Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2020, 16:39   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Benieuwd hoe het betalen van een "loonwagen" voor een loontrekkende nu eigenlijk functioneert,nu die "loontrekkende" niet ,of grotendeels niet,door de normale werkgever betaald wordt...maar door de overheid...



Het zou natuurlijk extra schandalig zijn moest straks de overheid (wij dus) ook nog eens deze "pseudo-sector", boven water moeten houden ........


Ook in de leasing-sector moet het zo onderhand feest zijn...

Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2020 om 16:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 20:26   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Idd.

En als een hoop mensen daarbij nog lang werkloos blijven gaan de uitkeringen ook dalen. Economische groei is pas te verwachten over jaren.
Welcome Mehbooba.

Nieuwe forummers. Het is big news hier. Laat je vooral niet intimideren.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 maart 2020 om 20:29.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 20:40   #23
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Idd.

En als een hoop mensen daarbij nog lang werkloos blijven gaan de uitkeringen ook dalen. Economische groei is pas te verwachten over jaren.
De uitkeringen gaan nooit dalen. Men zal gewoon de put groter maken. Er is ook weinig keuze, de koopkracht aantasten zal nog zwaardere gevolgen hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 21:03   #24
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Natuurlijk. Als de uitkeringen dalen, dan komt dat omdat ze niet meer betaalbaar zijn, maar wees gerust: dan zouden ook de lonen, bedrijfswinsten,... dalen. Bij een economische krimp denk ik min, min, min en niet plus, plus.
Men zal die economische krimp trachten te beperken met tussenkomsten van de overheid en de banken gaan over de brug komen om de termijnen van terugbetalingen van leningen en bedrijfskredieten uit te stellen. Zoniet gaan ze mee onder. Het is evident dat er bij de bedrijven een groot percentage zal zijn die in 2020 zware verliezen zal maken. Er is geen andere keuze dan alle middelen in te zetten dat die bedrijven moeten gesteund worden. Degene natuurlijk die leefbaar waren tot voor de crisis.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 21:20   #25
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Idd.

En als een hoop mensen daarbij nog lang werkloos blijven gaan de uitkeringen ook dalen.
ik mag het hopen. Het is in dit land veel te gemakkelijk fluitend door het leven te gaan zonder een poot uit te steken. Tijd om daar iets aan te doen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 21:22   #26
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Welcome Mehbooba.

Nieuwe forummers. Het is big news hier. Laat je vooral niet intimideren.


fresh fish!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 21:42   #27
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Juist, maar dat zal mi niet genoeg zijn. De corona pandemie heeft zoveel impact op alle economieën in de wereld. Iedereen gaat ook protectionistischer worden, minder internationaal willen reizen. Huidig economisch model is daar helemaal niet op gebouwd of voorzien. Het is te verwachten dat we helaas een heuse depressie krijgen.
We zullen zien in Mei (hopelijk) als de motor terug opstart. Ik zou nog niet zo pessimistisch zijn. Het zal zwaar worden maar niet onmogelijk.

Maar protectionisme is niet de oplossing. Ik ben voor een zoveel mogelijke vrije en open wereldmarkt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 31 maart 2020 om 21:44.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 21:44   #28
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We zullen zien in Mei (hopelijk) als de motor terug opstart. Ik zou nog niet zo pessimistisch zijn. Het zal zwaar worden maar niet onmogelijk.

Maar protectionisme is niet de oplossing. Ik ben voor een een zoveel mogelijke vrije en open wereldmarkt.
vooral de linksen weghouden van de stuurknuppel: die gaan de belastingen drastisch de lucht injagen en daardoor alle mogelijk economisch herstel fnuiken.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 21:51   #29
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
vooral de linksen weghouden van de stuurknuppel: die gaan de belastingen drastisch de lucht injagen en daardoor alle mogelijk economisch herstel fnuiken.
Dan ga ik gewoon naar een andere plek waar er wel nog mogelijkheden zijn. Trop is te veel en te veel is trop, zoals een beenhouwer het ooit stelde.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 31 maart 2020 om 21:54.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 21:53   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Idd.

En als een hoop mensen daarbij nog lang werkloos blijven gaan de uitkeringen ook dalen. Economische groei is pas te verwachten over jaren.
Welkom !

