Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2012, 00:52   #21
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Te laat, het is al zo ver.
Je wordt tegenwoordig al boos aangekeken wanneer je een zalige kerstmis wenst in plaats van prettige feestdagen...
Gelukkig is Walther er nog.
http://www.youtube.com/watch?v=WCDlqyCJLh4
Ik zeg ook geen zalig kerstfeest gewoon omdat ik niet gelovig ben, maar eigenlijk is het een heidens feest dus het zou wel kunnen. Ik ben het ook beu na de 1000ste keer, gewoon prettige feestdagen en voor de rest moeten ze me met rust laten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2012, 01:12   #22
Frailty
Partijlid

Frailty's schermafbeelding

Standaard

De meningen in de islam wereld zijn kennelijk divers over dit onderwerp:

------
Respected grand mufti of Egypt,

Me and my brother are in a difficult situation and we need a immediate consultation and your respected opinion on this matter which we can act upon insha\' Allah. So I humbly ask you to please help us.
I\'m feeling very distressed because I wouldn't like to leave my mother alone (she doesn\'t have her family here to spend the christmas with her) and she invited me and my brother over to spend this day with her, I know she wants our company. She is respectful to us and serves us only halaal meat when we visit her for dinners and she greets us on our Eids. Since my parents divorced she has left Islam, may Allah guide her to the right path again, and my intention is not to celebrate but rather my intention is to keep a bond with my mother and I wish to soften her heart towards Islam by showing her that I've not given up on her and the good adab of muslims insha' Allah. Even if non-muslim, she is my mother and I\'m afraid of Allah if I broke her heart, and left her alone and hurt in this time of year. Which may give her a negative impression of the muslim character.

And on the other hand, converts and muslim who a part of their family are non-muslims have to deal with a lot of opinions deeming this and prohibiting us from visiting our family in these times, some even goes as far as saying it\'s shirk and that such an act would be like leaving Islam. May Allah proctect us from such a thing! Allah (swt) knows our intentions that insha' Allah are pure and free from what they accuse us for.

What is your respected opinion in the case of me and my brother?

There's only a few days left now and please, we are truly in need of your advice. May Allah reward your for your help!
Jazakum Allahu khayran

http://www.ali-gomaa.com/?page=fatwas&fatwa_details=346
--------
Frailty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 05:58   #23
Vlad
Staatssecretaris

Vlad's schermafbeelding

Standaard

AB Inbev verandert kerstbier in winterbier.

Wat een minderheid van 5 7 % waarvan dan nog 75% of meer geen alcohol drinkt (maar wel andere drugs gebruikt) weet te veranderen voor 90 % van de bevolking. Nu ik huil er niet om. Laten we terug de oorspronkelijke heidense benamingen geven en inhoud vieren en hopen dat alle religies van het boek stilaan hun inhoud verliezen. Lange leve het winterfeest, het joelfeest. Het lengen van de dagen. Viert. Neukt. Zuipt. Het leven is mooi.
Spijtig dat Frankrijk zo'n opstoot van extreem katholicisme kent.

Wanneer de mens zijn vermogen tot onverschilligheid verliest, wordt hij een potentiële moordenaar; wanneer zijn idee in een god verandert, zijn de gevolgen niet te overzien. Cioran.

After the binchewatching gets boring, the revolution will start. T.F. Canters

Laatst gewijzigd door Vlad : 7 december 2017 om 05:59.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 06:55   #24
Elio di Supo
Europees Commissaris

Elio di Supo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
AB Inbev verandert kerstbier in winterbier.

Wat een minderheid van 5 7 % waarvan dan nog 75% of meer geen alcohol drinkt (maar wel andere drugs gebruikt) weet te veranderen voor 90 % van de bevolking. Nu ik huil er niet om. Laten we terug de oorspronkelijke heidense benamingen geven en inhoud vieren en hopen dat alle religies van het boek stilaan hun inhoud verliezen. Lange leve het winterfeest, het joelfeest. Het lengen van de dagen. Viert. Neukt. Zuipt. Het leven is mooi.
Spijtig dat Frankrijk zo'n opstoot van extreem katholicisme kent.
Zowel kerst als alcohol is foei in moslimland. Hier kun je echt niet mee scoren. Zet dan nog een cartoon van de profeet als label op een bierflesje en je hebt het helemaal verknald. Letterlijk.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be