Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Willen we, en zo ja hoe, een voorzitter van de Europese Commissie kiezen?
De huidige benoemingsprocedure (zoals bij Barroso) is adequaat 0 0%
Algemene rechtstreekse verkiezingen 2 11,11%
Getrapte verkiezingen middels kiesmannen zoals in de VSA (zie toelichting) 0 0%
Keuze aan het Europees Parlement 4 22,22%
Een systeem als van de Bundesversammlung in Duitsland (zie toelichting) 0 0%
We hebben eigenlijk een monarch nodig 0 0%
Weg met de Europese Commissie (en de EU); ik gedraag me als een struisvogel (kop in het zand) 10 55,56%
Anders 2 11,11%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2013, 20:00   #41
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Voor mijn part rechtstreeks door een gewapende burgermilitie tegen de muur gezet worden.
Foei! Hoe anti-Europees.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 23:42   #42
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Foei! Hoe anti-Europees.
In welke zin?

Anti-€Uropees, ja dat wel. En daar ben ik trots op.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 01:25   #43
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Met de beschuldiging van onrechtmatig bestuur is hier een volksgericht niet echt op z'n plaats.
Je moet alles wel in een redelijke context blijven zien. De Eurocommissie moet voor een speciaal opgezette rechtbank komen omdat de Commissie de meeste rechtsregels zelf bepaald heeft.
Zo konden Hitler's stromannen niet voor z'n eigen rechters komen.

Ik zou wel een scenario kunnen ontwerpen, maar vooralsnog zou het een puur juridische aangelegenheid zijn.
Een volkomen juiste vergelijking, leert mijn ervaring, maar wat het volk niet weet, het volk niet deert. En wie de waarheid kent, moet de juiste omstandigheden afwachten om ze te verkondigen, want het volk denkt pas na als de leugen ondraaglijk wordt. Wat ik met 100% zekerheid kan bevestigen, namelijk dat het Europese Hof van Justitie helaas veel erger is dan alleen maar een farce, kan ik op dit moment nog niet hard maken. Omdat het volk het nog niet hard heeft.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 01:29   #44
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Naar aanleiding van voorstellen door de Europese Commissie om de verkiezingen voor het Europees Parlement meer kiezers te doen trekken heb ik nogmaals deze poll opgesteld.
Bron: http://euobserver.com/political/119389

Uitleg bij een paar mogelijkheden:
  • Getrapte verkiezingen zoals in de VSA betekent dat ieder land een aantal kiesmannen krijgt. Een groot land krijgt meer kiesmannen dan een klein land;
  • Bij het systeem van de Bundesversammlung krijgen vertegenwoordigers uit de Länder - in het geval van Europa: de lidstaten - en leden van de bondsdag (parlement) de keuze.

Vorige enquete: Welke benoemingsprocedure voor de voorzitter van de Europese Commissie prefereert u?
De vraagstelling is suggestief genoeg om bij stemmers met een gezonde afkeer van manipulatie geen andere keuze over te laten dan de kop in het zand te steken. En je moest eens weten welke diepgravende inzichten daar beneden te vinden zijn!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 09:06   #45
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De vraagstelling is suggestief genoeg om bij stemmers met een gezonde afkeer van manipulatie geen andere keuze over te laten dan de kop in het zand te steken. En je moest eens weten welke diepgravende inzichten daar beneden te vinden zijn!
Bijzonder vind ik de neiging tot zelfdestructie wel. Ondanks een duidelijke waarschuwing is optie 7 populair.

Een psychologische verklaring zit misschien in het aloude gezegde: liever lui dan moe. Het is makkelijker terug te verlangen naar de goede oude tijd dan de inspanning te verrichten om deftig na te denken over de toekomst. Het verleden komt overigens nooit terug.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 22:04   #46
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ondanks een duidelijke waarschuwing is optie 7 populair.
Die ondanks is nu juist waar het om gaat: steeds minder mensen geloven die eurodogmatiek nog en laten zich niet meer misleiden door de apocalyptische doempropaganda van het eurofascisme.

In plaats van nog verder braaf ja te knikken zou de gehele Europese bevolking eens collectief de kop in het zand steken en gewoon niks doen, dat zou al een hele verbetering zijn.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be