Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei) Regent van opleiding, oorspronkelijk actief bij de Volksunie jongeren, later in het VU-partijbestuur, stapte in 2002 over naar Groen!. Sinds 1999 is hij Europees parlementslid, eerst voor de VU, later voor Groen!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2009, 13:40   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Bart?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:46   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

"Groen!" is behalve het EDE de enige politieke partij in europa die zich actief inzet voor het behoud vanb de "kleine talen" door zich te verzetten tegen het monopolie van de "werktalen" Engels en Frans, door het invoeren van het Esperanto als brugtaal voor te stellen. Behalve de "kleine talen" zoals duits, italiaans en spaans te beschermen zou zulke maatregel bovendien enorme besparingen op vertalingskosten met zich brengen.

Een betere verdediging van het Nederlands en andere kleine talen bestaat er niet !
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 19:24   #23
Oberon
Partijlid
 
Oberon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Vraagje:

Kan u zich als ex-VU'er helemaal vinden in het communautair programma van Groen?

Zoals BDW het verwoordde: het comm. programma van Groen is hetzelfde als dat van het FDF.

Tot nu geen antwoord van Bart Staes.

Blijkbaar heeft hij geen mening.
Oberon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:29   #24
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Wanneer communautaire problemen aangekaart worden heeft Dhr. Staes geen mening. Waarschijnlijk weet hij door zijn VU verleden dat Groen! hierin wel zeer zwak scoort. Ik denk niet dat hij op dat vlak op de partijlijn zit en daarom liever zijn mond houd.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 19:48   #25
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
en vervolgens zette ecolo mee het belangenconflict in gang.
Ecolo is wel de enige franstalige partij die niet meedoet aan UF én oproept om Groen! te stemmen in de rand, ook al staan ze daar erg sterk
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 1 juni 2009 om 19:49.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 00:06   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ze zetten niettemin het belangenconflict mee in gang.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 00:41   #27
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ecolo is wel de enige franstalige partij die niet meedoet aan UF én oproept om Groen! te stemmen in de rand, ook al staan ze daar erg sterk
Maar in Kraainem, Wezenbeek-Oppem en Linkebeek wel meewerkt met de FDF-provocatie om Franstalige stembrieven te versturen.
http://www.vvb.org/kort/225/22275

In 1997 verbood Ecolo nog de uitbouw van lokale afdelingen in de Vlaamse Rand om Agalev geen concurrentie aan te doen.
Vandaag zien we:
http://web4.ecolo.be/spip.php?page=l...minstecolo=320

Het was tevens Evelyn Huytebrouck van Ecolo-Brussel die de beslissing van Maingain verdedigde om de Brusseldag van de Bond van Grote en Jonge Gezinnen te verbieden.

Ecolo, die in tegenstelling tot eerdere afspraken met Groen!, opstapte tijdens de stemming over BHV in de commissie.

Vergis u niet. Ecolo is in de eerste plaats Franstalig, en pas in tweede instantie groen. Dat wil niet zeggen dat er niet mee kan samengewerkt worden. Op communautair vlak is Ecolo de minst rabiate van alle Frantalige partijen. Maar als Groen! blind blijft voor het feit dat Ecolo zich in de eerste plaats als Franstalige partij positioneert, gaan ze nog meerdere keren met hun gezicht tegen de muur lopen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 07:50   #28
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Ecolo in Wallonië is nu eenmaal Ecolo in Brussel niet. Vergeleken met Wallonië, waar het nog over een zekere volkse basis beschikken (ook bij de vakbonden), is de dominantie van de bobos in Brussel compleet. Wanneer er uit een bepaalde sociale laag gerecruteerd wordt, heeft dit ook invloed op de manier waarop er gedacht wordt: bepaalde vaststaande denkpatronen worden geïntroduceerd. Op communautair vlak vertaalt zich dat in een overname van de bij de Franstalige partijen algemeen geldende 'redelijkheid' in de benadering van de Rand.

