Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2017, 06:11   #401
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...
...
Als kenner beeldhouwer of bronsgieter kan je nog wat uren door palaveren over de gebruikte technieken ed
Inderdaad: over smaken & kleuren kan je uuuuuuuuuuuuuuren palaveren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 09:03   #402
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Degenen die veel geld opbrengen als ze dood zijn.
Kijk eens aan, een fan van Damien Hirst.

Straf
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 09:33   #403
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De ideologische teneur daarvan is duidelijk destructief, nl: ‘whites must perisch…’
Is dat cultuurmarxisme voor jou?

Eigenaardig.

Uw interpretatie van het "gelijktrekken" van rechten en vrijheden voor alle mensen beschouwt ge als een negatieve trend. i.e. ipv van dat minderheden en onderdrukten opgeheven worden tot een niveau van "witmans" concludeer je eerder dat het gelijktrekken betekent dat "witmans" moet inboeten om tot het niveau van de onderdrukten.
Waarom zou dat destructief zijn? Dat moet toch helemaal niet? Kijk naar vrouwenstemrecht en emancipatie in begin 20e eeuw?...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Deze alinea erin verklaart een en ander:

“The essay you have just seen is completely meaningless and was randomly generated by the Postmodernism Generator. To generate another essay, follow this link.”

Nice try, though.
Dju toch.

Wie heb ik er weer mee liggen gehad... aja MIS. oh boy, dat was nogal eens wat.

Bon, over post-modernisme en het "nut" ervan wil ik ook nog eens een boompje opzetten. Misschien hier?: http://forum.politics.be/showthread.php?t=190095

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Opgezocht naar je aanwijzingen, echter niets daarvan gevonden.
Verlos me uit m’n onwetendheid graag.
De Engelse romantische dichters van begin 19e eeuw; een synoniem voor wanderlust, het verlangen het eigen huis te verlaten, te reizen en te ontdekken.

hier meer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wanderlust
https://en.wikipedia.org/wiki/Oikophobia

Ik haal het maar aan omdat het actueel gebruik van de term in politieke context bij uitstek negatief is; de afbraak van de eigen waarden, omarmen van vreemde cultuur enkel vanuit een anti-cultuur reflex, misplaatst schuldgevoel.
Dat was het dus absoluut niet bij conceptie van de term. Daar ligt de nadruk op het té beklemd voelen in het vertrouwelijke, de "comfort zone" zoals men nu zou zeggen. de reactie is dan verkennen, op zoek gaan naar het nieuwe zonder een referentie naar het verloochenen van zichzelf.

Opvallend hoe die term nu voor de kar wordt gespannen van een politieke groep en zo een andere, negatieve betekenis begint te krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uiteraard ben je niet a-moreel, hoogstens andere waarden toegedaan, al blijkt dat die ‘multiculturele waarden’ tot nog toe nergens ter wereld hun vruchten hebben afgeworpen, toch niet in de zgn kruisbestuiving tussen de westerse en islamitische waarden.
Maar mss kan je hier enkele voorbeelden geven van zgn ‘islamitische verrijking’, waar we door westerse progressieven steeds aan herinnerd worden, want daar gaat deze draad immers over.
Ha, wat dacht je van de grote migratiegolven naar de VS in de 19e-20e eeuw? Italianen, Ieren, Duitsers, Aziaten…
Nu moet je niet denken dat dat een mooie homogene groep was met “ongeveer” eenzelfde godsdienst. Neenee, De katholiek en de protestant toen waren evengoed water en vuur net als de moslims en christenen nu.
Er waren ook veel strubbelingen met migranten, maar toch is dat op lange termijn een succes geworden. Waarom? Gedeelde fundamentele waarden van individuele vrijheid en godsdienstvrijheid.
Je vergeet precies dat de VS van begin 1900 bij uitstek een multiculturele samenleving was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vraag dat ook eens aan een moslim, een Afrikaan, een Aziaat of ’n Zuid-Amerikaan, een goed toehoorder zal dan altijd ‘eigen volk eerst’ ontwaren in die hun uitleg.
Waarom zou ik me daar dan voor moeten schamen ? Omdat jij mss ’n (misplaatst) schuldgevoel hebt mbt het westerse verleden inzake oorlog en kolonialisme, iets waar jij en ik geen bal verantwoordelijk voor (geweest) zijn ?
Ha, dat is goed. Ik kloeg uw moral highground aan. Ik claim zelfs helemaal geen moral high ground. Mijn waardenset is just as good as anyones.
Gij moet u niet schamen, net zoals ge niet hooghartig moet zijn over uw waardenset.
En wilt ge nu alstublieft stoppen met dat vermeend misplaatst schuldgevoel. Ge moet niet den amateur psycho-analyticus uithangen. Dat begint een beetje genant te worden.

