Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2018, 21:57   #21
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ahum....

Kan je je bewering ergens staven ?
Want daar geloof ik geen knijt van....

In het artikel staat duidelijk:

'...We kunnen niet de boodschap geven aan de rest van de wereld dat iedereen hier welkom is, besluit Michel....'
De vraag is waarom dat sommigen er geen knijt van geloven. Terwijl de kranten vol staan van klaagzangen van de studiebureaus van de elite over de noodzaak voor meer migratie. Gevangen door de populistische "niet iedereeeen is welkom" noot in het discours? Of misschien omdat men liever er een partijpolitiek spel van maakt waar' links' de schuldige is terwijl de enigen die de kraan WIL openzetten ook al zou die kraan van nature uit dicht zijn, in rechtse hoek te vinden zijn? In de hoek van de ondernemers, de economische elite. Als je liberaal of NVA stemt stem je daar toch op dacht ik? Anders eens vragen wat VOKA vindt dat er met de migratiekraan moet gebeuren anders.


'Europa heeft 50 miljoen migranten nodig'
https://m.tijd.be/politiek-economie/...-nodig/9684703

'Europa heeft migranten hard nodig'
https://www.ad.nl/buitenland/europa-...odig~afd49c26/

Ik zie deze elite nog bordjes 'kom naar Europa' plaatsen in Afrika moest het nodig zijn.

En hoe heette die liberale politicus ook alweer die van Syrische vluchtelingen migranten wou maken (een beetje wat Michel hier ook probeert) zeggende dat ze toch niet meer zouden terug gaan? Turtelboom was dat geloof ik. Onbeschaamd.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 februari 2018 om 22:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 22:57   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De vraag is waarom dat sommigen er geen knijt van geloven. Terwijl de kranten vol staan van klaagzangen van de studiebureaus van de elite over de noodzaak voor meer migratie. Gevangen door de populistische "niet iedereeeen is welkom" noot in het discours? Of misschien omdat men liever er een partijpolitiek spel van maakt waar' links' de schuldige is terwijl de enigen die de kraan WIL openzetten ook al zou die kraan van nature uit dicht zijn, in rechtse hoek te vinden zijn? In de hoek van de ondernemers, de economische elite. Als je liberaal of NVA stemt stem je daar toch op dacht ik? Anders eens vragen wat VOKA vindt dat er met de migratiekraan moet gebeuren anders.


'Europa heeft 50 miljoen migranten nodig'
https://m.tijd.be/politiek-economie/...-nodig/9684703

'Europa heeft migranten hard nodig'
https://www.ad.nl/buitenland/europa-...odig~afd49c26/

Ik zie deze elite nog bordjes 'kom naar Europa' plaatsen in Afrika moest het nodig zijn.

En hoe heette die liberale politicus ook alweer die van Syrische vluchtelingen migranten wou maken (een beetje wat Michel hier ook probeert) zeggende dat ze toch niet meer zouden terug gaan? Turtelboom was dat geloof ik. Onbeschaamd.
Ik kan ze niet bekijken de twee sites daar de éne om geld vraagt en de andere om cookies.

Maar ik stel mij wel de vraag welke idioten dat in hun hoofd gekregen hebben dat we die om de één of andere reden zouden moeten nodig hebben tegen 2050.

Die zijn voor niets nodig.

Die 'denkers' zijn de moordenaars van onze kinderen en kleinkinderen.

Migratiekraan moet dicht
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 23:20   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik kan ze niet bekijken de twee sites daar de éne om geld vraagt en de andere om cookies.

Maar ik stel mij wel de vraag welke idioten dat in hun hoofd gekregen hebben dat we die om de één of andere reden zouden moeten nodig hebben tegen 2050.

Die zijn voor niets nodig.

Die 'denkers' zijn de moordenaars van onze kinderen en kleinkinderen.

Migratiekraan moet dicht
Mijn vraag is dan: wat hebben we dan wel nodig?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 23:56   #24
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Michel: ‘Diep respect voor burgers die migranten opvangen’



Zoals u kan merken beste forumleden kiest de premier voor de migranten.

We hadden eigenlijk niets anders kunnen verwachten.



Ik kan mij vergissen maar ik denk niet dat er veel van onze eigen mensen zijn, die er echt op zitten te wachten, dat 'ons' land maar blijft overspoelen van dat soort types die van einde en verre komen aangelopen/gevaren.