Voeg daaraan toe de migratie van deze bobos naar de Rand, én de integratie van Ecolo in de Belgische machtsstructuren, en dan hoeft het niet te verbazen dat ook zij present zijn wanneer er een mediatieke bijeenkomst is van de 'front franchophone', en dat ook zij zwijmelen voor 'les intérêts francophones'...

Overigens: ik weet niet hoe het zit met deze regionale verkiezingen, maar ik meen dat er bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen wel degelijk Ecolo-kandidaten deelnamen op UF-lijsten. Concrete namen kan ik zo niet opnoemen, maar het wordt in ieder geval bevestigd door de Franstalige wikipedia. Het blijkt in ieder geval zo geweest te zijn in Wezembeek en Linkebeek (welja, soms onder de naam 'Lijst van de Burgemeester').
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 08:01   #29
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ze zetten niettemin het belangenconflict mee in gang.
Ja endan?
(wel niet overal trouwens)
Groen! stemt ook voor de splitsing van BHV wanneer dat in de kamer gestemd moet worden
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 08:23   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ja endan?
(wel niet overal trouwens)
Groen! stemt ook voor de splitsing van BHV wanneer dat in de kamer gestemd moet worden
werkelijk?

Indien nee: dan is het duidelijk dat Groen! vooral Franstalige belangen dient...

Indien ja: dan kunnen we concluderen dat zelfs de meest belgicistische partijen in het parlement communautair niet overeen komen, wat toch serieus gezichtsverlies zou zijn.

Hoe dan ook, groen! en ecolo verliezen altijd.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 11:06   #31
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
werkelijk?

Indien nee: dan is het duidelijk dat Groen! vooral Franstalige belangen dient...

Indien ja: dan kunnen we concluderen dat zelfs de meest belgicistische partijen in het parlement communautair niet overeen komen, wat toch serieus gezichtsverlies zou zijn.

Hoe dan ook, groen! en ecolo verliezen altijd.

Groen! en ecolo hebben nooit beweerd volledig overeen te komen op communautair (of ander gebied), wel zijn er grote overenkomsten op gebied van programma waardoor een nauwe samenwerking ook logisch is
Ze hebben afgesproken in 1 fractie te zitten en zoveel mogelijk samen te werken maar als er meningsverschillen zijn (dus bv BHV) hun eigen standpunten in te nemen met respect voor de andere, dat van gezichtsverlie is dus echt onzin
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 11:07   #32
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

op jaani en burkide antwoord ik straks als ik mijn eigen computer zit
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 19:09   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht

Groen! en ecolo hebben nooit beweerd volledig overeen te komen op communautair (of ander gebied), wel zijn er grote overenkomsten op gebied van programma waardoor een nauwe samenwerking ook logisch is
Ze hebben afgesproken in 1 fractie te zitten en zoveel mogelijk samen te werken maar als er meningsverschillen zijn (dus bv BHV) hun eigen standpunten in te nemen met respect voor de andere, dat van gezichtsverlie is dus echt onzin
Dat doet allemaal niet af van het feit dat deze communautaire tegenstelling reëel is, ook bij de kampioenen van de belgische eenheid.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 01:24   #34
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
werkelijk?

Indien nee: dan is het duidelijk dat Groen! vooral Franstalige belangen dient...

Indien ja: dan kunnen we concluderen dat zelfs de meest belgicistische partijen in het parlement communautair niet overeen komen, wat toch serieus gezichtsverlies zou zijn.

Hoe dan ook, groen! en ecolo verliezen altijd.
Bij mijn weten hebben Groen! en Ecolo een afspraak dat Groen! vóór de splitsing zal stemmen, Ecolo tégen, en dat Tine Van Der Straeten zich (als enige groene) in de commissie Binnenlandse Zaken zou onthouden.

