Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2013, 21:48   #1
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard Dijsselbloem versprak zich - blauwdruk

http://www.nujij.nl/politiek/euro-om...22276865.lynkx

http://www.nujij.nl/politiek/dijssel...22276653.lynkx

Laatst gewijzigd door Stingray : 29 maart 2013 om 21:49.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 22:41   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Nederland wordt bestuurd door onvoorstelbare nitwits. De een is nog gekker dan de ander.

Krankzinnige situaties overal.

Vertrekken dus.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 22:42   #3
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Het is hier al niet veel beter.

Maar het maakt mij nog ongeruster.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 00:18   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Jeroentje heeft zich blijkbaar niet versproken, misschien wel aldannniet bewust zijn mond voorbij gesproken :

Canadezen bezorgd, Cyprus is blauwdruk voor de banken, Economisch Actie Plan 2013


De toestand van Cyprus en de aldaar aanwezige Russische 'maffiagelden' werd duidelijk gebruikt/misbruikt om de bail-in-wetgeving voor westerse banken wereldwijd kenbaar te maken.

Het Cyprus-experiment... right.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 maart 2013 om 00:23.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 00:47   #5
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Ik vind het een goede zaak, we kunnen de staatsschuld niet blijven verhogen om de bankencrisis af te wenden.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 02:16   #6
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik vind het een goede zaak, we kunnen de staatsschuld niet blijven verhogen om de bankencrisis af te wenden.
Zeg kerel, het gaat hier over geld waarop al belastingen betaald werd en waar men niet mee gegokt heeft inzake beleggingen.

MAAR goed, ik wil eens weten hoe ze gaan voorkomen dat de mensen wantrouwig gaan worden en hun geld niet meer naar de bank zullen brengen.

Ik veronderstel dat je het systeem van fractioneel bankieren wel kent. Als dit in omgekeerde richting gaat, dan vermindert de geldhoeveelheid aanzienlijk en krijgt ook de economie zuurstoftekort.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 10:20   #7
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Nederland wordt bestuurd door onvoorstelbare nitwits. De een is nog gekker dan de ander.

Krankzinnige situaties overal.

Vertrekken dus.
Gaat u op straat eens aan de mensen vragen wat blauwdruk betekent en vraagt u ook eens wat het Engelse woord is voor blauwdruk.
De meeste mensen weten niet wat het is.
De journalisten die reageren op Dijsselbloem zijn nikswits en alle meepraters die als papagaaien het vreselijk vinden dat het woord blauwdruk is gebruikt of in het Engels door Nederlanders niet wordt gekend.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 12:23   #8
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
MAAR goed, ik wil eens weten hoe ze gaan voorkomen dat de mensen wantrouwig gaan worden en hun geld niet meer naar de bank zullen brengen.

Ik veronderstel dat je het systeem van fractioneel bankieren wel kent. Als dit in omgekeerde richting gaat, dan vermindert de geldhoeveelheid aanzienlijk en krijgt ook de economie zuurstoftekort.
Het zal allemaal niet baten. Waar u uw geld opbergt speelt geen rol voor de inflatie. Die vreet aan alle geld samen met de vermogensbelasting. Koop een huis voor uw geld en u weet waar u aan toe bent de komende tien of twintig jaar. Al kan er natuurlijk toch nog een meteoor op uw huis vallen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 16:47   #9
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
MAAR goed, ik wil eens weten hoe ze gaan voorkomen dat de mensen wantrouwig gaan worden en hun geld niet meer naar de bank zullen brengen.

Ik veronderstel dat je het systeem van fractioneel bankieren wel kent. Als dit in omgekeerde richting gaat, dan vermindert de geldhoeveelheid aanzienlijk en krijgt ook de economie zuurstoftekort.
Dat ze Dijsselbloem opdracht hebben gegeven zich te 'verspreken', kan m.i. alleen maar betekenen dat ze helemáál niet willen voorkomen dat de spaarders wantrouwig gaan worden. Ze willen u en mij uit het spaargeld jagen, de beurzen en geldmarkten op, het schuldpapier in!

De banken zien een crash aankomen, op de beurzen en vooral op de obligatiemarkt, en willen nog gauw zoveel mogelijk zeepbelparticipaties aan de argeloze spaarder verpatsen. De politiek is hun daarbij volgaarne ter wille, want de machthebbers krijgen het geld niet meer bij elkaar om de banken overeind te houden zonder hyperinflatie teweeg te brengen.

