Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2022, 20:14   #81
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Vandaag nieuwe prijsverhoging in Aldi.
Hun goedkoopste margarine, van 0.75 naar 0.79 (500 gram), na 10 jaar 0.75 geweest te zijn. Ik heb nog 72, 69 en 59 cent geweten, over 30 jaar.
Eens een opsomming:
Ik koop in Aldi's 3 zaken eten en de nazi corona dwingelandij, totnogtoe geaccumuleerde prijsverhogingen:
- gesneden kaas, oud, van 1.99 naar 2.39
- brood van 0.72 naar 0.75
- margarine van 0.75 naar 0.79
Mijn weekverbruik is 14 broden, 14 gesneden kaas en 1 margarine.
De pre coronanazi tijd was de totaalkost 10.08+27.86+0.75= 38.69
Nu is dat geworden 10.50+33.46+0.79=44.75
Dat is +6.06 per week.

MAAR, Aldi heeft sinds een maand een nieuw product gesneden kaas in dezelfde serie.
Iets dat ze als half belegen klasseren, ambetanter om te snijden, bewaartijd zonder frigo onbekend (volgende zomer vast te stellen), en opvallend laag geprijsd, opvallend want die halfbelegen kost merkwaardig genoeg minder dan jong: 1.85.
DUS, 1.99-1.85=0.14 minder per pakske. Maal 14 per week = 1.96 minder
Ik ben die beginnen kopen ipv de oude, en het prijsverschil maakt dat ik netto 4.1 ipv anders die 6.06 meer betaal.

De appels in dat vreemdelingwinkeltje zijn na een paar jaar meer dan 1 euro per kilo (en die ik stopte met kopen) terug gedaald naar 0.79, dus quasi de oude prijs van 0.80, die ik dus terug ben beginnen kopen. Ik heb tijdens de appelloze tijd wortels gegeten, ook ongeveer die prijs, uit Aldi, onverpakt daarom goedkoper en heb ik ook die rottige blisters niet als afval.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2022, 20:44   #82
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Een week later, ben hier al weer, weeral prijsverhoging in Aldi.
Dat brood van 0.72, dat 0.75 werd, is sinds vandaag 0.85.
De prijs is dus al 21% gestegen sinds 2020.

Dat is de hele bedoeling van de nazi's geweest, met hun virus moeienis, dat ze als excuus aangrepen om inflatie aan te jagen.
Die "corona crisis" zal pas voorbij zijn als ze zeker zijn dat prijzen niet meer terug gaan dalen naar de oude.
Ze hadden een uitleg nodig om mensen hogere prijzen te verklaren. Dit virus was die uitleg. Niet corona saboteerde de economie, de nazi's deden dat; met dit monetair centraal plannings motief.

En nog iets dat ik vergeten was: na 1.5 jaar kreeg de leverancier van mijn kettingbladen eindelijk een kleine toelevering, waarvan ik direct de hele voorraad met mijn specificaties kocht. De kettingbladen kostten 30% meer, en de BE nazi's voegden daar nog een invoertaks van 21% op, wat de prijstoename verder verhoogde naar 40% meer.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 19 januari 2022 om 20:52.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 20:45   #83
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Vandaag, wegens vrijdag en morgen vrije dag, tijd dus, ben ik wat blijven hangen aan de uitgang van een Aldi. Er kwam een koppel buiten, dat bleef staan en samen zo te zien wat verwonderd naar hun kassa ticket keken. Ze begonnen op te sommen welke producten, en met hoeveel, duurder waren geworden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 18:39   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Gisteren mosselen natuur gaan eten: 26 euro.
Nooit meer.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2022, 20:58   #85
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Ik poog zoveel mogelijk de prijsverhogingen te compenseren.
Door goedkopere versies te kiezen, ook al hebben die minder "inhoud", als de mate van minder niet in verhouding staat tot de mate van meerprijs, wordt dat mijn keuze.
En opportuniteiten.
Bvb Aldi had vorige week zak 3 kg wortels, 0.75 euro per kilo, wat het goedkoopst is in waar ik kom / wat ik zie.
Sinds eind vorige week steken ze die zak in promotie, 0.50 euro per kilo. Dus wat deed ik: ipv appels te kopen in dat vreemdelingenwinkeltje aan 0.79 de kilo, heb ik een zak wortels gekocht.
Ook in Aldi, loop ik alle rekken met eenmalige producten solden af. Heb al veel kunnen kopen, soms zelfs aan minder dan een kwart van de originele prijs.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 09:59   #86
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht


