Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2018, 21:50   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

De slager ga ik omzeggens nooit, maar zo om de 2 maand ofzo ga ik langs de seeing Thai en Sun Wah, en ik spring geregeld binnen bij Tangermarkt ^^

Laatst gewijzigd door bembem : 8 februari 2018 om 21:52.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 21:51   #42
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U krijgt meer voor ons geld.
he hits the ball out of the park
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 22:06   #43
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ja lach maar... Anyway wat ook helpt voordelig te shoppen - althans voor mij - is je boodschappen in bulk per categorie in te delen. Dit vermijdt oa van bvb iedere week om dat pak wc-papier te moeten gaan (en zo aan de verleiding blootgesteld staan iets anders in je karretje te leggen). In praktijk geeft dat dat ik eenmaal in de maand gedurende enkele dagen om de grote 'basis'-boodschappen ga, waardoor ik voor de rest vd tijd goed zit. Handig voor wie het graag overzichtelijk heeft en ik hou er budget aan over voor m'n impuls boodschapjes ^^

Laatst gewijzigd door bembem : 8 februari 2018 om 22:15.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 09:30   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Deze week bij AH hamsterééééén! 2e gratis!

oa uien, sjalotten & knoflook staan heel voordelig in promo!

ook de aardappels zijn er met een fikse korting!

alsook de stamppotten 500gr!

... en nog veel meer lekkers!!

Ja, we boffen met Albert Heijn! De belgische samenleving vaart er inderdaad wel mee...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 10:11   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

het kan nog voordeliger als ge dat gewoon in de winkel naar binnen speelt hé bembem!

lekker!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 07:40   #46
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

AH is over het algemeen de duurste supermarkt van het land. Het doet dat door te werken met kleinere hoeveelheden dan elders en met minderwaardigere ingrediënten waardoor dat niet opvalt. Lokkertjes, bekende producten 2 voor 1 moeten klanten lokken, maar uiteindelijk zijn die bijna nooit goedkoper dan bij Colruyt. AH verkoopt echt wel een pak meer smerige brol als de andere supermarkten. Het vleesgehalte in vlezen ligt lager dan in andere supermarkten, het normaal geprijsde brood trekt op geen zak en het kwalitatievere is duur, ... Kijk er maar eens de test aankoop enquetes op na. Ze is wel de supermarkt met het grootste aanbod gemaksproducten : voorgesneden groenten, kant en klare maaltijden, ... . AH is gewoon de sluwste maar voor de klant niet de beste of goedkoopste supermarkt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 11:58   #47
kreydt
Burger
 
Geregistreerd: 9 februari 2017
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Oetker.... Hollandse rotzooi?

Bij mijn weten geproduceerd door een Duits concern.
de meeste producenten passen 'hun' product aan, afgestemd aan de koper (grootwarenhuizen) enof het land,
vorig jaar was ik op een bedrijfsbezoek bij Ashbach, de ' famous German brandy'. zij mengen 14 verschillende drankjes in dezelfde, bekende fles.

Laatst gewijzigd door kreydt : 8 maart 2018 om 11:59.
kreydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 13:54   #48
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Ik ga enkel naar de AH omdat het de dichtstbijzijnde voetgangersvriendelijkste supermarkt is met heel wat goede merkproducten.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 14:19   #49
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
AH is over het algemeen de duurste supermarkt van het land. Het doet dat door te werken met kleinere hoeveelheden dan elders en met minderwaardigere ingrediënten waardoor dat niet opvalt. Lokkertjes, bekende producten 2 voor 1 moeten klanten lokken, maar uiteindelijk zijn die bijna nooit goedkoper dan bij Colruyt. AH verkoopt echt wel een pak meer smerige brol als de andere supermarkten. Het vleesgehalte in vlezen ligt lager dan in andere supermarkten, het normaal geprijsde brood trekt op geen zak en het kwalitatievere is duur, ... Kijk er maar eens de test aankoop enquetes op na. Ze is wel de supermarkt met het grootste aanbod gemaksproducten : voorgesneden groenten, kant en klare maaltijden, ... . AH is gewoon de sluwste maar voor de klant niet de beste of goedkoopste supermarkt.
Inderdaad. Zeker in vergelijking met Colruyt is AH heel erg duur. Hun vleesproducten zijn echt duidelijk van mindere kwaliteit.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 14:26   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Inderdaad. Zeker in vergelijking met Colruyt is AH heel erg duur. Hun vleesproducten zijn echt duidelijk van mindere kwaliteit.
Gewoon puik, wild vlees eten. Goede kwaliteit, en een stuk beschaafder dan de veeindustrie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 14:27   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een pizza van Oetker beschouw ik niet onmiddellijk als gezonde voeding. Weinig gezonde ingrediënten. Met dan nog een pak toegevoegde suikers. Of het nu duur is of goedkoop, het is en blijft brol. Haal liever wat deeg in huis en maak zelf een pizza met verse ingrediënten.
Gezondheid-obsessie? de dood staat toch wel om de hoek, hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 14:28   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Niets beters dan een ordinaire diepvries-pizza als je te diep in het glaasje hebt gekeken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 17:27   #53
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

