Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2018, 20:30   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is niet geheel juist. Om voor mij onbegrijpelijke redenen blijft de schoofzak erin geloven dat blokkers eigenlijk ook menselijke wezens zijn, en dat het rot enkel in de kop zit : bij de top van de partij. Ik heb geen last van zulke illusies. Alle blok mandatarissen en partijleden zijn bruinzakken. Door en door rot.
Dat is juist geschetst.
Ken jij trouwens mensen die lid zijn van het Belang? Ken jij lagere kaderleden van die partij?
Of trek je alleen maar conclusies op basis van wat me jou voorkauwt?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 20:39   #22
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mooie reactie vanwege een partij voor dewelke ik overigens niet de minste sympathie heb.



https://www.hln.be/nieuws/binnenland...chten~a7ef4ae5

De NVA voert helemaal geen grote kuis uit. Herinner u het geval van de zoon van Reimond Tollenaere . Lange tijd was de man lid van de NVA. En men kende in de NVA natuurlijk ook zijn opvattingen. Vaneiges. Tollenaere werd pas 'ongewenst' toen hij zijn antisemitische uitspraken deed in het openbaar. Voordien was er geen vuiltje aan de lucht bij de NVA, ook al nam Tollenaere -zogezegd- zelf ontslag.

En zo is het nu ook. De NVA gooit de man preventief uit de partij omdat de NVA bang heeft dat de oppositie deze affaire gaat gebruiken als NVA anti-propaganda! Zo zit het in mekaar. U laat zich ook vlug vangen, heb ik zo de indruk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2018 om 21:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 00:00   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De NVA voert helemaal geen grote kuis uit. Herinner u het geval van de zoon van Reimond Tollenaere . Lange tijd was de man lid van de NVA. En men kende in de NVA natuurlijk ook zijn opvattingen. Vaneiges. Tollenaere werd pas 'ongewenst' toen hij zijn antisemitische uitspraken deed in het openbaar. Voordien was er geen vuiltje aan de lucht bij de NVA, ook al nam Tollenaere -zogezegd- zelf ontslag.

En zo is het nu ook. De NVA gooit de man preventief uit de partij omdat de NVA bang heeft dat de oppositie deze affaire gaat gebruiken als NVA anti-propaganda! Zo zit het in mekaar. U laat zich ook vlug vangen, heb ik zo de indruk.
Goed gezien HO! Hoe kan je het weten!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 00:23   #24
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Streng maar rechtvaardig.

Zelfs door een deugniet mag je je niet laten provoceren.

Doet me ook denken aan die scène in het Brusselse parlement, waar dan jong soske begon te krijsen van gij bruine rakker, gij zwarte rakker ... waarmee hij verraadde welke terminologie men gewoonlijk hanteert in zijn middens.
NVA thread
Post nr 2 gaat al over sossen

__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 00:34   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Politiek correct ? In elke politieke partij (behalve het blok natuurlijk) vliegt een stuk stront dat dergelijke uitspraken doet met zijn klieken en zijn klakken buiten.
Dat doet niets af aan het feit dat ik her en der mensen, van allerlei strekkingen, en luidop, de machthebbers hetzelfde hoor toewensen als "dat stuk stront".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 00:35   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
NVA thread
Post nr 2 gaat al over sossen

Een koekje van eigen degen krijgen, heet dat.
De draadstarter is trouwens al meer sos dan N-VA-er.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 08:01   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Streng maar rechtvaardig.

Zelfs door een deugniet mag je je niet laten provoceren.

Doet me ook denken aan die scène in het Brusselse parlement, waar dan jong soske begon te krijsen van gij bruine rakker, gij zwarte rakker ... waarmee hij verraadde welke terminologie men gewoonlijk hanteert in zijn middens.
'Streng' omdat het uitgelekt is in de media, ja. Was het hele verhaal niet uitgelekt dan bleef de betrokkene met al zijn brutaliteiten gewoon lid van de NVA en was er niets aan de hand. Niks te 'rechtvaardig' dus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 februari 2018 om 08:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 08:55   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Panda mag zich gelukkig prijzen met zijn medestanders in de strijd tegen de "brutaliteiten" van hun gezworen vijanden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 09:58   #29
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Panda mag zich gelukkig prijzen met zijn medestanders in de strijd tegen de "brutaliteiten" van hun gezworen vijanden.

