Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2012, 13:30   #61
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uw verlof begint op maandag. Indien U tijdens het weekend ervoor je enkel brak, dan was dat voordat je verlof begonnen was en kreeg je dus je geplande dagen terug. Ik betwijfel of je die dagen ook terug zou gekregen hebben als je op dinsdagmorgen je enkel had gebroken.
Mijn uitleg was onvolledig, excuses.
Ik had drie weken vakantie. Maandag- & woensdag-avond(en) ga ik naar de sport-club voor mijn portie badminton-wedstrijdjes.
Op maandagavond van mijn laatste week vakantie had ik het sport-ongeval voor. Mijn dokter schrijft twee weken rust voor (lopende vanaf dinsdag dus).
En mijn werkgever gaf me vier dagen vakantie terug.

Of die werkgever het in alle gevallen deed, weet ik niet.
Ik kan enkel getuigen over deze ene situatie.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 14:01   #62
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Mijn uitleg was onvolledig, excuses.
Ik had drie weken vakantie. Maandag- & woensdag-avond(en) ga ik naar de sport-club voor mijn portie badminton-wedstrijdjes.
Op maandagavond van mijn laatste week vakantie had ik het sport-ongeval voor. Mijn dokter schrijft twee weken rust voor (lopende vanaf dinsdag dus).
En mijn werkgever gaf me vier dagen vakantie terug.

Of die werkgever het in alle gevallen deed, weet ik niet.
Ik kan enkel getuigen over deze ene situatie.
dat is dan zeer netjes geweest van je werkgever.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 14:05   #63
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat is dan zeer netjes geweest van je werkgever.
Dat vond ik toen ook.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 14:21   #64
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

ondertussen voor de planning:

__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 18:41   #65
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Wie tijdens zijn vakantie ziek wordt, moet die ziektedagen later als vakantie kunnen recupereren. Dat heeft het Europees Hof van Justitie geoordeeld in een zaak in Spanje. De belgische arbeidswetgeving moet in die zin aangepast worden. Ziekteverlof is om te herstellen van ziekte, vakantie is om uit te rusten en te ontspannen. Zo hoort het!
Effe stoppen met andermans geld toe te stoppen en veel van die 'ziekten', vooral bij NV Overheid en Aanbelangen/gesponsorden, zouden op magische wijze verdwijnen. Net zoals ze in de eerste plaats kwamen, herinner het tekenend geval van die cipiers wiens staking niet werd 'erkend' en ze dus geen 'recht' hadden op vergoeding, er waren er plotsklaps 100 ziek van de ene op de andere dag en niemand die daarover viel tot de media er lucht van kreeg en de officiele mededeling kwam dat er een onderzoek ging volgen dat veel later ludiek resulteerde in 'geen onregelmatigheden ontdekt'. HAHA!
Het verbaast me niks dat u voorstander hiervan bent. Om uw terminologie te gebruiken: de 'klasse' parasitairen' op de rug van de 'klasse' producerenden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 juni 2012 om 18:43.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 12:04   #66
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
In dit apenland is het nog steeds wettelijk toegestaan, dat werkgevers openlijk zeggen dat werkneemsters beter niet aan kinderen denken.

Dit soort uitlatingen moeten dringend strafbaar gesteld worden.
Neen. Bewust ergens gaan werken en dan binnen de maand zwanger worden om te kunnen profiteren van allerlei voordelen op de kosten van een ander, dat moest strafbaar gemaakt worden.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 12:08   #67
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
In dit apenland is het nog steeds wettelijk toegestaan, dat werkgevers openlijk zeggen dat werkneemsters beter niet aan kinderen denken.
Gelukkig maar. Straks hebben werkgevers helemaal niks meer te zeggen in wie ze aannemen, maar mogen ze er wel voor opdraaien.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 12:08   #68
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Gans dat economisch klotesysteem moet koste wat kost in de grond geboord worden.
Waarschijnlijk brengt dat klotesysteem u persoonlijk niet genoeg op. En hoogstwaarschijnlijk komt hetgene wat het u toch nog opbrengt, uit onze zakken.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:29   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ssstttt..... dat mag je niet zeggen!
Hoezo, als een doorsnee horoscoop in de krant een voorspelling mag doen, mag ik dat toch ook?

Citaat:
Iedereen ziet die stortvloed eraankomen... maar iedereen houdt de lippen stijf op elkaar .
Ik voorzie werkgevers die met argusogen naar vakantie-ziektes kijken. En rara, wie is het gemakkelijkste controleerbaar. Jan met de Pet die in zijn caravannetje in de Kempen zit, of Mohammed met de Djelebah die in zijn voorouderlijk Rif-dorpje rondsleft.

Citaat:
Ze zijn nu al gemiddeld één of twee weken ziek nadat hun verlof werd opgenomen, zodat ze niet naar huis kunnen.
Niet allemaal, maar het is niet onopvallend.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:30   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Terecht ook. Kinderen krijgen is de keuze van de werkneemster in kwestie, niet van de werkgever. Keuzes hebben gevolgen. Wil je niet voor de gevolgen opdraaien, maak die keuze dan ook niet.
En hierbij kan ik weerom schrijven dat een kontrakt van onbepaalde duur blijkbaar een zeer goede vruchtbaarheidsbehandeling blijkt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 21:44   #71
Lampedeir
Provinciaal Statenlid
 
Lampedeir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 722
Standaard

Terecht! Ok er zullen mensen misbruik van maken..maar dan moeten ze dat aanpakken.
Als er iemand door het rode licht rijd gaan ze die ook niet afschaffen maar de dader beboeten zodat die dat volgende keer niet meer doet!
__________________
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 23:20   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Terecht! Ok er zullen mensen misbruik van maken..maar dan moeten ze dat aanpakken.
Als er iemand door het rode licht rijd gaan ze die ook niet afschaffen maar de dader beboeten zodat die dat volgende keer niet meer doet!
Vooral in overheidsdiensten. Niet dat ze er nog geen misbruik van maakten maar nu gaan ze naar de next level.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be