De worsten van AH bevatten tenminste geen soja en gluten of lactose.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 17:33   #54
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

---

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 maart 2018 om 17:33.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 20:12   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De worsten van AH bevatten tenminste geen soja en gluten of lactose.
Alleen zagemeel en een hoop E nummers?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 21:09   #56
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De kip bij AH is opgespoten met water. Rotzooi ivg met bvb een goede slager of de colruyt. De colruyt is echter wel duurder kwa vlees, maar wat wil je, als de hollanders de boel zo belazeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 23:48   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Nou ik ben helemaal niet zo tevreden over het vlees van bij de Colruyt, zo had ik er eens een pak stoofvlees gekocht waarvan de helft bedorven was (nb het was geen pak met limietsdatum korting ofzo, nee een gewoon pak aan de volle pot betaald), hun charcuterie ben ik ook niet zo over te spreken bvb hun vleesbrood vind ik niet lekker, zelfde wat betreft hun hespenworst...

Iedere supermarkt zal wel wat mindere producten in haar bestand hebben maar in het algemeen genomen ben ik content van AH; ze hebben echt veel keus en ook een massa voordelige(re) producten in verhouding met andere supermarkten - hun wc-papier bvb -> niet te beaten qua prijs en kwaliteit, zelfde voor hun blikjes maïs, hun gelderworst (yummie!), rookworst, kaas, stamppotten, nasi goreng, noedels, en o ik vergeet bijna hun sesamolie aan supervoordelig tarief -> zo heb ik me laatst laten rollen in de chinese buurt (ik had er nochtans wezen zoeken naar de voordeligste fles sesamolie en uiteindelijk heb ik dan een flesje van 150ml gekocht aan 2,70€).... Nou toen ik even later in de Appie was en daar een fles van 250ml voor 2,75€ (!) zag was ik toch wel even van de kaart.

Het kan als een pietuttigheid overkomen van prijsbewust te willen shoppen maar 'mine de rien': alle kleine beetjes maken één groot en op het einde van de maand heb je dan toch wel een aardig centje uitgespaard ^^

Een ander voorbeeld: de appels bij de AH kan je in van zo'n grote zakken kopen, nou ik heb recent wezen tellen hoeveel er nou precies in zo'n zak zitten want ik vond het toch wel interessant, wel er zitten er welgeteld 7 in; Als men dat vergelijkt met bvb de Delhaize waar ik voor 0,92 cent 2 appels heb dan scheur ik daar toch wel m'n broek aan als ik er veel wens te kopen aangezien 14 appels bij de Appie 6€ kosten en bij de Delhaize 0,44 cent meer. Ja alweer op het eerste zicht een pietluttigheid maar als je dat op de lange termijn doet dan gooi je gewoon geld weg, ik zal nu wel vrekkig overkomen en cheap maar bon dan is dat maar zo. En euh, dat zou overigens ook zo zijn als ik zeg maar meer te besteden zou hebben, want tja ik laat me niet graag rollen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 00:58   #58
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Edit: met hun hamsterééééén week staan de appels zelfs aan 2,09€ vr 2 schalen van 4, dus 8 appels aan supervoordelige prijs, nóg goedkoper dus dan die van hierboven vernoemd ^^ Om het nog niet te hebben over hun andere zéér interessante promo's ie ondermeer 2 XL diepvriespizza's voor slechts 3,69€, allerlei borrelhapjes (ondermeer 2 zakken van elk 300gr bitterballen) aan een fractie van de normale prijs, superlekkere stamppotten met worst (2 voor 3,15€ ipv 6,30!) enz. enz.... Ja het wordt tijd dat ik me een decent diepvriezer (en geen stom vriesvakje bovenin m'n koelkast) aanschaf want ik loop veel mis. Héél véél zelfs o_0

Laatst gewijzigd door bembem : 9 maart 2018 om 01:07.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 01:01   #59
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De kip bij AH is opgespoten met water. Rotzooi ivg met bvb een goede slager of de colruyt. De colruyt is echter wel duurder kwa vlees, maar wat wil je, als de hollanders de boel zo belazeren.
Waar koop je nu nog ergens een échte verse kip ?
Bij den boer zelf, en dat zal ver alles zijn denk ik ...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2018, 01:15   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Wel kojak speaking of chicken, ik ben content van die van de Delhaize, ik koop daar meestal zo'n hele kip aan 3€, die verdeel ik dan in stukjes waar ik verschillende gerechten van maak ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be