Door het belangenconflict mee goed te keuren, hield Ecolo zich niet langer aan die afspraak. Om de relatie met Groen! te herstellen, heeft Ecolo beloofd (en zich er bij mijn weten tot hier toe telkens aan gehouden) om zich te onthouden wanneer de uitbreiding van Brussel voorgesteld wordt op een Brusselse gemeenteraad of op de Brusselse Hoofdstedelijke Raad.

Ecolo heeft dan weer wel in het Waals Parlement een resolutie mee goedgekeurd die de uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vraagt.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 19:19   #35
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
op jaani en burkide antwoord ik straks als ik mijn eigen computer zit
Niet vergeten, he

Normaal zaag ik over zulke zaken niet, aangezien ik zelf ook wel eens vergeet of nalaat ergens op te antwoorden (en wat ik zei zo pertinent was dat er niet op te antwoorden viel), maar nu heb je het me toch wel beloofd!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 3 juni 2009 om 19:19.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:04   #36
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar in Kraainem, Wezenbeek-Oppem en Linkebeek wel meewerkt met de FDF-provocatie om Franstalige stembrieven te versturen.
http://www.vvb.org/kort/225/22275
Ik lees ook dat Doulkeridis iemand steunde die zich, tegen het FDF in, hield aan de regels.
Praat ik daarmee goed dat die enkele ecolo'ers meewerkten aan die franstalige gemeenteraadszittingen? Neen, maar het belangrijkste lijkt me toch dat een top-ecolo'er het opneemt voor degene die juist handelt.
Overigens in gemeenten waar zo een problemen zijn hebben partijen vaak minder controle over hun mandatarissen, zo is het algemeen geweten dat de groenen uit de rand veel Vlaamsgezinder zijn dan de normale Groen!-leden
Citaat:
In 1997 verbood Ecolo nog de uitbouw van lokale afdelingen in de Vlaamse Rand om Agalev geen concurrentie aan te doen.
Vandaag zien we:
http://web4.ecolo.be/spip.php?page=l...minstecolo=320
Jammer, ik keur het niet goed maar ik begrijp het wel, ik vond het beter dat ze dat niet deden maar op deze manier hebben we wel groene stemmen waar die misschien anders naar gewone partijen zouden gaan
En ik dacht dat Groen! en ecolo regelmatig in kartel nr de verkiezingen stapten in zo een gemeenten? Dat is toch althans hoe Vanderstraeten en Vandertaelen zijn verkozen (in een kartel ecolo Groen! dus)

Citaat:
Het was tevens Evelyn Huytebrouck van Ecolo-Brussel die de beslissing van Maingain verdedigde om de Brusseldag van de Bond van Grote en Jonge Gezinnen te verbieden.
Wat kan ik meer zeggen dan het feit dat ik hier niet mee akkoord ben? Het was een foute beslissing van Huytebrouck
Citaat:
Ecolo, die in tegenstelling tot eerdere afspraken met Groen!, opstapte tijdens de stemming over BHV in de commissie.
(ik baseer me op dit artikel, ik neem aan dat je het al wel gelezen hebt)
Staes zegt dat het pijn deed dat de (niet-stemgerechtigde) ecolo'ers tegen de afspraken opstapten, terwijl de afspraak was dat ze zouden onthouden. ik weet niet exact wat er gebeurd is maar de afspraak lijkt me zelfs gehonoreerd te zijn: Tinne heeft zich onthouden (wat de afspraak was) en ecolo is opgestapt, wat volledig idioot was gezien het feit dat ze geen vertegenwoordiger hadden die mocht stemmen. Dat bepaalde Groenen daardoor gekwetst zijn vind ik een beetje belachelijk (net als het gedrag van die ecolo'ers).
Overigens ben ik om net die reden blij dat Staes geen voorzitter is geworden, versta me niet verkeerd ben een fan van hem en hij heeft zeker mijn stem zondag maar met hem zouden waarschijnlijk veel slechtere relaties met ecolo hebben ondanks het feit dat er zoveel meer is dat ons bindt dan dat ons scheidt. Ik dacht overigens dat Vogels en Javaux al enkele maanden samenzitten om tot een ongeveer gelijkaardig standpunt te komen in de onderhandelingen over de staatshervorming?
Over het feit dat ecolo mee belangenconflicten uitlokten: tja ze zijn tegen de splitsing en het belangenconflict (een mechanisme dat duidelijk wordt misbruikt) is een manier om dat tegen te houden. Laten we ook opmerkingen dat ecolo zich in het cocof (van andere parlementen weet ik het niet, jij misschien wel?) en verschillende gemeenten zich heeft onthouden over de kwestie dus dat vind ik al ergens iets.

