Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2018, 12:43   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Een 'modeverschijnsel' dat ombouwen?

Antwerpse Hayfa is moslim en transgender: “In de moskee ben ik persona non grata”


Citaat:
ANTWERPEN - Ik wil het pad effenen voor transgenders binnen de moslim?*gemeenschap”, zegt Hayfa Sherine. De Antwerpse moslima is een van de vijf transgenders die deze week in de documentaire?*reeks M/V/X op Eén getuigen over hun leven en hun moeilijke zoektocht om een plaats te vinden in de samenleving. Voor moslima Hayfa is de transitie van man naar vrouw zo mogelijk nog lastiger. Voor haar familie en de moslimgemeenschap is zij zowat persona non grata.
Wat gaan we nog allemaal krijgen denk je dan ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 14:16   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Hebben jullie die vrouw-geworden-mannen al eens goed bekeken? De meeste zou ik 's nachts in een weinig verlichte straat niet willen tegenkomen. Er zijn er slechts weinig die hun "herkomst" kunnen verbergen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 14:30   #23
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Tsja, moet kunnen zeker?...

__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 30 januari 2018 om 14:36.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 15:28   #24
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hebben jullie die vrouw-geworden-mannen al eens goed bekeken? De meeste zou ik 's nachts in een weinig verlichte straat niet willen tegenkomen. Er zijn er slechts weinig die hun "herkomst" kunnen verbergen.
En?

Misschien zijn er ook niet zoveel mensen die u 's nachts in een weinig verlichte straat willen tegenkomen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2018 om 15:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 15:42   #25
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Ik denk dat ik wellicht als de meeste europeanen ethisch redelijk progressief ben.
Maar mij ga je niet vertellen Dat zijn vrouw niet bedrogen uitkomt..
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 16:16   #26
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik denk dat ik wellicht als de meeste europeanen ethisch redelijk progressief ben.
Maar mij ga je niet vertellen Dat zijn vrouw niet bedrogen uitkomt..
Van mij mag het allemaal, respect, Bo !

Veel liever dat dan het geforceerd gedoe van diene kwiet uit Laken, die zelfs nog niet in de kast is geraakt, laat staan eruit !

En die erin geslaagd is om de betekenis van "balkonkus", officieus te veranderen naar "met je neus in iemands oor steken" !

Noorman.........met een betrekkelijk kleine kans dat het ooit Noorvrouw wordt
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 16:28   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dit is niet iets dat "plots" komt. Het is blijkbaar al héél veel jaren gekend dat hij in feite een vrouw wil zijn. Het is pas nu dat het naar de buitenwereld wordt gecommuniceerd, hij gaat pas nu de definitieve stap zetten richting vrouw-zijn.

Op zich zou dit geen nieuws mogen zijn, gelukkig dat dit kan in onze maatschappij.
Eigenlijk zou dit geen nieuws mogen zijn, net zomin als al die huishoudelijke rommel die in de pers terechtkomt.

Maar hij zal de vlucht vooruit genomen hebben zekerst, het zou toch uitkomen vermits hij een tv-figuur is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 16:57   #28
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Van mij mag het allemaal, respect, Bo !

Veel liever dat dan het geforceerd gedoe van diene kwiet uit Laken, die zelfs nog niet in de kast is geraakt, laat staan eruit !

En die erin geslaagd is om de betekenis van "balkonkus", officieus te veranderen naar "met je neus in iemands oor steken" !

Noorman.........met een betrekkelijk kleine kans dat het ooit Noorvrouw wordt
Respect, voor wat.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 17:00   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En?

Misschien zijn er ook niet zoveel mensen die u 's nachts in een weinig verlichte straat willen tegenkomen.
Dat zullen dan doorgaans wel exemplaren zijn die iets op hun kerfstok hebben en graag zich bezig houden met zaken die het daglicht niet mogen zien.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 17:17   #30
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk zou dit geen nieuws mogen zijn, net zomin als al die huishoudelijke rommel die in de pers terechtkomt.

Maar hij zal de vlucht vooruit genomen hebben zekerst, het zou toch uitkomen vermits hij een tv-figuur is.
Niet mee eens.

Dat een tv-figuur (en ook nog eens een tv-figuur met een goede reputatie) hier nu voor uitkomt en het meer bespreekbaar probeert te maken lijkt me een gigantische ondersteuning te zijn voor de tientallen, honderden... onbekende Vlamingen die eenzelfde problematiek ervaren maar er nog steeds niet voor uit durven komen of durven te handelen.