De spaarder bestelen zoals in Cyprus, hm, dat moet achteraf een kortstondige vergissing lijken, maar in grotere landen draaien ze liever om die hete brij heen. Er zouden opstanden van kunnen komen. Dan maar liever op een eilandje. En vervolgens hoeft het in die grote landen alweer niet meer: daar koopt de burger, bang gemaakt door het geval Cyprus, de risico's van de banken over omdat hij het spaargeld niet meer vertrouwt. En de banken die zich zo, op kosten van hun spaarders uit de hachelijkste zaken terugtrekken, hoeft de overheid vervolgens niet te redden, want de heren Stingray en K. Kodo zijn niet too big to fail. Wij zijn hooguit twee biggen te veel.

Slotsom: wees geen bank-big of bank-ezel en koop nu geen effecten!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 30 maart 2013 om 16:52.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 18:55   #10
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Slotsom: wees geen bank-big of bank-ezel en koop nu geen effecten!
Met aandelen in de voedingssector en brandstoffen zal u zich geen grote buil vallen; u krijgt dan 3 of 4 procent dividend. Maar uw geld onder de matras zal door het inflatiebeestje opgevreten worden. Jammer toch?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 19:00   #11
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Bedankt voor de tip, Piero. Ik ben echter bang voor iets: dat ik op een kwaaie dag mijn waardepapieren niet meer te gelde zou kunnen maken omdat mijn aandeelbewijzen niet meer erkend worden, of dat de erkenning waardeloos wordt omdat de overheid bankroet zal zijn en niet meer kan instaan voor de nakoming van contracten.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 19:42   #12
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Bedankt voor de tip, Piero. Ik ben echter bang voor iets: dat ik op een kwaaie dag mijn waardepapieren niet meer te gelde zou kunnen maken omdat mijn aandeelbewijzen niet meer erkend worden, of dat de erkenning waardeloos wordt omdat de overheid bankroet zal zijn en niet meer kan instaan voor de nakoming van contracten.
Ik kan uw angst niet wegnemen, die is misschien compulsief. Ga eens wandelen in de natuur of joggen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 19:50   #13
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Ik lijd wel aan een compulsieve vrees voor joggen in de natuur.

Daarom kom ik hier nog eens terug om het erop te houden dat Dijsselbloem naar alle waarschijnlijkheid niet geblunderd heeft. Ik spreek uit ervaring met manipulatoren, en degenen die op hoge posten terechtkomen, zijn meestal manipulatoren.

En ik houd ook vast aan mijn veronderstelling dat geprobeerd wordt, de mensen uit het spaargeld te jagen, obligaties en aandelen in, de geldmarkt op! Ons ruïneren om de banken te redden.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 20:12   #14
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Hoewel niet geheel handig van Dijsselbloem heeft hij zelf het gewraakte woord niet gebruikt. Verder nam hij al een voorschot op beleid, dat wel degelijk gedragen wordt door de Eurogroep en de EU.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 22:57   #15
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat ze Dijsselbloem opdracht hebben gegeven zich te 'verspreken', kan m.i. alleen maar betekenen dat ze helemáál niet willen voorkomen dat de spaarders wantrouwig gaan worden. Ze willen u en mij uit het spaargeld jagen, de beurzen en geldmarkten op, het schuldpapier in!

De banken zien een crash aankomen, op de beurzen en vooral op de obligatiemarkt, en willen nog gauw zoveel mogelijk zeepbelparticipaties aan de argeloze spaarder verpatsen. De politiek is hun daarbij volgaarne ter wille, want de machthebbers krijgen het geld niet meer bij elkaar om de banken overeind te houden zonder hyperinflatie teweeg te brengen.

De spaarder bestelen zoals in Cyprus, hm, dat moet achteraf een kortstondige vergissing lijken, maar in grotere landen draaien ze liever om die hete brij heen. Er zouden opstanden van kunnen komen. Dan maar liever op een eilandje. En vervolgens hoeft het in die grote landen alweer niet meer: daar koopt de burger, bang gemaakt door het geval Cyprus, de risico's van de banken over omdat hij het spaargeld niet meer vertrouwt. En de banken die zich zo, op kosten van hun spaarders uit de hachelijkste zaken terugtrekken, hoeft de overheid vervolgens niet te redden, want de heren Stingray en K. Kodo zijn niet too big to fail. Wij zijn hooguit twee biggen te veel.

