Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2009, 15:59   #1
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard De Adel





George Monck, Earl of Albemarle



James, Marquesse Hamilton

http://www.sandersofoxford.com/list?...ity&type=Print

Citaat:
De adel ontwikkelde regels om vast te stellen of iemand tot hun kaste behoorde. Om hun veronderstelde superieure bloed zuiver te houden werd het huwen met niet-adellijke partners ontmoedigd. Zelfs wanneer de kinderen uit een dergelijk huwelijk tot de adel behoorden, hadden zij minder voorrechten dan hun verwanten met meer "kwartieren". In het adellijk zelfbeeld waren de edelen de dragers van superieure overerfde eigenschappen die anderen misten. De edelen hadden "blauw bloed" dat niet vermengd mocht worden. Zij ontwikkelden ook een eigen cultuur en taalgebruik waarin zij zich van anderen onderscheidden. Het woord "adel" werd een synoniem voor "voortreffelijk".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Adel

http://www.adel.nl/BYLEVELD.PDF


Citaat:
1. Herkomst
De edellieden die op Belgische bodem verblijven hebben hun adelstitel uit verschillende bronnen ontvangen. De oudste adel heeft haar wortels in het Ancien Regime en vroeger perioden. De titels werden verleend door ofwel de koning van Frankrijk of de keizer van het Heilig Roomse Rijk, al naargelang waar het territorium gelegen was, dat met de adelstitel was verbonden.

De adellijke oorsprong van slechts een 400 tal families reikt tot de 17e eeuw of vroeger. Van de adelstitels dateert 5 % uit de Middeleeuwen, 30 % uit de Spaanse tijd en 15 % uit de Oostenrijkse tijd.

De overige 50 % van de titels dateert uit de 18e eeuw of later. Zo is het aandeel van de titels verleend tijdens Eerste Franse Keizerrijk, de zogenoemde Empireadel verleend door Napoleon Bonaparte uiterst beperkt. De adel uit de tijd van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden en de Belgische adel in de strikte zin van het woord, verleend door de Koningen der Belgen maken de grootste groep uit.
http://wapedia.mobi/nl/Belgische_adel#1.


http://geschiedenis.vpro.nl/programm...tems/37934406/

http://books.google.nl/books?id=Oic5...20adel&f=false
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 16:11   #2
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Moor door Jurriaan van Streeck



Moren op een familiewapen



Plantagenet





De jacht was alleen voorbehouden aan de adel. Afbeeldingen en verwijzingen naar de jacht verwijzen naar de adellijke status.



Valkenjacht.



Alleen de adel mocht zwanen houden, dus vormen zij een ander symbool voor adel.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 20:37   #3
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Born in Florence, Alessandro de' Medici was recognized as the illegitimate son of Lorenzo II de' Medici (grandson of Lorenzo de' Medici, the Magnificent. Historians (such as Christopher Hibbert) believe he had been born to a black or Moorish serving-woman in the Medici household

http://en.wikipedia.org/wiki/Alessan...ke_of_Florence


"The slave status and possible African origin of Alessandro's mother are not surprising. Black Africans had been imported into Europe as slaves since 1440 onwards, when the Portuguese opened a new trade route between Mediterranean Europe and the west coast of sub-Saharan Africa. Many Italians, often from the maritime republics of Genoa and Venice, were involved in the trade, and in the 1460s there developed a fashion for using black African female slaves for domestic labour. These slaves were seen as symbols of status but also of the exotic new lands that were then being discovered."

http://www.vam.ac.uk/collections/per...ici/index.html

De hierboven beschreven Alessandro de Medici (wiens naam en status hij te danken had aan zijn blanke adelijke vader) was de nakomeling van een Blanke adelijke vader met een zwarte huisslavin. Vandaar dat er hier en daar, doch zelden, tussen de blanke elite een halbloed opdook na wat gescharrel met de huismeid. De adel was blank, de zwartjes de dienaars en niet omgekeerd zoals u wil doen uitschijnen. Het is niet omdat een witte zwaan als symbool voor de elite staat dat de elite zelf zwanen waren, net zomin bestond de elite uit de zwarte ingevoerde slaven maar wel uit blanken hetgeen uw prentjes hierboven bevestigen.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 15 oktober 2009 om 20:40.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 23:23   #4
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde
 
JuBiLaTe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 900
Standaard

Egmond Codfried, je hebt al diverse topics geopend met hetzelfde onderwerp, maar met enkel een andere titel. Hou daar eens mee op! Je bevuilt al genoeg ons forum. Vuilaart!
__________________
De welvaart en de beschaving van een maatschappij houdt op te bestaan vanaf het moment dat de Koningen verjaagd worden. Zie RUSLAND, CHINA, Roemenië, Cambodja, Iran, en nog zoveel andere landen.

