Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 8 december 2004, 09:30   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard Lezersbrieven

Tegenover twee korte BUBbelbriefjes vandaag in het BvL stond er deze, van een zekere Michel Cremers.

De tijd dat een lezersbrief niet langer mocht zijn dan een bepaald aantal lijntjes, en dat het het BvL zich het recht voorbehield té lange brieven in te korten, is niet zo ver weg.

Deze werd echter volldig geplaatst.
Waar zou dit op kunnen wijzen?

Citaat:
FILIP ALS KONING
Auteur: Michel Cremers, Zonhoven

"Vier op vijf Limburgers willen Filip als koning ", aldus HBvL 04.12.2004.

Sinds het ontstaan van de krant "Algemeen Belang der Provincie Limburg", nu toch al zo'n 125 jaar geleden, maakte deze krant op ideologisch vlak een hele evolutie door. Ze maakte zo maar even een bocht van 180 graden. De stichter, de heer Nic Theelen was een uitgesproken Vlaming en Katholiek.
Hij wou met zijn dagblad tegengas geven aan het Liberale Franstalige regime in ons land. Zodoende kregen ook echt christelijk geïnspireerde redacteuren een kans, zijn redacties te bevolken. Een uitgesproken voorbeeld hiervan was hoofdredacteur Hubert Leynen.

Op dit ogenblik is Het Belang van Limburg, naar mijn bescheiden mening en aanvoelen, verworden tot een politiek correcte krant, die af en toe niet moet onderdoen voor de krant De Morgen.
Sedert de koning via een druk op het toesenbord van het Limburgse Belang de digitale versie van 125 jaar Belang van Limburg op gang bracht, onderging HBvL - opeens - andermaal een nieuwe metamorfose.

Zij werd behalve politiek correct ook overdreven royalistisch. Het aantal koninklijke bladzijden in de kranten van de laatste weken, bewijzen dit ten overvloede. En dit na de ontelbare keren dat deze krant pleitte voor een onafhankelijk Vlaanderen. De uitlatingen over 'de boel te splitsen' zijn legio.

In de ondertitel, waar ik in mijn inleiding naar verwijs, zegt de krant :" De prins krijgt opvallend meer sympathie voor zijn uitlatingen bij de jongere Limburgers (18-24) dan bij oudere ondervraagden (55+).

Bovenstaande 'vaststelling', mocht ze al geloofwaardig zijn, is heel goed te verklaren.
De 18 tot 24 jarige jeugd is grotendeels nog student en bijgevolg financieel afhankelijk van hun ouders. Zij horen hun ouders wel de belastingsklok luiden, maar ze weten nog niet waar de klepel hangt. Achter die klepel moeten ze niet te lang zoeken eens ze met twee voeten in het dagelijks leven komen te staan. Dan verandert hun mening razend snel.

Eens zijzelf voor de honderd en één soorten belastingen en taksen financieel moeten opdraaien. Vooral wanneer hun belastingsaanslag op de inkomsten, hun gemoedsrust komt verstoren, gaan hun ogen wijd open. Zij beginnen zich dan vragen te stellen over het waarom van één en ander.

Zo vlug zij tot de vaststelling komen dat zij zich krom moeten werken - tenminste als zij nog werk hebben - om de verschillende hofhoudingen in dit land in stand te houden, weten ze plotsklaps dat ze door de overheid gerold worden. Of moeten ik zeggen onderdrukt worden, ons land 'siert' immers de top van hoogste belastingen in de wereld.

De royale vergoedingen voor het koningshuis, de niet te schatten kosten voor zes regeringen en zes parlementen met hun respectievelijke hofhouding, dit voor een landje een voorschoot groot, en last but not least, de niet vol te houden geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië.

Je zou voor minder al tweemaal nadenken om het huidige systeem te willen handhaven.

'Uitgelezen' journalist Franck Jacobs beheerst de kunst om zaken te zeggen, waarmee hij iets ander bedoelt. In zijn stukje over de uitschuiver van prins Filip zegt hij in de weekendkrant :" Franstaligen riepen "Bravo Philippe", zég het maar eens tegen die "flamingants!" Vlaamse reacties waren voorzichtiger. Omdat het Vlaams Belang de olifant is waar alle anderen in de electorale porseleinenkast omzichtig omheen trippelen. En omdat je Vlaamsgezind kan zijn zonder voor het Vlaams Belang te zijn, en seperatistisch zonder anti-democratisch te zijn", einde citaat. Waarmee Franck "eigenlijk" bedoelt dat het Vlaams Belang anti-democratisch is.

De nuancering die in zijn letterlijke tekst besloten ligt, kan ik beamen. Met zijn verdoken verwijzing dat het Vlaams Belang antidemocratisch zou zijn, ben ik het niet eens. Omdat het antidemocratisch betichten van het Vlaams Belang een 'dooddoener' van de politiek correcten is.

