Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2019, 08:49   #1
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard Porsche heeft 5 jaar achterstand op Tesla!

Al jaren werd de Tesla-killer aangekondigd en nu is de Porsche Taycan ook beschikbaar. Maar zou je hem bestellen en is hij echt wel vergelijkbaar met een Tesla of zelfs beter. Bij Porsche hebben ze alvast de Taycan al eens rond de Nordschleife gestuurd en hebben hierbij een impressionante tijd neergezet.
Porsche claimt immers als fabrikant van sportwagens dat hun elektrische Taycan geen problemen heeft met koeling waardoor ze de Nordschleife kunnen rijden zonder dat er een vermogensreductie in het spel komt. Dit is een probleem waar Tesla vroeger wel eens mee kampte. Bij herhaald vol accelereren en daarna regeneratief remmen werd de batterij maar vooral de stators van de motoren te warm.
Elon Musk is er vrij zeker van dat dit probleem bij de recente Model S is verholpen want in een tweet kondigt hij aan dat de Model S ook naar de Norschleife gaat.

Maar nu de spec's van de Taycan:

De basisversie kost 158k, de topspec versie 192k, daarvoor krijg je een acceleratie naar 60 mph van 3.0 en 2.6 sec. Dit is zeer vergelijkbaar met een Model S P85D uit 2015 die toen hetzelfde spurtje in 2.8 seconde kon doen. De laatste versie van de Model S doet het zelfs in 2.4 seconde!
Dan is er het bereik, bij Porsche is dat ongeveer 370 km (EPA), de tesla Model S uit 2015 had al een bereik van 400 km, de laatste versie gaat vlot over de 500 km.
De basisversie van de Model S kost nu nog zo'n 88k en de Performance 105k. Je krijgt er bij Porsche zonder twijfel een betere afwerking bij, maar qua ruimte is de wagen beperkt.

Is de Porsche Taycan een Tesla-killer, ik dacht het niet! Qua performantie en bereik loopt hij 5 jaar achter op Tesla en dat voor bijna de dubbele prijs.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 09:18   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Zelfs voor de topversie van de Taycan Turbo S kan men voor $ 55.150 opties bestellen.
https://insideevs.com/features/36888...orsche-taycan/



Ook daar is Porsche altijd beter den de anderen, lol.

Voor $55k heeft men een model 3 Performance.

En voor 241,5 k heeft men 6 Teslas SR+

Een analyse van de talrijke opties via motor1.com:

https://www.motor1.com/news/368852/2...n-turbo-price/

Menige optie is bij een model S of X standaard.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2019 om 09:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 10:19   #3
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Daarom dat dit geen concurrentie is voor Tesla.

Niet omdat het een slechte wagen zou zijn, in tegendeel. Ik vind het een bloedmooie kar. Die blauwe die ze presenteerden bij de lancering...kwijl.

Maar het is een ander type wagen dan de Teslas. Dit is een zuivere sportwagen die je gebruikt om in het weekend mee rond te karren. De echte Porsche.

Dat zie je duidelijk aan de range (te beperkt), de achterbank (veel te klein) en de prijs.

In Silicon Valley zal de Tesla 3 of S wel de daily driver zijn, en zal die Porsche wel de weekendkar worden bij de 300-500k verdienende Sr. Software Engineers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 10:25   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daarom dat dit geen concurrentie is voor Tesla.

Niet omdat het een slechte wagen zou zijn, in tegendeel. Ik vind het een bloedmooie kar. Die blauwe die ze presenteerden bij de lancering...kwijl.

Maar het is een ander type wagen dan de Teslas. Dit is een zuivere sportwagen die je gebruikt om in het weekend mee rond te karren. De echte Porsche.

Dat zie je duidelijk aan de range (te beperkt), de achterbank (veel te klein) en de prijs.

