Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2009, 23:48   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U zei?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarom?
Muzikanten mogen zich politiek engageren. Hoe meer hoe liever zelfs!
Maar als je in de politieke arena stapt, moet je ook leren accepteren dat een actie ook kan leiden tot een reactie.

Zo trakteerde de Leuvense Actiegroep Palestina, de Israëlische groep The Idan Raichel Project op een fluitconcert, omdat Idan Raichel de Israëlische agressie in Gaza verdedigde.
Is die actie van de LAP ook walgelijk? Lijkt mij niet.

Of die actie veel resultaat oplevert, weet ik niet. Ik denk dat Koen Wauters wel meer zal wakker liggen van de neergang in verkoop van CD's en tickets, dan van een Voorpost-actie. Maar ik heb het gevoel dat jouw idee om een actie "walgelijk" te noemen, meer is ingegeven door uw aversie t.o.v. Voorpost, dan van het gebruikte actiemiddel. Heb dan ook de eerlijkheid om dat te schrijven...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 08:02   #42
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarom?
Muzikanten mogen zich politiek engageren. Hoe meer hoe liever zelfs!
Maar als je in de politieke arena stapt, moet je ook leren accepteren dat een actie ook kan leiden tot een reactie.

Zo trakteerde de Leuvense Actiegroep Palestina, de Israëlische groep The Idan Raichel Project op een fluitconcert, omdat Idan Raichel de Israëlische agressie in Gaza verdedigde.
Is die actie van de LAP ook walgelijk? Lijkt mij niet.

Of die actie veel resultaat oplevert, weet ik niet. Ik denk dat Koen Wauters wel meer zal wakker liggen van de neergang in verkoop van CD's en tickets, dan van een Voorpost-actie. Maar ik heb het gevoel dat jouw idee om een actie "walgelijk" te noemen, meer is ingegeven door uw aversie t.o.v. Voorpost, dan van het gebruikte actiemiddel. Heb dan ook de eerlijkheid om dat te schrijven...
Alleen als het in de kraam past van de Vlaamsextremisten mag men "vrij en ongestoord" zingen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 10:16   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

't zal best leutig geweest zijn, ik had de gezichten van onze aspirant-politiekers wel eens willen zien.

De vraag is of het tactisch wel iets uit haalt. Mij lijkt het interessanter - en plezanter - eens iets muzikaal "leve Vlaanderen" te organiseren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 10:44   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Het is geen geheim dat ik een aversie heb t.o.v. voorpost. Ik heb echter ook problemen met het gebruikte actiemiddel, los van wie het ook gebruikt. Het is dan ook niet omdat je vlaams nationalist bent dat je achter zo een bedenkelijke actie en zo een bedenkelijke actiemethode dient te staan.
Wat is het probleem? Elk van die acties maakt van álle aanwezigen (met uitzondering van de Voorposters natuurlijk) tegenstanders van de Vlaamse republiek, en niemand wordt van het tegendeel overtuigd. De provocateurs worden een paar uurtjes aangehouden en mogen dan terug naar de mama. Clouseau zingt rustig door en honderden fans brullen 'Leve België!' mee.

Gouden zaak voor iedereen die van België houdt.

En een mooi bewijs dat de radicale flaminganten nog nooit van het begrip marketing gehoord hebben. En dat is fijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 10:49   #45
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

En die fans brullen dat "leve België" niet omdat ze zo van dat België houden, wel omdat hún idolen het zingen. Had Clouseau een liedje gemaakt met de titel "leve Vlaanderen", dan brullen die fans dat ook mee. Zo gaat dat nu eenmaal.

Maar he zeg, dat maakt het winkelen toch net effe leuker. Als je dan over die acties leest dat een jonge fan van z'n melk was door wat geroep, amai, dan zijn onze medeburgers hier toch echt niks meer gewoon...
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 10:52   #46
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
't zal best leutig geweest zijn, ik had de gezichten van onze aspirant-politiekers wel eens willen zien.

De vraag is of het tactisch wel iets uit haalt. Mij lijkt het interessanter - en plezanter - eens iets muzikaal "leve Vlaanderen" te organiseren.
Bestaat dat Vlaamse Zangfeest niet meer, waar bejaarden liedjes uit Suidafrika zingen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 november 2009 om 10:53.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:08   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En die fans brullen dat "leve België" niet omdat ze zo van dat België houden, wel omdat hún idolen het zingen. Had Clouseau een liedje gemaakt met de titel "leve Vlaanderen", dan brullen die fans dat ook mee. Zo gaat dat nu eenmaal.

Maar he zeg, dat maakt het winkelen toch net effe leuker. Als je dan over die acties leest dat een jonge fan van z'n melk was door wat geroep, amai, dan zijn onze medeburgers hier toch echt niks meer gewoon...
So? Mijn punt is dat de separatisten van Voorpost zó wereldvreemd zijn dat ze de 'belgicistische propagandamachine' () met veel plezier in de hand werken!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:10   #48
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bestaat dat Vlaamse Zangfeest niet meer, waar bejaarden liedjes uit Suidafrika zingen?
Haja, op dezelfde dag als Belgavox, was er naar 't schijnt ook een groots Vlaams festival van de VVB, waar vijf man of zo aanwezig was...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:11   #49
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
de 'belgicistische propagandamachine'
Bestaande uit het komische duo Hans & Brüno?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:12   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
So? Mijn punt is dat de separatisten van Voorpost zó wereldvreemd zijn dat ze de 'belgicistische propagandamachine' () met veel plezier in de hand werken!
Ja, ik bevestig dat net.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:15   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het feit dat artiesten "leve belgië" moeten zingen is op zich natuurlijk ook al een veeg teken, dat vergeten de extreem rechtse belgicisten hier uiteraard. Het is niet omdat er wat volk staat mee te zingen dat de grote massa zo belgicistisch is, het tegendeel blijkt verkiezing na verkiezing. Terwijl de extremistische Belgicistisch-unitaristische partijen nog steeds na de komma tellen in hun resultaten.

