Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2018, 13:22   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Als je dit leest in zijn bijdrage: " nous demande rien", dan weet je onmiddelijk dat hij geen enkele voeling heeft met wat er in Wallonië leeft en dat zijn input enkel uit de Vlaamse media komt.
dan weet je vooral dat het aanleren van Frans heeft afgedaan in Vlaanderen, ondanks het verplichten van Frans als de tweede taal.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 13:23   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Karim Van Overmeire bvb. De man die treintransporten vol mensen met een andere huidskleur organiseert vanuit Aalst.
heeft hij een zitje bij de NMBS gescoord mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 13:23   #63
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan weet je vooral dat het aanleren van Frans heeft afgedaan in Vlaanderen, ondanks het verplichten van Frans als de tweede taal.
De intellectuele capaciteiten om Frans te leren zijn inderdaad gedaald.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 19:02   #64
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De intellectuele capaciteiten om Frans te leren zijn inderdaad gedaald.

Oei! Dan zullen de intellectuele capaciteiten om Nederlands te leren inderdaad moeten stijgen. Dat is toch geen probleem? Als alle Walen nu eens Nederlands spraken moest de Vlaming zijn intellectuele capaciteiten niet meer gaan gebruiken om een taal te leren waar ze totaal niks mee zijn.
Reis door de wereld en overal beginnen ze te lachen als je Frans braakt.
Ik vind dat persoonlijk niet zo plezant. Maar de wereld zal ik niet kunnen veranderen. Jij wel waarschijnlijk? Wel vraag ik de weg niet in den vreemde aan omhooggevallen seigneurs. Die weten gewoonlijk toch niks.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 19:44   #65
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Oei! Dan zullen de intellectuele capaciteiten om Nederlands te leren inderdaad moeten stijgen. Dat is toch geen probleem? Als alle Walen nu eens Nederlands spraken moest de Vlaming zijn intellectuele capaciteiten niet meer gaan gebruiken om een taal te leren waar ze totaal niks mee zijn.
Reis door de wereld en overal beginnen ze te lachen als je Frans braakt.
Ik vind dat persoonlijk niet zo plezant. Maar de wereld zal ik niet kunnen veranderen. Jij wel waarschijnlijk? Wel vraag ik de weg niet in den vreemde aan omhooggevallen seigneurs. Die weten gewoonlijk toch niks.
Het hangt ervan af waar in de wereld en vooral wie je tegenkomt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 20:19   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan weet je vooral dat het aanleren van Frans heeft afgedaan in Vlaanderen, ondanks het verplichten van Frans als de tweede taal.
Het enige dat ik uit dat bericht kan opmaken is dat een kloothommel eens wou intelligent proberen over te komen door iets te schrijven in een taal die hij niet machtig is. Een typische blue pill adept, om in zijn narratief te blijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 20:35   #67
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het hangt ervan af waar in de wereld en vooral wie je tegenkomt.