De appels in dat vreemdelingwinkeltje zijn na een paar jaar meer dan 1 euro per kilo (en die ik stopte met kopen) terug gedaald naar 0.79, dus quasi de oude prijs van 0.80, die ik dus terug ben beginnen kopen. Ik heb tijdens de appelloze tijd wortels gegeten, ook ongeveer die prijs, uit Aldi, onverpakt daarom goedkoper en heb ik ook die rottige blisters niet als afval.
is niet verbazend, de prijzen van Appels zijn heel laag dit jaar
boeren krijgen er met geluk rond de 0.3 voor
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 20:59   #87
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
is niet verbazend, de prijzen van Appels zijn heel laag dit jaar
boeren krijgen er met geluk rond de 0.3 voor
Maar dat merk ik net niet in supermarkt (Aldi).
Bvb de goedkoopste appels daar zijn een 2 kilo zak "stoofappels". Die kost bijna 3 euro. 1.5 euro per kilo, dubbel de prijs van dat veel kleiner apart opererend vreemdelingenwinkeltje.
Waar zag je die lage appelprijzen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 10:01   #88
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Maar dat merk ik net niet in supermarkt (Aldi).
Bvb de goedkoopste appels daar zijn een 2 kilo zak "stoofappels". Die kost bijna 3 euro. 1.5 euro per kilo, dubbel de prijs van dat veel kleiner apart opererend vreemdelingenwinkeltje.
Waar zag je die lage appelprijzen?
ik werk in de sector en doe vaak administratie tussen teler en koper
dus kan het perfect vergelijken
en kan ook de veilingprijzen zien die de prijs bepaald

Laatst gewijzigd door Aenigma : 3 februari 2022 om 10:03.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 13:18   #89
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

'k Zag vorig weekend in een Bio boerderij aardappelen staan.
9.5€ voor 5kg....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 17:10   #90
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Zag vorig weekend in een Bio boerderij aardappelen staan.
9.5€ voor 5kg....
Ik zag deze morgen in de Colruyt mooie, grote aardappelen aan de mooie, ronde prijs van 1 €/kg !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2022, 17:13   #91
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
ik werk in de sector en doe vaak administratie tussen teler en koper
dus kan het perfect vergelijken
en kan ook de veilingprijzen zien die de prijs bepaald
veilingprijzen die bepaald ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2022, 20:06   #92
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
ik werk in de sector en doe vaak administratie tussen teler en koper
dus kan het perfect vergelijken
en kan ook de veilingprijzen zien die de prijs bepaald
Die 3 euro voor 2 kg in Aldi is wel feit he.
De klant betaalt een quasi verdubbelde prijs, tov voor de corona terreur van de nazi's.
Ik heb appelprijzen veel zien schommelen. Maar 1.5 euro voor kilo stoofappels, is een aller tijden nieuwtje, "dankzij" de nazi's, en spijts je stelling dat appelprijzen bij de kweker zo laag zouden zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 10:44   #93
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gisteren mosselen natuur gaan eten: 26 euro.
Nooit meer.
Op 1 februari prijsverhogingen allerhande; nu ook alle papierwaren: een gewoon dagblad kost nu 3 €. Alleen "De Morgen" is goedkoper.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 07:51   #94
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
veilingprijzen die bepaald ???
https://nl.wikipedia.org/wiki/Groente-_en_fruitveiling
elke di en don is er een veiling van hard fruit die vanuit Sint Truiden gestuurd word
en in de zomer dagelijks word de aardbeien en klein fruit geveild vanuit Hoogstraten en Borgloon.
wat men bied voor dat fruit word in het algemeen gebruikt als richtprijs om door te verkopen van teler naar de groothandel/supermarkten en zo verder

en de appel op dit moment is belachelijk goedkoop tegenover wat je ziet in de winkel. het toont gewoon aan wat de winkel in hun zak steekt terwijl de teler met moeite rondkomt

