Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2008, 17:47   #121
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Weeral 150 woorden op de man gespeel.
Erw, we vroegen je om argumenten om de tegenstelling te overstijgen, zou het zo lukken?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 21:37   #122
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Sorry, had de vraag anders moeten stellen. Wie of wat weerhoudt de politieke overheid om ruimer of dieper na te denken?
Ik vind het grappig hoe jij steeds opnieuw de berekende diefstal van de oplichter genaamd 'Overheid' als 'onkunde' poogt te verkopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ps: ik mag je van de forumdirectie niet meer erwtje noemen, op de verklarende context kwam vooralsnog geen antwoord.
Ps: ik had hen gevraagd om iets aan jouw op de man gespeel en schelden te doen. Ik noem dat niet discussiëren. Verbaasd?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 21:41   #123
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Erw, we vroegen je om argumenten om de tegenstelling te overstijgen, zou het zo lukken?
Waarom spreek jij als 'we'?
Gespleten persoonlijkheid?

Wablief 'tegenstelling overstijgen'?
Non-sense uitkramen is niet discussiëren hoor.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 22:53   #124
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik vind het grappig hoe jij steeds opnieuw de berekende diefstal van de oplichter genaamd 'Overheid' als 'onkunde' poogt te verkopen
Berekende diefstal is onkunde, ik hoef dat niet te verkopen. En, zoals je weet kan in een vrije markt iedereen verkopen wat hij wil zolang er kopers zijn. Blijkbaar zijn er dan velen die het willen kopen, vreemd dus. Ik wou je bijna een vraag stellen maar zal dat zo laten.
Citaat:
Ps: ik had hen gevraagd om iets aan jouw op de man gespeel en schelden te doen. Ik noem dat niet discussiëren. Verbaasd?
Pas op maar, mijn papa is bij de politie !!!!!!! Ik ben helemaal niet verbaasd, wij zijn toch maar leugenaars, achterbakse hypocrieten, bedriegers, leugenaars, mensen die niets kunnen begrijpen, huichelaren, onpersoonlijke dwazen die in waanzin geloven, oplichters, dwingelanden, dictators, onderdrukkers, smerige bandieten, spammers, slavenhandelaars, winstboeren, leeglopers, parasitaire infantielen … alles verschijnend in onpersoonlijkheid zonder persoonlijkheid of zoiets. We hebben daarbovenop geen enkel argument om je van het tegendeel te onthouden, die zijn op z’n minst te negeren en/of te ontwijken aangezien we enkel onze eigen leugens nog geloven. Ik denk zelfs niet dat we nog een reden van bestaan hebben, men zou ons moeten verbannen naar het land der verworpenen. Een mens kan slechts blijmoedig worden bij de gedachte dat een vrije markt niet bestaat, slechts dan kan ons blinde en doofstomme ego het hartje nog ophalen op kosten van de anderen.
Citaat:
Waarom spreek jij als 'we'? Gespleten persoonlijkheid? Wablief 'tegenstelling overstijgen'? Non-sense uitkramen is niet discussiëren hoor.
Wat bedoel je in feite met ‘discussiëren’? Misschien begrijpen we iets niet. Dat stukje over tegenstellingen overstijgen mag je gewoon negeren, is niets dat van belang kan zijn. 'We' zijn de verworpenen der aarde, de onderdrukten die nog slechts met het gepaste medicijn overeind blijven. Niet onmiddellijk gespleten maar solidair depressief, men vertaalt solidariteit soms op vreemde manieren, kan ik nit aan oen latuurnijk, het zijn zij ... je weet wel. Of wij volgens jou, kan ook.

Laatst gewijzigd door MIS : 29 november 2008 om 22:59.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 07:35   #125
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Berekende diefstal is onkunde, ik hoef dat niet te verkopen.
Ik gebruik het woord 'onkunde' als de wil tot doen wat 'juist' is aanwezig is, een dief poogt niet om te stelen, niet om niet te stelen.
Overheden die decennia lang een geldgroeipercentage kiezen dat véél hoger is dan wat de economie kan leveren, en dan nog notabene tezelfdertijd almaar meer mensen wegplukken uit de economie om een bezigheidstherapie bij de staat te geven, en daarbovenop nog dat die regelneverij de economie meer kosten dan baten opsolfert, op talloze achterbaks doordachte manieren, zijn doelmatig bezig smeerlapperij te bedrijven. Het woord 'onkunde' is ergo compleet misplaatst.