Natuurlijk zijn er nog een paar Bantoe-staten maar ik toch niet naar toe ga.
Dat steken van muggen is nu toch niet het aangenaamste wat men op reis kan beleven.
En gewoonlijk kom ik alleen tegen wie ik wil tegen komen.
Ik selecteer zelf wel. Als ik niet aan mijn trekken kom als ik een wereldtaal spreek zien ze me daar niet meer. En om te babbelen of verbroederen in het Bantoes heb ik nog minder goesting. Dan blijven alleen de malariamuggen nog over zekers? Niks voor mij dus. Bovendien ga ik jou daar zeker niet tegen komen. Uw wit vuil hemdje en verfrommelde stropdas staven uw elitaire afkomst niet meer. En als ge uw mond open trekt beginnen ze zeker te twijfelen. Als er geen wind is gaan ze U er zeker weg jagen.
Probeer U er dan maar uit te praten in uw dieventaaltje.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 21:07   #68
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er nog een paar Bantoe-staten maar ik toch niet naar toe ga.
Dat steken van muggen is nu toch niet het aangenaamste wat men op reis kan beleven.
En gewoonlijk kom ik alleen tegen wie ik wil tegen komen.
Ik selecteer zelf wel. Als ik niet aan mijn trekken kom als ik een wereldtaal spreek zien ze me daar niet meer. En om te babbelen of verbroederen in het Bantoes heb ik nog minder goesting. Dan blijven alleen de malariamuggen nog over zekers? Niks voor mij dus. Bovendien ga ik jou daar zeker niet tegen komen. Uw wit vuil hemdje en verfrommelde stropdas staven uw elitaire afkomst niet meer. En als ge uw mond open trekt beginnen ze zeker te twijfelen. Als er geen wind is gaan ze U er zeker weg jagen.
Probeer U er dan maar uit te praten in uw dieventaaltje.
BLOOMBERG RANKINGS
THE LANGUAGES OF BUSINESS
Which languages -- other than English -- are most useful for conducting business around the world?
Frans staat op de tweede plaats: http://www.aatfri.com/pdf%20files/Bl...0languages.pdf
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 21:49   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Oei! Dan zullen de intellectuele capaciteiten om Nederlands te leren inderdaad moeten stijgen. Dat is toch geen probleem? Als alle Walen nu eens Nederlands spraken moest de Vlaming zijn intellectuele capaciteiten niet meer gaan gebruiken om een taal te leren waar ze totaal niks mee zijn.
Reis door de wereld en overal beginnen ze te lachen als je Frans braakt.
Ik vind dat persoonlijk niet zo plezant. Maar de wereld zal ik niet kunnen veranderen. Jij wel waarschijnlijk? Wel vraag ik de weg niet in den vreemde aan omhooggevallen seigneurs. Die weten gewoonlijk toch niks.
In Vlaams-Brabant zijn er Nederlandstalige scholen waar men meer Franstaligen dan Vlamingen telt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:56   #70
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
BLOOMBERG RANKINGS
THE LANGUAGES OF BUSINESS
Which languages -- other than English -- are most useful for conducting business around the world?
Frans staat op de tweede plaats: http://www.aatfri.com/pdf%20files/Bl...0languages.pdf

Nu zeg je zelf dat Engels belangrijker is dan uw taaltje dat in de vroegere Franse en Belgische koloniën gesproken word.
Wat op zichzelf al een bewijs is dat België steeds behandeld werd en nog als een kolonie van Frankrijk. Ook de gebeurtenissen na de oorlog bewijzen dat.
Zowel Frankrijk als België te samen hebben geprobeerd Duitsland in te rijven tot aan de Rijn. Via een verdoken overeenkomst dan nog.
Gelukkig heeft Groot Brittanië daar een stokje voor gestoken.
Wat betreft die Franstalige kinderen in Vlaamse scholen kan dit zijn in sommige scholen maar dan wel beperkt tot de rand van Brussel.
Wat zou iedere normale mens doen als hij in een ander taalgebied gaat wonen en zijn kleuters binnen een beperkte straal van de woning gemakkelijkshalve naar de plaatselijk school stuurt?
Moet ik dat beschouwen dan als een vorm van goodwill van de Franstaligen?
Degenen die dit doen zijn mensen met verstand want ze geven hun kroost de kans om spelenderwijze een tweede taal te leren.
Maar gelieve dit feit hier niet komen uit te leggen als een dading van de amicale goodwill. Geef toe dat jullie nooit respect hebben betoond voor de Vlaming. En het ook nooit zullen doen als het niet van moeten is.
En......is de beslissing van onze knuppels in de regering om ons een tweede (?) wereldtaal aan te smeren in de scholen soms een verstandige beslissing?
Wat is hun doelstelling? De wereld gaan verfransen misschien?
Hebben die idioten nu nog niet door dat dit niet meer gaat lukken?
De Vlamingen worden voor de zoveelste keer onthouden dat ze afscheid kunnen nemen van de francofone driestheid en worden de kans ontnomen om wereldburgers te worden. Leer hen dus het Engels als tweede taal en vermits de Walen dat ook doen is het probleem in België opgelost.
De goesting zal er dan wel volgen om beide rassen toe te laten om in het Engels een vriendschappelijk gesprek te voeren.
En over de goodwill gesproken nog even dit.
Alle Vlamingen die naar Wallonië zijn uitgeweken hebben jullie taal geassimileerd. Wat is dan jullie probleem? Denk er eens over na.
Misschien komt het wel.
En blijf dit forum niet vol zeveren. Het is zo al erg genoeg.
En nu moet ik weg. Dag vrienden.