Wie nodigde die allemaal uit?

Tijd om die Michel de deur te wijzen misschien of is dat te ver gezocht
Ik Snap er geen snars van: Migranten aanmoedigen om asiel te vragen terwijl die migranten goed weten dat ze niet asielgerechtigd zijn. Maw men Wil ze gewoon registreren, papier geven en naar hun stem dingen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 01:06   #25
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Op het volgende aanslagbiljet komt de optie: belastingvoordeel voor onvoorziene personen ten laste.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 4 februari 2018 om 01:07.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 08:54   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik Snap er geen snars van: Migranten aanmoedigen om asiel te vragen terwijl die migranten goed weten dat ze niet asielgerechtigd zijn. Maw men Wil ze gewoon registreren, papier geven en naar hun stem dingen.
Ik snap er ook niets meer van want het is nu éénmaal: Begrijpe wie begrijpe kan???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 14:25   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Het zou een mooie parabel kunnen zijn, die C.M. hier vertelt. Welke betekenis zit erin ? Het is goed om zich te onrtfermen over iemand die hulp behoeft. Je kan iemand opnemen, als je dat zelf zo beslist, en dat is zeker bewonderenswaardig. Maar je neemt er zoveel op als je zelf wil. Het is al minder mooi als de staat of een ander individu of groepering je zou dwingen om er meer op te nemen dan je wil of kan. Het is ook wat anders als de hulpbehoevenden ongevraagd komen kamperen in je keuken.
De mensen die je opneemt worden verondersteld bepaalde "huisregels" te volgen, neem ik aan. En als er een tijd komt dat ze moeten gaan, en ze blijven toch, wat dan ? Laat je ze dan maar, of dring je aan dat ze je huis verlaten ? Eventueel zelfs met behulp van politie....

Hoe is dat verschillend van wat België doet ? Worden er hier geen immigranten opgenomen en erkend als vluchtelingen ? Mag België zelf beslissen hoeveel zij kan verwerken en mag België huisregels opleggen aan wie hier binnenkomt ?

Dat mag dan weer niet volgens deze individuën en ngo's. Voor België (en Europa) kan het nooit genoeg zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 februari 2018 om 14:26.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 14:49   #28
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn vraag is dan: wat hebben we dan wel nodig?
Veel en veel meer gezond verstand en vrijheid en democratie ipv die linkiewinkie poco's dictatoriale dogmen... die elke maatschappij in een verkrampte onledigheid om de echte problemen aan te pakken, brengt

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 februari 2018 om 14:50.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 16:30   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat respect hebben mijn echtgenote en ik goed gemerkt toen we een buitenlander onderdak gaven. Mijn echtgenotes invaliditeitsuitkering werd plots sterk gekort, en de toelage die de buitenlander kreeg verdween als sneeuw voor de zon.

Volgens onze ambtenaren leefde die buitenlander samen met mijn partner, en werd ik gezien als alleenstaande werkende man.

Na een paar maand doorgedreven briefwisseling en de juiste bureaucratische wegen bewandeld te hebben is dat wel rechtgetrokken. Maar uiteindelijk was het geen positieve ervaring.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 17:05   #30
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

