Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Dirk Van Duppen - 11 april t.e.m.17 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Dirk Van Duppen - 11 april t.e.m.17 april Dr. Dirk Van Duppen is arts bij Geneeskunde voor het Volk. In zijn boek "De cholesteroloorlog: waarom geneesmiddelen zo duur zijn" kloeg hij de kosten van de farmaceutische industrie aan en lanceerde hij voorstellen rond de invoering van het kiwi-model. Dat laatste voorstel werd gretig overgenomen door vele politici (als was het hun eigen voorstel) en bezorgde dr Dirk Van Duppen aanwezigheid in vele (televisie)debatten.

 
 
Discussietools
Oud 17 april 2005, 21:35   #41
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Wat je er niet bij zegt is dat hij alleen maar bandietenbedoelde en natuurlijk waren de VS er niet voor te vinden.
Nochtans zie ze criminelen vanop CUba maar al te graag via illegale weg in de VS aankomen. De VS weigert elke legale CUbaanse vluchteling om zo de illegaliteit en bootkapingen aan te moedigen en er dna op te gaan kappen.
StevenNr1 is offline  
Oud 17 april 2005, 21:59   #42
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Meer vluchtelingen naar dan uit Cuba omwille van de betere voedsel en ziekenzorg is wel het eerste dat ik hoor. Waarom moet M3M er dan nog naar toe ?. Ben je jezelf niets wijs aan het maken ?.
Ik herinner me dat voorstel van Castro aan de VS. Wat je er niet bij zegt is dat hij alleen maar bandieten en gehandikapten bedoelde en natuurlijk waren de VS er niet voor te vinden.
Het is toch waar hoor... De levensomstanigheden voor een gemiddeld gezin in Cuba zijn veel veel beter dan pakweg een in Uruguai, Colombia, Brazilië of Venezuela (dat gaat nu al iets beter met chavez).
Is niet waar; naar ik weet, had iedere cubaanse burger eenmalig het recht om permanent te emigrere naar de VS. En de VS zag dat inderdaad niet zitten. Ik dacht nochtans dat ze een vrij democratisch land waren. Waren ze dan niet bezorgt om de dissidenten van Cuba?
Die mensen zijn voor de VS alleen belangrijk als ze Cuba in een slecht daglicht kunnen plaatsen, voor de rest zitten de heren yankees totaal niet met hun in.
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 18 april 2005, 11:25   #43
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Nochtans zie ze criminelen vanop CUba maar al te graag via illegale weg in de VS aankomen. De VS weigert elke legale CUbaanse vluchteling om zo de illegaliteit en bootkapingen aan te moedigen en er dna op te gaan kappen.
Beter voorkomen dan genezen !!!
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 18 april 2005, 11:37   #44
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Het is toch waar hoor... De levensomstanigheden voor een gemiddeld gezin in Cuba zijn veel veel beter dan pakweg een in Uruguai, Colombia, Brazilië of Venezuela (dat gaat nu al iets beter met chavez).
Is niet waar; naar ik weet, had iedere cubaanse burger eenmalig het recht om permanent te emigrere naar de VS. En de VS zag dat inderdaad niet zitten. Ik dacht nochtans dat ze een vrij democratisch land waren. Waren ze dan niet bezorgt om de dissidenten van Cuba?
Die mensen zijn voor de VS alleen belangrijk als ze Cuba in een slecht daglicht kunnen plaatsen, voor de rest zitten de heren yankees totaal niet met hun in.
Het enige land in Z.A. waar iets of ietwat democratie is en waar de bevolking een min of meer normaal leven leid heet Costa Rica.
Wat betreft die cubaanse vluchtelingen, indien het bij hun zo een paradijs is als julie beweren is er geen enkele reden te emigreren. Niemand ontvlucht een paradijs, zelfs de engeltjes niet
Castro doet zelf wel het nodige om in een slecht daglicht te komen, daar hebben ze echt niemand anders voor nodig.
Toch wel eigenaardig dat de PvdA, inclusief M3M, zich uitsluitend thuisvoelen in een diktatoriale omgeving. In Afrika en Azië zijn er zovelen die medische hulp broodnodig hebben, of hebben ze julie ginds misschien liever kwijt dan rijk?
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 18 april 2005, 14:49   #45
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Geneeskunde voor de derde wereld zit niet enkel in Irak hé.