Je motief tot gebruik van dit woord is al even voor de hand liggend: in geval van onkunde helpt vervanging of delegering naar wel kundigen, terwijl je een systeem bedacht door smeerlappen afschaft.

Maar dan verdwijnt het legale middel om van anderen te stelen: overheidsdwang, en dat past, ehm, niet in je eigenbelangkraam eh, MIS?

Allee, t'is te zeggen, het kan ook zijn dat je jezelf als een elitair beschouwd die het 'domme klootjesvolk' wel even in het volgens jou 'juiste' gareel wil doen lopen. Er zijn er nog zo geweest die zichzelf in de geschiedenisboekjes konden krijgen. In de 'donkere pagina's' dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
En, zoals je weet kan in een vrije markt iedereen verkopen wat hij wil zolang er kopers zijn. Blijkbaar zijn er dan velen die het willen kopen, vreemd dus.
Het enige dat ik in deze zin van je vreemd vind is je gebruik van het woordje 'vreemd' hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik wou je bijna een vraag stellen maar zal dat zo laten.
Blij dat je je gescheld en op de man gespeel dit keer ingeslikt hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Pas op maar, mijn papa is bij de politie !!!!!!! Ik ben helemaal niet verbaasd, wij zijn toch maar leugenaars, achterbakse hypocrieten, bedriegers, leugenaars, mensen die niets kunnen begrijpen, huichelaren, onpersoonlijke dwazen die in waanzin geloven, oplichters, dwingelanden, dictators, onderdrukkers, smerige bandieten, spammers, slavenhandelaars, winstboeren, leeglopers, parasitaire infantielen … alles verschijnend in onpersoonlijkheid zonder persoonlijkheid of zoiets.
Wat een bende woorden, zeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
We hebben daarbovenop geen enkel argument om je van het tegendeel te onthouden, die zijn op z’n minst te negeren en/of te ontwijken aangezien we enkel onze eigen leugens nog geloven. Ik denk zelfs niet dat we nog een reden van bestaan hebben, men zou ons moeten verbannen naar het land der verworpenen.
Ik vroeg het je al: waarom spreek jij voortdurend als 'we'? Gespleten persoonlijkheid?
En hier ocharme, speelt MIS het fameuze 'slachtofferrolleke'.
De arme voorstander van overheidsdwang die begot zijn dwangmiddelke kwijtspeelt! Oooh! Compassie!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Een mens kan slechts blijmoedig worden bij de gedachte dat een vrije markt niet bestaat,
Deze zin illustreert alweer treffend hoe je liegt, enige posts terug vroeg je nog waarom ik dacht dat je tegenstander was van een vrije markt (een vraag die werkelijk zo zot is als een deur na enkele honderden posts die dat onderstrepen) - alsof het niet klopte, en hier zeg je dat gewoon nog eens zelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
slechts dan kan ons blinde en doofstomme ego het hartje nog ophalen op kosten van de anderen.Wat bedoel je in feite met ‘discussiëren’?
Discussiëren is NIET:
Erw: het is A want zus en zo.
MIS: het is inderdaad C want vrije markt is foei en <gescheld en op de man gespeel aan het adres van Erw>
Discussiëren is WEL:
Erw: het is A want zus en zo.
MIS: het is niet A want zus en zo klopt niet wegens....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Misschien begrijpen we iets niet. Dat stukje over tegenstellingen overstijgen mag je gewoon negeren, is niets dat van belang kan zijn. 'We' zijn de verworpenen der aarde, de onderdrukten die nog slechts met het gepaste medicijn overeind blijven. Niet onmiddellijk gespleten maar solidair depressief, men vertaalt solidariteit soms op vreemde manieren, kan ik nit aan oen latuurnijk, het zijn zij ... je weet wel. Of wij volgens jou, kan ook.
