Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2017, 11:05   #501
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Thanks, dan kan ik nu, met gerust gemoed, verder gechoqueerd zijn....

Straks eens gaan braken sé.
Hmm, zal wel gaan.

Ik word misselijker van die toestand in Lybië

(bv. http://www.independent.co.uk/news/wo...-a8087591.html)

Waar is de draad "Lybië hopeloos verloren"?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:15   #502
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hmm, zal wel gaan.

Ik word misselijker van die toestand in Lybië

(bv. http://www.independent.co.uk/news/wo...-a8087591.html)

Waar is de draad "Lybië hopeloos verloren"?...
Dat laat me dan weer koud, eigen soort eerst, islamieten en asielparasieten kunnen mijn rug op.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:29   #503
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat laat me dan weer koud, eigen soort eerst, islamieten en asielparasieten kunnen mijn rug op.
Dat is dan ook weer duidelijk se
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 12:55   #504
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat is dan ook weer duidelijk se
Zoals je ziet, ik ben daar eerlijk in en recht voor de raap.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 13:09   #505
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik word misselijker van die toestand in Lybië
Logisch. De toestanden in Libië zijn dan ook enkele grootte-ordes erger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Waar is de draad "Lybië hopeloos verloren"?...
Je kan die zelf starten als je wil. Maar deze draad komt al aardig in de buurt: http://forum.politics.be/showthread.php?t=162545

Met daarin een goede tussentijdse samenvatting van tomm:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En wat we voorspeld hebben is uitgekomen, Libië is een puinhoop. Bedankt NAVO, bedankt Bernard-Henri Lévy!

De meeste illegale vluchtelingen in Europa komen tegenwoordig via Libië binnen. Al-Quaida, IS en nog veel andere terroristische organisaties hebben er hun hoofdkwartier gevestigd vanwaar ze aanvallen tegen Europese burgerdoelen uitvoeren en plannen.
Het land heeft 3 regeringen, tientallen milities, waarvan de meeste extremistisch, crimineel en terroristisch. Alles is in puin geschoten, de olieuitvoer is slechts een schim van wat het ooit was, in het land dat ooit het welvarendste van Afrika was en een van de welvarendste van de Arabische wereld heerst honger en extreme armoede.

Werd er ooit iemand bestraft voor deze rampzalige beslissing die bovendien in druisde tegen het internationaal recht?


Bovendien ook ontstellende leugenaars:

Libya: US rejects Putin's claim that coalition wants to assassinate Gaddafi

Vladimir Putin, Russia's prime minister, made the claim after Nato forces bombed Gaddafi's residence in Tripoli on Monday. Putin, on a visit to Denmark, said: "They said they didn't want to kill Gaddafi. Now some officials say: 'Yes, we are trying to kill Gaddafi'. Who permitted this, was there any trial? Who took on the right to execute this man, no matter who he is?"

The Russian leader said the actions were now going beyond the United Nations security council mandate passed last month in which Russia and China abstained. Libya asked Russia to call for a new security council meeting to discuss what it claims is illegitimate action by Nato.

China has also expressed concern about Britain sending military "advisers" to help the Libyan rebels, claiming this went beyond the UN mandate. But Gates, at the end of his meeting with Fox, insisted: "We are not targeting him [Gaddafi] specifically." However command and control centres were legitimate targets, the US defence secretary clarified. Fox also denied Nato was trying to kill Gaddafi. "We do not target individuals" he said.


https://www.theguardian.com/world/20...-putin-gaddafi










Libië nu:


moord op christenen:



de internationale luchthaven:






Het enige positieve aan de hele kwestie is dat de ogen van de Russen opengegaan zijn, dat ze moesten ingrijpen op de destructieve politiek van het Westen in de Arabische wereld te stoppen.
En dat is gebeurd, in Syrië werden de terroristen gestopt door gespierd Russisch ingrijpen, het Westen is er niet in geslaagd de spirit van de Syriërs te breken en het land volledig te vernielen.



Tussen haakjes, Rusland is ook van plan om orde op zaken te stellen in Libië, samen met de president van Egypte Al-Sisi.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 13:27   #506
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hmm, zal wel gaan.

