Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2007, 19:46   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard Opnieuw Vlaams Belangers naar Lijst Dedecker

ICHTEGEM. Gemeenteraadslid Dorine Demeulemeester verlaat het Vlaamse Belang en stapt naar Lijst Dedecker. Ze zal als onafhankelijke zetelen, waardoor het VB geen vertegenwoordiger meer heeft in de gemeenteraad. In totaal maken een tiental Vlaams Belangers uit Ichtegem de overstap naar Lijst Dedecker. Demeulemeester was zeven jaar terug de drijvende kracht bij de oprichting van de lokale afdeling, maar ze kon zich niet meer vinden in de standpunten van de partij. 'Sinds de gemeenteraadsverkiezingen hebben we vastgesteld dat het VB terug de extreme weg opgaat. Het is jammer voor zo'n Vlaamse partij dat ze zich toespitsen op één programmapunt en de andere punten hierdoor in de onderste lade verdwenen zijn. Daarnaast uit de partij zich als partij die respect heeft voor de vrije meningsuiting, maar als je als bestuurslid uitkomt voor je eigen mening word je al snel op de vingers getikt', zegt Demeulemeester. Het Vlaams Belang reageert verwonderd over het ontslag van de bestuursleden en weerlegt de kritiek. 'Noch in het regiobestuur, noch in het afdelingsbestuur is er met Dorine Demeulemeester inhoudelijk debat gevoerd over partijstandpunten. Wij hebben de indruk dat zij een gekende retoriek hanteert om haar eigen politieke carrière veilig te stellen', klinkt het. De partij maakt zich sterk dat dit niet het einde is van het Vlaams Belang in Ichtegem. Enkele leden zouden al klaarstaan om de fakkel over te nemen.

Publicatie: Het Nieuwsblad

Blijkbaar wil het maar niet vlotten in de thuishaven van Vanhecke, en dat is nu al jaren zo...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 13 november 2007 om 19:48.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 19:58   #2
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

De toestand van het Vlaams Belang ziet niet goed uit. In de vorige verkiezingen haalde het Vlaams Belang voor de eerste keer minder dan de VRT peiling (peilingen 20-21 %, verkiezing 19 %). Moesten het vandaag verkiezingen zijn haalt Vlaams Belang slechts 14 a 15%.

Gelukkig is het Vlaams Belang voor ons radicale volksnationalisten geen einddoel louter een middel.

Het belangrijkste het gedachtegoed uit het Vlaams Belang is verre van dood, integendeel zelfs. Het sijpelt langzaam aan andere partijen binnen en zorgt voor een verlamming van het Belgische systeem.

Ik denk, behoudens een radicale koerswijziging, dat de rol van het Vlaams Belang definitief zal uitgespeeld zijn.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 november 2007 om 20:03.
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 20:05   #3
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid
 
Honoré gepluimd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2007
Berichten: 705
Standaard

Lol !
Ik kan het exacte tijdstip vermelden waarop mevrouw Demeulemeester blijkbaar tot de conclusie kwam dat het VB opnieuw "extreem" geworden is: dat was namelijk toen ze op 10 juni geen plaatsje op de lijst kreeg.
Meer moet je er echt niet achter zoeken.
Erg vreemd ook dat mevrouw Demeulemeester spreekt over "vrije meningsuiting" in de partij terwijl ze zelf ALLES besliste in haar afdeling !
Nog vreemder is het dat mevrouw Demeulemeester blijkbaar een probleem heeft met de "extreme weg" maar er jarenlang geen problemen mee had dat verschillende lokale leden er nogal extreme standpunten op nahielden...
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 20:07   #4
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Het is zo nu de retour van de partij begonnen is, dat de opportunisten en postjesjagers massaal eerst het schip verlaten. Dat is normaal.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 20:07   #5
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Eigen volk eerst! (uitmaken voor rotte vis)...

En: vertel eens over die extreme standpunten binnen die afdeling...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 20:13   #6
Eichmann
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De toestand van het Vlaams Belang ziet niet goed uit. In de vorige verkiezingen haalde het Vlaams Belang voor de eerste keer minder dan de VRT peiling (peilingen 20-21 %, verkiezing 19 %). Moesten het vandaag verkiezingen zijn haalt Vlaams Belang slechts 14 a 15%.

Gelukkig is het Vlaams Belang voor ons radicale volksnationalisten geen einddoel louter een middel.

Het belangrijkste het gedachtegoed uit het Vlaams Belang is verre van dood, integendeel zelfs. Het sijpelt langzaam aan andere partijen binnen en zorgt voor een verlamming van het Belgische systeem.

