mensen dan vannachter uw veilige computer
U wil me het zwijgen opleggen. Awel, ik voel me een beetje Theo, doe uw best.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 15:45   #2263
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus als er maar genoeg tijd overheen gaat veranderen vluchtelingen vanzelf in niet-vluchtelingen??
Ja. Er zijn tal van voorbeelden van volkeren die zijn verdreven en gevlucht en wél zijn geïntegreerd in hun nieuwe thuisland(en). Sterker: alleen de vierde generatie Palestijnen worden nog vluchtelingen genoemd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In het internationaal recht gaat dit natuurlijk niet op , en dat recht is wat wordt toegepast.
Het heeft niets met internationaal recht te maken wat de UNRWA doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zo lang die mensen nog steeds geen burgers van een staat zijn en nog steeds in tijdelijke verblijven zitten blijven het vluchtelingen.
Dat is de verantwoordelijkheid van de Arabische buurlanden van Israël.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 23:09   #2264
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ja. Er zijn tal van voorbeelden van volkeren die zijn verdreven en gevlucht en wél zijn geïntegreerd in hun nieuwe thuisland(en).
Ik zie de overeenkomst met andere volkeren niet. Als u die wel ziet hoe komt het dan dat het bij de Palestijnen anders loopt ?
Citaat:
Sterker: alleen de vierde generatie Palestijnen worden nog vluchtelingen genoemd.
Door of volgens wie ?

Citaat:
Het heeft niets met internationaal recht te maken wat de UNRWA doet.
Verklaar u nader
En waarom is het een probleem dat UNRWA de vluchtelingenstatus aan hen geeft?
Citaat:
Dat is de verantwoordelijkheid van de Arabische buurlanden van Israël.
Een bezetter is VERANTWOORDELIJK VOOR HET VOLK DAT HIJ BEZET.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 08:07   #2265
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik zie de overeenkomst met andere volkeren niet. Als u die wel ziet hoe komt het dan dat het bij de Palestijnen anders loopt ? Door of volgens wie ?

Verklaar u nader
En waarom is het een probleem dat UNRWA de vluchtelingenstatus aan hen geeft?

Een bezetter is VERANTWOORDELIJK VOOR HET VOLK DAT HIJ BEZET.
Je ziet dat natuurlijk wel : de internationale gemeenschap, UNCR voorop, heeft de vroegere vluchtelingenproblematiek na WO II degelijk aangepakt en in minder dan 10 jaar miljoenen ontheemden laten opnemen in hun nieuwe landen. Die zijn niet blijven hangen in nostalgie over hun pruisische identiteit, maar zijn nu ofwel rus ofwel pool geworden.

In groot contrast met het 'op maat' gemaakte UNRWA, dat het vluchtelingenprobleem enkel perpetualiseerde.

Wat heeft UNRWA al ooit bereikt om Jordanië, Libanon en Syrië ertoe te bewegen die mensen het burgerschap te geven ? Ze zijn daar, en ze zullen nooit ergens anders naartoe gaan. UNRWA weet dat heel goed, maar negeert het straal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 april 2020 om 08:08.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 13:13   #2266
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Een bezetter is VERANTWOORDELIJK VOOR HET VOLK DAT HIJ BEZET.
Hangt er van af wat u verantwoordelijkheid noemt. Het kan perfect verantwoordelijk het ene volk te negeren, en eigen mensen voorrang te geven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 19:20   #2267
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U wil me het zwijgen opleggen. Awel, ik voel me een beetje Theo, doe uw best.
bijlang niet, zielige poging om calimero te spelen. praat gerust verder, je doet de Palestijnse zaak eer aan door onzin rond te spuien hier (y)
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 19:58   #2268
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
bijlang niet, zielige poging om calimero te spelen. praat gerust verder, je doet de Palestijnse zaak eer aan door onzin rond te spuien hier (y)
U mag dat zielig vinden, maar het bent wel U die wil dat ik zwijg.

