Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2012, 08:32   #1
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard Waarom mag het VB de laatste weken op de vrt aan de debatten deelnemen?!?

Het is echt wel opvallend hoe dikwijls het VB tegenwoordig op de nationale zender aan het woord/in beleed komt... Bovendien wordt het de laatste weken toegelaten in de debatten, wat nog niet zolang geleden totaal niet het geval was.
(deze morgen in De Ochtend... Filip Dewinter met zijn 'programma' voor de gemeenteraadsverkiezingen van Antwerpen).

Weet iemand een verklaring waarom dat dit plots mogelijk is?!

Toch niet omdat de VRT een rode bastion is en het VB zich als een linkse partij heeft uitgeroepen!?

Of is het omdat de traditio's denken dat de N-VA enkel kan verzwakt worden als het VB groeit want die groei zal dan vooral ten nadele van de N-VA gebeuren... Hopen zij.
De N-VA heeft immers verklaard niet met het VB samen te werken wat de traditio's natuurlijk de garantie geeft dat er nooit iets grondig zal kunnen veranderen.
Veronderstel immers dat de Vlaamse nationalisten 51% halen bij de verkiezingen in 2014... N-VA: 38% - VB: 13%... dan nog hebben zij geen werkelijke meerderheid omdat het N-VA die 13% op voorhand al afwijst.

En zo zitten de traditio's in een zetel...

--------------------------------

Of speelt er nog iets anders mee?
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 08:52   #2
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Het is echt wel opvallend hoe dikwijls het VB tegenwoordig op de nationale zender aan het woord/in beleed komt... Bovendien wordt het de laatste weken toegelaten in de debatten, wat nog niet zolang geleden totaal niet het geval was.
(deze morgen in De Ochtend... Filip Dewinter met zijn 'programma' voor de gemeenteraadsverkiezingen van Antwerpen).

Weet iemand een verklaring waarom dat dit plots mogelijk is?!

Toch niet omdat de VRT een rode bastion is en het VB zich als een linkse partij heeft uitgeroepen!?

Of is het omdat de traditio's denken dat de N-VA enkel kan verzwakt worden als het VB groeit want die groei zal dan vooral ten nadele van de N-VA gebeuren... Hopen zij.
De N-VA heeft immers verklaard niet met het VB samen te werken wat de traditio's natuurlijk de garantie geeft dat er nooit iets grondig zal kunnen veranderen.
Veronderstel immers dat de Vlaamse nationalisten 51% halen bij de verkiezingen in 2014... N-VA: 38% - VB: 13%... dan nog hebben zij geen werkelijke meerderheid omdat het N-VA die 13% op voorhand al afwijst.

En zo zitten de traditio's in een zetel...

-------------------------------

Of speelt er nog iets anders mee?
Het past nu in het kraam v.d. VRT !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 08:59   #3
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Het is echt wel opvallend hoe dikwijls het VB tegenwoordig op de nationale zender aan het woord/in beleed komt... Bovendien wordt het de laatste weken toegelaten in de debatten, wat nog niet zolang geleden totaal niet het geval was.
(deze morgen in De Ochtend... Filip Dewinter met zijn 'programma' voor de gemeenteraadsverkiezingen van Antwerpen).

Weet iemand een verklaring waarom dat dit plots mogelijk is?!

Toch niet omdat de VRT een rode bastion is en het VB zich als een linkse partij heeft uitgeroepen!?

Of is het omdat de traditio's denken dat de N-VA enkel kan verzwakt worden als het VB groeit want die groei zal dan vooral ten nadele van de N-VA gebeuren... Hopen zij.
De N-VA heeft immers verklaard niet met het VB samen te werken wat de traditio's natuurlijk de garantie geeft dat er nooit iets grondig zal kunnen veranderen.
Veronderstel immers dat de Vlaamse nationalisten 51% halen bij de verkiezingen in 2014... N-VA: 38% - VB: 13%... dan nog hebben zij geen werkelijke meerderheid omdat het N-VA die 13% op voorhand al afwijst.