Ik word misselijker van die toestand in Lybië

(bv. http://www.independent.co.uk/news/wo...-a8087591.html)

Waar is de draad "Lybië hopeloos verloren"?...
Tja jong, Khadaffi moest absoluut weg, nietwaar. Allez volgens Obama toch.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 13:33   #507
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja jong, Khadaffi moest absoluut weg, nietwaar. Allez volgens Obama toch.
Sarkozy en Cameron waren er aan begonnen. Obama moest het afmaken. Europa ging weer eens op zijn bek.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 13:41   #508
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Sarkozy en Cameron waren er aan begonnen. Obama moest het afmaken. Europa ging weer eens op zijn bek.
Alleen, waarom moest Khadaffi na veertig jaar plots weg ?? Tien jaar geleden werd hij nog, met al de nodige "honneurs", rondgeleid in het Federaal Parlement, door toenmalig Parlementsvoorzitter Herman De Croo.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 14:43   #509
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Alleen, waarom moest Khadaffi na veertig jaar plots weg ?? Tien jaar geleden werd hij nog, met al de nodige "honneurs", rondgeleid in het Federaal Parlement, door toenmalig Parlementsvoorzitter Herman De Croo.
Van mij mocht hij aanblijven hoor. Beter dan de stronthoop waar ze nu mee zitten.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 december 2017 om 14:43.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 15:33   #510
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zoals je ziet, ik ben daar eerlijk in en recht voor de raap.
Dat apprecieer ik. Er is te veel "verborgen rascisme". Dan is het beter gewoon te zeggen dat je rascist bent.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 15:47   #511
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Analyses waar ik het grotendeels mee eens ben. Europe heeft zonder meer serieus gefaald in Lybië. Zoals zo vaak geen post-war plan. De Amerikanen kennen dat ook wel, van in Afghanistan en Irak.

Het gefaald beleid in Lybië werkt de migratiecrisis in de hand. Europa moet iets doen. Lybië (financieel) ondersteunen om een nieuwe staat uit te bouwen en niet een beetje "zwijggeld" om de migranten daar tegen te houden.

Ronduit schandalig. En gans Europa kijkt de andere kant op.

Ik stel vast dat vanderzapig en elio di supio ook verontwaardigd zijn. Dat doet toch deugd...

Hebben jullie nog oplossingen in gedachten? Een nieuwe dictator installeren misschien?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 16:00   #512
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Van mij mocht hij aanblijven hoor. Beter dan de stronthoop waar ze nu mee zitten.
Hij hield tenminste die religieuze zotten onder controle. Idem voor Moebarak in Egypte, Assad in Syrië en Hoessein in Irak.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 16:51   #513
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat apprecieer ik. Er is te veel "verborgen rascisme". Dan is het beter gewoon te zeggen dat je rascist bent.
Islamieten zijn geen ras bijgevolg is uw beschuldiging uit den boze. Maar inderdaad, ik heb het schijt aan islamieten. En waarom? Kijk eens in hun landen van herkomst en trek uw conclusie zelf.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 16:54   #514
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Islamieten zijn geen ras bijgevolg is uw beschuldiging uit den boze. Maar inderdaad, ik heb het schijt aan islamieten. En waarom? Kijk eens in hun landen van herkomst en trek uw conclusie zelf.
Hoe, voelt het aan als een beschuldiging als ik u een rascist noem? Dat is toch wat ge zelf zegt?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=502

"soort" = "ras" Nee?

Ik wou het maar scherp krijgen. Ik apprecieerde net uw duidelijkheid hieromtrend...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 17:25   #515
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hoe, voelt het aan als een beschuldiging als ik u een rascist noem? Dat is toch wat ge zelf zegt?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=502

"soort" = "ras" Nee?

Ik wou het maar scherp krijgen. Ik apprecieerde net uw duidelijkheid hieromtrend...
Neen, rascist is dermate uitgehold als begrip dat het geen enkele waarde meer heeft.
Je wil het scherp? Hier:
Islamieten mogen van mijn part, van de eerste tot de laatste, allemaal verdampen. We hebben er al genoeg staaltjes van gezien. Ik zou er geen traan om laten en de wereld zou er meteen een stuk mooier uitzien.
Scherp genoeg?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 december 2017 om 17:26.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 19:38   #516
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Neen, rascist is dermate uitgehold als begrip dat het geen enkele waarde meer heeft.
Je wil het scherp? Hier:
Islamieten mogen van mijn part, van de eerste tot de laatste, allemaal verdampen. We hebben er al genoeg staaltjes van gezien. Ik zou er geen traan om laten en de wereld zou er meteen een stuk mooier uitzien.
Scherp genoeg?
Het woord racisme heeft nog altijd een betekenis. Wat jij beschrijft vinkt alle vakjes af voor zover ik racisme begrijp.