Hoe vaak heb ik in mijn geliefde krant - abonnee sedert 1967 - moeten lezen over "de zelfverklaarde" democraten als het over de regeringspartijen ging.
Antipolitiek en antidemocratie bestaan alleen in de feiten. Is er een erger antipolitiek en antidemocratisch gedrag dan het cordon sanitaire?

By the way en ter afsluiting, de hamvraag is, wat gaat er in de toekomst met de constitutionele constellatie van ons land gebeuren ? Een zelfstandig Vlaanderen komt elke dag een ietsie pietsie dichterbij.
Vorige week nog, gingen er in Vlaanderen massaal stemmen op om de gezondheidszorg te splitsen. Zelfs de Vlaamse minister van Welzijn, Inge Vervotte steunde volmondig de oproep tot het splitsen van de ziekteverzekering.
Maar de grote politieke broer van Di Rupo, de sp.a, was er als de kippen bij om tegengas te geven.

Vandaag, 07.12.04. schrijft HBvL, naar aanleiding van het OESO-rappot over het onderwijs, waarin Vlaanderen schitterde en onze Zuiderburen maar een belabberde figuur sloegen :" Helaas toont de OESO-studie nog iets anders aan, dat ook in het onderwijs de kloof tussen het Vlaamse en het Franstalige landsdeel steeds groter wordt. Het onderwijs wordt daarmee niet het zoveelste, maar het eerste beleidsterrein waar de Franstalige landgenoten het roer zullen moeten omgooien als ze willen voorkomen dat de gemeenschappen verder uit elkaar groeien", einde citaat.

De vraag is of wij over enkele jaren, gezien een maximale regionalisering, nog wel een koning nodig hebben. In dit perspectief heeft dus de kroonprins ruimschoots voor zijn tijd gesproken. Want het is goed mogelijk dat hij zich niet eens "Filips de taaie" hoeft te tonen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 december 2004, 11:01   #2
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Zegt u het eens.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 8 december 2004, 11:08   #3
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tegenover twee korte BUBbelbriefjes vandaag in het BvL stond er deze, van een zekere Michel Cremers.
Proficiat aan de heer Cremers voor de correcte analyse.
Nu alleen wachten op domme commentaar. Het belgisch krijgertje is er al mee begonnen.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 8 december 2004, 11:18   #4
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Proficiat aan de heer Cremers voor de correcte analyse.
Nu alleen wachten op domme commentaar. Het belgisch krijgertje is er al mee begonnen.
De heer Cremers heeft recht op vrije mening. Maar ongewild legt hij het allergrootste probleem van de Vlaamse Beweging bloot: 80% van de Limburgers wil Filip als Koning. Trek van die andere 20% nog eens de Belgischgezinde republikeinen af. Wat voor steun hebben de separatisten dan nog bij de bevolking?
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 8 december 2004, 11:29   #5
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Heb ik het niet voorspeld dat er domme opmerkingen zouden komen. Maar over de grond van de zaak kan het belgisch krijgertje natuurlijk niets zeggen.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 8 december 2004, 11:37   #6
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Heb ik het niet voorspeld dat er domme opmerkingen zouden komen. Maar over de grond van de zaak kan het belgisch krijgertje natuurlijk niets zeggen.
Ik denk dat als ik vaststel dat méér dan 80% van de bevolking uw Vlaamsche Zaak niet steunt we wel aan de kern van de zaak raken
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 8 december 2004, 11:44   #7
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Ik denk dat als ik vaststel dat méér dan 80% van de bevolking uw Vlaamsche Zaak niet steunt we wel aan de kern van de zaak raken
Waarom haalt het Belang dan 25% vd Vlaamse stemmen?
Waarom haalt uw achtbare partij dan 0,27% vd stemmen?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 8 december 2004, 11:52   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Ik denk dat als ik vaststel dat méér dan 80% van de bevolking uw Vlaamsche Zaak niet steunt we wel aan de kern van de zaak raken
Jij stelt enkel vast wat er gewenst wordt dat jij vaststelt.

Het bestuur van Concentra, niet toevallig de groep waaronder het BVL resulteert, telt, ook niet toevallig, een adelijke aandeelhouder onder zijn leden.

Misschien verklaart dat al iets meer?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 december 2004, 11:56   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Lees en geniet van de 'argumenten' der weldenkende elite.


Citaat:
Auteur: Jules van de Wall, Tongeren
De woordvoerder van Vlaams Belang beseft waarschijnlijk niet dat de Blok-kiezers anti-vreemdeling zijn maar niet tegen de monarchie. De prins heeft gelijk dat het land als België op de wereldkaart moet komen om economische redenen.Het verre buitenland als China, Vietnam, enz. kennen ons land niet eens en kunnen het niet eens situeren op de kaart, laat staan dat ze iets weten over de gemeenschappen.Tijdens meerdere buitenlandse reizen werd België beschouwd als een deel van Frankrijk of een andere naam voor Brussel.De prins heeft groot gelijk met zijn uitspraken en verwoordt de mening van elke weldenkende Belg. Kibbelarijen tussen regio's moeten binnenlands blijven. Vlaanderen is nu welvarend maar hoelang nog en dankzij wie? De Vlaams Belang-kiezers zouden hun stamboom eens moeten maken en zien waar ze uitkomen, vooraleer te spreken of te kiezen!