Bon, ga je ook reageren op dit?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=382
Terechte kritiek of cynisme?...........
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 11:38   #404
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Nog een steekgeval in Zweden

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...opgepakt.dhtml
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 14:21   #405
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De misdaadcijfers in Zweden zijn VEEL lager dan in de VS. Trump zou beter voor eigen deur vegen. Maar dat zal hij nooit doen om zijn schietgrage achterban niet voor het hoofd te stoten!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 14:42   #406
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De misdaadcijfers in Zweden zijn VEEL lager dan in de VS. Trump zou beter voor eigen deur vegen. Maar dat zal hij nooit doen om zijn schietgrage achterban niet voor het hoofd te stoten!
Wat heeft de steekpartij in Zweden met Trump te maken? Omdat het in de US nog veel erger is kan dit onder de mat worden geveegd?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 augustus 2017 om 14:42.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 14:54   #407
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat heeft de steekpartij in Zweden met Trump te maken? Omdat het in de US nog veel erger is kan dit onder de mat worden geveegd?
in BE is alles altijd de schuld van BDW, in de rest van de wereld is alles altijd de schuld van Trump ... onthou dat nu toch eens Skobe! het leven kon zo simpel zijn als gij toch eens wat meer uw best deed!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 18:06   #408
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wonderbaarlijke nieuwe kunst.


Mag blijven staan

Het kunstwerk is gemaakt van een authentiek affiche voor een bouwaanvraag. "Of dat wettelijk wel kan? Mogelijks niet. Maar voor mij mag die affiche er wel blijven staan. Ze heeft haar effect duidelijk niet gemist, maar ik denk dat iedereen de ware bedoeling nu kent. De Hovendaal is blijkbaar een heel wakkere buurt en dat vind ik alvast positief", besluit de burgemeester. (DCRB)


http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-b...ding-a3244457/

Ik had er al wel van gehoord maar ik wist niet dat het (ook) over een mohammedaans gebedshuis ging als bouwaanvraag.
Ik zeg ook omdat zulk een soort stunt al eerder gepresteerd is....
Heel geinig dat het dan wel regent aan discussies, vragen en bezwaren richting bestuur en als het enkel gaat om gewoon de volgende betonnen blok er geen kat van wakker ligt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 18:10   #409
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: over smaken & kleuren kan je uuuuuuuuuuuuuuren palaveren.

idd

...maar als ge dat zei met de bedoeling te refereren naar de twee (speciaal voor de wansmaak ) aangehaalde voorbeelden dan heb je het niet echt door wat ik wou zeggen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 18:23   #410
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in BE is alles altijd de schuld van BDW, in de rest van de wereld is alles altijd de schuld van Trump ... onthou dat nu toch eens Skobe! het leven kon zo simpel zijn als gij toch eens wat meer uw best deed!
flauw
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 18:26   #411
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
België hopeloos verloren

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170830_03042805
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 18:37   #412
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
....zo te zien zullen het wel asielzoekertjes geweest zijn, net zoals elk jaar op oktberfest er zowat gemiddeld 10 verkracht worden door dat gespuis
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 22:12   #413
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in BE is alles altijd de schuld van BDW, in de rest van de wereld is alles altijd de schuld van Trump ... onthou dat nu toch eens Skobe! het leven kon zo simpel zijn als gij toch eens wat meer uw best deed!

ik mag niet veralgemenen...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2017, 22:51   #414
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Is dat cultuurmarxisme voor jou?
Het gegeven dat ‘whites must perisch’ ? Dat is het uiteindelijke doel van de cultuurmarxisten/oikofoben.
Gezien hun etnische origine beschouwden de stichters van de Frankfurt School zich ieg niet als deel uitmakend van de blanke bevolkingsgroep,.