Laatst gewijzigd door Aenigma : 7 februari 2022 om 07:52.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2022, 09:11   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Op 1 februari prijsverhogingen allerhande; nu ook alle papierwaren: een gewoon dagblad kost nu 3 €. Alleen "De Morgen" is goedkoper.
De papieren krant heb ik al lang vaarwel gezegd.
Enkele jaren geleden was een digitaal abonnement nog interessant in prijs. Die tijd is ondertussen ook voorbij.
VRT NWS volstaat voor mij.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 22:05   #96
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De papieren krant heb ik al lang vaarwel gezegd.
Enkele jaren geleden was een digitaal abonnement nog interessant in prijs. Die tijd is ondertussen ook voorbij.
VRT NWS volstaat voor mij.
OK maar ik heb gaarne nu & dan nog eens een papieren krant.
Ik koop alle verschillende kranten en vgl gaarne artikels over het zelfde onderwerp, op papier & dezelfde dag digitaal in een andere.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 09:24   #97
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Gisteren namiddag steeds hardere wind, bleek storm te worden blijkbaar voorspeld geweest.
Ging in vroege namiddag na werk naar Aldi, abnormaal weinig verkeer en volk in de winkel.
Storm werd steeds zwaarder, besloot om niet meer naar Gent te rijden en nog wat rond te hangen daar. Dacht, ga eens kijken in Colruyt naar prijzen.
Wel, brood kost daar nog steeds de 0.72 euro van de pre nazi coup van 2020 periode. In Aldi werd die eerst 0.75 en sinds enkele maanden 0.85.
De klassieke 10 sandwich zak, bij aldi 0.95 of 0.99, kostte in Colruyt 0.85. Nu wel in een absurd veel te grote zak - er kunnen er meer dan 2 keer zoveel in.
Ook quasi geen klanten in Colruyt. Maar 1 kassa open, met 1 voor me, voor een vrijdagnamiddag, anders zot druk en de goedkope schappen allemaal leeg.
Ik denk dat ik Colruyt terug een kans ga geven. Nadeel dat mijn winkelkeuze daarmee van 5 reduceert naar 2, en eigenlijk 1, als ik me beperk tot Gent (die aan binnenring Deinsesteenweg).
Of ook op normale dagen (gisteren niet dus) er nog dat 0.72 brood en 0.85 sandwichen gaan liggen mldden namiddag, is de vraag.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2022, 20:48   #98
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Vandaag laat nog eens Colruyt binnen, met mijn kin langs de grond (daar zetten ze de goedkoopste versies).
Katte-eten, Everyday, zak van 2 kilo, degelijke verpakking als de dure, 1,69 euro. Tegenover dat staat Aldi, kartonnen doos 1 kg, 0.99 euro.

Door deze ervaringen sinds gisteren, neig ik nu Aldi te quitten en voor Colruyt te kiezen, waar ik > 10 jaar terug een paar jaar klant ben geweest, en verliet wegens de almaar terugkerende hogere prijzen na verlaging zogezegd wegens 'actie concurrent".
Maar ik wil het nu terug een kans geven. De vraag is, hoeveel keer ik er voor niks ga staan, betekenende lege schappen van goedkoopste producten. Bvb vandaag was er geen 0.72 euro brood, ik had er anders 1 gekocht als proef. Wel zaterdag avond. Maar Aldi is niet veel beter geworden intussen, 10 jaar geleden was je quasi zeker dat Aldi dat 0.72 (toen nog net 0.69) brood had, maar sinds ze ook zoveel soorten begonnen te hebben verdween die zekerheid even rap met de toename van de soorten.
Maar ik zal zien.
Als dit positief uitdraait zal ik Colruyt klant worden. En misschien zijn hun kleinere vestigingen uit de Spar keten ook optie, allicht hebben ze die goedkoopste producten a la Everyday ook aan die prijzen. Iemand daar een idee over?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2022, 16:31   #99
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Vandaag laat nog eens Colruyt binnen, met mijn kin langs de grond (daar zetten ze de goedkoopste versies).
Katte-eten, Everyday, zak van 2 kilo, degelijke verpakking als de dure, 1,69 euro. Tegenover dat staat Aldi, kartonnen doos 1 kg, 0.99 euro.

Door deze ervaringen sinds gisteren, neig ik nu Aldi te quitten en voor Colruyt te kiezen, waar ik > 10 jaar terug een paar jaar klant ben geweest, en verliet wegens de almaar terugkerende hogere prijzen na verlaging zogezegd wegens 'actie concurrent".
Maar ik wil het nu terug een kans geven. De vraag is, hoeveel keer ik er voor niks ga staan, betekenende lege schappen van goedkoopste producten. Bvb vandaag was er geen 0.72 euro brood, ik had er anders 1 gekocht als proef. Wel zaterdag avond. Maar Aldi is niet veel beter geworden intussen, 10 jaar geleden was je quasi zeker dat Aldi dat 0.72 (toen nog net 0.69) brood had, maar sinds ze ook zoveel soorten begonnen te hebben verdween die zekerheid even rap met de toename van de soorten.
Maar ik zal zien.
Als dit positief uitdraait zal ik Colruyt klant worden. En misschien zijn hun kleinere vestigingen uit de Spar keten ook optie, allicht hebben ze die goedkoopste producten a la Everyday ook aan die prijzen. Iemand daar een idee over?
Wij zijn klant bij o.a. Colruyt. Wij vergelijken de prijzen niet meer. Voor kleine hoeveelheden gaan we nog naar de Aldi omdat die dichtbij is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 19:49   #100
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

De prijsverschillen zijn voor mij toch de moeite.
0.86 voor zak 10 sandwichen (en ze zijn beter) versus 1.09 Aldi.
0.72 voor bruin brood versus 0.85 Aldi.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be