Citaat:
PRINS FILIP UIT DE BOCHT
Auteur: Ludo Bex, Hasselt
Dat is het oordeel van bepaalde vooraanstaande politici. Maar beseffen ze wel dat zij het zijn die deze haarspeldbocht hebben aangelegd. Binnen enkele tijd zal prins Filip als staatshoofd de eed afleggen in de verenigde kamers met de woorden 'Het land te beschermen'! De huidige politieke leiders doen er alles aan om populair te zijn en zo aan de macht te blijven, zelfs door de prins aan te vallen.Sire, er zijn nog echte Belgen!Proficiat prins Filip, doe zo verder!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 december 2004, 11:59   #10
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Jij stelt enkel vast wat er gewenst wordt dat jij vaststelt.
Knuppel, ik lees gewoon de cijfers af van die peiling. Zelfs een peiling van de VVB toonde aan dat er maar 20% van de Vlamingen voor de splitsing van België is!
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 8 december 2004, 12:01   #11
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Knuppel leest blijkbaar zeer selectief. Zij kan slechts 1 brief quoten, terwijl ik de laatste dagen in de krant overdonderd werd van de pro-Belgische lezersbrieven.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 8 december 2004, 12:24   #12
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Knuppel leest blijkbaar zeer selectief. Zij kan slechts 1 brief quoten, terwijl ik de laatste dagen in de krant overdonderd werd van de pro-Belgische lezersbrieven.
Ja Knuppel, allemaal copie's van de eerste brief. En met 10 brieven is de krant inderdaad overdonderd.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 8 december 2004, 12:26   #13
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Knuppel, ik lees gewoon de cijfers af van die peiling. Zelfs een peiling van de VVB toonde aan dat er maar 20% van de Vlamingen voor de splitsing van België is!
De krant schrijft en Brunotje vindt dit een peiling.
Knappe redenering.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 8 december 2004, 12:30   #14
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Heeft Philippe de belgique reeds getekend?
Pieter de Coninck is offline  
Oud 8 december 2004, 12:39   #15
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Heeft Philippe de belgique reeds getekend?
jep... met een kruisje : X
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 8 december 2004, 12:55   #16
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
De krant schrijft en Brunotje vindt dit een peiling.
Knappe redenering.
Citaat:
"Vier op vijf Limburgers willen Filip als koning ", aldus HBvL 04.12.2004
Dit is wel een peiling, beste dolf.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 8 december 2004, 13:00   #17
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Dit is wel een peiling, beste dolf.
Kleuterke Brunotje. Omdat het Belang dit schrijft is het een peiling. Scherp geredeneerd.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 8 december 2004, 13:18   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Knuppel leest blijkbaar zeer selectief. Zij kan slechts 1 brief quoten, terwijl ik de laatste dagen in de krant overdonderd werd van de pro-Belgische lezersbrieven.
Gisteren stonden er inderdaad twee in het BVL.

De deze:

Jan Cauberg, Beringen



[font=Times New Roman]Al 60 jaar volg ik de politiek en zodoende hebben wij al veel zien gebeuren. Ten tijde van de Koningskwestie in 1950 waren het de door Filip nu zo verachte Vlamingen die de Belgische dynastie hebben gered, zonder daarvoor enige dank van het Koningshuis te mogen ervaren. Velen die indertijd voor het Koningshuis en Leopold III hebben gekozen zijn nu de zwarte schapen van Filip en kiezen voor het Vlaams Belang. Door zijn uitlatingen zal Filip nooit meer door de Vlamingen als koning aanvaard worden als koning, zou hij dan ook 25% van zijn dotatie willen teruggeven aan deze Vlamingen?[/font]


[font=Times New Roman]En de deze:[/font]

[font=Times New Roman]A. Vanham, Zoutleeuw[/font]


[font=Times New Roman]Het is ongehoord dat de kroonprins zulke uitspraken doet. Dat de Walen op zijn kar springen is normaal want beiden hebben de Vlamingen nodig, ook die 1 miljoen kiezers van het Vlaams Blok. Want wie betaalt het grootste gedeelte van de dotatie van het koningshuis? En wie geeft per jaar ettelijke miljarden aan de Walen? Juis diezelfde misprezen, hardwerkende Vlamingen. Dit maal heeft de prins bewezen dat hij volledig de kaart van de Walen trekt. Het was ooit anders! Misschien kan hij eraan denken een koninkrijk Wallonië te stichten. Wij Vlamingen kunnen onze plan wel trekken![/font]
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 8 december 2004, 20:16   #19
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Kleuterke Brunotje. Omdat het Belang dit schrijft is het een peiling. Scherp geredeneerd.
Lees dan HBVL van desbetreffende datum dan vindt u er de peiling in terug.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 8 december 2004, 21:21   #20
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Dus omdat het Belang het schrijft is het een peiling.
Pieter de Coninck is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be