En de Palestijnse zaak, die is in kannen en kruiken. Die mensen zijn kanonnenvoer om Israël te jennen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 19:51   #2269
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U mag dat zielig vinden, maar het bent wel U die wil dat ik zwijg.

En de Palestijnse zaak, die is in kannen en kruiken. Die mensen zijn kanonnenvoer om Israël te jennen.


keep on dreaming
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2020, 23:31   #2270
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af wat u verantwoordelijkheid noemt. Het kan perfect verantwoordelijk het ene volk te negeren, en eigen mensen voorrang te geven.
Ze negeren niet slechts een ander volk , ze zijn volcontinu actief om dat volk het leven zuur te maken in de hoop hun grotere Israel te creëren.
We zijn inmiddels een halve eeuw verder en ze hebben het nog steeds niet gerealiseerd. Ze zouden eens iets anders kunnen proberen , een minder egoistische strategie , een strategie die bovendien wordt aangestuurd door de reële dreiging ipv de vermeende dreiging.

Andere staten geven hun eigen volk ook voorrang , maar wel zonder een ander volk te onderdrukken. Palestijnen zijn geen Aliens die een veel grotere dreiging vormen dan mensen, normaliseren is mogelijk.
Die demonstraties boden een kans om de zaak te de-escaleren. Het begon met een grote groep mensen zonder vuurwapens die met begrijpelijke reden kwamen demonstreren, en Israel besloot de boel te escaleren door net te doen alsof er een levensgevaarlijk leger hun grens wilde passeren. Ze begonnen kisten vol munitie op de demonstranten af te vuren terwijl er andersom geen kogel vloog . Zoiets zie je alleen in landen met extreme dictators aan de macht.

Gezien de machtsverhoudingen is het realistisch om Israel te bekritiseren , veel meer dan de Palestijnen. Het hele idee dat een kleine groep mensen voortdurend schuldig is aan hun eigen onderdrukking is totaal niet realistisch.
De huidige toestand is het resultaat van beleid dat door grootmachten is gevoerd in de afgelopen halve eeuw. De PA en hamas hebben geen reet te vertellen, en toch worden ze verantwoordelijk gehouden voor alles dat fout gaat.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 22:02   #2271
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ze negeren niet slechts een ander volk , ze zijn volcontinu actief om dat volk het leven zuur te maken in de hoop hun grotere Israel te creëren.
Citaat:
We zijn inmiddels een halve eeuw verder en ze hebben het nog steeds niet gerealiseerd.
Hmm, wie is er hier altijd aan't wijzen op de expansie van Israël? Van de paar enclaves in 1948 naar wat nu door Google Maps als Israël wordt aangeduid. Bent het niet U die altijd al schreef dat Gaza een stuk Israël is?
Citaat:
Ze zouden eens iets anders kunnen proberen , een minder egoistische strategie , een strategie die bovendien wordt aangestuurd door de reële dreiging ipv de vermeende dreiging.
Waarom, de langzaamaanactie op de Westelijke Jordaanoever is wat de overheid van Israël het nu aan het doen is.

Citaat:
Andere staten geven hun eigen volk ook voorrang , maar wel zonder een ander volk te onderdrukken.
Tibetanen, Rohingya, Amazone Indianen.

