Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2019, 20:03   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gaat vooral over vlamingen die in het zogezegde buitenland wonen en het vandaar uit opnemen voor die arme domme vlamingen die dat blijkbaar zelf niet kunnen.

Hypocrieter kan haast niet Marie uit Dubuy.
Dat is zoals die moslims bij ons he, die zijn stukken radikaler dan hun soortgenoten in hun heimat in vele gevallen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 20:04   #102
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een beetje wel, daarom de verschuiving naar het originele product, waarom ook genoegen nemen met een afgezwakte kopie.
Wij leerden onze kinderen dat ze vriendjes moeten maken en niet vechten, wij leerden de kinderen dat ze de meisjes moesten respecteren, samen spelen en zeker niet in Quarantaine steken in achterkamers of onder zwarte gewaden. Bij Chiro, schouten enz. kregen wij zelfs de opdracht om broederlijk te delen en zusterlijk op te eten......

De kinderen van ….. worden geleerd dat anders denkende moeten vermoord worden!

Is men dan verwonderd dat VB steeds meer stemmen halen van de goede huisvader/moeders die nu steeds meer zien dat onze humane maatschappij, onze menslievend gedrag via charia bloeddorstige regels verwoest word.

Dat ivoren torens al decennia ons discrimineren en uitbuiten... zelfs onze taal weigeren te spreken. De Vlaamse leeuw die al bestaat van in de middeleeuwen vergruizen. Weigeren te erkennen dat Breugel, Rubens, Jan van Eyck, Hubert van Eyck, Mercator enz. enz. zonen waren van Vlaamse bodem en behoren tot onze opbouwende geschiedenis.

Terwijl particratie partijen niets ondernemen…. Integendeel massa’s belangen groepen steunen die er alles aan doen om onze levenssfeer te verwoesten.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 20:05   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
JMDD, die zou een leerstoel moeten krijgen in hypocrisie, opportunisme, populisme & volksmennerij en gespeelde verontwaardiging. De meest schaamteloze hoer die er ooit in de wetstraat rondliep. Zakkenvuller tot in de vierde macht die weet dat zijn handelsfonds gelijk loopt met zijn groot bakkes waar een bepaalt publiek op kickt.
Ah, een echte professioneel dus
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 20:58   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, een echte professioneel dus
Ontegensprekelijk.
Toen Zjean-Marie nog Judo-Bobo was, verdienden 'zijn' athleten een aalmoes terwijl hij zich rijkelijk liet betalen. Die kerel couilloneert iedereen waar hij bijstaat, noch erger dan een hollander. En door nu de lijst van die zwakbegaafde van bij N-VA te steunen als 'onafhankelijke' (als prostituee dus) is hij weer zeker van 5 jaar parlementaire wedde bovenop zijn loon als burgemeester.

Hij is idd een professionele volksmenner & een zakkenvuller van het platste soort.

Eigenlijk zouden de partijen hun jonge net verkozen parlementsleden allemaal een initiatiedag bij Zjean-Marie moeten laten volgen. "Hoe vul ik mijn zakken, en hoe geraak ik daar mee weg terwijl het klootjesvolk zelfs staat te applaudiseren voor mij".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 01:05   #105
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet niet of BDW het al begrepen heeft. Francken en Marrakech hebben het VB salonfähig gemaakt.

’.
Ook dat N-VA het rekeningrijden wilde invoeren en de daarop volgende on-line petitie van het VB tegen dat rekeningrijden speelde niet in het voordeel van N-VA.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 september 2019 om 01:05.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 01:09   #106
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij de NVA (en een beetje bij SPa). De NVA haalt het verschil bij de CD&V
Een beetje bij SP.a?
Die halen maar een goede 8% meer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 06:23   #107
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
IDD. En nu zit de N-VA in de val. Want de N-VA is er altijd prat op gegaan dat het het "propere VB buiten het cordon" was. Maar dat heeft enkel een zin als het "vuile VB achter het cordon" blijft. De Chinese muur en zo. Maar eens je het verstaanbaar hebt gemaakt dat dat cordon er niet lang meer is, en dat het vuile VB eigenlijk zo vuil niet meer is, op de naam na, is de N-VA nergens meer voor nodig, he.