En zo zitten de traditio's in een zetel...

--------------------------------

Of speelt er nog iets anders mee?
Neen...er speelt volgens mij niets anders mee.
Ik ben er van overtuigd dat uw analyse correct is.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 09:13   #4
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

inderdaad²


De vraag is of het VB beseft dat ze handig meespelen in het spelletje.
En of Fieseler dat doorheeft.
En of Fieseler ni gaat zeggen: jamaarja, we kunnen toch niet anders

__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 maart 2012 om 09:14.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 10:55   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
inderdaad²


De vraag is of het VB beseft dat ze handig meespelen in het spelletje.
En of Fieseler dat doorheeft.
En of Fieseler ni gaat zeggen: jamaarja, we kunnen toch niet anders

Hoe kan u als niveaan uzelf nu zo tegenspreken.
Enerzijds roepen jullie samen met de andere postjespartijen dat het de fout is van het VB dat zij in een cordon zitten, dat zij racisten zijn, dat zij tegen Vlaanderen zijn enz...
Anderzijds, bij elke poging van het VB om ook op de meest normale wijze deel te nemen aan het democratische spel dan komen jullie janken dat dat niet zou mogen...


Maar om even de violen gelijk te stemmen: Wat is het nu eigenlijk dat jullie nu verwachten van het VB?
Filip de Winter: "Op vraag van de NVA zien wij af van elke deelname in het democratische gebeuren en doen wij er vanaf nu het zwijgen toe. Goeiendag en kom ons niet meer lastigvallen tot wij terug de toestemming krijgen van de NVA om de mensen die voor ons stemmen te vertegenwoordigen en ons gedacht te zeggen."
Is het zulke waanzin dat jullie nastreven?

Ik stel dus vast:
- het cordon werd schrifteljk door de postjespartijen ondertekend.
DE FOUT VAN HET VB
- het VB wordt ook eens uitgenodigd op radio en TV
DE FOUT VAN HET VB
- het VB heeft zijn eigen economisch programma
HET VB SPEELT HET SPELLETJE MEE

Bedoelt gij nu trouwens mutatis mutandis dat het spelleke "het VB is racistisch" dat door de NVA nog steeds volop wordt gespeeld:
- een spelleke is
- onbewust is
- jamaar wij kunnen niet anders

quid NVA?

Edit: jullie flirten met de 40% en het VB met de 10%
Mag ik uit uw angstreactie besluiten dat jullie het nog steeds in jullie gemeenschappelijke (bruin-witte volgens de Belgofonen) onderbroek doen omdat jullie het VB voorlopig niet helemaal hebben kunnen "uitroken" en "vernietigen"?
Want laat ons wel wezen hé: het was Bart De Wever himself die openblijk urbi et orbi verklaarde dat de media hem "moesten" steunen omdat hij de enige was die het VB zou kunnen doen verdwijnen.
En nu durven jullie spreken van "het spelletje meespelen"?
Hebben jullie het dan over het "spelletje" van Bart De Wever of van de VRT?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 maart 2012 om 11:03.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:01   #6
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hoe kan u als niveaan uzelf nu zo tegenspreken.
Enerzijds roepen jullie samen met de andere postjespartijen dat het de fout is van het VB dat zij in een cordon zitten, dat zij racisten zijn, dat zij tegen Vlaanderen zijn enz...
Anderzijds, bij elke poging van het VB om ook op de meest normale wijze deel te nemen aan het democratische spel dan komen jullie janken dat dat niet zou mogen...


Maar om even de violen gelijk te stemmen: Wat is het nu eigenlijk dat jullie nu verwachten van het VB?
Filip de Winter: "Op vraag van de NVA zien wij af van elke deelname in het democratische gebeuren en doen wij er vanan nu het zwijgen toe. Goeiendag en kom ons niet meer lastigvallen tot wij terug de toestemming krijgen van de NVA om de mensen die voor ons stemmen te vertegenwoordigen en ons gedacht te zeggen."
Is het zulke waanzin dat jullie nastreven?