Citaat:
Palestijnen zijn geen Aliens die een veel grotere dreiging vormen dan mensen, normaliseren is mogelijk.
Toch gebeurt het niet. Maar ja, de doorsnee Palestijn is zeker geen Alien.
Citaat:
Die demonstraties boden een kans om de zaak te de-escaleren. Het begon met een grote groep mensen zonder vuurwapens die met begrijpelijke reden kwamen demonstreren, en Israel besloot de boel te escaleren door net te doen alsof er een levensgevaarlijk leger hun grens wilde passeren.
Dat is uw interpretatie.
Citaat:
Ze begonnen kisten vol munitie op de demonstranten af te vuren terwijl er andersom geen kogel vloog
Niet vanuit het kanonnenvoer dat naar de grens werd gejaagd. Maar de hoeveelheid andere aanvallen konden wel tellen, of vergeet u elke raket en mortier afgevuurt gevoeglijk?
Citaat:
Zoiets zie je alleen in landen met extreme dictators aan de macht.
Denkt U?
Citaat:
Gezien de machtsverhoudingen is het realistisch om Israel te bekritiseren , veel meer dan de Palestijnen.
Sta op, verdrukten der aarde.
Citaat:
Het hele idee dat een kleine groep mensen voortdurend schuldig is aan hun eigen onderdrukking is totaal niet realistisch.
Het blijft wel een geniaal excuus voor het kiesvee dat elke dag opnieuw denkt het risico te lopen opgeblazen te worden.
Citaat:
De huidige toestand is het resultaat van beleid dat door grootmachten is gevoerd in de afgelopen halve eeuw.
Onderandere.
Citaat:
De PA en hamas hebben geen reet te vertellen, en toch worden ze verantwoordelijk gehouden voor alles dat fout gaat.
Toch kan Hamas van het ene moment op het andere een paar 1000 betogers van de Israëli grens wegroepen. En ze hebben dat gezeik in eigen nek gehaald door zichzelf uit te roepen als leiders van Gaza.
Wat de betreft de PA, het lijkt erop dat er andere forumleden die Pro pally zijn, de PA als verraders bestempelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 21:39   #2272
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, wie is er hier altijd aan't wijzen op de expansie van Israël? Van de paar enclaves in 1948 naar wat nu door Google Maps als Israël wordt aangeduid. Bent het niet U die altijd al schreef dat Gaza een stuk Israël is?
Nee , dat was ik zeker niet aan het schrijven. Ik schreef dat het bezet wordt en dat daar bepaalde verantwoordelijkheden voor Israel aan vastzitten.

Citaat:
Waarom, de langzaamaanactie op de Westelijke Jordaanoever is wat de overheid van Israël het nu aan het doen is.
Er zijn factoren die de boel afremmen. feit is dat expansie steeds een belangrijke rode lijn is door een halve eeuw Israelische politiek.

Citaat:
Tibetanen, Rohingya, Amazone Indianen.
Ik claim niet dat er geen andere volken zijn die onderdrukt worden. Ik sprak over staten waar dat niet gebeurt.
In de lijst met onderdrukte volkeren horen de Palestijnen ook te staan, dat zeg ik .



Citaat:
Niet vanuit het kanonnenvoer dat naar de grens werd gejaagd.
Dit idee is onjuist. Om dat in te zien moet u naar de tijd die aan de protesten vooraf gaan kijken, naar het ontstaan van die protesten tegen de wil van hamas in. De bevolking van gaza heeft enorm veel redenen om te gaan protesteren , dus waarom denkt u dat ze er heen gejaagd zijn??
Citaat:
Maar de hoeveelheid andere aanvallen konden wel tellen, of vergeet u elke raket en mortier afgevuurt gevoeglijk?
Denkt U?
de demonstranten schoten raketten af tijdens de protesten??? Israel zelf heeft andere incidenten niet als reden voor hun optreden tijdens de demonstraties gegeven, voor zover ik weet.
Citaat:
Sta op, verdrukten der aarde.
merkwaardige reactie.
Citaat:
Het blijft wel een geniaal excuus voor het kiesvee dat elke dag opnieuw denkt het risico te lopen opgeblazen te worden.
Wat is daar geniaal aan?
Voor vele Israeli zijn de palestijnen gewoon untermenschen , of ze werkelijk zo bang zijn om opgeblazen te worden betwijfel ik . En als ze het wel zijn dan kunnen ze voor verschillende oplossingen kiezen.

Opmerkelijk is wel dat u alle denkbare Palestijns geweld uit het verleden als logische reden ziet voor het handelen van Israel maar het grootschaligere geweld van Israel jegens de Palestijnen niet , als het gaat over hoe Palestijnen handelen.