Laatst gewijzigd door JuBiLaTe : 15 oktober 2009 om 23:23.
JuBiLaTe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 23:30   #5
webzwerver
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Berichten: 974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Egmond Codfried, je hebt al diverse topics geopend met hetzelfde onderwerp, maar met enkel een andere titel. Hou daar eens mee op! Je bevuilt al genoeg ons forum. Vuilaart!
Ik zou dat anders wel grappig vinden moesten al die clowns van de koningshuizen en de andere adelijke varkens, een stam witgeverfde negers blijken te zijn.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2009, 23:46   #6
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde
 
JuBiLaTe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2009
Berichten: 900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Ik zou dat anders wel grappig vinden moesten al die clowns van de koningshuizen en de andere adelijke varkens, een stam witgeverfde negers blijken te zijn.
Neenee, ge zoudt het een ramp vinden indien blijkt dat de oude Europeanen negers blijken te zijn. Ik vindt het grappig te zien hoe je de Koningshuizen -die je anders zo haat- zit te verdedigen tegenover Codfried.
En vooral grappig vond ik je zelfbereid theorietje dat de vroege voorouders van de Europeanen die uit Afrika kwamen, niet zwart waren, maar tussen de twee. Je kan het echt niet hebben eh, dat de voorouders vd Europeanen een zwart velletje zouden gehad hebben. Grappig, webzwerver, maar ook jij stamt af van negers!
__________________
De welvaart en de beschaving van een maatschappij houdt op te bestaan vanaf het moment dat de Koningen verjaagd worden. Zie RUSLAND, CHINA, Roemenië, Cambodja, Iran, en nog zoveel andere landen.
JuBiLaTe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 01:53   #7
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Neenee, ge zoudt het een ramp vinden indien blijkt dat de oude Europeanen negers blijken te zijn. Ik vindt het grappig te zien hoe je de Koningshuizen -die je anders zo haat- zit te verdedigen tegenover Codfried.
En vooral grappig vond ik je zelfbereid theorietje dat de vroege voorouders van de Europeanen die uit Afrika kwamen, niet zwart waren, maar tussen de twee. Je kan het echt niet hebben eh, dat de voorouders vd Europeanen een zwart velletje zouden gehad hebben. Grappig, webzwerver, maar ook jij stamt af van negers!
Een goed bedoelde, doch racistische uitspraak.

__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 oktober 2009 om 01:53.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 07:52   #8
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Egmond Codfried, je hebt al diverse topics geopend met hetzelfde onderwerp, maar met enkel een andere titel. Hou daar eens mee op! Je bevuilt al genoeg ons forum. Vuilaart!
Ik kan me gerust hierbij aansluiten... eigenlijk zouden al die gelijkaardige topics moeten worden "gemerged".
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 11:26   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Getver, stop hier nu toch eens mee. Als je niet met je huidskleur kan leven, laat je dan wit spuiten.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 11:33   #10
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ik kan me gerust hierbij aansluiten... eigenlijk zouden al die gelijkaardige topics moeten worden "gemerged".
Ja maar Egmond meet status en intelligentie aan hoeveel topics iemand heeft geopend. Bovendien komen er steeds minder mensen op zijn oude topics af, dus maakt hij maar nieuwe over dezelfde onderwerpen, zo deed men dat 40.000 jaar geleden tenslotte ook al, daar heeft Egmond bewijs voor gevonden.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 15:28   #11
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Een goed bedoelde, doch racistische uitspraak.
Waarom is dat racistisch?

Omdat ze het woord "negers" gebruikt?
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 15:58   #12
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Waarom is dat racistisch?

