Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2012, 18:26   #1
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard B.U.B.: "Succesrijk kartel breidt verder uit!"

Van de B.U.B.-persdienst:

---

HET KARTEL BELG-UNIE BREIDT ZICH VERDER UIT!



Op 5 mei 2010 richtten de B.U.B. en CDF het kartel BELG-UNIE op om alle pro-Belgische partijen te verenigen, onder andere met het oog op de federale verkiezingen van 13 juni 2010. Met succes: het kartel behaalde toen meer dan 20.500 stemmen in vier provincies plus Brussel-Halle-Vilvoorde. Op 22 juni 2011 werd het kartel verder uitgebreid met de Belgische Alliantie en enkele oud-leden van de Parti Populaire (PP). Op 3 juli 2012 verklaarde Unibelgium het kartel te willen vervoegen.

Unibelgium is een nieuwe politieke partij die werd opgericht door Fedcaf-voorzitster Diane Delen – Fedcaf is de nieuwe beroepsvereniging van de Belgische caféhouders – en legt vanzelfsprekend ook de klemtoon op de eenheid van België, net als de andere drie partijen van het kartel. Voorts strijdt Unibelgium voor de vrijheid van handel, het respect voor de middenstand en de arbeiders, de verdediging van de families en het recht op wonen, werk en gezondheid voor iedereen.

De vier partijen die nu deel uitmaken van het kartel behouden uiteraard elk hun programma, maar trekken met één gemeenschappelijke kartelverklaring (klik hier) naar de provinciale verkiezingen op 14 oktober 2012. Het hoofddoel van deze deelname is het kartel provinciaal te verankeren, niet alleen omdat de provincie dicht bij de Belgen staat, maar ook omdat de vier pro-Belgische partijen van het kartel sterk aan de provincies van België gehecht zijn, die zij zien als noodzakelijke niveaus tussen de gemeenten en de nationale staat.

Het spreekt vanzelf dat deze nieuwe evolutie een belangrijke versterking van de Belgische Beweging betekent aangezien de cafés nog altijd een belangrijke schakel zijn in de Belgische maatschappij. Door uw stem aan BELG-UNIE te geven bij de provincieraadsverkiezingen van 14 oktober a.s. kan u de anti-Belgische traditionele partijen verder terugdringen en het unitaire België weer een stap dichterbij brengen !

---

http://www.unionbelge.be/?p=5953
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:33   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:49   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Men kan zich al de vraag stellen hoe het komt dat er schijnbaar vier unitaristisch gezinde partijen bestaan...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:53   #4
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Schitterend. De winnaar van de provincieraadsverkiezingen is al bekend.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:10   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
... omdat de provincie dicht bij de Belgen staat, ...
Dit is trouwens prietpraat van het zuiverste water. De provinciale overheid is voor de meeste burgers in dit land een illustere onbekende. Ondanks dure informatiecampagnes, folders op glanzend papier, weelderige jaarboeken... slaagt de provinciale overheid er maar niet in door te dringen tot de modale burger. De meeste mensen weten hoegenaamd niet wat de bevoegdheden zijn van de provincie en al evenmin zijn ze op de hoogte van wie er allemaal in de bestendige deputatie zetelt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:12   #6
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Ze hebben al voor een 'internationale' partijnaam gekozen. Typisch Belgisch
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 01:24   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

