Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2019, 13:14   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Straf geen enkele Tesla 3 via RMT terug te vinden? Maar staat dus inderdaad op de site. Maar zeker geen in het systeem. Zal misschien ergens voor de volgende weken/maanden zijn? Maar voor dat geld lease je veel andere Duitse premiummerken. Zal tussen de berg papier hier de cijfers van december 2018 eens opzoeken. Of zoals ze in autogids over de Tesla 3 schrijven : de flop van 2018 en een sterke kandidaat om in 2019 ook deze titel te krijgen.
Ik weet niet waar jij je data vandaan haalt. Ik heb het van klanten van leaseplan die de bestelling er hebben gedaan.

En onderschat het effect van VAA, ModeL 3 krijgt minimumtarief.

Die Duitse premiummerken zijn veel, veel duurder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 13:24   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Waarmee je dus de facto bevestigt wat ik eerder zei .
Je leest wslk niet begrijpelijk.

Ik heb de draad gestart:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En voor "de miereneukers": die laadpalenparking wordt exclusief "groen" (op basis van wind en zonne-energie, en wslk ook extra powerpack(s).
Wordt is niet gelijk aan "is nu al"

Citaat:
Tot zover dus de grootspraak mbt "je weet heel weinig van Ohm"; ze kunnen die exclusiviteit nu idd niet garanderen.
Dat staat ook nergens, dat ze dat nu garanderen, ze spreken van de toekomst in de starttopic. Op 1-2 jaar. Lees toch nog maar eens de startdraad.

Citaat:
- het bedrijf wil hun "privaat laadpalenpark" verder uitbreiden zodat alle 35 "bedrijfswagens" dit kunnen doen. De 35 werknemers zullen dan alle een electrische wagen krijgen, men denkt dit te verwezelijken op 1-2 jaar. Nog 23 wagens te vervangen door electrische.

- de link spreekt van een voorlopige verdubbeling maar uiteindelijk wordt het bijna x3 in aantal wagens. Of ze bedoelen een verdubbeling van het vermogen en verdeelt over 35 laadpalen ipv 12 ?
En als jij alles beter weet van hun vraag eens naar hun stroomrekening, maar dan na 2 jaar als alles achter de rug is. LOL.

Ik heb alvast meer ervaring "met Ohm" als jij.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2019 om 13:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 13:37   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Straf geen enkele Tesla 3 via RMT terug te vinden? Maar staat dus inderdaad op de site. Maar zeker geen in het systeem. Zal misschien ergens voor de volgende weken/maanden zijn? Maar voor dat geld lease je veel andere Duitse premiummerken. Zal tussen de berg papier hier de cijfers van december 2018 eens opzoeken. Of zoals ze in autogids over de Tesla 3 schrijven : de flop van 2018 en een sterke kandidaat om in 2019 ook deze titel te krijgen.
Autogids schrijft dat de Tesla 3 de veiligste wagen überhaupt is.
https://www.autogids.be/autonieuws/v...htsa-2018.html

Het is niet omdat jij altijd met flopwagens rijdt dat je jaloers moet zijn op Tesla.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 13:57   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leaseplan biedt model 3's aan voor 750-850 euro per maand. Dit zijn wel de duurste AWD versies.

De Mid range zal waarschijnlijk onder de magische 700 euro pm duiken waardoor hij voor veel middenkaders bereikbaar wordt.
In Duitsland bieden ze long range AWD -basis- reeds aan vanaf 579 €, wel 10k aanbetaling:

De Performance komt op 739 €, 10k aanbetaling.

Citaat:
https://www.x-leasing.de/leasing/tesla.php

579,00 € mtl. Leasingrate
inkl. 19% MwSt.
Laufzeit: 42 Mon.
MSZ: 9999,00 €

Tesla Model 3 Langstreckenversion Dual Motor
(Fahrzeugcode 130539)

Solidblack / Premium schwarz - EZ / Neufahrzeug, 0 km, 258 KW,

Verbrauch kombiniert 15.00 kWh/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 0 g/km - Weitere Informationen zum offiziellen Kraftstoffverbrauch und den offiziellen spezifischen CO2-Emission neuer Personenkraftwagen können dem Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch und die CO2-Emissionen neuer Personenkraftwagen entnommen werden, der an allen Verkaufsstellen und bei der Deutschen Automobil Treuhand GmbH unentgeltlich erhältlich ist.