Och kom. Niet te zwaar aan tillen. Er is trouwens geen strijd; alleen maar zever. Een typische topic waar we mekaar weer eens duchtig in de haren kunnen vliegen. Ik laat mij daar niet aan vangen.
Een hooligan kan je niet tegenhouden als hij in de "must" van een olifant geraakt. Voor mij is Kneus een typische arrivisten kruiper.
Alles wat hem niet toelaat om mee zijn zakken te vullen deugt niet.
Zijn grote schrik zou zijn dat er eendracht onder de Vlamingen zou ontstaan.
Daarom kotst hij de kleinste partij uit.
Maar hij is niet alleen. Er zijn ook Vlamingen die kotsen en uitsluiten.
Het is niet de bedoeling om Vlaming te zijn. Er zijn andere opportuniteiten.
Straks komen er hier weer zagen dat ik een VB-er ben.
Nee ventjes. Dat ben ik niet. Ik zie alleen maar de logica waarom er hier jaren gezaagd wordt.
Ik herhaal mijn logica nog eens want hier moet je herhalen in de hoop dat ze iets snappen.
Mijn logika? Zonder de N-VA als het kan en met de N-VA als het moet.
Ondertussen regeren de andere opportuniteiten. Geld; geld en geld!
Moet ik daar nog wakker van liggen soms?

Laatst gewijzigd door werkman : 10 februari 2018 om 10:06.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 10:32   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Streng' omdat het uitgelekt is in de media, ja. Was het hele verhaal niet uitgelekt dan bleef de betrokkene met al zijn brutaliteiten gewoon lid van de NVA en was er niets aan de hand. Niks te 'rechtvaardig' dus.
Om te beginnen, gaat het om een bestuurslid, en geen gewoon lid zoals jij het ervan maakt.
Tot slot: je raaskalt maar wat. Je maakt maar wat hypotheses die je goed lijken uit te komen.

Dat is nog heel iets anders dan vb. het abvv die een lid buiten gooit, omdat het opkomt op een nva-of blok-gemeentelijst.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 10:50   #31
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om te beginnen, gaat het om een bestuurslid, en geen gewoon lid zoals jij het ervan maakt.
Tot slot: je raaskalt maar wat. Je maakt maar wat hypotheses die je goed lijken uit te komen.

Dat is nog heel iets anders dan vb. het abvv die een lid buiten gooit, omdat het opkomt op een nva-of blok-gemeentelijst.

We zijn weer aan het zeveren over details.
Schoof; jij gaat ook graag zijweggetjes in. Discussie over futiliteiten is niet nodig. Wat denk je bijvoorbeeld over mijn logica?
Deze staat toch hier voren in het rood op deze topic.
Of past die logica ook al niet in uw kraam?
Ja; als je alleen wil zien wat je goed uitkomt dan moet je geen hypotheses maken natuurlijk. Vind ik wel erg Schoof; heel erg!
Het ondergraaft alleen maar de waarde van je tussenkomsten.
Volgens mij kunnen we beter stoppen met deze topic.
Ik alleszins weet nu al hoe hij zal eindigen.
De hoeveelste topic is het al die deze weg opgaat?

Laatst gewijzigd door werkman : 10 februari 2018 om 10:52.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 10:52   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om te beginnen, gaat het om een bestuurslid, en geen gewoon lid zoals jij het ervan maakt.
Tot slot: je raaskalt maar wat. Je maakt maar wat hypotheses die je goed lijken uit te komen.

Dat is nog heel iets anders dan vb. het abvv die een lid buiten gooit, omdat het opkomt op een nva-of blok-gemeentelijst.
Praat voor de vaak. We hebben het hier trouwens niet over het ABVV. Ik heb daar trouwens niets mee.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 11:02   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is juist geschetst.
Ken jij trouwens mensen die lid zijn van het Belang? Ken jij lagere kaderleden van die partij?
Of trek je alleen maar conclusies op basis van wat me jou voorkauwt?
Het idee alleen al dat ik een blok mandataris zou kennen vervult mij met afschuw en walging.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 11:03   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De NVA voert helemaal geen grote kuis uit. Herinner u het geval van de zoon van Reimond Tollenaere . Lange tijd was de man lid van de NVA. En men kende in de NVA natuurlijk ook zijn opvattingen. Vaneiges. Tollenaere werd pas 'ongewenst' toen hij zijn antisemitische uitspraken deed in het openbaar. Voordien was er geen vuiltje aan de lucht bij de NVA, ook al nam Tollenaere -zogezegd- zelf ontslag.