Verder, hoe noem je deze blatante hatespeech dan ?:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=228634
Citaat:
Uw interpretatie van het "gelijktrekken" van rechten en vrijheden voor alle mensen beschouwt ge als een negatieve trend. i.e. ipv van dat minderheden en onderdrukten opgeheven worden tot een niveau van "witmans" concludeer je eerder dat het gelijktrekken betekent dat "witmans" moet inboeten om tot het niveau van de onderdrukten.
Niet elke vreemdeling is er mentaal klaar voor om te worden ‘gelijkgetrokken’ met onze wetten en waarden.
Nogmaals, als een neger roept ‘Afrika voor de Afrikanen’, dan is er geen pocokat die daar aanstoot aan neemt, maar o wee als ’n blanke vind dat Europa aan blanken toebehoort, dan is ’t kot te klein en wordt binnen ’n oogwenk Godwin van stal gehaald.
Die zgn minderheden ea immigratiegroepen dienen zich aan te passen aan de regels/wetten van hun gastlanden, niet andersom, dat is overal ter wereld zo.
Waarom hier dan niet ?
Citaat:
Waarom zou dat destructief zijn? Dat moet toch helemaal niet? Kijk naar vrouwenstemrecht en emancipatie in begin 20e eeuw?...
Wat ‘n non-argument. Ga je vrouwen – die hier notabene altijd al waren - nu al vergelijken met immigranten ?
Citaat:
Dju toch.

Wie heb ik er weer mee liggen gehad... aja MIS. oh boy, dat was nogal eens wat.
De BS ervan lekte al van bij het begin tussen de zinnen door.
Citaat:
Bon, over post-modernisme en het "nut" ervan wil ik ook nog eens een boompje opzetten. Misschien hier?: http://forum.politics.be/showthread.php?t=190095
Als ik eens ’n avondje over heb, zal ik er graag op ingaan/meegaan, beloofd.
Citaat:
De Engelse romantische dichters van begin 19e eeuw; een synoniem voor wanderlust, het verlangen het eigen huis te verlaten, te reizen en te ontdekken.

hier meer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wanderlust
https://en.wikipedia.org/wiki/Oikophobia
Gemeende dank, door jou leer ik nog wat bij.
Oikofobie is dus, zoals je aangeeft de drang om verre einden en andere culturen te leren kennen:

‘In 1808 the poet and essayist Robert Southey used the word to describe a desire (particularly by the English) to leave home and travel.[3] Southey's usage as a synonym for wanderlust was picked up by other nineteenth century writers.”

Niks mis mee, met die drang naar een andere omgeving, itt tot de drang om die andere omgeving naar hier te extrapoleren/importeren.
Citaat:
Ik haal het maar aan omdat het actueel gebruik van de term in politieke context bij uitstek negatief is; de afbraak van de eigen waarden, omarmen van vreemde cultuur enkel vanuit een anti-cultuur reflex, misplaatst schuldgevoel.
Vandaag zien we dus het hemelsbrede verschil met die oorspronkelijke term, gezien die vreemde culturen nu en masse naar hier immigreren, iets waar de meerderheid van de Europese bevolking geen nood aan heeft, zelfs een afkeer, vooral aan de massa-invasie uit moslimlanden:

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7567301.html

https://infogram.com/63af14ef-8711-4...4-e6058ce56643

Desondanks blijft die ongewenste immigratie door de (oikofobische) politiek gefaciliteerd worden.
Citaat:
Dat was het dus absoluut niet bij conceptie van de term. Daar ligt de nadruk op het té beklemd voelen in het vertrouwelijke, de "comfort zone" zoals men nu zou zeggen. de reactie is dan verkennen, op zoek gaan naar het nieuwe zonder een referentie naar het verloochenen van zichzelf.
Klopt dus.
Citaat:
Opvallend hoe die term nu voor de kar wordt gespannen van een politieke groep en zo een andere, negatieve betekenis begint te krijgen.
Je gaat voorbij aan het feit dat cultuurmarxisten de westerse cultuur misprijzen en liefst van al zien verdwijnen en hiervoor het demografische wapen van de massa-immigratie van vreemde culturen aanwenden.
Dat die immigranten/minderheden/’onderdrukten’ eveneens aangespoord worden om de eigen cultuur te behouden – wegens zgn evenwaardig -, is ook een feit dat niet echt matcht om een harmonische samenleving te bekomen.