Het komt uitgebreid in de media louter omdat hij een tv-figuur is, daar ben ik mee akkoord. In een geval als deze vind ik dat echter eerder positief dan negatief.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 17:19   #31
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Amai zeg wat een homo-lesbisch-Bi-transgender FOBIE bij iedereen die hier een reactie schrijft! Jullie zijn dus tegen HoLeBi's en transgenders! Voor jullie is dit allemaal 1 pot nat! Ik hoop maar dat er geen HoLeBi's zijn bij jullie kinderen want die krijgen het erg te verduren! Ik wist niet dat er in Vlaanderen nog zo een grote fobie heerst tegen iemand met een andere geaardheid. ik dacht dat dit enkel in Iran/Irak was...

Armzalige hetero's...inderdaad!

Laatst gewijzigd door zwart op wit : 30 januari 2018 om 17:19.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 17:21   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Amai zeg wat een homo-lesbisch-Bi-transgender FOBIE bij iedereen die hier een reactie schrijft! Jullie zijn dus tegen HoLeBi's en transgenders! Voor jullie is dit allemaal 1 pot nat! Ik hoop maar dat er geen HoLeBi's zijn bij jullie kinderen want die krijgen het erg te verduren! Ik wist niet dat er in Vlaanderen nog zo een grote fobie heerst tegen iemand met een andere geaardheid. ik dacht dat dit enkel in Iran/Irak was...

Armzalige hetero's...inderdaad!
Hoewel ik uw bezorgdheid om de reacties hier deel, ben ik het er echter niet mee eens om homoseksualiteit op één hoop te gooien met transgenders.

Beide zijn twee totaal verschillende 'afwijkingen'.

Een transgender kan homoseksueel, biseksueel of heteroseksueel zijn net zoals een niet-transgender dat kan zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 17:24   #33
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Niet mee eens.

Dat een tv-figuur (en ook nog eens een tv-figuur met een goede reputatie) hier nu voor uitkomt en het meer bespreekbaar probeert te maken lijkt me een gigantische ondersteuning te zijn voor de tientallen, honderden... onbekende Vlamingen die eenzelfde problematiek ervaren maar er nog steeds niet voor uit durven komen of durven te handelen.

Het komt uitgebreid in de media louter omdat hij een tv-figuur is, daar ben ik mee akkoord. In een geval als deze vind ik dat echter eerder positief dan negatief.
Waarom die "hetze"? Ja, misschien krijgt hij hier en daar een rochel in zijn gezicht of wat scheldwoorden naar zijn kop maar dat was ook gebeurd als hij het discreet had gedaan. Wat is het verschil? Is dit niet gewoon wat aandacht zoeken en dan later er weer op terugkomen dat het toch niet zo plezant was en dan zichzelf van kant maken...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 17:31   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Waarom die "hetze"? Ja, misschien krijgt hij hier en daar een rochel in zijn gezicht of wat scheldwoorden naar zijn kop maar dat was ook gebeurd als hij het discreet had gedaan. Wat is het verschil? Is dit niet gewoon wat aandacht zoeken en dan later er weer op terugkomen dat het toch niet zo plezant was en dan zichzelf van kant maken...
In zijn positie kon het ook moeilijk discreet he. Denkt u dat het niet was opgevallen dat hij opeens in het vtm-nieuws als vrouw zou verschijnen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 17:49   #35
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
In zijn positie kon het ook moeilijk discreet he. Denkt u dat het niet was opgevallen dat hij opeens in het vtm-nieuws als vrouw zou verschijnen?
Ja, het zal zijn dat mensen zich vervelen en veel opkloppen tot vette roddels van de boekskes. Op zich wel leuk om wat te roddelen over die "Bo". Hij ziet er maar raar uit als vrouw zoals "quercus" al zei, niet iets om in het donker tegen te komen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 17:56   #36
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, het zal zijn dat mensen zich vervelen en veel opkloppen tot vette roddels van de boekskes. Op zich wel leuk om wat te roddelen over die "Bo". Hij ziet er maar raar uit als vrouw zoals "quercus" al zei, niet iets om in het donker tegen te komen.
Bo is dan ook nog niet begonnen aan zijn overgang. Hij/zij moet nog beginnen met de operaties en dergelijke.

Niet verwonderlijk dus dat hij/zij er vandaag nog vrij raar uitziet als vrouw.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 18:34   #37
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Amai zeg wat een homo-lesbisch-Bi-transgender FOBIE bij iedereen die hier een reactie schrijft! Jullie zijn dus tegen HoLeBi's en transgenders! Voor jullie is dit allemaal 1 pot nat! Ik hoop maar dat er geen HoLeBi's zijn bij jullie kinderen want die krijgen het erg te verduren! Ik wist niet dat er in Vlaanderen nog zo een grote fobie heerst tegen iemand met een andere geaardheid. ik dacht dat dit enkel in Iran/Irak was...