Laatst gewijzigd door werkman : 9 februari 2018 om 09:57.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 10:02   #71
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
In Vlaams-Brabant zijn er Nederlandstalige scholen waar men meer Franstaligen dan Vlamingen telt.
Kleine correctie: meer anderstaligen dan Nederlandstaligen. Het grootste probleem zijn de Arabisch sprekende kinderen (die weliswaar ook drie woorden Frans kennen). Bij ons in Zaventem heb je dat probleem in het gemeentelijk onderwijs. Voor de katholieke school is het dan ook 3-4 dagen kamperen om je kind in te schrijven.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 10:17   #72
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Kleine correctie: meer anderstaligen dan Nederlandstaligen. Het grootste probleem zijn de Arabisch sprekende kinderen (die weliswaar ook drie woorden Frans kennen). Bij ons in Zaventem heb je dat probleem in het gemeentelijk onderwijs. Voor de katholieke school is het dan ook 3-4 dagen kamperen om je kind in te schrijven.

Natuurlijk volledig akkoord met uw correctie. Juist is juist.
Ook dat mochten onze betweters vermelden.
Maar dat past weer niet in hun benadering.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 16:38   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Kleine correctie: meer anderstaligen dan Nederlandstaligen. Het grootste probleem zijn de Arabisch sprekende kinderen (die weliswaar ook drie woorden Frans kennen). Bij ons in Zaventem heb je dat probleem in het gemeentelijk onderwijs. Voor de katholieke school is het dan ook 3-4 dagen kamperen om je kind in te schrijven.
Waarin is dit een probleem? Als u mij antwoordt dat een deel van de Vlaamse bevolking het moeilijk met Arabieren of met Franstaligen hebt, antwoord ik u dat dit helemaal niet de zaak van de Arabieren of van de Franstaligen is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2018, 12:48   #74
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarin is dit een probleem? Als u mij antwoordt dat een deel van de Vlaamse bevolking het moeilijk met Arabieren of met Franstaligen hebt, antwoord ik u dat dit helemaal niet de zaak van de Arabieren of van de Franstaligen is.
Wil je zeggen dat het probleem bij de Vlamingen ligt omdat ze thuis geen Frans of Arabisch of Turks geleerd hebben??????????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 08:50   #75
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
In een interview met de Gazet van Antwerpen (2 februari 2018) verklaart minister Jan Jambon:



Verderop vraagt de journalist of het communautaire nog vier jaar in de koelkast blijft, waarop de minister antwoordt:



Vraag: sedert wanneer dateert een federale legislatuur vier jaar?

Meer ten gronde: Jambon wil liefst voort met de huidige coalitie. Dat zijn 83 zetels in de Kamer (ik tel daarvoor gewoon het zetelaantal op dat de N-VA, Open VLD, CD&V en de MR in 2014 behaalden en hou het feit dat Vuye en Wouters nu geen deel meer uitmaken van de meerderheid buiten beschouwing...).

Uit de laatste peiling van Le Soir blijkt dat de huidige coalitie 12 zetels zou verliezen. In dat scenario zouden liberalen, CD&V en de N-VA 71 zetels behalen.