Dat de eigen bevolking zich daardoor vervreemd begint te voelen, is dan ook logisch, nog los van de enorme economische/maatschappelijke/sociale problemen en kosten, die zo’n ongewenste massa-immigratie met zich meebrengen.
Citaat:
Ha, wat dacht je van de grote migratiegolven naar de VS in de 19e-20e eeuw? Italianen, Ieren, Duitsers, Aziaten…
Nu moet je niet denken dat dat een mooie homogene groep was met “ongeveer” eenzelfde godsdienst. Neenee, De katholiek en de protestant toen waren evengoed water en vuur net als de moslims en christenen nu.
Met dat verschil dat de Europese migranten van toen, allemaal wel min of meer Europese waarden en gewoonten deelden, die onderling aanvaardbaar waren.
Verder was er ook genoeg ‘lebensraum’, waarin die verschillende groepen zich konden vestigen, zonder elkaar al te veel voor de voeten te lopen.
Citaat:
Er waren ook veel strubbelingen met migranten, maar toch is dat op lange termijn een succes geworden. Waarom? Gedeelde fundamentele waarden van individuele vrijheid en godsdienstvrijheid.
De term ‘godsdienstvrijheid’ zoals wij die onderschrijven, bestaat niet voor moslims en zal nooit bestaan, noch enige ‘gedeelde fundamentele waarden’.
Kijk maar naar hun 1400-jarige geschiedenis.
Als je me één moslimland kan opnoemen waar niet-moslims exact dezelfde rechten en vrijheden genieten als moslims, wil ik dat wel eens weten.
Ondertussen verkiest de meerderheid van moslims in Europa de sharia boven de grondwet.
‘Gedeelde waarden’ ? Welke juist ?
Citaat:
Je vergeet precies dat de VS van begin 1900 bij uitstek een multiculturele samenleving was.
Ja, Chinatown en Harlem waren/zijn daar prachtige voorbeelden van…
Citaat:
Ha, dat is goed. Ik kloeg uw moral highground aan. Ik claim zelfs helemaal geen moral high ground. Mijn waardenset is just as good as anyones.
Uw waardenset klinkt vooral goed in poco-middens, maar zijn van geen tel in moslim- of Afrikaanse ‘waardensets’, daarin telt ge als ongelovige/blanke niet mee, hoogstens getolereerd en dan nog.
Citaat:
Gij moet u niet schamen, net zoals ge niet hooghartig moet zijn over uw waardenset.
Mijn waardenset is van tel in blanke middens, die van een moslim in moslimmiddens en die van een neger in Afrikaanse middens.
Op zich is daar niks verkeerd mee, maar niet allemaal samenproppen, want dan loopt het geheid fout.
Aan jou dus om met een onderbouwde stelling, de mijne onderuit te halen.
Citaat:
En wilt ge nu alstublieft stoppen met dat vermeend misplaatst schuldgevoel. Ge moet niet den amateur psycho-analyticus uithangen. Dat begint een beetje genant te worden.
Over gênant gesproken, het zijn juist de oikofoben (in de moderne betekenis van dat woord) die zich tot het diepst van hun zgn ‘weg-met-ons-waarden’ moesten schamen:

Occidentofobie, het gecultiveerde negatieve zelfbeeld

https://doorbraak.be/gecultiveerde-negatieve-zelfbeeld/
Citaat:
Bon, ga je ook reageren op dit?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=382
Terechte kritiek of cynisme?...........
M’n betreffende post was wel degelijk terecht bedoeld, als reactie toen jij de mening van TV-verslaafde omschreef als cynisme.
De rest van je post is niet aan mij gericht.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 07:11   #415
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De misdaadcijfers in Zweden zijn VEEL lager dan in de VS. Trump zou beter voor eigen deur vegen. Maar dat zal hij nooit doen om zijn schietgrage achterban niet voor het hoofd te stoten!
Het pleziert me van harte dat dit topic U belangt.