Slotsom: wees geen bank-big of bank-ezel en koop nu geen effecten!
Ik ben zeker niet van plan om aandelen te kopen. Dat is me in het verleden al niet bevallen en het is duidelijk dat aandelen grotendeels alleen een spel zijn van het groot kapitaal. Daar hoor ik dus niet bij.

Nee, ik ga dat geld investeren in wat zaken die ik echt kan gebruiken in de toekomst.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 00:26   #16
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het zal allemaal niet baten. Waar u uw geld opbergt speelt geen rol voor de inflatie. Die vreet aan alle geld samen met de vermogensbelasting. Koop een huis voor uw geld en u weet waar u aan toe bent de komende tien of twintig jaar. Al kan er natuurlijk toch nog een meteoor op uw huis vallen.
Huizen kunnen ook belast worden zoals bv in Nederland en Italië.

Het beste is om naar een Latijns Amerikaans land te verkassen, dat een lage criminaliteit kent, en daar het geld te verzilveren in onroerend goed.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 08:24   #17
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Huizen kunnen ook belast worden zoals bv in Nederland en Italië.

Het beste is om naar een Latijns Amerikaans land te verkassen, dat een lage criminaliteit kent, en daar het geld te verzilveren in onroerend goed.
We kunnen daar natuurlijk niet met z'n allen naartoe.

Een gewapende opstand dan maar? Dankzij de wapenwetten kunnen alleen de overheid en (andere) misdadigers zich nog fatsoenlijk bewapenen in Europa.

Betaalstaking van alle belastingbetalers? Het zal nog een poosje duren voor dát kan worden georganiseerd, en het is moeilijker als ongewapende burgers de bewapende staat en EU het hoofd moeten bieden.

Maar het zal ervan komen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 12:02   #18
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
We kunnen daar natuurlijk niet met z'n allen naartoe.

Een gewapende opstand dan maar? Dankzij de wapenwetten kunnen alleen de overheid en (andere) misdadigers zich nog fatsoenlijk bewapenen in Europa.

Betaalstaking van alle belastingbetalers? Het zal nog een poosje duren voor dát kan worden georganiseerd, en het is moeilijker als ongewapende burgers de bewapende staat en EU het hoofd moeten bieden.

Maar het zal ervan komen.
Daar geloof ik geen snars van. U heeft het hier over de situatie in het 'verlichte' Westen. U schetst een conflict tussen twee kampen, de gezagsgetrouwen en de rebellen. Laten we eens een (zeldzaam) voorbeeld van zo een opstand nemen, de burgeroorlog in Spanje van 1936-39. Denkt u dat de toenmalige verhoudingen tussen overheid en burgers sterk gelijkt op de huidige verhoudingen tussen die twee 'partijen'?

Waarom zijn ontevreden burgers niet in staat zich politiek te organiseren en op democratische wijze hun doeleinden te realiseren?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 12:08   #19
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Maakt mijn bewustzijn nu een fout of denk ik terecht dat wij in essentie hetzelfde zeggen?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 14:22   #20
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Daar geloof ik geen snars van. U heeft het hier over de situatie in het 'verlichte' Westen. U schetst een conflict tussen twee kampen, de gezagsgetrouwen en de rebellen. Laten we eens een (zeldzaam) voorbeeld van zo een opstand nemen, de burgeroorlog in Spanje van 1936-39. Denkt u dat de toenmalige verhoudingen tussen overheid en burgers sterk gelijkt op de huidige verhoudingen tussen die twee 'partijen'?

Waarom zijn ontevreden burgers niet in staat zich politiek te organiseren en op democratische wijze hun doeleinden te realiseren?
Dat is precies wat ik mij zelf ook afvraag. Krol heeft al laten zien dat er ruimte is voor een andere manier van politiek denken.
De PvdA zakr razendsnel weg in de recente peilingen. VVD en CD doen het evenmin goed.
Veel zwevende stemmers keren terug naar de PVV en ook omdat de EU zolangzamerhand een spookbeeld begint te worden en veel electoraat de richting inslaat van een ant-EU gericht stemgedrag.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be