Citaat:
Vergis u niet. Ecolo is in de eerste plaats Franstalig, en pas in tweede instantie groen. Dat wil niet zeggen dat er niet mee kan samengewerkt worden. Op communautair vlak is Ecolo de minst rabiate van alle Frantalige partijen. Maar als Groen! blind blijft voor het feit dat Ecolo zich in de eerste plaats als Franstalige partij positioneert, gaan ze nog meerdere keren met hun gezicht tegen de muur lopen.
Waar positioneert ecolo zich als primair franstalig? Ik neem aan dat ze niet in de lucht springen wanneer ze Vogels horen zeggen dat ze de splitsing van BHV wil?
We hebben communautaire meningsverschillen, dat is nooit onder stoelen of banken gestoken, maar dat toch helemaal niet primair? En tegen de muur lopen, waar liep Groen! tegen de muur?
Ik wil ecolo niet goed praten hé, ze maken fouten, net als Groen! overigens (waarom staat er geen ecolo'er op de VlBr lijst, dat zou toch goed zijn voor beide partijen?) maar ik vind ze nog altijd te verkiezen als belangrijkste partner voor Groen!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 3 juni 2009 om 22:07.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2009, 22:37   #37
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Morgen burkides post
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 22:26   #38
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ecolo in Wallonië is nu eenmaal Ecolo in Brussel niet. Vergeleken met Wallonië, waar het nog over een zekere volkse basis beschikken (ook bij de vakbonden), is de dominantie van de bobos in Brussel compleet. Wanneer er uit een bepaalde sociale laag gerecruteerd wordt, heeft dit ook invloed op de manier waarop er gedacht wordt: bepaalde vaststaande denkpatronen worden geïntroduceerd. Op communautair vlak vertaalt zich dat in een overname van de bij de Franstalige partijen algemeen geldende 'redelijkheid' in de benadering van de Rand.
Ik denk dat jij de situatie misschien beter kent dan ik, enkele opmerkingen:
Bobos? Als in bohème-bourgeoisie? zoja, om eerlijk te zijn, dat zijn toch ook de meeste mensen die op groen! stemmen: de hoger opgeleiden progressieven, daar is niets mee me dunkt?
Over dat van die denkpatronen, ik heb het gevoel dat ecolo zich een beetje laat meeslepen in de hysterie rond bhv of er gewoon niet echt durft tegen ingaan, dat is jammer maar begrijpbaar (ik keur het hierbij niet goed)
Citaat:
Voeg daaraan toe de migratie van deze bobos naar de Rand, én de integratie van Ecolo in de Belgische machtsstructuren, en dan hoeft het niet te verbazen dat ook zij present zijn wanneer er een mediatieke bijeenkomst is van de 'front franchophone', en dat ook zij zwijmelen voor 'les intérêts francophones'...
Integratie in belgische machtsstructuren? Ik volg even niet
En voor de rest kan je zo ook niet op 1 lijn zetten met de andere francophone partijen he, ze zijn nog steeds gematigder, hun oproep om Groen! te stemmen kan UF een zetel kosten...