De impact van de militaire Israelische acties in de afgelopen 10 jaar alleen , en zelfs zonder de blokkade erbij te betrekken, is enorm . Duizenden doden en enorme materiële schade , ook aan privé eigendommen en infrastructuur op slechts 3 miljoen mensen. Dat is meer dan alle doden en schade van alle aanslagen door moslims in Europa en de VS bij elkaar in de afgelopen 10 jaar.
En kijk eens wat het effect daarvan is! En dan vreemd vinden dat gazanen zich vijandig opstellen

Veel gazanen realiseren zich natuurlijk dat zij met geweld richting Israel niets voor elkaar krijgen , vandaar dat het idee van ongewapend protest was ontstaan.


Citaat:
Toch kan Hamas van het ene moment op het andere een paar 1000 betogers van de Israëli grens wegroepen.
Dat betekent niet dat hamas hen er ook naar toe gestuurd heeft! hier in Europa kunnen demonstraties ook verboden worden. Dat betekend toch niet dat de overheden ze zelf georganiseerd hebben! juist niet. "Hamas security break up Gaza protests"
https://www.i24news.tv/en/news/inter...ests-witnesses
Citaat:
En ze hebben dat gezeik in eigen nek gehaald door zichzelf uit te roepen als leiders van Gaza.
Dat is weer een ander verhaal.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 23:39   #2273
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nee , dat was ik zeker niet aan het schrijven. Ik schreef dat het bezet wordt en dat daar bepaalde verantwoordelijkheden voor Israel aan vastzitten.
Israël heeft over Gaza een heel ander idee.
En ja, hoe Israël de Westoever aanpakt , dat is niet bepaald een methode waar ik mee akkoord ben.
Citaat:
Er zijn factoren die de boel afremmen. Feit is dat expansie steeds een belangrijke rode lijn is door een halve eeuw Israelische politiek.
En de ironie, elke ferme uitbreiding kwam er na een aanval van de Arabische Liga.
Citaat:
Ik claim niet dat er geen andere volken zijn die onderdrukt worden. Ik sprak over staten waar dat niet gebeurt.
In de lijst met onderdrukte volkeren horen de Palestijnen ook te staan, dat zeg ik .
En niet alleen Israël onderdrukt de Palestijnen, nietwaar.
Citaat:
Dit idee is onjuist.
Het komt gewoon niet overeen met uw wensen.
Citaat:
Om dat in te zien moet u naar de tijd die aan de protesten vooraf gaan kijken, naar het ontstaan van die protesten tegen de wil van hamas in. De bevolking van Gaza heeft enorm veel redenen om te gaan protesteren , dus waarom denkt u dat ze er heen gejaagd zijn??
Omdat het pas een recentelijke ontwikkeling. 1 van de opties om internationale aandacht te krijgen en Israël tot boeman te maken.
(helaas is de media nu te hard bezig met Covid-19, niet met het melden van een Palestijn doodgemarteld door Israëli veiligheidsdiensten.)
Citaat:
de demonstranten schoten raketten af tijdens de protestesten.
Dat moet niet. Een debiel met een Farj of mortier ergens anders is voldoende om de schijn hoog te houden.
Citaat:
Israel zelf heeft andere incidenten niet als reden voor hun optreden tijdens de demonstraties gegeven, voor zover ik weet.
Israël vind het blijkbaar niet nodig dan he. Gaat u het duidelijk maken?
Citaat:
merkwaardige reactie.
U mag dat merkwaardig vinden.
Citaat:
Wat is daar geniaal aan?
Dat het nog steeds werkt, voor de leiders betrokken, van welke partij dan ook.
Citaat:
Voor vele Israeli zijn de palestijnen gewoon untermenschen , of ze werkelijk zo bang zijn om opgeblazen te worden betwijfel ik . En als ze het wel zijn dan kunnen ze voor verschillende oplossingen kiezen.
Ik kan niet spreken voor vele Israëli, en ik word er telkens op gewezen door u, Taman of een occasionele voorbijdrijvende Paly sympathisant dat ik dat ook niet mag als ik over Palestijnen spreek.
Citaat:
Opmerkelijk is wel dat u alle denkbare Palestijns geweld uit het verleden als logische reden ziet voor het handelen van Israel maar het grootschaligere geweld van Israel jegens de Palestijnen niet , als het gaat over hoe Palestijnen handelen.
Ik zie de acties van Israël ook als reden waarom palestijnen als een stel hobewoners reageren. Maar dat veranderd de hele situatie niet. De Palestijnen worden gebruikt, zoals de Engelsen de Spanjaarden gebruikten als bloedende wonde in de Franse buik.
Citaat:
De impact van de militaire Israelische acties in de afgelopen 10 jaar alleen , en zelfs zonder de blokkade erbij te betrekken, is enorm . Duizenden doden en enorme materiële schade , ook aan privé eigendommen en infrastructuur op slechts 3 miljoen mensen. Dat is meer dan alle doden en schade van alle aanslagen door moslims in Europa en de VS bij elkaar in de afgelopen 10 jaar.
En toch is het probleem niet weg. Dat wil dus zeggen dat het huidige systeem dat gebruikt wordt of niet werkt, of een ander doel dient.
Citaat:
En kijk eens wat het effect daarvan is! En dan vreemd vinden dat gazanen zich vijandig opstellen
Bof, Islamieten die zich vijandig opstellen naar dhimmies, ongelovigen en heidenen, ook niets nieuw hoor.
Citaat:
Veel Gazanen realiseren zich natuurlijk dat zij met geweld richting Israel niets voor elkaar krijgen , vandaar dat het idee van ongewapend protest was ontstaan.
En dat werkt ook niet. En nu? Masada achterna?
Citaat:
Dat betekent niet dat hamas hen er ook naar toe gestuurd heeft!
En wat gebeurt er als iemand niet naar Hamas bevelen luistert? Een motorritje bijvoorbeeld?
Citaat:
Hier in Europa kunnen demonstraties ook verboden worden. Dat betekend toch niet dat de overheden ze zelf georganiseerd hebben! juist niet.
In Europa kan een overheid met moeite een paar rellende jongeren stoppen.
Citaat:
Dat is weer een ander verhaal.
Neen, het is gewoon een deel van het grote geheel. Je kan de acties van de grote boze wolf toch niet een ander verhaal noemen binnen het verhaal van Roodkapje?.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 08:44   #2274
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus als er maar genoeg tijd overheen gaat veranderen vluchtelingen vanzelf in niet-vluchtelingen??