In Silicon Valley zal de Tesla 3 of S wel de daily driver zijn, en zal die Porsche wel de weekendkar worden bij de 300-500k verdienende Sr. Software Engineers.
En hun klanten halen ze bij de Porsche-ICEs.... want die willen nu eens ook zonder sluikstorten rijden, en dan nog eens sneller (kunnen) als in hun ex-vroem-vroem Porsches.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2019 om 10:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 10:35   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Al jaren werd de Tesla-killer aangekondigd en nu is de Porsche Taycan ook beschikbaar. Maar zou je hem bestellen en is hij echt wel vergelijkbaar met een Tesla of zelfs beter. Bij Porsche hebben ze alvast de Taycan al eens rond de Nordschleife gestuurd en hebben hierbij een impressionante tijd neergezet.
Porsche claimt immers als fabrikant van sportwagens dat hun elektrische Taycan geen problemen heeft met koeling waardoor ze de Nordschleife kunnen rijden zonder dat er een vermogensreductie in het spel komt. Dit is een probleem waar Tesla vroeger wel eens mee kampte. Bij herhaald vol accelereren en daarna regeneratief remmen werd de batterij maar vooral de stators van de motoren te warm.
Elon Musk is er vrij zeker van dat dit probleem bij de recente Model S is verholpen want in een tweet kondigt hij aan dat de Model S ook naar de Norschleife gaat.

Maar nu de spec's van de Taycan:

De basisversie kost 158k, de topspec versie 192k, daarvoor krijg je een acceleratie naar 60 mph van 3.0 en 2.6 sec. Dit is zeer vergelijkbaar met een Model S P85D uit 2015 die toen hetzelfde spurtje in 2.8 seconde kon doen. De laatste versie van de Model S doet het zelfs in 2.4 seconde!
Dan is er het bereik, bij Porsche is dat ongeveer 370 km (EPA), de tesla Model S uit 2015 had al een bereik van 400 km, de laatste versie gaat vlot over de 500 km.
De basisversie van de Model S kost nu nog zo'n 88k en de Performance 105k. Je krijgt er bij Porsche zonder twijfel een betere afwerking bij, maar qua ruimte is de wagen beperkt.

Is de Porsche Taycan een Tesla-killer, ik dacht het niet! Qua performantie en bereik loopt hij 5 jaar achter op Tesla en dat voor bijna de dubbele prijs.
4 Jaar geleden reed de Model S de Nurburgring rond in 8min50 (19.100m), dit jaar rijdt de Taycan hem in 7min42 (20.600m). 5 jaar achter is dus nogal veel gezegd.

Gemiddelde van 160 per uur vs 130 per uur. Scheelt toch een pak.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 september 2019 om 10:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 10:56   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
4 Jaar geleden reed de Model S de Nurburgring rond in 8min50 (19.100m), dit jaar rijdt de Taycan hem in 7min42 (20.600m). 5 jaar achter is dus nogal veel gezegd.

Gemiddelde van 160 per uur vs 130 per uur. Scheelt toch een pak.
De Taycan is een zeer, zeer goede Porsche en ik ben er zeker van dat ze die 40k stuks per jaar gemakkelijk gaan halen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 10:57   #7
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
4 Jaar geleden reed de Model S de Nurburgring rond in 8min50 (19.100m), dit jaar rijdt de Taycan hem in 7min42 (20.600m). 5 jaar achter is dus nogal veel gezegd.

Gemiddelde van 160 per uur vs 130 per uur. Scheelt toch een pak.
De porsche reed met een professionele race-piloot op een afgesloten Nurburgring. Bovendien was het niet de productieversie van de Taycan. De Model S reed op een publieke dag en werd fel opgehouden door het verkeer. Het ging hier dan ook om een gewone chauffeur, die zelfs zijn S niet optimaal had ingesteld.

We zullen meer weten volgende week. Gezien de snelle reactie van Elon denk ik dat men bij Tesla voorbereid is en dat ze die tijd kunnen kloppen. Misschien nemen ze ineens ook de Roader NG mee en kunnen ze die tijd van Porsche verpulveren!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 11:02   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De porsche reed met een professionele race-piloot op een afgesloten Nurburgring. Bovendien was het niet de productieversie van de Taycan. De Model S reed op een publieke dag en werd fel opgehouden door het verkeer. Het ging hier dan ook om een gewone chauffeur, die zelfs zijn S niet optimaal had ingesteld.

We zullen meer weten volgende week. Gezien de snelle reactie van Elon denk ik dat men bij Tesla voorbereid is en dat ze die tijd kunnen kloppen. Misschien nemen ze ineens ook de Roader NG mee en kunnen ze die tijd van Porsche verpulveren!
Concurrentie is goed araneus, vergeet dat niet.

Ik ben heel blij met deze Porsche. Ik ben ook blij met de VW ID en de Kona en de e-tron....