Oftewel moet de N-VA nu kleur bekennen, en zeggen dat het uiteindelijk toch het VB niet is "buiten het cordon" en valt zijn bestaansreden weg ; oftewel moeten ze zeggen dat ze wel het VB zijn, en dan valt hun bestaansreden, eh, ook weg.

De N-VA heeft "pump and dump" gespeeld. Dat kan je niet blijven herhalen.
nva heeft het breekijzer stevig in la belgique geplant

nu is de moment gekomen om stevig met alle macht te wrikken

en alle hulp is welkom
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 06:55   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
nva heeft het breekijzer stevig in la belgique geplant

nu is de moment gekomen om stevig met alle macht te wrikken
De bedoeling van de N-VA was wel niet dat dat er ook echt zou van komen he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 06:56   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Wij leerden onze kinderen dat ze vriendjes moeten maken en niet vechten, wij leerden de kinderen dat ze de meisjes moesten respecteren, samen spelen en zeker niet in Quarantaine steken in achterkamers of onder zwarte gewaden. Bij Chiro, schouten enz. kregen wij zelfs de opdracht om broederlijk te delen en zusterlijk op te eten......

De kinderen van ….. worden geleerd dat anders denkende moeten vermoord worden!
Geef toe dat, alles bij elkaar beschouwd, zij gelijk hebben en wij onze kinderen zever wijsmaken he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:57   #110
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is nogal ongenuanceerd. Asielzoekers zijn personen die asiel aangevraagd hebben of met dat doel op ons grondgebied verblijven. Na hun registratie als asielzoeker, ( vluchteling of subsidiaire bescherming), kunnen ze zich ook registreren in het kiesregister en hun stem uitbrengen tijdens gemeenteverkiezingen.
Die hebben na een tijd gemeentelijk stemrecht. Klopt.
Maar pas als ze officieel erkend zijn en hier voldoende lang verblijven met een vaste verblijfsvergunning.
En dan moeten zij zich eerst inschrijven en daarna nog eens gaan stemmen.
Maar zij van wie hun dossier nog in onderzoek of behandeling is, hebben geen stemrecht
Zij met een tijdelijke verblijfsvergunning hebben geen stemrecht.
En zolang ze geen Belgische nationaliteit hebben, hebben ze geen gewestelijk of federaal stemrecht.

En dat is dus ook de reden waarom je gemeentelijke en federale verkiezingen niet met elkaar kan vergelijken, je zit met een andere kiespubliek.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 09:08   #111
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denk ik niet, het volstaat dat de overige traditionele partijen geen 50% kunnen halen.
Niet echt.
Als de N-VA op Vlaamse, provinciaal of gemeentelijk niveau een meerderheid vormt met het VB, zet de N-VA zichzelf federaal in een cordon.

Er zijn slechts 3 mogelijkheden om het cordon te doorbreken.
1) het VB haalt maar dan 50% en heeft dan dus de absolute meerderheid.
2) men maakt van België een confederatie en de gewestelijke regeringen sturen hun vertegenwoordiger naar de confederale regering.
3) men werkt met slechte 1 federale kieskring.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 09:27   #112
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gaat vooral over vlamingen die in het zogezegde buitenland wonen en het vandaar uit opnemen voor die arme domme vlamingen die dat blijkbaar zelf niet kunnen.

Hypocrieter kan haast niet Marie uit Dubuy.
Mooi Henri, je hebt het al begrepen, Durbuy ligt in het buitenland.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 10:54   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denk ik niet, het volstaat dat de overige traditionele partijen geen 50% kunnen halen.
Het volstaat dat de anderen tezamen geen werkbare meerderheid kunnen halen.

Het speelt natuurlijk in de kaarten van de nva en het belang, dat grote partijen bevoordeeld worden in het systeem Dhondt, èn door het systeem van de kiesdrempel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:44   #114
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik weet niet of BDW het al begrepen heeft. Francken en Marrakech hebben het VB salonfähig gemaakt.