Ik denk, behoudens een radicale koerswijziging, dat de rol van het Vlaams Belang definitief zal uitgespeeld zijn.
Het is hun eigen schuld, en heb er eigenlijk geen medelijden mee... Eerst verloochenden zu hun traditionele achterban van radicaal rechtsen, daarna hielden ze hun andere traditionele achterban (de arbeidersklasse) totaal voor de gek en op de koop toe gingen ze flirten met de Amerikaanse neo-con bullshit en gingen een rechts-liberale koers varen. Dedecker was van hetzelfde gedacht maar de samenwerking ging niet door en hij ging solo dus gingen veel gewoon over naar Dedecker, die wel nog salonfähig is voor het Belgische politieke bestel en ze dus meer kans hebben om een postje te hebben. Zoals ik al eerder zei: politiekers 1 pot not, bezorgd om hun carrière, salaris en status maar in feite totaal niet geïnteresseerd in de noden van het VOLK, die hen verkiest en hen een recht op bestaan geeft.

@Lucien: de wrok moet echt wel diep zitten om iedere keer dat het VB ook maar een scheet laat er op te springen als een Ethiopiër op een stuk beschimmeld brood!

Laatst gewijzigd door Eichmann : 13 november 2007 om 20:15.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 13:35   #7
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Lap... en nog eentje ! Wedden dat er de komende jaren nog wel honderd zullen volgen...

Uit het Laatste Nieuws van 14/11:

Vlaams Belang-raadslid stapt over naar LDD

Mechelen

Fons Wils verlaat het Vlaams Belang. Dat maakte het Mechels OCMW-raadslid gisteravond zelf bekend. Bij zijn toetreden in 1996 had hij gehoopt dat de partij mettertijd zou uitgroeien tot een aanvaardbare beleidspartij, wat niet gebeurde. «Door toedoen van het voortdurende politieke isolement van het Vlaams Belang zie ik nu enkel een toenemende radicalisering. Sommige van de ingenomen standpunten en de daaruit volgende confrontaties zijn ronduit destructief te noemen», argumenteert hij zijn vertrek.

In de standpunten van de Lijst Dedecker kan hij zich een stuk beter vinden. «Ik geloof in het sterke toekomstpotentieel van deze partij en wil behulpzaam zijn bij de activering van de werking in Mechelen.» Wils zegt ook zijn mandaat in de OCMW-raad te zullen behouden. «Vanuit die positie kan ik de volgende vijf jaar al een constructieve rol spelen voor LDD in Mechelen», vertelt hij.(WVK)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:10   #8
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Lap... en nog eentje ! Wedden dat er de komende jaren nog wel honderd zullen volgen...

Uit het Laatste Nieuws van 14/11:

Vlaams Belang-raadslid stapt over naar LDD

Mechelen

Fons Wils verlaat het Vlaams Belang. Dat maakte het Mechels OCMW-raadslid gisteravond zelf bekend. Bij zijn toetreden in 1996 had hij gehoopt dat de partij mettertijd zou uitgroeien tot een aanvaardbare beleidspartij, wat niet gebeurde. «Door toedoen van het voortdurende politieke isolement van het Vlaams Belang zie ik nu enkel een toenemende radicalisering. Sommige van de ingenomen standpunten en de daaruit volgende confrontaties zijn ronduit destructief te noemen», argumenteert hij zijn vertrek.

In de standpunten van de Lijst Dedecker kan hij zich een stuk beter vinden. «Ik geloof in het sterke toekomstpotentieel van deze partij en wil behulpzaam zijn bij de activering van de werking in Mechelen.» Wils zegt ook zijn mandaat in de OCMW-raad te zullen behouden. «Vanuit die positie kan ik de volgende vijf jaar al een constructieve rol spelen voor LDD in Mechelen», vertelt hij.(WVK)
Overlopers noemt men dat, normale mensen hebben daar een afkeer van.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:18   #9
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Het is goed dat die pseudo-nationalisten en feitelijke liberalen het afbollen. Ook hun redenen, namelijk dat het Vlaams Belang terug radicaler zou zijn, verheugen me.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:21   #10
Eichmann
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Overlopers noemt men dat, normale mensen hebben daar een afkeer van.
Ach ja, ik heb het altijd al gezegd, al dat liberaal tuig dat ze een tijd terug binnengehaald hebben gaat allemaal overlopen naar LDD, zelfs een mentaal gehandicapte zag dat aankomen, enkel de partijleiding zelf niet... Wanneer ga jij je kandidatuur stellen Lucien?
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:24   #11
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Het is hun eigen schuld, en heb er eigenlijk geen medelijden mee... Eerst verloochenden zu hun traditionele achterban van radicaal rechtsen, daarna hielden ze hun andere traditionele achterban (de arbeidersklasse) totaal voor de gek en op de koop toe gingen ze flirten met de Amerikaanse neo-con bullshit en gingen een rechts-liberale koers varen. Dedecker was van hetzelfde gedacht maar de samenwerking ging niet door en hij ging solo dus gingen veel gewoon over naar Dedecker, die wel nog salonfähig is voor het Belgische politieke bestel en ze dus meer kans hebben om een postje te hebben. Zoals ik al eerder zei: politiekers 1 pot not, bezorgd om hun carrière, salaris en status maar in feite totaal niet geïnteresseerd in de noden van het VOLK, die hen verkiest en hen een recht op bestaan geeft.