In het internationaal recht gaat dit natuurlijk niet op , en dat recht is wat wordt toegepast.
Zo lang die mensen nog steeds geen burgers van een staat zijn en nog steeds in tijdelijke verblijven zitten blijven het vluchtelingen.
Hoe zit het met de miljoenen Duitse vluchtelingen die na WOII uit Tsjechië, Koningsbergen,... werden verjaagd?

Zij spraken Duits maar woonden al eeuwen in de gebieden waar ze uit werden verjaagd.

Hebben zij vandaag ook een organisatie zoals UNWRA nodig of werden zij wél deftig opgevangen door Duitsland?

Hoe zit het met de Armenen die werden verjaagd? Hebben zij vandaag de dag ook nog een vluchtelingenorganisatie nodig zoals UNWRA?


De Palestijnen die zijn moeten vluchten worden tot in de eeuwigheid als vluchtelingen bestempeld om welgeteld één reden: als wapen tegen Israël.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 april 2020 om 08:46.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 15:36   #2275
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe zit het met de miljoenen Duitse vluchtelingen die na WOII uit Tsjechië, Koningsbergen,... werden verjaagd?

Zij spraken Duits maar woonden al eeuwen in de gebieden waar ze uit werden verjaagd.
En ze zijn vervolgens ergens anders opgenomen als staatsburger.

Citaat:
Hebben zij vandaag ook een organisatie zoals UNWRA nodig of werden zij wél deftig opgevangen door Duitsland?