Ik zou wel graag hebben dat Tesla haar productie eens mondiaal uitrolt en echt massa produceert. En durft te zakken naar het 25k prijspunt met een soort Tesla hatchback ofzo.

Die verkopen als zoete broodjes.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 13:21   #9
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De porsche reed met een professionele race-piloot op een afgesloten Nurburgring. Bovendien was het niet de productieversie van de Taycan. De Model S reed op een publieke dag en werd fel opgehouden door het verkeer. Het ging hier dan ook om een gewone chauffeur, die zelfs zijn S niet optimaal had ingesteld.

We zullen meer weten volgende week. Gezien de snelle reactie van Elon denk ik dat men bij Tesla voorbereid is en dat ze die tijd kunnen kloppen. Misschien nemen ze ineens ook de Roader NG mee en kunnen ze die tijd van Porsche verpulveren!
Dat ze hem kunnen kloppen in 2019, dat is mogelijk. Maar u beweerde dat ze 5 jaar achter waren. Dus vergelijk ik de Taycan met de tijden van 5 jaar geleden en de Taycan heeft die tijd verpulverd.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 13:31   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
4 Jaar geleden reed de Model S de Nurburgring rond in 8min50 (19.100m), dit jaar rijdt de Taycan hem in 7min42 (20.600m). 5 jaar achter is dus nogal veel gezegd.

Gemiddelde van 160 per uur vs 130 per uur. Scheelt toch een pak.
Niemand zal een Taycan kopen omdat hij sneller de Nurburgring doet dan een Tesla. Je kan het draaien en keren hoe je het wil maar range, laadtijden en het netwerk laadpalen zijn veel doorslaggevender dan al die andere zaken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 14:01   #11
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Een Porsche koop je omdat je weet dat het een heel performante wagen is en nu en dan wil je dat wel eens tonen. De performantie van de Taycan ligt op het niveau van Tesla 5 jaar geleden. Dat toertje op de Nurburgring is eigenlijk niet te vergelijken. Tesla heeft nog nooit op een lege Nurburgring met een professionele chauffeur een tijd proberen neer te zetten. Vergeet ook niet dat de Taycan niet de productieversie was!
Men probeert hier en daar iets positiefs te melden over die Taycan, men vindt ergens wel iets waar hij beter presteert dan de Tesla. Met de Jaguar iPace was dat net hetzelfde. De iPace zou sneller acceleren dan Tesla. Daarbij vergeleken ze de iPace met de Model X 75D. Men vergeleek de iPace met een wagen die veel groter is en men gebruikt van deze wagen de minst krachtige versie.
Laat ons hopen voor Porsche dat het bereik dat ze claimen ongeveer gehaald kan worden. Bij de iPace, de e-Tron en de Mercedes EQC is dat alvast niet gelukt.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 10:01   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Laat ons hopen voor Porsche dat het bereik dat ze claimen ongeveer gehaald kan worden. Bij de iPace, de e-Tron en de Mercedes EQC is dat alvast niet gelukt.
Porsche claimde 500 km WLTP in de pers toen ze hun Taycans pre serie uitgetest hebben.

Inmiddels is dat bijgesteld naar 450 km WLTP, en 412 km WLTP voor de S wegens de slechtere aerodynamica (meer koeling nodig, bredere banden)

En als ik zie dat men tot 6 touchscreens kan hebben... ook een simpele ACC is een optie van 2k, en de complete drive assist sowieso, ook die zal extra stroom verbruiken.

Om een idee te geven wat die opties kosten, en dit bij de top versie...:

Citaat:
Comfort and Assistance Systems

ParkAssist (Front and Rear) incl. Surround View $1,200
Porsche #InnoDrive incl. Adaptive Cruise Control (ACC) $3,610
Night Vision Assist $2,420
Lane Change Assist (LCA) $950


Adaptive Cruise Control (ACC) $2,050
Bovendien moest men bij #InnoDrive nog extra een ander stuur selecteren waardoor er naargelang materiaal $280 tot $950 bijkwam.
Of vanaf $ 8460 kost dat blauw rijtje.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2019 om 10:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 10:14   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

nu de "bet of the year":

gaat de Tesla S op de nurburgring nu sneller zijn dan de Porsche Taycan
Of gaan ze de Tesla S effe extra tunen met zijn vering, en software optimaliseren voor de nurburg ring ? en ondanks die aanpassingen enkele seconden in het zand moeten bijten


Het zou mij ten zeerste verwonderen dat Tesla beter is dan de Porsche;..