Over Cuba: tonnen VS-propaganda, beperkte vrijheid (ivm buitenlandse reizen), droombeelden voorgeschoteld door VS oa, ....
Het is toch merkwaardig dat dokters bijvoorbeeld toch nog steeds in grote getallen in CUba blijven teriwjl ze id VS mogelijks 10 keer zoveel zouden kunnen verdienen. En wat ik mij afvraag, heb je ook cijfers over die vluchtelingen?
StevenNr1 is offline  
Oud 18 april 2005, 15:06   #46
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Geneeskunde voor de derde wereld zit niet enkel in Irak hé.

Over Cuba: tonnen VS-propaganda, beperkte vrijheid (ivm buitenlandse reizen), droombeelden voorgeschoteld door VS oa, ....
Het is toch merkwaardig dat dokters bijvoorbeeld toch nog steeds in grote getallen in CUba blijven teriwjl ze id VS mogelijks 10 keer zoveel zouden kunnen verdienen. En wat ik mij afvraag, heb je ook cijfers over die vluchtelingen?
Misschien zijn dat dan voodoo dokters

Hieronder de laatste statistieken over vluchtelingen naar de Vs:

The United States hosted about 244,200 refugees and asylum seekers at year-end 2003. The following countries were the largest sources: Cuba, 26,500; Haiti 23,800; Liberia 19,800; Colombia 19,400, Mexico 16,900, China 15,600, Guatemala 10,200; Indonesia 7,600; Ukraine 5,900; and El Salvador, 4,500. The total includes resettled refugees, asylees, asylum seekers with cases pending, and about 23,000 people with Temporary Protected Status (TPS) based on persecution and violence in their home countries – Burundi, Liberia, Sierra Leone, Somalia, and Sudan. About 15,000 of those with TPS were from Liberia.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 18 april 2005, 15:52   #47
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Zijn dat de toegelaten vluchtelingen of ook de teruggestuurden? (mijn Engels is niet al te best)
StevenNr1 is offline  
Oud 18 april 2005, 16:09   #48
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Zijn dat de toegelaten vluchtelingen of ook de teruggestuurden? (mijn Engels is niet al te best)
Dat zijn officiele toegelaten vluchtelingen. Hierbij komen natuurlijk nog de klandestienen waarvan de cijfers onbekend zijn maar die waarschijnlijk het aantal cubanen verdubbelen.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 18 april 2005, 16:28   #49
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Dat betwijfel ik. De meeste CUbaanse vluchtelingen worden snel aanvaard in de VS (ook omdat ze goed geschoold zijn maar zeker omdat de VS ze graag heeft.)

En natuurlijk dat de CUbanen er dna met kop en schouders bovenuit steken, Mexicanen worden aan de grens bijvoorbeeld allemaal terug gestuurd. Of komen veel meer illegaal.
StevenNr1 is offline  
Oud 18 april 2005, 18:06   #50
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Dat betwijfel ik. De meeste CUbaanse vluchtelingen worden snel aanvaard in de VS (ook omdat ze goed geschoold zijn maar zeker omdat de VS ze graag heeft.)