Ik stel dus vast:
- het cordon werd schrifteljk door de postjespartijen ondertekend.
DE FOUT VAN HET VB
- het VB wordt ook eens uitgenodigd op radio en TV
DE FOUT VAN HET VB
- het VB heeft zijn eigen programma
HET VB SPEELT HET SPELLETJE MEE

Bedoelt gij nu trouwens mutatis mutandis dat het spelleke "het VB is racistisch" dat door de NVA nog steeds volop wordt gespeeld:
- een spelleke is
- onbewust is
- jamaar wij kunnen niet anders

quid NVA?

Edit: jullie flirten met de 40% en het VB met de 10%
Mag ik uit uw angstreactie besluiten dat jullie het nog steeds in jullie gemeenschappelijke (bruin-witte volgens de Belgofonen) onderbroek doen omdat jullie het VB voorlopig niet helemaal hebben kunnen "uitroken" en "vernietigen"?
Want laat ons wel wezen hé: het was Bart De Wever himself die openblijk urbi et orbi verklaarde dat de media hem "moesten" steunen omdat hij de enige was die het VB zou kunnen doen verdwijnen.
En nu durven jullie spreken van "het spelletje meespelen"?
Hebben jullie het dan over het "spelletje" van Bart De Wever of van de VRT?
neen, fieseler
we spelen allemaal het spel
maar het VB ontkent dat
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:02   #7
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard

Niet gemakkelijk op te lossen.

Zeker niet met Filip als stuurman.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:04   #8
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@fantoom: Beste, ik deel volledig jouw analyse. Ze willen ten allen tijde vermijden dat NVA alleen aan 50% van de stemmen zouden geraken. Ze hebben natuurlijk graag dat de 50% verdeeld is tussen NVA en het VB. Deze taktiek heb ik al lang doorzien, daarom ben ik overgegaan van het VB naar NVA. Samen met mijn kinderen stemmen we NVA tot we de vereiste 50% bereiken. Indien NVA dan zijn beloftes niet na komt dan is het vlug terug overgestapt naar VB. De traditio's en linkiewinkies zullen mij toch nooit tot hun kiespubliek mogen rekenen.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:07   #9
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
neen, fieseler
we spelen allemaal het spel
maar het VB ontkent dat
In tegendeel.
Het VB beukt al twintig frustrerende jaren op de deur van de openbare zender om zijn democratische rechten op te eisen.
Dat, mijn beste, is geen spelletje.
Dit was bittere ernst.

