Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2019, 18:33   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Vertrouw jij nog een autochtoon?

Misschien is dit een stom topic om als allochtoonse te starten (als in duh natuurlijk moet jij die autochtonen niet vertrouwen) maar veel, zo niet de meeste, autochtonen hebben zware defecten in hun karakter.

Bv. hoe is dit mogelijk? Vinden autochtonen dit normaal??
https://m.hln.be/in-de-buurt/brussel...oide~a91c564a/

Parket eist 15 jaar cel voor vader die eerder zoontje doodsloeg en nu dochtertje op de grond gooide
Citaat:
Parket eist 15 jaar cel voor vader die eerder zoontje doodsloeg en nu dochtertje op de grond gooide
Het Brusselse parket heeft vandaag een gevangenisstraf van 15 jaar gevorderd voor Cedric V.R., de dertiger die in november zijn drie maanden oude dochtertje Zoé zwaar mishandelde. V.R. werd in 2011 al veroordeeld tot negen jaar cel, omdat hij zijn zoontje van zes maanden oud had doodgeslagen tijdens een computerspel. Ditmaal moet de man zich verantwoorden voor poging doodslag.


ADN 6 september 2019 Bron: Belga

In augustus 2008 sloeg Cedric V.R. zijn zes maanden oude zoontje Lyam met de vuist op het achterhoofd, omdat het jongetje huilde terwijl hij een computerspelletje aan het spelen was. Het kind overleed aan de gevolgen van die slag. Nauwelijks enkele maanden eerder was V. al opgepakt omdat hij zijn vriendin en de baby had mishandeld. De Antwerpse correctionele rechtbank veroordeelde hem in 2011 bij verstek tot tien jaar cel, een straf die later werd teruggebracht naar negen jaar cel. Een deel van die negen jaar zat Cédric V.R. uit in de gevangenis, de rest met een enkelband.

Zwijgen
Vorig jaar leerde V.R. zijn nieuwe vriendin kennen. Zij kreeg niets te horen over zijn verleden. “Zijn familieleden hadden de opdracht gekregen om daarover te zwijgen”, zegt het parket. “Het koppel kreeg een kindje en de beklaagde gedroeg zich als een aanwezige en betrokken vader. Maar hij omschreef zichzelf als gevaarlijk, impulsief en als iemand met weinig zelfcontrole.”

Op 11 november 2018 ging V.R. opnieuw in de fout, terwijl zijn vriendin een avond uitging met vriendinnen. Hun dochtertje Zoé begon te huilen van de honger en V.R. gooide haar gefrustreerd hard tegen de grond.

Schedelbreuk
Vervolgens liet hij haar aan haar lot over, zonder te controleren of ze iets voorhad, en probeerde haar nog eten te geven. Toen zijn vriendin thuiskwam, zag ze meteen dat er iets fout was. “Ze was heel bleek en haar ogen keken niet echt”, schetst mama Sandrine Castiaux aan VTM Nieuws. “Ze was fysiek aanwezig, maar mentaal niet. Op het moment dat ik begon te schreeuwen, voelde ik een soort schok bij hem. Een soort besef van wat er echt was gebeurd.”

Het meisje werd met een schedelbreuk opgenomen in het ziekenhuis en zweefde een tijdlang tussen leven en dood. Intussen is ze aan de beterhand. Maar wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn, is nog niet duidelijk.

Ze was fysiek aanwezig, maar mentaal niet. Op het moment dat ik begon te schreeuwen, voelde ik een soort schok bij hem. Een soort besef van wat er echt was gebeurd

Mama Sandrine Castiaux
Boos
Sandrine wist tot die dramatische dag dus niets over het verleden van de vader van haar kind. “De politie zei het vrij bot: ‘dit is al eens gebeurd met een ander kind van meneer’. Het was een schok. Ik wist niet dat hij zo’n zware straf had uitgezeten en dat hij al een kind had. Ik dacht dat Zoé zijn eerste biologische kind was.”