Bart De Wever heeft er met de onderhandelingen met het VB nog eens -3% van gemaakt.

1 lichtpunt: hij zei zelf dat hij zich laten rollen had. ‘Ze (VB) waren tijdens de onderhandelingen al oppositie tegen mij aan het voeren’.
Je kan mensen blijven beliegen en bedriegen, maar ooit komt boontje om zijn loontje. Die tijd lijkt aangebroken. Ik heb ooit gezegd nooit voor het Belang te stemmen. Wel, op het moment dat NVA in een federale regering stapt, staat mijn stem voor het VB vast en reken er maar op dat ik niet de enige zal zijn. VB haalt dan met zekerheid een vooroorlogse score van rond de 40 procent. Steek ze dan nog maar eens in een cordon met een PVDA dat 7 a 8 procent haalt. Je gaat dan in een Vlaams Parlement zitten met van die VB parlementarissen waarvan je plaatsvervangende schaamte gaat krijgen, maar dan zit je er wel mee hé en ze gaan dan nog eens aan de knoppen beginnen draaien ook. Dat gaat leuk worden.

De Vlaming is het niet gewoon een beetje beu hé, de Vlaming is het kotsbeu.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 september 2019 om 11:46.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 11:50   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je kan mensen blijven beliegen en bedriegen, maar ooit komt boontje om zijn loontje. Die tijd lijkt aangebroken. Ik heb ooit gezegd nooit voor het Belang te stemmen. Wel, op het moment dat NVA in een federale regering stapt, staat mijn stem voor het VB vast en reken er maar op dat ik niet de enige zal zijn. VB haalt dan met zekerheid een vooroorlogse score van rond de 40 procent. Steek ze dan nog maar eens in een cordon met een PVDA dat 7 a 8 procent haalt. Je gaat dan in een Vlaams Parlement zitten met van die VB parlementarissen waarvan je plaatsvervangende schaamte gaat krijgen, maar dan zit je er wel mee hé en ze gaan dan nog eens aan de knoppen beginnen draaien ook. Dat gaat leuk worden.

De Vlaming is het niet gewoon een beetje beu hé, de Vlaming is het kotsbeu.
Het is ver gekomen he Fox.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 12:17   #116
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is ver gekomen he Fox.
de V partijen naderen de 50%.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 14:37   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de V partijen naderen de 50%.
Gewoon nog wat geduld hebben, we gaan de belasting nog verhogen en de SZ afbouwen.

Eens kijken of dat de gemiddelde Vlaming nog lang een onnozel schaap blijft.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 16:03   #118
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gewoon nog wat geduld hebben, we gaan de belasting nog verhogen en de SZ afbouwen.

Eens kijken of dat de gemiddelde Vlaming nog lang een onnozel schaap blijft.
Het voordeel is dat dit intussen onafwendbaar is en geen politieke keuze meer is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 16:10   #119
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ontegensprekelijk.
Toen Zjean-Marie nog Judo-Bobo was, verdienden 'zijn' athleten een aalmoes terwijl hij zich rijkelijk liet betalen. Die kerel couilloneert iedereen waar hij bijstaat, noch erger dan een hollander. En door nu de lijst van die zwakbegaafde van bij N-VA te steunen als 'onafhankelijke' (als prostituee dus) is hij weer zeker van 5 jaar parlementaire wedde bovenop zijn loon als burgemeester.

Hij is idd een professionele volksmenner & een zakkenvuller van het platste soort.

Eigenlijk zouden de partijen hun jonge net verkozen parlementsleden allemaal een initiatiedag bij Zjean-Marie moeten laten volgen. "Hoe vul ik mijn zakken, en hoe geraak ik daar mee weg terwijl het klootjesvolk zelfs staat te applaudiseren voor mij".
geleerd van Johan Vandelanotte denk ik
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 19:55   #120
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Mooi Henri, je hebt het al begrepen, Durbuy ligt in het buitenland.
Het woord “zogezegde” is u ontgaan?

Daar twijfel ik aan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be