U moet weten, en als NVA'er kan ik het u niet kwalijk nemen dat u daar geen diepgaande waarde aan hecht, dat de democratie geen "spelletje" is.
De media zijn één van de peilers van dat democratische gebeuren.
Zij zijn het die er met medewerking van andere partijen zoals de NVA en "spelletje" van maken.
We zouden eens en vlaams nationalistische minister van media moeten hebben die daar eens iets aan doet.
Vindt u niet?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:09   #10
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@fantoom: Beste, ik deel volledig jouw analyse. Ze willen ten allen tijde vermijden dat NVA alleen aan 50% van de stemmen zouden geraken. Ze hebben natuurlijk graag dat de 50% verdeeld is tussen NVA en het VB. Deze taktiek heb ik al lang doorzien, daarom ben ik overgegaan van het VB naar NVA. Samen met mijn kinderen stemmen we NVA tot we de vereiste 50% bereiken. Indien NVA dan zijn beloftes niet na komt dan is het vlug terug overgestapt naar VB. De traditio's en linkiewinkies zullen mij toch nooit tot hun kiespubliek mogen rekenen.
Ik denk dat er vele honderdduizenden Vlamingen zijn die redeneren zoals u.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:38   #11
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik denk dat er vele honderdduizenden Vlamingen zijn die redeneren zoals u.
Ze zouden ALLEMAAL zo moeten redeneren. Pas als een zelfstandig Vlaanderen er is, kunnen we het ons permitteren om als Vlaams-nationalisten onze eigen weg te gaan. Stop met elkaar vliegen af te vangen en elkaar te bekampen(zie mijn handtekening). Laat elkaar eerst en vooral al met rust. Als Vlaams-nationalist en FDW en co zijnde, zou ik me in 2014 gewoon even terugtrekken en mijn kiezers de mogelijkheid geven op op N-VA te stemmen: een gemeenschappelijke stem is sterker dan een verdeelde. Als N-VA met zijn meerderheid dan niet doet wat voor Vlaanderen noodzakelijk is, zal de partij bij de volgende stembusgang een klap van jewelste krijgen en zullen de Vlaams-nationalisten zonder enige moeite de kant van het VB kiezen. Het is een (berekende) gok die het VB zou moeten nemen. Ik twijfel er alleen aan of FDW en GA hun ego's opzij zullen willen zetten om de Vlaamse zaak te dienen. M.a.w. of zij wel zulke Vlaams-nationalisten in hart en nieren zijn. Ik weet dat dit voor de diehard-VB'er moeilijk ligt, maar als hij een zelfstandig Vlaanderen op korte termijn wil, zal het met zo een 'offerworp' moeten gebeuren.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:44   #12
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Het is echt wel opvallend hoe dikwijls het VB tegenwoordig op de nationale zender aan het woord/in beleed komt... Bovendien wordt het de laatste weken toegelaten in de debatten, wat nog niet zolang geleden totaal niet het geval was.
(deze morgen in De Ochtend... Filip Dewinter met zijn 'programma' voor de gemeenteraadsverkiezingen van Antwerpen).

Weet iemand een verklaring waarom dat dit plots mogelijk is?!

Toch niet omdat de VRT een rode bastion is en het VB zich als een linkse partij heeft uitgeroepen!?

Of is het omdat de traditio's denken dat de N-VA enkel kan verzwakt worden als het VB groeit want die groei zal dan vooral ten nadele van de N-VA gebeuren... Hopen zij.De N-VA heeft immers verklaard niet met het VB samen te werken wat de traditio's natuurlijk de garantie geeft dat er nooit iets grondig zal kunnen veranderen.
Veronderstel immers dat de Vlaamse nationalisten 51% halen bij de verkiezingen in 2014... N-VA: 38% - VB: 13%... dan nog hebben zij geen werkelijke meerderheid omdat het N-VA die 13% op voorhand al afwijst.

En zo zitten de traditio's in een zetel...

--------------------------------

Of speelt er nog iets anders mee?
Ik vrees dat je overschot van gelijk hebt!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:48   #13
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@fantoom: Beste, ik deel volledig jouw analyse. Ze willen ten allen tijde vermijden dat NVA alleen aan 50% van de stemmen zouden geraken. Ze hebben natuurlijk graag dat de 50% verdeeld is tussen NVA en het VB. Deze taktiek heb ik al lang doorzien, daarom ben ik overgegaan van het VB naar NVA. Samen met mijn kinderen stemmen we NVA tot we de vereiste 50% bereiken. Indien NVA dan zijn beloftes niet na komt dan is het vlug terug overgestapt naar VB. De traditio's en linkiewinkies zullen mij toch nooit tot hun kiespubliek mogen rekenen.
zo zit het.

Ik ken zo ook tientallen mensen die omwille van die reden zijn overgestapt.
NVA kan zelf het cordon niet doorbreken, want uiteraard zitten er ook mensen bij het NVA die het ondemocratische van het cordon niet inzien(opgesteld door de ondertussen bijna in de adel verheven Jos Gijssels van toenmalig RAL en nadien Agalev en nu grote censuurbaas van de boekenbeurs)
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:54   #14
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hoe kan u als niveaan uzelf nu zo tegenspreken.
Enerzijds roepen jullie samen met de andere postjespartijen dat het de fout is van het VB dat zij in een cordon zitten, dat zij racisten zijn, dat zij tegen Vlaanderen zijn enz...
Anderzijds, bij elke poging van het VB om ook op de meest normale wijze deel te nemen aan het democratische spel dan komen jullie janken dat dat niet zou mogen...