Zit hier een argument in verborgen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 08:58   #126
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Ik gebruik het woord 'onkunde' als de wil tot doen wat 'juist' is aanwezig is, een dief poogt niet om te stelen, niet om niet te stelen.
Erw, zo kan je dat zien inderdaad, geen probleem.
Citaat:
Overheden die decennia lang een geldgroeipercentage kiezen dat véél hoger is dan wat de economie kan leveren, en dan nog notabene tezelfdertijd almaar meer mensen wegplukken uit de economie om een bezigheidstherapie bij de staat te geven, en daarbovenop nog dat die regelneverij de economie meer kosten dan baten opsolfert, op talloze achterbaks doordachte manieren, zijn doelmatig bezig smeerlapperij te bedrijven. Het woord 'onkunde' is ergo compleet misplaatst.
Binnen de wetten van actie en reactie kan onkunde leiden tot allerhande randverschijnselen, zo ook je emotierijke labeling die veroorzaakt wordt door het logische gevoel van onderdrukking. Dat men vervolgens niet tot inzicht komt, kan het enkel maar erger maken, hierin mag ik je mening delen.
Citaat:
Je motief tot gebruik van dit woord is al even voor de hand liggend: in geval van onkunde helpt vervanging of delegering naar wel kundigen, terwijl je een systeem bedacht door smeerlappen afschaft.
Het kind met het badwater wegsmijten is een uiting van frustratie. Afschaffen en transformeren lijken me verschillende dingen. Is er dan helemaal niets dat we nog kunnen gebruiken van het huidige systeem? Zo ja, wat zou je nog kunnen gebruiken?
Citaat:
Maar dan verdwijnt het legale middel om van anderen te stelen: overheidsdwang, en dat past, ehm, niet in je eigenbelangkraam eh, MIS?
Ik wil winst boeken, niet stelen.
Citaat:
Allee, t'is te zeggen, het kan ook zijn dat je jezelf als een elitair beschouwd die het 'domme klootjesvolk' wel even in het volgens jou 'juiste' gareel wil doen lopen. Er zijn er nog zo geweest die zichzelf in de geschiedenisboekjes konden krijgen. In de 'donkere pagina's' dan.
Wij zijn de verworpenen der aarde, niks elitairs aan.
Citaat:
Het enige dat ik in deze zin van je vreemd vind is je gebruik van het woordje 'vreemd' hoor
Dat is vreemd.
Citaat:
Blij dat je je gescheld en op de man gespeel dit keer ingeslikt hebt
In onze maatschappij hebben we geleerd om onze frustraties in te slikken, men vertaalt dit verkeerdelijk naar ‘verdraagzaamheid’. Dat 20 % van de bevolking aan een depressie lijdt is hier dan ook niet vreemd aan, weer dat ‘vreemde’ dus. Enige verklaring voor, wederom de overheid?
Citaat:
Wat een bende woorden, zeg
Sorry, heb ze gewoon overgeschreven, dit forum staat er boordevol van.
Citaat:
Ik vroeg het je al: waarom spreek jij voortdurend als 'we'? Gespleten persoonlijkheid? En hier ocharme, speelt MIS het fameuze 'slachtofferrolleke'. De arme voorstander van overheidsdwang die begot zijn dwangmiddelke kwijtspeelt! Oooh! Compassie!
Tja, ik ben er dan nog, een vriend van me heeft twee weken geleden zelfmoord gepleegd, kon de druk van de overheid niet meer aan. Wie weet volgen er nog, zullen zien. Bij de jeugd lijkt het in de smaak te vallen, vreemd dus.
Citaat:
Deze zin illustreert alweer treffend hoe je liegt, enige posts terug vroeg je nog waarom ik dacht dat je tegenstander was van een vrije markt (een vraag die werkelijk zo zot is als een deur na enkele honderden posts die dat onderstrepen) - alsof het niet klopte, en hier zeg je dat gewoon nog eens zelf.
Jouw visie is dat ik een leugenaar ben, net zoals alle anderen.
Citaat:
Zit hier een argument in verborgen?
Inderdaad, zelfs niet verborgen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 09:20   #127
hotschizodiscocop
Staatssecretaris
 