Citaat:
Overigens: ik weet niet hoe het zit met deze regionale verkiezingen, maar ik meen dat er bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen wel degelijk Ecolo-kandidaten deelnamen op UF-lijsten. Concrete namen kan ik zo niet opnoemen, maar het wordt in ieder geval bevestigd door de Franstalige wikipedia. Het blijkt in ieder geval zo geweest te zijn in Wezembeek en Linkebeek (welja, soms onder de naam 'Lijst van de Burgemeester').
Van de gemeenteraadsverkiezingen weet ik niet, als het zo is -wat ik niet uitsluit- is dat zeer te betreuren, maar is het met toestemming van de partij gebeurd? Zonee valt er weinig op ecolo aan te rekenen. Zoja vind ik het erg én fout van ecolo
Bij deze verkiezingen, ik herhaal het nog even, roept ecolo dus op groen! te stemmen in de rand wat in deze communautaire tijden toch niet vanzelfsprekend is
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 22:34   #39
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Ik heb trouwens nooit beweerd dat ecolo (of Groen!) een perfecte partij is die heilig verklaard mag worden (alle Staes mag dat wel)
Ze maken fouten, ik geef dat toe, maar voor mij weegt het niet-communautaire zoveel zwaarder door dan die enkele betreurenswaardige stoten die ecolo uitzet/heeft uitgezet
Dat is waarschijnlijk het verschil tussen mij en jullie
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 09:39   #40
cheverrant
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Locatie: filipijnen
Berichten: 207
Standaard Het communautair programma van Groen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ecolo in Wallonië is nu eenmaal Ecolo in Brussel niet. Vergeleken met Wallonië, waar het nog over een zekere volkse basis beschikken (ook bij de vakbonden), is de dominantie van de bobos in Brussel compleet. Wanneer er uit een bepaalde sociale laag gerecruteerd wordt, heeft dit ook invloed op de manier waarop er gedacht wordt: bepaalde vaststaande denkpatronen worden geïntroduceerd. Op communautair vlak vertaalt zich dat in een overname van de bij de Franstalige partijen algemeen geldende 'redelijkheid' in de benadering van de Rand.

Voeg daaraan toe de migratie van deze bobos naar de Rand, én de integratie van Ecolo in de Belgische machtsstructuren, en dan hoeft het niet te verbazen dat ook zij present zijn wanneer er een mediatieke bijeenkomst is van de 'front franchophone', en dat ook zij zwijmelen voor 'les intérêts francophones'...

Overigens: ik weet niet hoe het zit met deze regionale verkiezingen, maar ik meen dat er bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen wel degelijk Ecolo-kandidaten deelnamen op UF-lijsten. Concrete namen kan ik zo niet opnoemen, maar het wordt in ieder geval bevestigd door de Franstalige wikipedia. Het blijkt in ieder geval zo geweest te zijn in Wezembeek en Linkebeek (welja, soms onder de naam 'Lijst van de Burgemeester').
Is er iets als een GROENE PARTIJ WAAR OOK TER WERELD ? Ondanks vele kommentaren van vele intellegentsia (overal ter wereld, in wetemnschappelijke zoewel als populaire tijdschriften, op televisie enz)
is er geen verbetering merkbaar in klimaat, gezondheid, levensomstandigheden... Gaat u me nu vertellen dat de levensverwachting van de gemiddelde mens erop vooruit gegaan is sinds de laatste 100 jaar of wat ? Verwachting op wat voor leven ? 50 jaar langer honger lijden ? Kijk eens rond in Azie (NIET ALLEEN in Afrika)... Tussen haakjes: IK WOON in de Filipijnen en ik zie wel wat er hier gebeurt. Ik probeer hier en daar te helpen. Een particulier persoon is particulier, niet ? Waar zijn al die partijen in Europa en de rest van het Westen als Azie ter sprake komt ? Waar zijn ze trouwens als de arme mensen in het Westen ZELF ter sprake komen ? Ik veronderstel dat deze NOOIT ter sprake komen... Verwaarloosbaar hoedanook...
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be