En natuurlijk dat de CUbanen er dna met kop en schouders bovenuit steken, Mexicanen worden aan de grens bijvoorbeeld allemaal terug gestuurd. Of komen veel meer illegaal.
Mexicanen worden aan de grens gewoon doodgeschoten als ze die proberen oversteken in het zuiden... Aan de beruchte muur die de grens vormt tussen de VSA en mexico.
__________________

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 18 april 2005 om 18:10.
Jonas Elossov is offline  
Oud 18 april 2005, 18:31   #51
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Die muur ken ik, maar wist niet dat het zo erg was.
StevenNr1 is offline  
Oud 18 april 2005, 18:40   #52
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Die muur ken ik, maar wist niet dat het zo erg was.
Over zo'n dingen maken ze natuurlijk weinig reclame, als verspreiders van "vrijheid en democratie".
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 19 april 2005, 07:42   #53
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Die muur ken ik, maar wist niet dat het zo erg was.
Er was ook zo een in Berlijn - remember ....
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 19 april 2005, 11:46   #54
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

OK, en dat was fout.
StevenNr1 is offline  
Oud 19 april 2005, 13:29   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Er was ook zo een in Berlijn - remember ....
Die muur is inmiddels opgedoekt en de meeste communisten vonden die muur niet iets om trots op te zijn.

Wanneer komen er excuses voor de muur tussen de VS en Mexico - laat staan dat ze opgedoekt zou worden?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 19 april 2005, 14:04   #56
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Die muur is inmiddels opgedoekt en de meeste communisten vonden die muur niet iets om trots op te zijn.

Wanneer komen er excuses voor de muur tussen de VS en Mexico - laat staan dat ze opgedoekt zou worden?
In de tijd dat die muur er stond hoorde men niet zoveel communisten verklaren dat ze er niet trots op waren.

Het verschil zit er hierin dat de enen hun "paradijs" willen ontvluchten en de anderen het "PARADIJS" willen binnendringen.

Zullen er ook excuses komen voor de (virtuele) muren aan de grenzen van de EU?
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 20 april 2005, 10:40   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
In de tijd dat die muur er stond hoorde men niet zoveel communisten verklaren dat ze er niet trots op waren.
Ik was nog geen tien jaar toen de muur in Berlijn viel en ik had toen nog niet eens van het communisme gehoord.

En ik ben er vrij zeker van dat er veel communisten tegen de gang van zaken inde USSR waren. De trotskisten om te beginnen en waarschijnlijk nog vele anderen ook.

Citaat:
Het verschil zit er hierin dat de enen hun "paradijs" willen ontvluchten en de anderen het "PARADIJS" willen binnendringen.
Ik ben er vrij zeker van dat moest ik voor '89 in het oostblok heb gewoond ik - als communist - waarschijnlijk ook ben gaan vluchten omdat de kgb achter mij zat. Ik zou namelijk een van de vele communisten zijn geweest die wel degelijk kritiek hadden.

Citaat:
Zullen er ook excuses komen voor de (virtuele) muren aan de grenzen van de EU
Vraag het eens aan degenen die voorstander zijn van die muren.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 20 april 2005, 11:18   #58
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik was nog geen tien jaar toen de muur in Berlijn viel en ik had toen nog niet eens van het communisme gehoord.

En ik ben er vrij zeker van dat er veel communisten tegen de gang van zaken inde USSR waren. De trotskisten om te beginnen en waarschijnlijk nog vele anderen ook.



Ik ben er vrij zeker van dat moest ik voor '89 in het oostblok heb gewoond ik - als communist - waarschijnlijk ook ben gaan vluchten omdat de kgb achter mij zat. Ik zou namelijk een van de vele communisten zijn geweest die wel degelijk kritiek hadden.



Vraag het eens aan degenen die voorstander zijn van die muren.
Je schijnt nogal "vrij zeker" te zijn van vele dingen maar daar kom je niet ver mee.

Ik ben voorstander van die "muren" rond de EU - en waarom jij niet ?.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 20 april 2005, 11:21   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik ben niet alleen 'vrij zeker', ik ben 'absoluut zeker'. Hoe vaak kom jij on contact met communisten?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 20 april 2005, 15:30   #60
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik ben niet alleen 'vrij zeker', ik ben 'absoluut zeker'. Hoe vaak kom jij on contact met communisten?
Dat is nu eens een van die typische onnozelheden van julie, de vis verdrinken. Probeer eens zelf te antwoorden op de gestelde vragen eer je met nieuwe afkomt ?.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be