Een staat die al beroep moet doen op muzikanten om zichzelf te promoten heeft zijn hegemonische positie al verloren en is terminaal ziek.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:16   #52
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Bestaande uit het komische duo Hans & Brüno?
Hoe moet ik dat nu weten, jullie hebben dat uitgevonden.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:18   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het feit dat artiesten "leve belgië" moeten zingen is op zich natuurlijk ook al een veeg teken, dat vergeten de extreem rechtse belgicisten hier uiteraard. Het is niet omdat er wat volk staat mee te zingen dat de grote massa zo belgicistisch is, het tegendeel blijkt verkiezing na verkiezing. Terwijl de extremistische Belgicistisch-unitaristische partijen nog steeds na de komma tellen in hun resultaten.

Een staat die al beroep moet doen op muzikanten om zichzelf te promoten heeft zijn hegemonische positie al verloren en is terminaal ziek.
Hugo Schiltz... dat was ook nen "artiest"
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:19   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Beetje dom van Voorpost, vind ik. Dat liedje hebben ze om maar 1 reden gemaakt: om te verkopen. of denkt er nu echt 1 iemand dat die mannen van Clouseau zo Belgicistisch zijn??
dat liedje heeft trouwens nauwelijks verkocht, maar Voorpost zal er mss voor gezorgd hebben dat er toch nog wat verkocht geraken.

of zou Clouseau die mannen van Voorpost hebben ingehuurd?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:20   #55
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het feit dat artiesten "leve belgië" moeten zingen is op zich natuurlijk ook al een veeg teken, dat vergeten de extreem rechtse belgicisten hier uiteraard. Het is niet omdat er wat volk staat mee te zingen dat de grote massa zo belgicistisch is, het tegendeel blijkt verkiezing na verkiezing. Terwijl de extremistische Belgicistisch-unitaristische partijen nog steeds na de komma tellen in hun resultaten.

Een staat die al beroep moet doen op muzikanten om zichzelf te promoten heeft zijn hegemonische positie al verloren en is terminaal ziek.
Dan is Vlaanderen al wel langer ziek, nie waar. Of nog nooit van 'Vlaanderen mijn land' of 'Vlaanderen boven gehoord'?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 11:22   #56
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schwarze Front Bekijk bericht
Paramilitairen...
Nazi's verheerlijken...

U moet duidelijk nog wakker worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
walgelijk
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 12:11   #57
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En die fans brullen dat "leve België" niet omdat ze zo van dat België houden, wel omdat hún idolen het zingen. Had Clouseau een liedje gemaakt met de titel "leve Vlaanderen", dan brullen die fans dat ook mee. Zo gaat dat nu eenmaal.

Maar he zeg, dat maakt het winkelen toch net effe leuker. Als je dan over die acties leest dat een jonge fan van z'n melk was door wat geroep, amai, dan zijn onze medeburgers hier toch echt niks meer gewoon...
Die fans kan het liedje 'leve belgie' weinig of niets schelen. Die zijn daar voor de andere meer bekende hits. Wat ze wel zulllen onthouden, is dat hun gezellig middagje uit werd verstoord door gefrustreerde paramilitaire nazi-aanbidders.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 12:14   #58
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

... die voor Vlaanderen scanderen, en indirect België aan verdraagzaamheid linken. Niet dat ik me druk maak om zulke clowns. Het zijn dezelfde types die ieder jaar gehuld in koppelriemen met korte broeken al vendelzwaaiend op de weide van Steenstrate paraderen. Alles bij alles is het een storm in een glas water waar men in Vlaanderen al jaren mee lacht.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 november 2009 om 12:14.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 12:14   #59
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het feit dat artiesten "leve belgië" moeten zingen is op zich natuurlijk ook al een veeg teken, dat vergeten de extreem rechtse belgicisten hier uiteraard. Het is niet omdat er wat volk staat mee te zingen dat de grote massa zo belgicistisch is, het tegendeel blijkt verkiezing na verkiezing. Terwijl de extremistische Belgicistisch-unitaristische partijen nog steeds na de komma tellen in hun resultaten.

Een staat die al beroep moet doen op muzikanten om zichzelf te promoten heeft zijn hegemonische positie al verloren en is terminaal ziek.
Je doet precies alsof dat soort artiesten sterk gepolitiseerd is. Die zetten zich enkel voor een zaak in omdat dat mooi, leuk en vreedzaam klinkt. Een actie als die van voorpost versterkt alleen maar die naieve gedachte van het vreedzame Belgie en de aggresieve flamiganten.
__________________

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 9 november 2009 om 12:15.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 12:33   #60
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Beetje dom van Voorpost, vind ik. Dat liedje hebben ze om maar 1 reden gemaakt: om te verkopen. of denkt er nu echt 1 iemand dat die mannen van Clouseau zo Belgicistisch zijn??
dat liedje heeft trouwens nauwelijks verkocht, maar Voorpost zal er mss voor gezorgd hebben dat er toch nog wat verkocht geraken.

of zou Clouseau die mannen van Voorpost hebben ingehuurd?
En ik die dacht dat ze het gemaakt hadden om vader en zus Clouseau te plezieren. Tenslotte toch politiekers die op de CD&V lijst staan.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be