Hoe zit het met de Armenen die werden verjaagd? Hebben zij vandaag de dag ook nog een vluchtelingenorganisatie nodig zoals UNWRA?
Citaat:
De Palestijnen die zijn moeten vluchten worden tot in de eeuwigheid als vluchtelingen bestempeld om welgeteld één reden: als wapen tegen Israël.
Dus de VN is dit wapen aan het inzetten tegen Israel ?
Wanneer je wordt verjaagd en ook nog wordt bezet en geen burger van een staat kan worden blijf je vluchteling ! ongeacht tijdsduur , zo simpel is het.

Dit betekend overigens niet dat terugkeer van al die vluchtelingen naar Israel realistisch is.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 08:56   #2276
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En ze zijn vervolgens ergens anders opgenomen als staatsburger.
Zoals, bijvoorbeeld, in Israël.

En nu nog steeds, als een Palestijn door de juiste bureaucratische hoepels kan springen in progressieve landen.
Citaat:
Dus de VN is dit wapen aan het inzetten tegen Israel ?
Neen, de VN wordt ingezet als wapen, om onder andere de Palestijnen als mes in de zij van Israël te steken en Israël ferme kosten te laten maken.
Citaat:
Wanneer je wordt verjaagd en ook nog wordt bezet en geen burger van een staat kan worden blijf je vluchteling ! ongeacht tijdsduur , zo simpel is het.
Ik dacht dat dat net het hele eieren eten was, Palestijnen willen geen bruger van een andere staat worden, die willen Palestijn in Palestina zijn, en waar is Palestina, ah, daar waar de Palestijnen zijn.
Citaat:
Dit betekend overigens niet dat terugkeer van al die vluchtelingen naar Israël realistisch is.
Dat is niet realistisch. Er zijn in totaal een 13 000 000 Palestijnen, waarvan een kleine 6 000 000 door de VN erkend vluchteling zijn (en dus UNWRA steun trekken). (Goe bezig kerels, jullie zijn begonnen met officieel 700 000)
Israël telt 9 100 000 burgers, waarvan reeds 1 800 000 Palestijnen. Gooi er daar de rest van de Palestijnen bij en je krijgt een Rwandese "omvolking".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 14:36   #2277
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals, bijvoorbeeld, in Israël.

En nu nog steeds, als een Palestijn door de juiste bureaucratische hoepels kan springen in progressieve landen.
In de VS bedoeld u . Weinig tot geen kans daar.

Citaat:
Neen, de VN wordt ingezet als wapen,
Hoe dan ?
Citaat:
om onder andere de Palestijnen als mes in de zij van Israël te steken en Israël ferme kosten te laten maken.
Welk ander instrument is er om het inhumane beleid van Israel te bekritiseren??
De kosten die Israel maakt ??? doet dat er toe?
Citaat:
Ik dacht dat dat net het hele eieren eten was, Palestijnen willen geen bruger van een andere staat worden, die willen Palestijn in Palestina zijn, en waar is Palestina, ah, daar waar de Palestijnen zijn.
Ze willen een eigen levensvatbare staat. Er zijn er ook die gaza ontvluchten , is niet makkelijk , ze moeten genoeg geld hebben. Velen hebben niets te willen of kiezen en zitten vast. U beschuldigd mensen er van niet van hun geboortegrond te willen verdwijnen , vreemd.