En zo is het nu ook. De NVA gooit de man preventief uit de partij omdat de NVA bang heeft dat de oppositie deze affaire gaat gebruiken als NVA anti-propaganda! Zo zit het in mekaar. U laat zich ook vlug vangen, heb ik zo de indruk.
Ik beoordeel ze op hun daden. Er staat er eentje recht die zich uit als een onversneden blok creatuur, en de partij stampt hem de straat op. Lijkt me een correcte handelwijze te zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 11:08   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Praat voor de vaak. We hebben het hier trouwens niet over het ABVV. Ik heb daar trouwens niets mee.
Het gaat hier inderdaad niet over het ABVV maar over een N-VA-er die de machthebbers hetzelfde toewenste wat de gewone burgers al jarenlang machteloos moeten ondergaan. Ho en CO komen zo te zien niet onder de mensen anders hadden ze dat soort uitlatingen al veel vaker gehoord.

Het hoort niet dat een "correcte" politicus zich op die manier uitlaat, maar het gebeurt nu eenmaal. Zolang het echter onsmakelijke uitlatingen betreft van "hoogstaander" politici dan die van de N-VA heeft HO daar geen probleem mee. Dat het ABVV discrimineert op basis van politieke voorkeur, en De Gucht zijn politieke tegenstanders mestkevers noemt is natuurlijk een stuk properder. Vandaar dat we daar HO nooit kritiek op horen geven. Maar als er nog maar van ver een N-VA-er ter sprake komt die ongepaste uitspraken doet, dan zijn HO en zijn twin-broertje er als de kippen bij om hun rotte eieren te leggen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 februari 2018 om 11:14.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 11:12   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik beoordeel ze op hun daden. Er staat er eentje recht die zich uit als een onversneden blok creatuur, en de partij stampt hem de straat op. Lijkt me een correcte handelwijze te zijn.
Uiteraard lijkt jou dat zo. Maar op dit punt heeft HO gelijk.

Citaat:
De NVA gooit de man preventief uit de partij omdat de NVA bang heeft dat de oppositie deze affaire gaat gebruiken als NVA anti-propaganda!
Je beseft het misschien niet eens, maar met dit draadje bevestigde je de zienswijze van HO.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 11:18   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Politiek correct ? In elke politieke partij (behalve het blok natuurlijk) vliegt een stuk stront dat dergelijke uitspraken doet met zijn klieken en zijn klakken buiten.
Bij de criminele sossen zitten talloze veroordeelde criminelen tot in de hoogste regionen van het Sp.a en PS politibureau.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 11:33   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om te beginnen, gaat het om een bestuurslid, en geen gewoon lid zoals jij het ervan maakt.
Tot slot: je raaskalt maar wat. Je maakt maar wat hypotheses die je goed lijken uit te komen.

Dat is nog heel iets anders dan vb. het abvv die een lid buiten gooit, omdat het opkomt op een nva-of blok-gemeentelijst.
Vakbonden gooien geen leden buiten omdat ze op een gemeente of andere lijst van een traditionele partij zoals n-va of andere staan. Voor blokkers is dat uiteraard anders. Die zet men bij het huisvuil.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 11:34   #39
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Politiek correct ? In elke politieke partij (behalve het blok natuurlijk) vliegt een stuk stront dat dergelijke uitspraken doet met zijn klieken en zijn klakken buiten.

Liegen mag natuurlijk!
Wat de Gucht betreft is zijn uitspraak toch logisch.
Strontvliegen hebben het meest last van mestkevers.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 11:38   #40
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vakbonden gooien geen leden buiten omdat ze op een gemeente of andere lijst van een traditionele partij zoals n-va of andere staan. Voor blokkers is dat uiteraard anders. Die zet men bij het huisvuil.

Waardevolle nonsens.
De saus is weer goed bij alle gerechten.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be