Uiteraard is het maar een peilng en zit er een foutenmarge op. Maar hoe kunnen partijen die samen 71 zetels behalen een staatshervorming realiseren? Ze kunnen daarmee zelfs niet aan een gewone meerderheid raken...

Een staatshervorming vereist immers een gekwalificeerde meerderheid, een 2/3de meerderheid in de twee Kamers en een meerderheid in elke taalgroep.

Aan Franstalige zijde heeft deze regering 12 zetels tekort om dit te realiseren. Gelet op het stemmenverlies van de MR worden dat er misschien 17 na de verkiezingen. Zelfs een regering N-VA-OPEN VLD-CD&V-CDH-MR heeft geen meerderheid aan Franstalige zijde. En los van die meerderheid per taalgroep, heeft deze coalitie ook gewoon 30 zetels tekort om een staatshervorming te stemmen.

Cijfermatig gezien is er zelfs geen enkele coalitie denkbaar zonder de PS mogelijk om een staatshervorming te realiseren. Tenzij N-VA in coalitie wil met Défi of met PTB natuurlijk... (in heel mijn hypothese ben ik er dan nog vanuit gegaan dat alle andere partijen de staatshervorming van de N-VA willen...).

Al deze zaken weet Jambon toch ook. En ik mag aannemen dat de journalist in kwestie er toch ook van op de hoogte is. Hoe kan het dan zijn dat Jambon én de huidige coalitie wil voortzetten én een staatshervorming wil realiseren?
Dit is fake news. Of riooljournalistiek.
Over fake news gesproken. Jan Jambon zou beter zijn mond houden. Het is niet de eerste keer dat wanneer hij zijn mond opendoet, hij flaters begaat. Nu oreert hij weer hoe de advokaten moeten pleiten. Hoe de advokaten moeten pleiten, zijn zijn zaken niet. Zeker niet als Minister. Dat had hij toch moeten weten!

Wat een bende onbekwamen die NVA-ers: rekenwonder Muyters, twitteraar Francken, diamant-jan Jambon en in Antwerpen krijgt zure De Wever de hondenpoep niet eens opgekuist.

'Het kan verkeren' zei Bredero.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2018 om 08:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 09:01   #76
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

amaai, uw week weer zuur begonnen, drink nog een tas azijn, op uw nuchtere maag geeft dat zure oprispingen...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 10:02   #77
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
amaai, uw week weer zuur begonnen, drink nog een tas azijn, op uw nuchtere maag geeft dat zure oprispingen...
Ik noteer gewoon feiten. Mag het?

Dat deze vaststellingen u niet aanstaan, is wel overduidelijk. Het zij zo.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 15:41   #78
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik noteer gewoon feiten. Mag het?

Dat deze vaststellingen u niet aanstaan, is wel overduidelijk. Het zij zo.
Welke feiten, deze die jij uit je duim zuigt, of deze uit je glas azijn?
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 21:48   #79
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Over fake news gesproken. Jan Jambon zou beter zijn mond houden. Het is niet de eerste keer dat wanneer hij zijn mond opendoet, hij flaters begaat. Nu oreert hij weer hoe de advokaten moeten pleiten. Hoe de advokaten moeten pleiten, zijn zijn zaken niet. Zeker niet als Minister. Dat had hij toch moeten weten!

Wat een bende onbekwamen die NVA-ers: rekenwonder Muyters, twitteraar Francken, diamant-jan Jambon en in Antwerpen krijgt zure De Wever de hondenpoep niet eens opgekuist.

'Het kan verkeren' zei Bredero.
Het is bijna cliché maar Jambon zegde zondag wat enkele miljoenen Vlamingen én Walen denken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 21:52   #80
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is bijna cliché maar Jambon zegde zondag wat enkele miljoenen Vlamingen én Walen denken.
Dat betwist ik niet. Maar ja, een minister in functie kan dit niet zeggen natuurlijk. Ik denk ook dat hij het nooit meer zal zeggen als minister.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 februari 2018 om 22:02.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be