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 september 2019 om 10:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 10:16   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik ga even overwegen om beide aan te kopen, om ze gedurende een paar jaar grondig te kunnen vergelijken.

Bwa neen, ik stop met overwegen, ik ga het niet doen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 10:22   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nu de "bet of the year":

gaat de Tesla S op de nurburgring nu sneller zijn dan de Porsche Taycan
Of gaan ze de Tesla S effe extra tunen met zijn vering, en software optimaliseren voor de nurburg ring ? en ondanks die aanpassingen enkele seconden in het zand moeten bijten


Het zou mij ten zeerste verwonderen dat Tesla beter is dan de Porsche;..
Mij zou het verwonderen dat Porsche beter is als Tesla.

klik hier eens OP: https://www.tesla.com/nl_BE/roadster?redirect=no

en een getrimde S P100D voor het circuit, ff 500 kg afgestript gaat niet veel langzamer zijn dan de nieuwe roadster:
https://electrek.co/2018/06/22/tesla...ctric-gt-team/

Eerste testen op het circuit van Barcelona:
https://www.youtube.com/watch?v=08h_NK47AaY

Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2019 om 10:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 11:15   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Een Porsche is een Porsche, en het zal ook een Porsche blijven.

Een Testa is een Testa, en het zal ook een Tesla blijven.
Het is BROL en BLIJFT brol.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2019, 09:07   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Porsche claimde 500 km WLTP in de pers toen ze hun Taycans pre serie uitgetest hebben.

Inmiddels is dat bijgesteld naar 450 km WLTP, en 412 km WLTP voor de S wegens de slechtere aerodynamica (meer koeling nodig, bredere banden)

En als ik zie dat men tot 6 touchscreens kan hebben... ook een simpele ACC is een optie van 2k, en de complete drive assist sowieso, ook die zal extra stroom verbruiken.
Ik kan mijn post al aanpassen, want het rijbereik van de Turbo S is volgens ADAC officieel WLTP vanaf 388 km tot 412 km mogelijk, dat zal wel aan die extra stroomverbruikende opties liggen.

ADAC kan alleen maar besluiten dat een Tesla S P100D bij ~dezelfde prestaties ca. 200 km meer rijbereik heeft, namelijk 590 km WLTP. (de S 100D heeft 610 km WLTP)

Citaat:
https://www.adac.de/der-adac/motorwe...ro-sportwagen/

Porsche Taycan: Wie gut ist der Elektro-Sportwagen?
4.9.2019

Unter den Bedingungen des realitätsnahen WLTP-Prüfzyklus soll eine Reichweite von 388 bis 412 Kilometer möglich sein. In der Langstrecken-Disziplin scheint also weiterhin das Tesla Model S die Nase vorn zu haben. Tesla gibt für das vergleichbare Performance-Modell mit nahezu identischen Fahrleistungen bis zu 590 Kilometer Reichweite an.

Zur Markteinführung listet Porsche zunächst die Topversionen Porsche Taycan Turbo (ab 152.136 €) und Turbo S (ab 185.456 €). Eine abgespeckte Basisversion für rund 100.000 € soll nachgeschoben werden.

Technische Daten (Herstellerangaben)

Porsche Taycan Turbo S


Leistung/Antrieb: zwei permanent erregte Synchronmaschinen mit 460 kW/625 PS Dauerleistung, 1050 Nm Drehmoment, 800-Volt-Architektur, Zweiganggetriebe
Fahrleistungen: 0–100 km/h: 2,8 s; 0–200 km/h: 9,8 s
Höchstgeschwindigkeit: 260 km/h
Batteriekapazität: 93,4 kWh
Verbrauch: 26,9 kWh pro 100 km
Reichweite (nach WLTP): 388 - 412 km
Ladeleistung: bis zu 270 kW
Karosserie-Maße: L 4,96 / B 1,97 m
Radstand: 2,90 m
Leergewicht: 2295 kg
Kofferraum: 81 Liter vorn, 366 Liter hinten

Preis ab 185.456 €, Baureihe ab ca. 100.000 €
ADAC meent te weten dat het basismodel met kleiner batterijpack -zonder opties- ca. 100k gaat kosten.