.. m'enfin .. wie iemand wil opvangen doet dat in volle bewustzijn van de risico's daaraan verbonden .. dit is een fundamenteel zelfbeschikkingsrecht .. er is geen nood dat de staat een wet ineenflanst om personen te behoeden tegen mogelijke risico's .. en al zeker geen wet geïnitieerd door de nazionaaltjes .. van de nazionaaltjes heeft niemand lessen te leren ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 februari 2018 om 17:05.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2018, 17:49   #31
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik Snap er geen snars van: Migranten aanmoedigen om asiel te vragen terwijl die migranten goed weten dat ze niet asielgerechtigd zijn. Maw men Wil ze gewoon registreren, papier geven en naar hun stem dingen.
Dat is blijkbaar de bedoeling van Michel en de linkse partijen in dit land. Bij Groen willen ze niet weten van repatriëring, die illegalen moeten koste wat het kost hier blijven... En maar kontdraaien dat ze niet voor open grenzen zijn. Linkse beroepsleugenaars. Devriendt zat vandaag weer te meesmuilen in de zevende dag, je had hem eens bezig moeten horen, precies een verslikte straathond.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 08:41   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat is blijkbaar de bedoeling van Michel en de linkse partijen in dit land. Bij Groen willen ze niet weten van repatriëring, die illegalen moeten koste wat het kost hier blijven... En maar kontdraaien dat ze niet voor open grenzen zijn. Linkse beroepsleugenaars. Devriendt zat vandaag weer te meesmuilen in de zevende dag, je had hem eens bezig moeten horen, precies een verslikte straathond.
Mieke Vogels gaat dat allemaal oplossen?¿
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 10:23   #33
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. m'enfin .. wie iemand wil opvangen doet dat in volle bewustzijn van de risico's daaraan verbonden .. dit is een fundamenteel zelfbeschikkingsrecht .. er is geen nood dat de staat een wet ineenflanst om personen te behoeden tegen mogelijke risico's .. en al zeker geen wet geïnitieerd door de nazionaaltjes .. van de nazionaaltjes heeft niemand lessen te leren ..
Het is dus een fundamenteel zelfbeschikkingsrecht om mensen te steunen die tegen onze en hun rechtsstaat zijn. Daar heb ik eigenlijk niet zoveel respect voor (mijn recht, zeker?). Dit is het helpen van mensen die visaloos en zonder asielaanvraag hier verblijven. Er is voor alles een procedure: ook effectieve asielzoekers worden door de staat opgevangen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 6 februari 2018 om 10:24.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 10:27   #34
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat respect hebben mijn echtgenote en ik goed gemerkt toen we een buitenlander onderdak gaven. Mijn echtgenotes invaliditeitsuitkering werd plots sterk gekort, en de toelage die de buitenlander kreeg verdween als sneeuw voor de zon.

Volgens onze ambtenaren leefde die buitenlander samen met mijn partner, en werd ik gezien als alleenstaande werkende man.

Na een paar maand doorgedreven briefwisseling en de juiste bureaucratische wegen bewandeld te hebben is dat wel rechtgetrokken. Maar uiteindelijk was het geen positieve ervaring.
Premier Michel kan inderdaad beter de zaken benoemen zoals ze zijn. Ik begrijp niet wat hij met dit soort fleemzoeterigheid probeert te bereiken...? Nog minder respect voor de rechtsstaten?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:31   #35
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is dus een fundamenteel zelfbeschikkingsrecht om mensen te steunen die tegen onze en hun rechtsstaat zijn. Daar heb ik eigenlijk niet zoveel respect voor (mijn recht, zeker?). Dit is het helpen van mensen die visaloos en zonder asielaanvraag hier verblijven. Er is voor alles een procedure: ook effectieve asielzoekers worden door de staat opgevangen.
Tegen onze rechtstaat? Bent u dit dan? Erkent u de rechtstaat niet? Waarom zegt u daar geen respect voor te hebben? Want ondanks uw mening valt u net zoals alle burgers onder die rechtstaat, wat doet u daar mee?
Ik heb geen weet van een " procedure" die mensen zonder wettig verblijf wanneer ze geen aanvraag tot asiel doen, recht op verblijf geeft, u wel?

Asielzoekers worden opgevangen in afwachting van een beslissing over dat recht op verblijf, wat natuurlijk niet betekent dat de staat iedereen moet opvangen, dat moet hoogstens tot ze van het grondgebied verwijderd moeten worden, juist omdat ze geen recht op verblijf hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 13:34   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat respect hebben mijn echtgenote en ik goed gemerkt toen we een buitenlander onderdak gaven. Mijn echtgenotes invaliditeitsuitkering werd plots sterk gekort, en de toelage die de buitenlander kreeg verdween als sneeuw voor de zon.

Volgens onze ambtenaren leefde die buitenlander samen met mijn partner, en werd ik gezien als alleenstaande werkende man.

Na een paar maand doorgedreven briefwisseling en de juiste bureaucratische wegen bewandeld te hebben is dat wel rechtgetrokken. Maar uiteindelijk was het geen positieve ervaring.
Heet u geen inkomen dan? want het inkomen van iedereen die onder hetzelfde dak woont heeft invloed op uitkeringen. Dus normaal gezien ook uw inkomen...wanneer je dan iemand laat inwonen , wordt dit ook meegerekend wat de normale gang van zaken is. Wel fijn dat u toch gelijk kreeg.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be