@Lucien: de wrok moet echt wel diep zitten om iedere keer dat het VB ook maar een scheet laat er op te springen als een Ethiopiër op een stuk beschimmeld brood!


Beschimmeld brood is het VB niet. Maar het begint wel redelijk oud brood te worden.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:26   #12
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Het liberale rapalje verlaat het VB. Dat kan ik enkel toejuichen. Maar ik zie het VB nooit mee geloofwaardig worden.

Verkiezingsoverwinningen zijn een vorm van zelfbedrog als ideologische vorming achterwege blijft.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:54   #13
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Het liberale rapalje verlaat het VB. Dat kan ik enkel toejuichen. Maar ik zie het VB nooit mee geloofwaardig worden.

Verkiezingsoverwinningen zijn een vorm van zelfbedrog als ideologische vorming achterwege blijft.
Ideologisce vorming bij het Blok, woehahaha... ik besterf het !
Eerder economische vorming... om hun zakken te vullen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 14:57   #14
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Het kaf scheidt zich van het koren...
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:03   #15
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Opnieuw Vlaams Belangers naar Lijst Dedecker
Zeg BVL, zijt gij eigenlijk content met de opkomst van LDD?

Want tel dat eens samen van die laatste peiling: VB = 15 pct en een sjik, LDD = 10 pct. Samen 25 pct. En LDD zit in de lift, die kunnen in 2009 15 pct halen.

Eigenlijk gebeurt hier op de eerste plaats een verschuiving binnen de rechts-Vlaamse publieke opinie die het cordon sanitaire ontvlucht.

Is dat OK voor u?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 14 november 2007 om 15:07.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:05   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
bizar, eerst de overgelopen VLD'ers met open armen ontvangen, het uitschreeuwen dat "ze eindelijk het licht hebben gezien" en dan ze uitschijten voor het vuil van de straat als ze weer overlopen.

consequentie, echt iets moeilijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:06   #17
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De toestand van het Vlaams Belang ziet niet goed uit. In de vorige verkiezingen haalde het Vlaams Belang voor de eerste keer minder dan de VRT peiling (peilingen 20-21 %, verkiezing 19 %). Moesten het vandaag verkiezingen zijn haalt Vlaams Belang slechts 14 a 15%.

Gelukkig is het Vlaams Belang voor ons radicale volksnationalisten geen einddoel louter een middel.

Het belangrijkste het gedachtegoed uit het Vlaams Belang is verre van dood, integendeel zelfs. Het sijpelt langzaam aan andere partijen binnen en zorgt voor een verlamming van het Belgische systeem.

Ik denk, behoudens een radicale koerswijziging, dat de rol van het Vlaams Belang definitief zal uitgespeeld zijn.
Iets verkeerd gegeten Max? Op basis van een momentopname (peiling) nu al het einde voorspellen van het Vlaams Belang?

Goed, er zijn malcontenten die het afbollen. Het probleem is soms in de keuze van de verantwoordelijken. In Ichtegem haalde het Vlaams Belang één van de slechtste scores van Vlaanderen dus zo sterk zal die afdeling wel niet geweest zijn.

Er is geen radicale koerswijziging nodig van het Vlaams Belang, er is gewoon de vaststelling te maken dat er weer wat rust moet komen. Daarnaast weet niemand hoe of wat of waar het zal uitdraaien met deze regeringsvorming. Dan zien we wel verder. En voor de rest: blijven duwen op het kartel zodat ze niet plooien. Da's momenteel de taak van het Vlaams Belang.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:10   #18
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Eén opvallende vaststelling wel: ze houden allemaal mooi hun mandaat dat de Vlaams Belang-kiezer ze in 2006 (dus goed en wel een jaar eerder) of de gemeenteraadsfractie ze gegeven heeft.

Een goed begin van een grote politieke carrière bij de beleidspartij die LDD duidelijk van nature is.

Of vergis ik me?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:22   #19
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Eén opvallende vaststelling wel: ze houden allemaal mooi hun mandaat dat de Vlaams Belang-kiezer ze in 2006 (dus goed en wel een jaar eerder) of de gemeenteraadsfractie ze gegeven heeft.

Een goed begin van een grote politieke carrière bij de beleidspartij die LDD duidelijk van nature is.

Of vergis ik me?
Loyaliteit is een loos begrip geworden...
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 15:32   #20
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Loyaliteit is een loos begrip geworden...
U zegt dat.

Tijden veranderen. De politieke situatie is nu totaal anders dan toen die mensen lid werden en verkozen raakten. Nieuwe partijpolitieke keuzes maken is dus niets vreemd.

Wat loyauteit betreft: meent u echt dat een mandaat eigendom is van partijen? Is dat niet eerder eigendom van de burgers die een (verplicht) mandaat verleend hebben om zich zich te laten vertegenwoordigen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be