Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2020, 15:43   #1181
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En wat wil u daarmee zeggen dan?
U heeft blijkbaar de post niet gelezen waarop ik reageerde. Laat me even weten indien u dit wel heeft gedaan en het nog steeds niet gesnopen hebt.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 januari 2020 om 15:43.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 15:54   #1182
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Een héél ander verhaal?

Het portret van Qasem Soleimani: de slager van het Midden-Oosten
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 16:02   #1183
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En Iran zegt dat het hier voor hen volstaat.


Wat een lachertje. Hun nummer 2 wordt opgeblazen en het enige dat ze doen is wat raketten op zandhopen schieten.
Ze hebben zelfs netjes gewacht tot na de closing bell op Wallstreet.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 16:05   #1184
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Ze hebben zelfs netjes gewacht tot na de closing bell op Wallstreet.
OOPSZZZZ!!!

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 16:44   #1185
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom, een show.

Net zoals de aanslag op die commandat een show was.

Beiden voor intern US en Iran gebruik.
De roep naar een onmiddellijke reactie vanwege het Iraanse volk (meer verenigd dan daarvoor dank zij Trump) beantwoorden. Gedeeltelijk een show. Gedeeltelijk ook een schijnbeweging mijns inziens.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 17:11   #1186
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als er een oorlog komt dan trekken de Amerikanen zich terug uit Irak en schakelen de politieke en religieuze top uit, meer gaan ze niet doen. Als er dan nog raketten worden afgevuurd gaan ze natuurlijk die lanceerbasissen aanvallen en eventueel alle grote militaire controle-instanties. De oorlog zou zich concentreren op die leiders, er zal geen invasie komen.
Die leiders zijn nu zeker en vast al ondergedoken.
Men kan gebouwen en militaire infrastructuur bombarderen maar zelfs het kleine Servie hield het op die manier maandenlang vol.
En uiteraard zal Iran dan Amerikaanse basissen en Saoudische oliebronnen bombarderen, grote kans ook dat Hezbollah Israel aanvalt.
Er is geen georganiseerd verzet op de grond zoals in Libie of Syrie. Zon luchtoorlog zal tot niets leiden behalve vernietiging. En Amerikanen zullen via de lucht en de grond aangevallen worden in Irak.
Dus ofwel komt er dan toch een staakt-het-vuren, ofwel moeten er boots on the ground komen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 17:32   #1187
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Iran 1979

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 18:49   #1188
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die leiders zijn nu zeker en vast al ondergedoken.
Men kan gebouwen en militaire infrastructuur bombarderen maar zelfs het kleine Servie hield het op die manier maandenlang vol.
En uiteraard zal Iran dan Amerikaanse basissen en Saoudische oliebronnen bombarderen, grote kans ook dat Hezbollah Israel aanvalt.
Er is geen georganiseerd verzet op de grond zoals in Libie of Syrie. Zon luchtoorlog zal tot niets leiden behalve vernietiging. En Amerikanen zullen via de lucht en de grond aangevallen worden in Irak.
Dus ofwel komt er dan toch een staakt-het-vuren, ofwel moeten er boots on the ground komen.
Een georganiseerd verzet lijkt me ook niet nodig, het gaat er 'm over dat de top gedecimeerd wordt, dat is alles.

In tegenstelling tot Servië moet er geen oorlog gestopt worden, enkel de missile sites als die actief blijken te zijn. Wees er maar zeker van dat de Vs en Israel een complete lijst heeft met doelen.

Een grondinvasie is totaal uitgesloten, dat zou 10 keer erger zijn dan in Irak. Wel een compleet bombardement van alle belangrijke militaire infrastructuur

https://youtu.be/NU0skOCywGk

De Russische S400 systemen maken het wel moeilijker, zelfs Irak heeft er besteld en idem voor Iran. De grote bunker-busters worden nog uit vliegtuigen gesmeten voor zover ik weet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 18:51   #1189
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Money rules the world.

Trouwens oorlog waarom ? Er is alleen een soldaat doodgeschoten. Toevallig ene met de rang van Generaal maar het is een militair als een andere.
Zo werkt de realiteit niet.

Een bom op Trump heeft andere gevolgen dan een bom op een willekeurige Amerikaanse soldaat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 18:53   #1190
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En wat wil u daarmee zeggen dan?
Dat er in Iran een heel grote groep hysterische moslims rondloopt. Andere mensen kunnen zich blijkbaar wel gedragen bij een begrafenis.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 januari 2020 om 18:54.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 19:15   #1191
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat wil je?
Dat mensen begrijpen dat onzin die ze ergens op het internet op een louche site hebben gelezen niet hetzelfde is als feiten.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 20:58   #1192
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat mensen begrijpen dat onzin die ze ergens op het internet op een louche site hebben gelezen niet hetzelfde is als feiten.
Inderdaad, idem voor de niet louche sites, jammer genoeg
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 21:07   #1193
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat een raket of een bom de Oekraïnse vlucht heeft neergehaald. Dus ofwel terrorisme ofwel, en dat lijkt me waarschijnlijker, zenuwachtige Iraanse air defenses die meenden dat de VS aan het terugslaan waren. Het vliegtuig steeg op 4 uur na de Iraanse vergeldingsaanval op de VS militaire basissen in Irak. De VS hadden het uchtruim afgesloten in principe hadden ze gezegd. Collateral damage. Dat heb je met oorlog.