Maar om even de violen gelijk te stemmen: Wat is het nu eigenlijk dat jullie nu verwachten van het VB?
Filip de Winter: "Op vraag van de NVA zien wij af van elke deelname in het democratische gebeuren en doen wij er vanaf nu het zwijgen toe. Goeiendag en kom ons niet meer lastigvallen tot wij terug de toestemming krijgen van de NVA om de mensen die voor ons stemmen te vertegenwoordigen en ons gedacht te zeggen."
Is het zulke waanzin dat jullie nastreven?

Ik stel dus vast:
- het cordon werd schrifteljk door de postjespartijen ondertekend.
DE FOUT VAN HET VB
- het VB wordt ook eens uitgenodigd op radio en TV
DE FOUT VAN HET VB
- het VB heeft zijn eigen economisch programma
HET VB SPEELT HET SPELLETJE MEE

Bedoelt gij nu trouwens mutatis mutandis dat het spelleke "het VB is racistisch" dat door de NVA nog steeds volop wordt gespeeld:
- een spelleke is
- onbewust is
- jamaar wij kunnen niet anders

quid NVA?

Edit: jullie flirten met de 40% en het VB met de 10%
Mag ik uit uw angstreactie besluiten dat jullie het nog steeds in jullie gemeenschappelijke (bruin-witte volgens de Belgofonen) onderbroek doen omdat jullie het VB voorlopig niet helemaal hebben kunnen "uitroken" en "vernietigen"?
Want laat ons wel wezen hé: het was Bart De Wever himself die openblijk urbi et orbi verklaarde dat de media hem "moesten" steunen omdat hij de enige was die het VB zou kunnen doen verdwijnen.
En nu durven jullie spreken van "het spelletje meespelen"?
Hebben jullie het dan over het "spelletje" van Bart De Wever of van de VRT?
Wij zeggen helemaal niet dat jullie niet mogen deelnemen aan debatten.
Het enige dat wij zeggen is dat jullie het spel even vrolijk meespelen als al de anderen, N-VA inbegrepen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 12:14   #15
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Het probleem beste fies, is dat N-VA aangebrand wordt als het in coalitie treedt met VB. Niveanen zijn NIET geinteresseerd in de volgende twee dingen:
- N-VA is niet geinteresseerd in het verwezenlijken van ook maar 1 programmapunt van het VB, op de onafhankelijkheid na.
- Een coalitie van N-VA met VB zal N-VA brandmerken als een racistische partij, of ze een VB standpunt uitvoert of niet.

Dat brandmerk is een voorzet voor de media om N-VA eindelijk "objectief" te kunnen linken aan extreem-rechts, het is een voorzet voor de traditio's om een officieel cordon op te stellen. Beide zullen zeer veel stemmen kosten uit het sheeple publiek (wat iedere partij nodig heeft om groot te worden). Bovendien zullen veel democraten de N-VA verlaten omdat ze op N-VA stemmen omwille van ondermeer het cordon.