Hey, dit hoeft geen woorden-discussie te zijn. Kom gewoon uit voor wie je bent en wat je denkt. Dat doe je, recht voor de raap en de standpunten die je dus nu inneemt zijn racistisch. Waarom zijt ge dan beledigd als ik u racist noem???
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 00:38   #517
serres
Schepen
 
Geregistreerd: 4 januari 2009
Berichten: 446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat apprecieer ik. Er is te veel "verborgen rascisme". Dan is het beter gewoon te zeggen dat je rascist bent.
wat is daar mis mee????????
serres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 00:57   #518
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door serres Bekijk bericht
wat is daar mis mee????????
Wel, euhm, ik vind dat mensen gelijk zijn. Maar je hebt natuurlijk recht op jouw (in mijn ogen verwerpelijke) mening.

Ik kan vooral niet tegen schijnheilige racisten, ontkennen dat je een racist bent maar wel racist zijn. Ja zeg, zeg het dan gewoon he...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 06:41   #519
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wel, euhm, ik vind dat mensen gelijk zijn. Maar je hebt natuurlijk recht op jouw (in mijn ogen verwerpelijke) mening.

Ik kan vooral niet tegen schijnheilige racisten, ontkennen dat je een racist bent maar wel racist zijn. Ja zeg, zeg het dan gewoon he...
Alle mensen mogen dan al gelijk zijn, dat geeft de ganse wereld niet het recht om uit de ruif die onze vorige generaties hebben gevuld, te komen eten.

Laat toch eens iedere bevolkingsgroep zijn eigenheid en over de eeuwen opgebouwde verbintenis bewaren.
Als ik tussen de negers wil wonen zal ik wel naar Afrika verhuizen, en in het onwaarschijnlijke geval dat ik tussen de islamieten wil wonen zal ik wel naar een of ander zandbakland verkassen.
Maar dwing mij niet om ze hier, het gebied waar mijn voorouders al honderden jaren aan hebben gebouwd, te accepteren. Nooit ofte nimmer.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 10:03   #520
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Alle mensen mogen dan al gelijk zijn, dat geeft de ganse wereld niet het recht om uit de ruif die onze vorige generaties hebben gevuld, te komen eten.

Laat toch eens iedere bevolkingsgroep zijn eigenheid en over de eeuwen opgebouwde verbintenis bewaren.
Als ik tussen de negers wil wonen zal ik wel naar Afrika verhuizen, en in het onwaarschijnlijke geval dat ik tussen de islamieten wil wonen zal ik wel naar een of ander zandbakland verkassen.
Maar dwing mij niet om ze hier, het gebied waar mijn voorouders al honderden jaren aan hebben gebouwd, te accepteren. Nooit ofte nimmer.
Traditie vs. verandering, de open vs. gesloten samenleving,...het eeuwige spanningsveld. Migratie is van alle tijden, wat je hier beschrijft ook. En steeds zag je in de loop van de geschiedenis hetzelfde spectrum van reacties; van tollerantie tot muren bouwen...

Ik vind dat de geschiedenis leert dat de open samenleving succesvoller is dan de gesloten samenleving. 2 voorbeelden: de opkomst van de VS in de 19e eeuw, met een tollerante houding tav migranten als basis. 2e voorbeeld: hoe het Romeinse rijk geannexeerde stammen assimileerde in het Romeinse systeem rond 0-200AD.

Het kan zijn dat de situatie nu anders is, ik blijf de open samenleving verdedigen. Dat betekent een iets tolleranter en humane migratiebeleid. Dat betekent niet een overrompeling toelaten, maar wel humaner omgaan met vluchtelingen (cfr. onze verantwoordelijkheid in Lybië).

We verschillen dus serieus van mening Skobelev
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be