hotschizodiscocop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 2.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Waarom spreek jij als 'we'?
Gespleten persoonlijkheid?

Wablief 'tegenstelling overstijgen'?
Non-sense uitkramen is niet discussiëren hoor.
Pas maar op. Je zou die gespleten persoonlijkheden wel nog kunnen nodig hebben in de gure tijden die ons te wachten staan.

"My wizards are many, but their essence is mine.
Forever they are in the hills in their stone homes of grief. Because
I am the spirit of their existence.I am them."

Mortiis, Ihsahn, Samoth
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 11:32   #128
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Je motief tot gebruik van dit woord is al even voor de hand liggend: in geval van onkunde helpt vervanging of delegering naar wel kundigen, terwijl je een systeem bedacht door smeerlappen afschaft.
Erw, aan wie zou je dan willen ‘delegeren’? Uit je zinsnede begrijp ik dat het niet zozeer ‘delegeren’ betreft, dan wel een volledige ‘overname’ door anderen die wel kundig zijn. Aan wie denk je in eerste instantie?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 19:31   #129
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Erw, zo kan je dat zien inderdaad, geen probleem.
Ik vind dat wel een probleem. Politici die herkenbare belastingen vervangen door achterbakse diefstal van koopkracht middels geldgroei en rente kunnen enkel degenen die ze pretenderen te vertegenwoordigen zitten oplichten.
Maanden vullen met blabla in de media rond belastingsverlaging hier belastingsverlaging daar, jobkorting, 10 euro hier, 5 euro daar, terwijl ze op verdoken wijze duizenden euro's koopkracht per persoon stelen.
Wie herinnert zich niet die beruchte 'stookoliekorting'. Dat ging over 100 miljoen euro die de privesector zou bijdragen. Daar werd een half jaar over geleuterd. En nu, om de instrumenten van hun verdoken diefstal te redden, vinden ze miljarden euro's alsof het niks is. Vandaag in de zevende dag: de begroting mag in het rood gaan want anders is er geen geld genoeg voor de 'sociale zaken'. Dat is net als een privebedrijf dat voor de keuze staat: failliet of minder verspillen, en nog liever failliet gaat dan de verspilling aan te pakken. Dat is geen 'onkunde', maar 'smeerlapperij'. Prioriteit: politiek eigenbelang en fuck de rest. Daarom dat ik jouw misplaatst woordgebruik hekelde.
Zo zie ik het dus inderdaad!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Binnen de wetten van actie en reactie kan onkunde leiden tot allerhande randverschijnselen, zo ook je emotierijke labeling die veroorzaakt wordt door het logische gevoel van onderdrukking. Dat men vervolgens niet tot inzicht komt, kan het enkel maar erger maken, hierin mag ik je mening delen.
Het kind met het badwater wegsmijten is een uiting van frustratie. Afschaffen en transformeren lijken me verschillende dingen. Is er dan helemaal niets dat we nog kunnen gebruiken van het huidige systeem? Zo ja, wat zou je nog kunnen gebruiken?Ik wil winst boeken, niet stelen.Wij zijn de verworpenen der aarde, niks elitairs aan.Dat is vreemd.In onze maatschappij hebben we geleerd om onze frustraties in te slikken, men vertaalt dit verkeerdelijk naar ‘verdraagzaamheid’.
Wordt jij soms betaald per woord in plaats van per argument?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Dat 20 % van de bevolking aan een depressie lijdt is hier dan ook niet vreemd aan, weer dat ‘vreemde’ dus. Enige verklaring voor, wederom de overheid?
Eerste oorzaak -> laatste gevolg.
Inderdaad: de Overheid.
Die 20% van de bevolking zijn waarschijnlijk de 1 op 5 die nog werken in de ongesubsidieerde privé sector, en alles moeten betalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Sorry, heb ze gewoon overgeschreven, dit forum staat er boordevol van.Tja, ik ben er dan nog, een vriend van me heeft twee weken geleden zelfmoord gepleegd, kon de druk van de overheid niet meer aan. Wie weet volgen er nog, zullen zien. Bij de jeugd lijkt het in de smaak te vallen, vreemd dus.Jouw visie is dat ik een leugenaar ben, net zoals alle anderen.
Inderdaad, zelfs niet verborgen.
Dat is dan ook wat ik weken terug zei: de tijden van de soldaat aan je voordeur die je oogst kwam opeisen zijn voorbij, deze herkenbare diefstal werd vervangen door een achterbaks systeem waarlangs Overheden en hun belangengroepen kunnen stelen zonder dat dit opvalt. Zonder herkenbare daders kunnen mensen inderdaad in plaats van verbolgen te zijn, depressief zijn. En dan kom jij in beeld: MIS met zijn plakkaat FOEI-vrije markt. Snap je nu waarom ik deze flagrante leugen hier aan de kaak stel? Je zou je moeten schamen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 20:00   #130
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Erw, aan wie zou je dan willen ‘delegeren’? Uit je zinsnede begrijp ik dat het niet zozeer ‘delegeren’ betreft, dan wel een volledige ‘overname’ door anderen die wel kundig zijn. Aan wie denk je in eerste instantie?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 20:10   #131
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Inderdaad: de Overheid. Die 20% van de bevolking zijn waarschijnlijk de 1 op 5 die nog werken in de ongesubsidieerde privé sector, en alles moeten betalen.
Waarom start je dan geen proces? Of spelen die rechters onder één hoedje misschien? De media zal het beslist interessant genoeg vinden, denk je niet?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be