Citaat:
Dat is niet realistisch.
Dat zeg ik ook steeds , maar dat verandert niets aan de vluchtelingenstatus. Het feit dat zo veel vluchtelingen niet in Israel opgenomen kunnen worden is daarbij toch niet bepalend ?
Die vluchtelingen zijn al decennia lang de lul van diverse besluitvorming of besluiteloosheid. De VN en Israel zijn de hoofdrolspelers. U ziet graag dat de vluchtelingen nogmaals gestraft worden door geen hulp te bieden?
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2020, 17:53   #2278
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
In de VS bedoeld u . Weinig tot geen kans daar.
Uw VS fobie is indrukwekkend.
Citaat:
Hoe dan ?
Als u dat nog niet doorhebt, dan is het echt wel hopeloos. De Palestijnen worden gebruikt als propagandawapen, kanonnenvoer, en bleeding heart fondsenwerving.
Citaat:
Welk ander instrument is er om het inhumane beleid van Israel te bekritiseren??
Veronderstelling, u hebt 10 verschillende methodes om het inhumane beleid van Israël te bekritiseren. En wat gaat dat helpen?
Citaat:
De kosten die Israel maakt ??? doet dat er toe?
Voor u niet nee, voor mij ook niet, maar voor Israëli politici en hun kiesvee, wel.
Citaat:
Ze willen een eigen levensvatbare staat.
De Koerden willen die ook. So?
Citaat:
Er zijn er ook die Gaza ontvluchten , is niet makkelijk , ze moeten genoeg geld hebben. Velen hebben niets te willen of kiezen en zitten vast.
Erg he, zo'n oneerlijke wereld.
Citaat:
U beschuldigd mensen er van niet van hun geboortegrond te willen verdwijnen , vreemd.
Maar ze mogen toch perfect in Gaza blijven. En het was wel U die beweerde dat Palestijnen hun eigen landje overal bijhebben waar ze zijn.
Citaat:
Dat zeg ik ook steeds , maar dat verandert niets aan de vluchtelingenstatus. Het feit dat zo veel vluchtelingen niet in Israel opgenomen kunnen worden is daarbij toch niet bepalend ?
Hetgeen nog steeds geëist wordt is de dissolutie van Israël, en de onvoorwaardelijke uitdeling van de materiele weelde van de Israëlische bevolking onder de vluchtelingen en hun "beschermheren".
Citaat:
Die vluchtelingen zijn al decennia lang de lul van diverse besluitvorming of besluiteloosheid.
Klopt, en die vluchtelingenleiders helpen de situatie niet verder.
Citaat:
De VN en Israel zijn de hoofdrolspelers.
Vergeet u de VS en de Arabische Liga niet? De Sovjets zijn al even geen factor meer.
Citaat:
U ziet graag dat de vluchtelingen nogmaals gestraft worden door geen hulp te bieden?
Ik zie liever geen vluchtelingen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2020, 18:49   #2279
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.091
Standaard

En zoals het altijd gaat, valt elke beslissing terug op diegenen die de macht hebben om die door te voeren. Dus : Israël zelf.
Na een jaar en drie verkiezingen die niets oplosten is er nu toch een politiek akkoord tot het maken van een eenheidsregering tussen Likud en Gantz zijn fractie. Met daarbij de toezegging dat met ingang vanaf 20 juni de annexatie van delen van westbank zal opgestart worden.

Powerplay, zo werkt het altijd. Wat derden of de betrokken arabieren zelf daarover denken gaan ze dik hunne rekker vegen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2020, 14:30   #2280
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En zoals het altijd gaat, valt elke beslissing terug op diegenen die de macht hebben om die door te voeren. Dus : Israël zelf.
Na een jaar en drie verkiezingen die niets oplosten is er nu toch een politiek akkoord tot het maken van een eenheidsregering tussen Likud en Gantz zijn fractie. Met daarbij de toezegging dat met ingang vanaf 20 juni de annexatie van delen van westbank zal opgestart worden.

Powerplay, zo werkt het altijd. Wat derden of de betrokken arabieren zelf daarover denken gaan ze dik hunne rekker vegen.
Dus omdat het altijd zo werkt is het ook een goede zaak ?
Ik durf er om te wedden dat wanneer u zelf slachtoffer bent , er plotseling heel anders over denkt.

Het feit dat de westbank nog steeds niet geannexeerd is komt door mensen die er anders over denken, door druk van buitenaf. Ook de macht van Israel kent zijn beperkingen.
Het feit dat Trump aan de macht is maakt het nu mogelijk annexatie door te voeren.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be