Een vriendelijke groet,

zb
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 1 september 2017 om 07:14.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 08:42   #416
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Als we het voorbeeld van Zweden zouden volgen, dan geen Tomorrowland volgend jaar:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170831_03046456

België hopeloos verloren?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 08:44   #417
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
....zo te zien zullen het wel asielzoekertjes geweest zijn, net zoals elk jaar op oktberfest er zowat gemiddeld 10 verkracht worden door dat gespuis
Zo te zien zullen het wel asielzoekertjes geweest zijn.

What
The
Fuck

Waar leest ge dat?
Waarom ben je daarvan overtuigd?
Een échte Belg doet zoiets niet misschien?


My god...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 09:35   #418
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Als we het voorbeeld van Zweden zouden volgen, dan geen Tomorrowland volgend jaar:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170831_03046456

België hopeloos verloren?
Wat heeft Kamping Kitsch met Tomorrowland te maken?

Concentratieproblemen?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 september 2017 om 09:38.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 10:16   #419
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het gegeven dat ‘whites must perisch’ ? Dat is het uiteindelijke doel van de cultuurmarxisten/oikofoben.
Ah is dat de grond van de zaak?
Komt niet helemaal overeen met de andere definities. Ma bon, als het dat zou zijn, dan is het best verwerpelijk…
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Verder, hoe noem je deze blatante hatespeech dan ?:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=228634
Noemt ge dat hatespeech? De definitie:
“Met haatzaaien of aanzetten tot haat wordt doorgaans bedoeld het oproepen tot haat of onverdraagzaamheid jegens een individu of groepering, bijvoorbeeld op basis van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.”
Uw voorbeelden:
“Let’s not forget what the origin of the problem is. There is no place in modern Europe for ethnically pure states. That’s a 19th century idea and we are trying to transition into the 21st century, and we are going to do it with multi-ethnic states.”

“We still nurse a sense of our homogeneity and difference from others, and that’s precisely what the European Union, in my view, should be doing its best to undermine.”

“The Swedes must be integrated into the new Sweden , the old Sweden will not return.”

Etc. etc. Dat is toch geen hatespeech man. Kan best zijn dat je er niet mee akkoord gaat maar zet toch bezwaarlijk aan tot haat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet elke vreemdeling is er mentaal klaar voor om te worden ‘gelijkgetrokken’ met onze wetten en waarden.
Nogmaals, als een neger roept ‘Afrika voor de Afrikanen’, dan is er geen pocokat die daar aanstoot aan neemt, maar o wee als ’n blanke vind dat Europa aan blanken toebehoort, dan is ’t kot te klein en wordt binnen ’n oogwenk Godwin van stal gehaald.
Die zgn minderheden ea immigratiegroepen dienen zich aan te passen aan de regels/wetten van hun gastlanden, niet andersom, dat is overal ter wereld zo.
Waarom hier dan niet ?
Hoezo zou dat hier niet zo zijn?
Verwachten we geen verdraagzaamheid van nieuwkomers?
Wordt de homofobie van vele moslims niet aan de kaak gesteld?
Worden er geen acties ondernomen om moslima’s te emanciperen, vanuit de Westerse waarde van gelijkheid tussen man en vrouw

Uw stelling klopt niet; er wordt zeker wel verwacht van de migrant dat hij/zij zich aanpast. Ook onder “pocokatten”
(Wilt ge alstublieft dat soort gratuite scheldtermen niet gebruiken. Is arrogant. Is flauw. Zullen we dat afspreken Diego?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat ‘n non-argument. Ga je vrouwen – die hier notabene altijd al waren - nu al vergelijken met immigranten ?
Trek het niet uit context. Ik haalde vrouwenrechten aan als een voorbeeld van het gelijktrekken van rechten door het OPTREKKEN van de rechten van een onderdrukte groep zonder dat daarbij de rechten van de “incumbent meerderheid” verlaagd werden. Dit als voorbeeld dat gelijktrekken van rechten niet per se destructief moet zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je gaat voorbij aan het feit dat cultuurmarxisten de westerse cultuur misprijzen en liefst van al zien verdwijnen en hiervoor het demografische wapen van de massa-immigratie van vreemde culturen aanwenden.
Dat die immigranten/minderheden/’onderdrukten’ eveneens aangespoord worden om de eigen cultuur te behouden – wegens zgn evenwaardig -, is ook een feit dat niet echt matcht om een harmonische samenleving te bekomen.