Armzalige hetero's...inderdaad!
Je gaat hier nogal kort door de bocht.

Ik stel mij - als homoseksueel overigens - vragen bij die hele transgenderhype. Ik heb ook als kleine snotter de schoenen met stiletto's van mijn moeder uitgeprobeerd. En nagellak gebruikt. Heeft dat iets met een genderidentiteit te maken? Volgens mij niet. Elk jong kind experimenteert met zijn omgeving. Het maakt nog geen strakke opdeling tussen 'mannelijk' en 'vrouwelijk'. Dat onderscheid wordt het gaandeweg wel aangeleerd en meestal verloopt dat opvoedingsproces ook redelijk rimpeloos.

Voorts maak ik mij ook zorgen over de ideologie achter de hype. Ik zit echt niet te wachten op een "genderneutrale" samenleving.

Trouwens, waarom holebi's en transgenders door één en dezelfde organisatie moeten worden verdedigd is noch mij, noch sommige transgenders duidelijk.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 18:46   #38
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Het kan echter wel biologisch zijn. Uit hersenonderzoeken, verricht door Prof. dr. Dick Swaab, blijkt dat er in de hersenen in de hypothalamus een gedeelte is dat seksebepaald is en bij transseksuelen precies tegengesteld aan het biologische geslacht ontwikkeld is. Dit gegeven is inmiddels in veel andere onderzoeken door andere onderzoekers, onder andere door Sarah Burke van het VU Medisch Centrum met fMRI-scans,[3] bevestigd.
De hamvraag bij zulk hersenonderzoek is altijd: wat ziet men eigenlijk precies? En in welk verband staat dat met het getoonde gedrag?

In M/V/X bijvoorbeeld, de docureeks die vorige week op Eén van start ging, vertelt "Pauline" hoe ze van kindsbeen af tot vrouwenkleren was aangetrokken. Houdt dat verband met een andere hersenstructuur? In elk geval niet rechtstreeks, want welke kleren als vrouwelijk of mannelijk gelden kan van cultuur tot cultuur verschillen. Onrechtstreeks dan? Maar hoe?

En gesteld dat we van 'vrouwelijke' hersenen kunnen spreken in een lichaam met mannelijke voortplantingsorganen, moeten we dat dan opvatten als een aspect van iemands geslacht (want biologisch) of als een aspect van iemands gender (een begrip dat van oudsher naar culturele noties van mannelijkheid en vrouwelijkheid verwees)? Of nog als een derde categorie?

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 30 januari 2018 om 18:50.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 18:50   #39
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De hamvraag bij zulk hersenonderzoek is altijd: wat ziet men eigenlijk precies? En in welk verband staat dat met het getoonde gedrag?

In M/V/X bijvoorbeeld, de docureeks die vorige week op Eén van start ging, vertelt "Pauline" hoe ze van kindsbeen af tot vrouwenkleren was aangetrokken. Houdt dat verband met een andere hersenstructuur? In elk geval niet rechtstreeks, want welke kleren als vrouwelijk of mannelijk gelden kan van cultuur tot cultuur verschillen. Onrechtstreeks dan? Maar hoe?

Voor hetzelfde geld ziet men in hun hersenen een aanleg tot het ontwikkelen van een idee-fixe.

En gesteld dat we van 'vrouwelijke' hersenen kunnen spreken in een lichaam met mannelijke voortplantingsorganen, moeten we dat dan opvatten als een aspect van iemands geslacht (want biologisch) of als een aspect van iemands gender (een begrip dat van oudsher naar culturele noties van mannelijkheid en vrouwelijkheid verwees)? Of nog als een derde categorie?
De "extreme male brain theory"; ooit al van gehoord?

https://spectrumnews.org/news/study-...draws-critics/

Citaat:
The theory holds that men are better ‘systemizers’ — more interested in patterns and quicker to spot them in natural, mathematical or mechanical systems. And women are better ‘empathizers,’ more keenly tuned to the emotional state of others.

Men and women with autism are both keen systemizers, but less able empathizers, Baron-Cohen has proposed. He suggests that autism is related to overexposure to testosterone while in the womb.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 19:06   #40
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De "extreme male brain theory"; ooit al van gehoord?

https://spectrumnews.org/news/study-...draws-critics/
Toch vind je onder autisten evenveel - en volgens sommige studies zelfs meer - homoseksuelen als onder niet-autisten. En dat terwijl men ervan uitgaat dat de hersenen van homoseksuelen raakvlakken vertonen met vrouwelijke hersenen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be