20500 stemmen?
Ik had er geen idee van dat Hans en trawanten zoveel familie hadden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 09:03   #8
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Als dit kartel (sic), bestaande uit 4 "partijen" (sic) ook maar 1 provinciale gedeputeerde binnenhaalt in Vlaanderen geef ik een vat. Quote me.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 09:11   #9
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Mannen, iedereen stemmen voor UniBelgium! 't Is niet dat de andere politici competenter zijn.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 09:37   #10
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Het spreekt vanzelf dat deze nieuwe evolutie een belangrijke versterking van de Belgische Beweging betekent aangezien de cafés nog altijd een belangrijke schakel zijn in de Belgische maatschappij.
Vooruit, nu ook nog de vereniging van frietkraamuitbaters mobiliseren en het is helemaal friet- en biernationalisme...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 11:46   #11
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Unibelgium is een nieuwe politieke partij die werd opgericht door Fedcaf-voorzitster Diane Delen – Fedcaf is de nieuwe beroepsvereniging van de Belgische caféhouders –
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 12:04   #12
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Als dit kartel (sic), bestaande uit 4 "partijen" (sic) ook maar 1 provinciale gedeputeerde binnenhaalt in Vlaanderen geef ik een vat. Quote me.
Geef je dat in een café terwijl De Brabander live op televisie zijn State of the Union (pun intended) voorstelt?
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 12:09   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Ik vroeg me al af waarom ik nog nooit van fedcaf had gehoord. Na het consulteren van hun website weet ik waarom

http://www.fedcaf.be/

Diane Delen lijkt me een fantastische aanwinst voor de BUBBERTJES. Ze hebben hun wit konijn gevonden, zo lijkt me.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 12:59   #14
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Geef je dat in een café terwijl De Brabander live op televisie zijn State of the Union (pun intended) voorstelt?
In HET café waar Hans zijn state of the Union (sic) voorstelt ja Als BYB het aandurft om een overwinning te claimen, wil ik dat de zaal vol zit met Vlamingen die van vlaamse (sic) kolder houden.

Wel typisch dat ze lokaal willen verankeren op een nutteloos niveau dat afgeschaft zal worden bij de eerstvolgende serieuze staatshervorming, dat bovendien mijlenver staat van de lokale bevolking. Slecht gekopieerd van De Wever die werkelijk lokaal wil verankeren waar het er toe doet: OCMW-raden en Burgemeesters

Laatst gewijzigd door Effect : 10 juli 2012 om 13:02.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:28   #15
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
In HET café waar Hans zijn state of the Union (sic) voorstelt ja Als BYB het aandurft om een overwinning te claimen, wil ik dat de zaal vol zit met Vlamingen die van vlaamse (sic) kolder houden.

Wel typisch dat ze lokaal willen verankeren op een nutteloos niveau dat afgeschaft zal worden bij de eerstvolgende serieuze staatshervorming, dat bovendien mijlenver staat van de lokale bevolking. Slecht gekopieerd van De Wever die werkelijk lokaal wil verankeren waar het er toe doet: OCMW-raden en Burgemeesters
Voor WANNEER is de eerstvolgende serieuze staatshervorming?
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:52   #16
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Voor WANNEER is de eerstvolgende serieuze staatshervorming?
en voor wanneer is jullie electorale doorbraak waar jullie al tien jaar van spreken?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:53   #17
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Als dit kartel (sic), bestaande uit 4 "partijen" (sic) ook maar 1 provinciale gedeputeerde binnenhaalt in Vlaanderen geef ik een vat. Quote me.
challenge accepted
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:53   #18
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

ik zou zelfs durven verder gaan: geen gedeputeerde, maar gewoon een provincieraadslid. Zelfs dat gaan ze niet halen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 14:01   #19
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Voor WANNEER is de eerstvolgende serieuze staatshervorming?
Hangt af van de kunstgrepen die de minderheidsregering nog gaat uithalen om de meerderheid te blokkeren.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 14:57   #20
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is trouwens prietpraat van het zuiverste water. De provinciale overheid is voor de meeste burgers in dit land een illustere onbekende. Ondanks dure informatiecampagnes, folders op glanzend papier, weelderige jaarboeken... slaagt de provinciale overheid er maar niet in door te dringen tot de modale burger. De meeste mensen weten hoegenaamd niet wat de bevoegdheden zijn van de provincie en al evenmin zijn ze op de hoogte van wie er allemaal in de bestendige deputatie zetelt.
Inderdaad.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be