Het doet pijn fies, ik weet het. Maar de traditio's zitten niet in een zetel, de N-VA wel. Om 50% te vormen heb je N-VA nodig plus eender welke partij. N-VA kan kiezen. N-VA kiest haar partner(s) en voert daarmee eindelijk een wezenlijk deel van de vlaamse eisen uit. Hoogst waarschijnlijk wordt dit een traditionele partij, maar dit hoeft geen probleem te zijn als N-VA de dans bepaalt.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 12:21   #16
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ze zouden ALLEMAAL zo moeten redeneren. Pas als een zelfstandig Vlaanderen er is, kunnen we het ons permitteren om als Vlaams-nationalisten onze eigen weg te gaan. Stop met elkaar vliegen af te vangen en elkaar te bekampen(zie mijn handtekening). Laat elkaar eerst en vooral al met rust. Als Vlaams-nationalist en FDW en co zijnde, zou ik me in 2014 gewoon even terugtrekken en mijn kiezers de mogelijkheid geven op op N-VA te stemmen: een gemeenschappelijke stem is sterker dan een verdeelde. Als N-VA met zijn meerderheid dan niet doet wat voor Vlaanderen noodzakelijk is, zal de partij bij de volgende stembusgang een klap van jewelste krijgen en zullen de Vlaams-nationalisten zonder enige moeite de kant van het VB kiezen. Het is een (berekende) gok die het VB zou moeten nemen. Ik twijfel er alleen aan of FDW en GA hun ego's opzij zullen willen zetten om de Vlaamse zaak te dienen. M.a.w. of zij wel zulke Vlaams-nationalisten in hart en nieren zijn. Ik weet dat dit voor de diehard-VB'er moeilijk ligt, maar als hij een zelfstandig Vlaanderen op korte termijn wil, zal het met zo een 'offerworp' moeten gebeuren.
Typische NVA democratie.
Wij komen op - de rest trekt zich terug - en alles is opgelost.
Democratie?....euuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhm...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 maart 2012 om 12:48.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 12:30   #17
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Typische NVA democratie.
Wij komen op - de rest trekt zich terug - en alles is opgelost.
Democratie?....euuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhm...:r oll:
Verder aanmodderen en niets bereiken is beter? Er zijn mensen die voor de goede zaak van hun troon moeten afkomen. Of zijn ze misschien die goede zaak niet zo goed genegen?
PS: Ik ben geen N-VA'er : ik ben Vlaams-nationalist en zoek de kortste weg naar de teloorgang van België en het ontstaan van een zelfstandig Vlaanderen.
Ben benieuwd of sommigen in hun Vlaamsvoelendheid bereid zijn zichzelf op te offeren of of er Vlaams-zijn zich voor hen maar enkel in de coulissen afspeelt.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 12:57   #18
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Verder aanmodderen en niets bereiken is beter? Er zijn mensen die voor de goede zaak van hun troon moeten afkomen. Of zijn ze misschien die goede zaak niet zo goed genegen?
PS: Ik ben geen N-VA'er : ik ben Vlaams-nationalist en zoek de kortste weg naar de teloorgang van België en het ontstaan van een zelfstandig Vlaanderen.
Ben benieuwd of sommigen in hun Vlaamsvoelendheid bereid zijn zichzelf op te offeren of of er Vlaams-zijn zich voor hen maar enkel in de coulissen afspeelt.
Komaan hé Bokkie...
Het is inderdaad niet de eerste keer dat u deze enormiteit poneert.

Het is voorlopig de NVA die zich niet vlaamsvoelend genoeg voelt om op democratische wijze met die andere Vlaams Nationalisten rekening te houden.
Op dat gebied is het VB honderd maal democratischer dan de NVA, en u weet dat.

Neen, het VB hoeft helemaal geen lessen te krijgen van de NVA op gebied van democratie.
Zij gaan stug door met het vertegenwoordigen van mensen zoals ik die niet willen afwijken van de oorspronkelijke doestellingen namelijk:
1/ Vlaanderen vrij!
2/ behoud van eigen kultuur
3/ solidariteit
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 13:07   #19
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

De vraag is dan waarom de 4 miljoen Belgische unitaristen op de "VRT" hun mond moeten houden. Waar slaat dit nog op? Dit is helemaal geen democratie meer, dit is Vlaams-nationale propaganda aan de lopende band zoals gebeurt in Noord-Korea of Iran.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 13:19   #20
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De vraag is dan waarom de 4 miljoen Belgische unitaristen op de "VRT" hun mond moeten houden. Waar slaat dit nog op? Dit is helemaal geen democratie meer, dit is Vlaams-nationale propaganda aan de lopende band zoals gebeurt in Noord-Korea of Iran.
die vier miljoen kijken toch gewoon naar RTBF?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be