Omdat ze het woord "negers" gebruikt?
Omdat er geïmpliceerd werd dat de hedendaagse neger dezelfde is als die van 60.000 jaar geleden. Dat werd er niet bedoeld, maar toch een excuus om die foto te posten. Maar, ik blijf wijselijk buiten dit discussieonderwerp voor de rest hoor.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 oktober 2009 om 16:01.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 16:11   #13
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Doorgaans worden draden door veel meer mensen gelezen dan het kleine aantal welke online reageert. Daarom zie ik mijn draden op verschillende forums meer als dossiers. Mensen die surfen en belang stellen in een bepaald onderwerp zullen vanzelf de tijd nemen het te lezen. Wat de kuddedieren op dit forum vinden laat mij verder koud, en ik heb liever dat niemand nog op mijn draden reageert.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 16:13   #14
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
Ik zou dat anders wel grappig vinden moesten al die clowns van de koningshuizen en de andere adelijke varkens, een stam witgeverfde negers blijken te zijn.
Zie het als een nieuwe methode om snel een republiek te worden. Men likt in feite het gatwerk van negers die zich baron en koning noemen. Althans volgens de one-drop-rule.

Overigens mag mijn draden ook als een soort vreemde science fiction beschouwen, als wetenschappelijke waarheid teveel zeer doet.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 16:15   #15
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Getver, stop hier nu toch eens mee. Als je niet met je huidskleur kan leven, laat je dan wit spuiten.

Waarom klik je dan mijn draden aan? Er zijn racistische draden, afgaande op de titel of de schrijver, die ik nog nooit opende.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 15:34   #16
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Doorgaans worden draden door veel meer mensen gelezen dan het kleine aantal welke online reageert. Daarom zie ik mijn draden op verschillende forums meer als dossiers. Mensen die surfen en belang stellen in een bepaald onderwerp zullen vanzelf de tijd nemen het te lezen. Wat de kuddedieren op dit forum vinden laat mij verder koud, en ik heb liever dat niemand nog op mijn draden reageert.
Je probeert dus niet alleen dit forum vol te spammen, maar de complete internets, zodat iedereen vroeger of later jou wel per ongeluk moet tegenkomen? Zie je, als je echt gevonden wilde worden door mensen die interesse hebben in dit idee en met iets vergelijkbaars rondlopen dan zou je al je informatie zoveel mogelijk op een plek gooien, waar alles gevonden kan worden en die ook makkelijk uit een zoekmachine rolt. Vergelijk het met bouwwerken: wie gezien wil worden door zij die hem zoeken bouwt een hoge toren die van ver te zien is, wie door iedereen gezien wil worden puur om het gezien worden hangt in iedere straat uithangborden op, liefst op ooghoogte en op plekken waar mensen er tegenaan lopen.
Als jij liever niet hebt dat mensen op je draden reageren is dat laatste een stomme aanpak. Jij zoekt ons op, jij komt naar hier, dit is een discussieforum, waar mensen in discussie gaan. Dit is geen verzamelplaats voor gratis advertenties waar geen commentaar op geleverd dient te worden. Dus alsjeblieft, hou op met het forum overspoelen met topics die allemaal over hetzelfde onderwerp gaan.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 16:27   #17
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

http://images.google.nl/images?gbv=2...tart=0&ndsp=20

google:"Egmond Codfried"
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 16:29   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 16:40   #19
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Duquese Cayetana de Alba

She has the most noble titles in the world, and looks black!
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:41   #20
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard



Citaat:
Droit de seigneur
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Vasily Polenov: Le droit du Seigneur (1874).
An old man bringing his young daughters to the feudal lord.Droit de seigneur (French pronunciation: [dʀwa d(ə) sɛɲœʀ], "the lord's right", same as latin "Jus primae noctis") is a term now popularly used to describe an alleged legal right allowing the lord of an estate to take the virginity of the estate's virgins. Little or no historical evidence has been unearthed from the Middle Ages to support the idea that it ever actually existed.

It is also sometimes spelled droit du seigneur ([dʀwa dy sɛɲœʀ]), but native French prefer the term droit de cuissage or droit de jambage. A related term is ius primæ (primae) noctis (English: /juːs ˈpraɪmiː ˈnɒktɪs/), Latin for law (or right) of the first night.[1][2]

Droit de seigneur is often interpreted today as a synonym for ius primae noctis, although it originally referred to a number of other rights as well, including hunting, taxation, and farming.
http://en.wikipedia.org/wiki/Droit_de_seigneur

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 oktober 2009 om 15:43.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be