Ze is boos dat noch hij, noch zijn familie en vrienden, iets gezegd hebben. “Het risico was er toch, waren jullie dan niet bang? Ja, jullie zouden misschien een relatie beëindigd hebben. Ja, er zou iets gebarsten zijn. Maar er zou ook veel pijn en lijden vermeden zijn.”
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 18:54   #2
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Kom met statistieken anders is dit pure framing.

Ik kan met statistieken afkomen.

Wist je dat je grofweg 30%-40% meer kans hebt om in aanmerking komen met gerecht, gevangenis, brandstichting, verkrachting, enz als je uit een gezin komt met een alleenstaande ouder.

En dat zijn gewoon feiten. Dus al die alleenstaande moedertjes broeden killers.. LOL.

Framing kan ik ook...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 19:05   #3
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Kom met statistieken anders is dit pure framing.

Ik kan met statistieken afkomen.

Wist je dat je grofweg 30%-40% meer kans hebt om in aanmerking komen met gerecht, gevangenis, brandstichting, verkrachting, enz als je uit een gezin komt met een alleenstaande ouder.

En dat zijn gewoon feiten. Dus al die alleenstaande moedertjes broeden killers.. LOL.

Framing kan ik ook...
Ik wist wel dat Kyra uitschot was maar daar gaat het hier nu niet over.

Welke statistieken wil je? Discriminatie en racisme van de unia, werkloosheidscijfers VDAB, of...?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 6 september 2019 om 19:06.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 19:24   #4
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik wist wel dat Kyra uitschot was maar daar gaat het hier nu niet over.

Welke statistieken wil je? Discriminatie en racisme van de unia, werkloosheidscijfers VDAB, of...?
Criminaliteitscijfers in verband gelegd met racisme?

Of werkloosheid in verband gelegd met discriminatie?

Of islam in verband gelegd met terreur?

Of VDAB in verband gelegd met corruptie?

Of slachtofferrol in verband gelegd met luiheid?

Snap je het probleem....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 19:34   #5
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Maar ik probeer teveel het laken naar mij toe te trekken net zoals jij dat deed in je openingspost.

Of ik maak het te suggestief zodat jij ook eens begint na te denken.

"They never learn until it hurts..."

Wel, keuze al gemaakt? "Guinne".

Welke statistiek wil je uit dat rijtje? "Jaja, loop maar weg...."
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2019, 19:53   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik wist wel dat Kyra uitschot was maar daar gaat het hier nu niet over.

Welke statistieken wil je? Discriminatie en racisme van de unia, werkloosheidscijfers VDAB, of...?
Heb je het over Kyra Gantois? Op grond van wat beweer jij zoiets?

De statistieken van het ministerie van Justitie liegen er anders niet om. De meerderheid van de gevangenisbevolking is van allochtone herkomst. Ik kan er begrip voor opbrengen dat je dat niet zo graag leest, maar feiten zijn feiten. Waaraan ligt het?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2019, 10:16   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Misschien is dit een stom topic om als allochtoonse te starten (als in duh natuurlijk moet jij die autochtonen niet vertrouwen) maar veel, zo niet de meeste, autochtonen hebben zware defecten in hun karakter.

Bv. hoe is dit mogelijk? Vinden autochtonen dit normaal??
https://m.hln.be/in-de-buurt/brussel...oide~a91c564a/

Parket eist 15 jaar cel voor vader die eerder zoontje doodsloeg en nu dochtertje op de grond gooide
Geen enkele maatschappij is perfect, uiteraard!
Maar wat heeft dat te maken met de overvolle gevangenissen hoofdzakelijk gevuld met vreemdelingen, een bepaalde soort in het bijzonder?
Laten we onze eigen probleemgevallen aanpakken en niet onze tijd en middelen verspillen aan binnenstromend vreemd schorremorrie die hier dan nog een grote bek gaan opzetten er bij! Dat schorremorrie moet buiten worden gehouden of buiten gegooid als ze hier al rondlopen. We moeten stoppen met ons land vol te zetten met gevangenissen, ocmw's, sociale woningen enz om al de wereldmiserie op te vangen!
Met onze "foute" autochtonen trekken we wel ons plan.

Laatst gewijzigd door andev : 7 september 2019 om 10:19.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be