Initieel sprak Iran van een technisch falen. Dom om te liegen maar ook begrijpelijk in de schaamte en paniek die ontstaat na zo'n fout.

Zeker is dat allemaal niet. De zwarte dozen zijn nog niet onderzocht. Het is mijn kleine teen die hier spreekt.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 januari 2020 om 21:08.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 21:11   #1194
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dat mensen begrijpen dat onzin die ze ergens op het internet op een louche site hebben gelezen niet hetzelfde is als feiten.
Akkoord. Probleem is dat er veel gelogen wordt ook op zogezegde niet louche sites. Pompeo zei het zelf dat ze liegen en bedriegen en stelen. Voldoende scepsis behouden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 21:41   #1195
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Op PRESS. TV, een Iraans propganda nieuwszender, geen woord over recente toespraak Trump.

Betekent dat verdere escalatie uitblijft denk ik. Ook mijn gok dat de Iraanse kerncentrale deze week wordt gebombardeerd niet doorgaat.

.. Ik zie hier een herkenningspatroon met Noord Korea destijds. Spanning (zeer) hoog opvoeren, dreigen, om daarna de (gevulde) jerrycan uit het vuur te halen.

Nagegeven het blijkt te werken voor Trump. Beter dan wat de vorige 2 Deep State presidenten afklooiden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 januari 2020 om 21:58.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 21:56   #1196
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat een raket of een bom de Oekraïnse vlucht heeft neergehaald. Dus ofwel terrorisme ofwel, en dat lijkt me waarschijnlijker, zenuwachtige Iraanse air defenses die meenden dat de VS aan het terugslaan waren. Het vliegtuig steeg op 4 uur na de Iraanse vergeldingsaanval op de VS militaire basissen in Irak. De VS hadden het uchtruim afgesloten in principe hadden ze gezegd. Collateral damage. Dat heb je met oorlog.

Initieel sprak Iran van een technisch falen. Dom om te liegen maar ook begrijpelijk in de schaamte en paniek die ontstaat na zo'n fout.

Zeker is dat allemaal niet. De zwarte dozen zijn nog niet onderzocht. Het is mijn kleine teen die hier spreekt.
Ik begrijp uit reacties van technici dat een brandend passagiersvliegtuig, van dit type, niet eerder is voorgekomen en onverklaarbaar is. Het kan inderdaad zijn dat semi militaire klungels teveel de vrije hand erin hebben gehad — eerder gebeurd boven de Oekraïne.. Van passagiersvliegtuig blijf je af moeten dictators, generaals en regeringen inmiddels wel weten. Dergelijke calamiteiten blijven een mensenleven achtervolgen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 januari 2020 om 21:58.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 22:59   #1197
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik begrijp uit reacties van technici dat een brandend passagiersvliegtuig, van dit type, niet eerder is voorgekomen en onverklaarbaar is. Het kan inderdaad zijn dat semi militaire klungels teveel de vrije hand erin hebben gehad — eerder gebeurd boven de Oekraïne.. Van passagiersvliegtuig blijf je af moeten dictators, generaals en regeringen inmiddels wel weten. Dergelijke calamiteiten blijven een mensenleven achtervolgen.
Anderzijds is het ook klungelachtig lijnvluchten over een oorlogsgebied te sturen. Dat is spelen met het leven van de passagiers. Dat zou ondertussen ook duidelijk moeten zijn.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 23:02   #1198
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.255
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ironisch, zowat alle lijnvluchten uit West Europa naar Qatar en de VAE vliegen een stuk over Iran.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 23:08   #1199
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Luchtfoto's tonen schade aan een militaire VS basis. Ze lijkt wel verlaten te zijn. Geen voertuigen of vliegtuigen zichtbaar. Iran toont wel aan dat het dus effectief de nodige technologie van eigen makelij heeft om dit te doen.

Het lijkt erop dat men wilde vermijden dat Trump wat culturele monumenten en dergelijke op zijn ISIS zou wegvagen en dat men daarom wou vermijden dat er VS militairen zou sterven. Iran vraagt ook aan Irak geen wraak te nemen op VS militairen.

Ik denk dat er achter de schermen heel wat gaande is geweest om een oplossing te zoeken om zowel Iran als Trump tevreden te stellen. Alles lijkt erop dat er afspraken waren, waarschijnlijk met een tussenpersoon.

Op naar de volgende provocatie om een oorlog tegen Iran te ontketenen. We kwamen er gevaarlijk dicht bij. Wat gaan ze nu verzinnen?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 23:10   #1200
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ironisch, zowat alle lijnvluchten uit West Europa naar Qatar en de VAE vliegen een stuk over Iran.
Iran is geen oorlogsgebied. Maar die dag zou men kunnen argumenteren van wel.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be