Ik hoop dat ge het een beetje naar uw zin gaat hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 21:58   #31
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Welkom !

Ik hoop dat ge het een beetje naar uw zin gaat hebben.
We gaan eerst zien welke nieuwe vis we hebben en dan gaan we beslissen of we hem gaan bakken, koken of rauw (liefst levend) gaan op eten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 19:19   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Benieuwd welke bestemming er zal gevonden kunnen worden voor al die winkelpanden in al die afgesloten winkelstraten in de steden die,nog sneller dan voorzien,overbodig zullen blijken...


Voor de lokaties van de "baanwinkels" komt het vermoedelijk wel goed.Als de huidige huurders omvallen,dan zullen er ongetwijfeld wel anderen in trekken....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 06:07   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik mag het hopen. Het is in dit land veel te gemakkelijk fluitend door het leven te gaan zonder een poot uit te steken. Tijd om daar iets aan te doen
Gisteren nog eens gehoord hoe de werkeloosheidsuitkeringen in de VS geregeld zijn: zes maanden €1000 per maand en dan definitief GEDAAN.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 06:26   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Juist, maar dat zal mi niet genoeg zijn. De corona pandemie heeft zoveel impact op alle economieën in de wereld.
Nee. De maatregelen die men genomen heeft om "iets te doen" aan de corona pandemie hebben enorme impact op de economie van de wereld. Niet de pandemie zelf. Die zou maar een piepklein effectje gehad hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 06:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 17:56   #35
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

De kredietcrisis had de Arabische lente tot gevolg en die is uitgedraaid op een Arabische winter met honderdduizenden doden tot gevolg.
Deze coronacrisis zal sowiso lelijk huishouden in de ontwikkelingslanden maar ik vrees dat de economische crisis dat nog veel harder gaat doen. Stijgende voedselprijzen en werkloosheid gaan daar tot - ik mag er niet aan denken wat allemaal - leiden.
Hoeveel miljard vluchtelingen laten we Europa binnen ?
Was niet beter iedereen blijven werken en verteren ? Hoeveel oude witte levensjaren hebben we gered ten koste van hoeveel jonge bruine zwarte en gele levensjaren ? 1 tegen 10.000 ?
Ik vraag het me elke dag af al ben ik ook blij dat ik niet over de lijken naar het werk moet.
(Vandaag wel iemand tegen gekomen die ofwel zwaar gehandicapt was ofwel zonder adem met corona rondliep en net niet ineen stuikte. De tweede keer al deze week trouwens. En naar mijn gevoel was het corona.)
FTW
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 17:58   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Natuurlijk. Als de uitkeringen dalen, dan komt dat omdat ze niet meer betaalbaar zijn, maar wees gerust: dan zouden ook de lonen, bedrijfswinsten,... dalen. Bij een economische krimp denk ik min, min, min en niet plus, plus.
De uitkeringen zijn al lang niet meer betaalbaar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 april 2020 om 17:59.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 22:28   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
vooral de linksen weghouden van de stuurknuppel: die gaan de belastingen drastisch de lucht injagen en daardoor alle mogelijk economisch herstel fnuiken.
Waar gaan de anderen het geld halen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 11:10   #38
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Europees commissaris Vestager vindt dat de overheden participaties moeten aangaan in bedrijven om te voorkomen dat ze in Chinese handen vallen. Gedeeltelijke nationalisaties dus. Bron: De Tijd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 15:35   #39
blub
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 18 december 2013
Berichten: 614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Europees commissaris Vestager vindt dat de overheden participaties moeten aangaan in bedrijven om te voorkomen dat ze in Chinese handen vallen. Gedeeltelijke nationalisaties dus. Bron: De Tijd.
De Chinezen alles laten opkopen en achteraf in beslag nemen plus alle tegoeden aan China schrappen. Ze hebben het virus opzettelijk laten woekeren dus is het maar logisch dat ze de schade mogen betalen.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 16:27   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Europees commissaris Vestager vindt dat de overheden participaties moeten aangaan in bedrijven om te voorkomen dat ze in Chinese handen vallen. Gedeeltelijke nationalisaties dus. Bron: De Tijd.
Margrethe Vestager is de Deense EU commissaris die daadkrachtig en met visie haar job doet in het EU bestuur.
Er zijn er niet veel zoals deze (mooie) vrouw.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be