Soit mijn *post van augustus gaat dus mogelijk feit worden, Porsche durft in 2020 een dubbel zo dure Taycan uit de brengen die 200 km minder rijbereik heeft als een Tesla S van 2016.
* https://forum.politics.be/showthread...=249665&page=4

Ik durf te zeggen - en de metingen van ADAC bevestigen dat- is dat Porsche qua batterijtechniek minstens 6 jaar achterstand heeft, zoniet nog meer.

ADAC testte namelijk in september 2013 het toenmalige Performance model P85, met gemeten 415 km rijbereik.
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...erformance.pdf

Stand: September 2013

Tesla Model S Performance Fünftüriges Coupé der oberen Mittelklasse (310 kW / 422 PS)
Fast fünf Meter Länge misst die Luxuslimousine von Tesla. Anstatt
eines konventionellen Antriebs sorgt beim Model S ein bis zu 422 PS
starker Elektromotor für atemberaubenden Vortrieb: Die 600 Nm
der getesteten Top-Variante liegen schon vom Stand weg an der
Hinterachse an. Selbst ein Supersportwagen wird da beim Ampelstart alt
aussehen. Aber die in Kalifornien produzierte Limousine beherrscht nicht
nur den Sprint. Dank riesiger 85 kWh Batterie sind Reichweiten von über
400 km möglich. So weit schaffte es bisher noch kein Elektroauto im
Autotest.

DATEN UND MESSWERTE

Elektrofahrzeug- Schadstoffklasse Elektrofahrzeug

Leistung 310 kW (422 PS) bei 5000 U/min
Maximales Drehmoment 600 Nm bei 1 U/min
Kraftübertragung Heckantrieb
Getriebe -
Reifengröße (Serie) 245/45R19
Reifengröße (Testwagen) 245/35R21Y
Bremsen vorne/hinten Scheibe/Scheibe
Wendekreis links/rechts 12,45/12,35 m
Höchstgeschwindigkeit 210 km/h
Beschleunigung 0-100 km/h 4,4 s
Überholvorgang 60-100 km/h (in Fahrstufe D) 2,1 s
Bremsweg aus 100 km/h 34,1 m
Verbrauch pro 100 km Herstellerangabe 17,7 kWh
Testverbrauch Schnitt pro 100 km (Strom (kWh)) 24,2 kWh
Testverbrauch pro 100 km Stadt/Land/BAB 21,7/21,1/31,7 kWh
CO2-Ausstoß Herstellerangabe 0 g/km
CO2-Ausstoß Test(*WTW) 136 g/km
Innengeräusch 130km/h 69,0 dB(A)
Länge/Breite/Höhe 4976/1963/1435 mm
Fahrzeugbreite über alles (inkl. Außenspiegel) 2200 mm
Leergewicht/Zuladung 2120 kg/470 kg
Kofferraumvolumen normal/geklappt 435 l/845 l
Anhängelast ungebremst/gebremst n.b.
Dachlast n.b.
Tankinhalt 85 kWh
Reichweite 415 km

Garantie 4 Jahre / 80.000 km

Laatst gewijzigd door Micele : 8 september 2019 om 09:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2019, 10:34   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
4 Jaar geleden reed de Model S de Nurburgring rond in 8min50 (19.100m), dit jaar rijdt de Taycan hem in 7min42 (20.600m). 5 jaar achter is dus nogal veel gezegd.

Gemiddelde van 160 per uur vs 130 per uur. Scheelt toch een pak.
Terwijl Porsche het beheersen van de temperatuur beter onder de knie heeft met behulp van de 800V-installatie.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2019, 10:36   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nu de "bet of the year":

gaat de Tesla S op de nurburgring nu sneller zijn dan de Porsche Taycan
Of gaan ze de Tesla S effe extra tunen met zijn vering, en software optimaliseren voor de nurburg ring ? en ondanks die aanpassingen enkele seconden in het zand moeten bijten



Het zou mij ten zeerste verwonderen dat Tesla beter is dan de Porsche;..
Een sjoemel-EV, dus?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2019, 11:24   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Terwijl Porsche het beheersen van de temperatuur beter onder de knie heeft met behulp van de 800V-installatie.
Dat kan Tesla ook.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be