Dat de eigen bevolking zich daardoor vervreemd begint te voelen, is dan ook logisch, nog los van de enorme economische/maatschappelijke/sociale problemen en kosten, die zo’n ongewenste massa-immigratie met zich meebrengen.
Zie, hier geraakt ge mij kwijt. Deze uitspraak impliceert dat er een kleine groep aan de macht is met een verborgen agenda ingegeven door een –laten we eerlijk zijn- vreemde ideologie. Die ideologie is dan cultuurmarxisme, de drang om de eigen Westerse beschaving kapot te maken.

Allé, gelooft ge dat nu echt? Ge kent toch ook occam’s razor? Dit is toch wel een heel erg vergezochte verklaring voor wat er momenteel gebeurt op vlak van migratie?
Je kan trouwens bezwaarlijk argumenteren dat het merendeel van de Europese politici achter massa-migratie naar Europa staan, laat staan het in te zetten als een “demografisch wapen” (!)

Mijn inziens is het simpeler, het is een clash tussen openheid en verdraagzaamheid, fundamenteel ingebakken in de Westerse cultuur en die ervoor zorgt dat we geneigd zijn te “helpen” vs. behoudsgezindheid, zelfbescherming, verzet tegen verandering.
Dit soort inwendige conflicten is er bij elke migratiegolf doorheen de geschiedenis. Is dat geen betere verklaring voor de huidige spanningen rond migratie? Eerder dan een obscure theorie dat een kleine groep, door schuld verteerde blanken, hun eigen cultuur kapot willen maken en daar migranten voor aanwenden?

Vraagje trouwens, beschouw je mij als een cultuurmarxist (volgens jouw definitie)?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Met dat verschil dat de Europese migranten van toen, allemaal wel min of meer Europese waarden en gewoonten deelden, die onderling aanvaardbaar waren.
Ah, deze reactie had ik verwacht.
Dat is dus NIET zo. Je projecteert de huidige, over langere tijd geconverteerde Westerse waarden naar een periode toen die verschillen wel degelijk groot waren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De term ‘godsdienstvrijheid’ zoals wij die onderschrijven, bestaat niet voor moslims en zal nooit bestaan, noch enige ‘gedeelde fundamentele waarden’.
Kijk maar naar hun 1400-jarige geschiedenis.
OK, een voorbeeld uit de geschiedenis: Joods-Islam relaties in de middeleeuwen, vooral Spanje. Joden vluchtten toen weg uit Christelijke landen náár Islamitische landen, uit angst voor vervolging. Moslims waren toleranter voor Joden (én ook tav Christenen overigens).
Een tegenvoorbeeld dat godsdienstvrijheid absoluut en exclusief Westers zou zijn is natuurlijk de Inquisitie.

Ik wil maar aantonen dat verdraagzaamheid/godsdienstvrijheid best kan in combinatie met Islam. Granted, progressieve islam is nu ver te zoeken, maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is. De geschiedenis toont aan dat dat wél kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als je me één moslimland kan opnoemen waar niet-moslims exact dezelfde rechten en vrijheden genieten als moslims, wil ik dat wel eens weten.
Maleisië. Een land met een Moslim meerderheid met gelijke fundamentele burgerrechten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Malaysia
Helaas tot voor kort was Indonesië ook relatief tolerant tov religieuze minderheden.

Ik ga er niet onnozel over doen, ge moet ver zoeken inderdaad. Ik wil enkel aantonen, het is niet uitgesloten, het is niet “inherent” aan Islam om intolerant te zijn. Het zit niet “in hun bloed” zoals zo vaak wordt geïmpliceerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ondertussen verkiest de meerderheid van moslims in Europa de sharia boven de grondwet.
Die angst voor de Sharia, waarom toch. Dat is zo’n fetish geworden de laatste 10 jaar. Het gaat niet om de Sharia an sich he, het gaat om de interpretatie en uitvoering. Zowel IS als Maleisië claimt de juiste toepassing van de Sharia. Ik zie toch wat verschillen…
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
‘Gedeelde waarden’ ? Welke juist ?
Individuele vrijheid en godsdienstvrijheid. Schreef ik toch?...
Het was een mix van aan vervolging vluchtende religieuze groepen en economische vluchtelingen. Gezien vervolging op religieuze gronden vaak een gemene deler was van de (zeer) diverse groepen is godsdienstvrijheid als gedeelde waarde opgenomen. Het staat niet voor niet expliciet in de Amerikaanse grondwet, al zijn ze daar precies ook hun geschiedenis langzaam aan het vergeten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, Chinatown en Harlem waren/zijn daar prachtige voorbeelden van…
Niet dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uw waardenset klinkt vooral goed in poco-middens, maar zijn van geen tel in moslim- of Afrikaanse ‘waardensets’, daarin telt ge als ongelovige/blanke niet mee, hoogstens getolereerd en dan nog.