Langstreckenversion mit Dualmotor-Allradantrieb, Solid Black Lackierung, 18-Zoll Aero-Felgen, Premium-Innenraum komplett schwarz. Ausstattungsänderungen jederzeit möglich. Angebot zzgl. Überführungskosten in Höhe von 980 Euro. Lieferzeit gemäß Tesla Lieferbedingungen
- - --

Tesla Model 3 Performance Dualmotor
(Fahrzeugcode 130540)

Solidblack / Premium schwarz - EZ / Neufahrzeug, 0 km, 358 KW,

739,00 € mtl. Leasingrate
inkl. 19% MwSt.
Laufzeit: 42 Mon.
MSZ: 9999,00 €
Indien een midrange net die 10k goedkoper wordt dan de LR, zal een full-leasing wslk al onder de 600 € kunnen liggen. (Mwst is 2% minder dan onze BTW), een midrange is in de USA 7000 $ goedkoper dan de LR.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2019 om 14:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 01:23   #25
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je leest wslk niet begrijpelijk.

Ik heb de draad gestart:

Wordt is niet gelijk aan "is nu al"
Kronkel kronkel

Daarmee dat je pledges van Tesla moet gaan gebruiken om de plannen van een totaal ander bedrijf te gaan gissen

Citaat:
Dat staat ook nergens, dat ze dat nu garanderen, ze spreken van de toekomst in de starttopic. Op 1-2 jaar. Lees toch nog maar eens de startdraad.
Jij bent diegene die die grootspraak formuleert Micele, ik niet. Aan jou om die dingen nog eens te lezen. Moeilijk is dat niet, je quote het rechtstreeks in deze psot, maar ook in dat stukje zie je nergens dat ze ook maar enige intentie hebben los te koppelen. Dat stukje, dat fantaseer jij er bij .

Citaat:
En als jij alles beter weet van hun vraag eens naar hun stroomrekening, maar dan na 2 jaar als alles achter de rug is. LOL.

Ik heb alvast meer ervaring "met Ohm" als jij.
Je maakt jezelf belachelijk Micele, en je weet dat goed genoeg. Ik besef dat je het niet fijn vindt dat je als EV/Tesla-fundamentalist op fouten in je stellingen wordt gewezen, but just bite the pain. Je legt hier typisch meer onderlegdheid op dit forum neer, dus ga nu niet verzanden in fysische nonsens en een "ik ken Ohm beter dan jij"-platitude, enkel en alleen omdat je op je EV-pikje bent getrapt.

Of doe dat wel, mij niet gelaten, maar dan weten we dadelijk dat we je in dezelfde categorie als een Mambo kunnen steken; die denkt ook fysica te begrijpen, maar snapt er eigenlijk gen hol van.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 08:11   #26
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet niet waar jij je data vandaan haalt.
RMT online platform van alle leasingmaatschappijen. Via mijn zoon zijn bedrijf heb ik daar toegang op. 90% van zijn klanten waar ook Leaseplan onder valt zijn klanten (potentieel of effectief). Maar het kan zijn dat die nog niet effectief in het platform aanwezig zijn. Offerte aanvragen of bestellingen zijn enkel voor de maatschappij zelf zichtbaar. Ze moeten een inschrijving hebben om zichtbaar te zijn. Mijn fout, bestellingen kunnen er dus wel zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is niet omdat jij altijd met flopwagens rijdt dat je jaloers moet zijn op Tesla.
Moet jij niet op het autosalon Tesla's aan het aanprijzen zijn? Of ben je enkel verantwoordelijk voor het fake news op het internet? En waarom zou ik jaloers zijn? Ik zal kortelings ook een bepaald budget hebben om een wagen naar eigen zin te leasen. En akkoord eigenlijk betaal ik dat via via zelf maar hij komt op mijn zoon zijn bedrijf te staan. Naast zijn Porsche 992 die al besteld is zal dit een tweede maar meer luxe limousine worden.

(toch prachtig in België, je kan aandeelhouder zijn en toch werkzoekende. Je kan zelfs via interim af en toe ingeschreven zijn en zo het maximum blijven ontvangen. En ik kan rustig naar klanten op zoek gaan en bedrijven gaan bezoeken. Onze regeringleiders laten tienduizenden goudzoekers/moordenaars/verkrachters/criminelen binnen en geven ze alles zonder 1 seconde bij te dragen. Dus waarom zou een autochtoon die al meer dan 25 jaar serieus heeft afgedragen dit niet mogen doen? Dit is nu eenmaal de wet)
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 09:50   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Kronkel kronkel
Neen, je kunt dus niet lezen wat er staat.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 09:52   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Je legt hier typisch meer onderlegdheid op dit forum neer, dus ga nu niet verzanden in fysische nonsens en een "ik ken Ohm beter dan jij"-platitude, enkel en alleen omdat je op je EV-pikje bent getrapt.
Jij begon over Ohm te kronkelen, onnozel menneke.

Heb jij dan een fossiel pietje? Doet dat pijn?

Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2019 om 10:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 09:54   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Jij bent diegene die die grootspraak formuleert Micele, ik niet.
Toch jij wel. Jij bewijst het alweer.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:11   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:12   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard


Da' s kort.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:15   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Volgens video:
- voorlopig laden 12 E-wagens (prive-laadpunten) elke dag daar bij, aan 300 kW totaal kunnen ze zelfs alle op ca. 3-4 uur quasi volgeladen worden.

- het bedrijf wil hun "privaat laadpalenpark" verder uitbreiden zodat alle 35 "bedrijfswagens" dit kunnen doen. De 35 werknemers zullen dan alle een electrische wagen krijgen, men denkt dit te verwezelijken op 1-2 jaar. Nog 23 wagens te vervangen door electrische.

- de link spreekt van een voorlopige verdubbeling maar uiteindelijk wordt het bijna x3 in aantal wagens. Of ze bedoelen een verdubbeling van het vermogen en verdeelt over 35 laadpalen ipv 12 ?

En voor "de miereneukers": die laadpalenparking wordt exclusief "groen" (op basis van wind en zonne-energie, en wslk ook extra powerpack(s).



Was net op het nieuws van TV Limburg.

Wie Encon niet kent in Bilzen , er staat een windmolen langs...
https://www.google.com/maps/place/En...28!4d5.5044529
En binnen enkele jaren komen die op de tweedehandsmarkt.
En zo moet het aangepakt worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:17   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Da' s kort.
't Ja, wat moet je zeggen als er eindelijk eens een bedrijf is dat op de juiste manier bezig is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:21   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't Ja, wat moet je zeggen als er eindelijk eens een bedrijf is dat op de juiste manier bezig is.
Dat was ook de bedoeling van mijn draad.

https://en.wikipedia.org/wiki/LIFE_Factory_Microgrid

Steeds meer bedrijven en zelfs de allergrootste fabrieken zijn daar al jaren mee bezig.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2019 om 10:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:48   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat was ook de bedoeling van mijn draad.
En hier gaat ik je zeker geen ongelijk geven.
Deze manier van werken mag van mij een verplichting worden voor elke leasing en bedrijfswagen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 10:55   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat was ook de bedoeling van mijn draad.

https://en.wikipedia.org/wiki/LIFE_Factory_Microgrid

Steeds meer bedrijven en zelfs de allergrootste fabrieken zijn daar al jaren mee bezig.
Er zijn bedrijven die daar al langer mee bezig zijn, dat klopt.

Maar de bedrijven die daar zouden moeten mee bezig zijn, werken niet op die manier.

Moest er een Europese regelgeving komen dat loonwagens enkel nog zouden mogen als het E-wagens zijn, zouden de autoproducenten wel snelzorgen dat die goedkoper worden, dat er meer oplaadpunten zijn en dat ze een grotere actieradius hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:10   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Moest er een Europese regelgeving komen dat loonwagens enkel nog zouden mogen als het E-wagens zijn, zouden de autoproducenten wel snelzorgen dat die goedkoper worden, dat er meer oplaadpunten zijn en dat ze een grotere actieradius hebben.
Noorwegen zit alleszins niet in de EU...



Een E-wagen (geen BTW) is in Noorwegen ook in aankoop niet duurder dan een ICE...

Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2019 om 11:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:41   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Noorwegen zit alleszins niet in de EU...



Een E-wagen (geen BTW) is in Noorwegen ook in aankoop niet duurder dan een ICE...
Geen BTW is dus concurrentievervalsing.
Maar weet je.
Veel zware wagens worden niet nieuw gekocht, maar zijn directiewagens.
Zo rijden het personeel van D' Iteren met een bedrijfswagen om de 4 maanden met een nieuwe wagen.
En dat zijn geen benzine wagens met een 1000cc motortje.
Daarna worden die verkocht als directiewagens.
Als men daar al begint met E-voertuigen in plaats van met ICE-voertuigen.

Als men de leasingwagens verplicht E-voertuigen te zijn, dan zijn de bedrijven ook genoodzaakt om voor de nodige infrastuctuur te zorgen, zodat de wagens ook kunnen rijden.

Dan kan binnen 4 jaar een alleenstaande moeder zich een E-voertuig veroorloven, omdat die dan goedkoop te bekomen is tweedehands. En de ICE-voertuigen verdwijnen dan op een normale en haalbare manier zijn die tegen 2030 bijna allemaal uit het verkeer verdwenen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:54   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

-

Laatst gewijzigd door Micele : 26 januari 2019 om 11:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:54   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geen BTW is dus concurrentievervalsing.
Niets dus...

Daar is niets vervalsing aan, dat geldt voor alle automerken.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be