Mijn waardenset is van tel in blanke middens, die van een moslim in moslimmiddens en die van een neger in Afrikaanse middens.
Op zich is daar niks verkeerd mee, maar niet allemaal samenproppen, want dan loopt het geheid fout.
En toch sluipt die moral high-ground er weer in. Dat onderliggend superioriteitsgevoel, daar zou ge toch wat aan moeten werken…
Bon, inhoudelijk antwoord. Denk je dat ik de discussie niet aanga met de moslim waar zijn/waar waardenset afwijkt van de mijne? Ik zal steeds proberen te overtuigen, net zoals ik in discussie ga met jou.
En ze bestáán he, de progressieve moslims. Jongens met wie ik opgroeide, die ingenieur zijn, die werelds zijn, maar die wel meedoen aan de Ramadan, net zoals er quasi atheïstische katholieken zijn die nog steeds vasten. Et Alors?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over gênant gesproken, het zijn juist de oikofoben (in de moderne betekenis van dat woord) die zich tot het diepst van hun zgn ‘weg-met-ons-waarden’ moesten schamen:

Occidentofobie, het gecultiveerde negatieve zelfbeeld

https://doorbraak.be/gecultiveerde-negatieve-zelfbeeld/
Dat is een analyse, een mening, geen feit.

We verschillen duidelijk van mening wat betreft het beschermen van de Westerse waarden, want ik vind óók dat ik dat doe. Ik strijd tegen onverdraagzaamheid, de drang om buiten te sluiten; ik strijd vóór openheid, de waarden die Het Westen groot hebben gemaakt.
Die liggen volgens mij niet onder vuur van migranten maar van tegenbewegingen in eigen land die individuele vrijheden en rechten subtiel aanvallen en uithollen.
You and me, we strijden, ironisch genoeg, voor hetzelfde; de bescherming van de Westerse waarden. Onze analyses zijn echter fundamenteel anders.

En opnieuw, zoals ik in mijn eerdere post aangaf, die vermeende verklaring voor oikofobie. In mijn ogen dus een amateuristische poging tot psycho-analyse. Stop daarmee.

Zal ik u anders ook eens “shrinken”? Allé vooruit.
Ge zijt gewoon bang Diego. Ge hebt nood aan houvast, het bekende, want ge zijt diep diep van binnen bang. Migratie, Het Andere, tast dat onvermijdelijk aan. Daarom verzet ge u daar tegen. Vermoedelijk heb je het ook moeilijk met verandering tout cours. Ik begrijp dat.
Hier, ook een link om het wat “body” te geven.
https://www.psychologytoday.com/blog...just-get-along

Ik wil maar zeggen, stop met die gratuite vermeende onderliggende reden voor oikofobie. Het draagt niks bij aan de discussie en het geeft u helemaal geen air van expertise zoals ge misschien hoopt.

It is what it is. Period.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
M’n betreffende post was wel degelijk terecht bedoeld, als reactie toen jij de mening van TV-verslaafde omschreef als cynisme.
De rest van je post is niet aan mij gericht.
Bon, ik meende aan te tonen dat zijn quotes wél cynisch waren en niet “terechte kritiek”, zoals jij zei. Daarvoor moest ik hem quoten. De post was in z’n geheel wel degelijk voor jou bedoeld. Ma ’t is goed, het is toch maar een nevendiscussie. Ik verwacht geen antwoord daarop.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 10:21   #420
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat heeft Kamping Kitsch met Tomorrowland te maken?

Concentratieproblemen?
woooooops, iets te gemakkelijk geextrapoleerd naar de Belgische festivalcultuur in z'n geheel...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be