Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juni 2018, 12:30   #10941
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

At the time when Kiev is seeking to get another tranche of the stalled $17.5 billion aid from the IMF, Ukraine’s Finance Minister Aleksandr Danylyuk is accusing Prime Minister Vladimir Groysman of corruption.


Danylyuk asserts that Groysman gave him a choice of supporting “political corruption” or quitting after the latter officially asked the parliament to sack the finance minister.

The two ministers have a long history of complicated relations – after Groysman rejected Danylyuk’s candidate for deputy minister in charge of tax policy, Danylyuk accused him of backing candidates from the inner circle of President Petro Poroshenko.


https://www.rt.com/business/428940-u...er-corruption/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2018, 13:12   #10942
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Een van de steden waar het WK doorgaat is Rostov-on-Don. Deze stad ligt vlakbij de Krim en ook vlakbij Donetsk. Misschien eens een gelegenheid voor de vele supporters om deze gebieden te bezoeken. Een kenner raadt het ten zeerste aan:
https://sputniknews.com/europe/20180...-crimea-visit/
Addressing supporters at a regional electoral campaign meeting in Valle d’Aosta, Silvio Berlusconi shared his fond memories of his trip to the Black Sea peninsula.

“I was driving in a car with Vladimir Putin as we moved along Crimea’s Black Sea coast. To our left I saw amazingly beautiful parks with wonderful plants,” Belusconi said in a YouTude video posted on Friday.

He added that when asked about the history of these parks, Putin told him they had appeared on the peninsula 70 years ago in the days of Josef Stalin.

Silvio Berlusconi was in Crimea on a private visit in September 2015 and, joined by President Putin, visited Yalta and Chersonesus and the world-acclaimed Massandra winery.
Former Italian Prime Minister Silvio Berlusconi said he was deeply impressed by Crimea.
According to him, Putin showed him very interesting places on the Black Sea peninsula, in particular the ancient city of Tauric Chersonese, the UNESCO World Heritage Site.























Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2018 om 13:22.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 00:29   #10943
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Een sfeerbeeld zegt soms meer dan duizend woorden.
Een chaotisch afbrokkelende G7.
Op hetzelfde moment een glaasje russische vodka ter gelegenheid van de top van de SCO, in China.



Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg angela-merkel-g7-2018-e1528703913154.jpg‎ (68,7 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg DfNRmwHU8AA3TuQ.jpg‎ (46,9 KB, 79x gelezen)
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 08:14   #10944
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Ik vond dit wel een mooie :

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 10:04   #10945
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

https://www.rt.com/politics/429005-p...-help-donbass/

Poetin maakt zijn standpunten betreffende de Donbas duidelijk. Hij wil de implementatie van Minsk, maar zegt dat Oekraïne gekozen heeft voor een militaire oplossing. Ze zullen een offensief starten tijdens de worldcup. Hij zegt dat deze militaire oplossing niet zal werken, dat Rusland voorbereid is en in zo'n geval de republieken zal steunen. (en eventueel herkennen, maar zover ging Poetin niet hoewel hij het wel insinueerde). Hij zegt dat Oekraïne militair niet in staat is om de rebellen te verslaan, maar dat ze wel voor veel doden en verwoesting kunnen zorgen.
Zijn oplossing voor het Donbas probleem is dat deze regio een statuut krijgt zoals Tsjetsjenië in Rusland, brede autonomie dus, maar wel deel uitmakend van Oekraïne. Dit komt neer op de uitvoering van Minsk.
Het regime in Kiev heeft, hoewel ze de Minsk akkoorden ondertekenden, nooit aanvaard om met de separatisten te praten, en ze weigeren een wet te ondertekenen die van Oekraïne een federaal land maakt, hoewel dit een voorwaarde is van de Minsk akkoorden.

Het enige dat ze onthouden van Minsk is het feit dat, uiteindelijk, nadat Oekraïne een federaal land is geworden(maar dat zeggen ze er niet bij), Oekraïne de controle terug krijgt over de grens met Rusland. Ze pikken zowat de elementen van Minsk die hen aanstaan, en negeren deze die hen niet aanstaan. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Als ze echt hun smeulende oorlog omvormen tot een echte invasie, zou dit een grote schending van Minsk zijn, en dan zal Rusland de separatisten openlijk steunen. Oekraïne heeft gewoon geen keuze en moet de Minsk akkoorden toepassen in hun totaliteit. Het is dat, of de Donbas definitief verliezen.

Oekraïne heeft een wet aangenomen die Poroshenko het recht geeft de noodtoestand toe te passen in de regio, een oorlog te beginnen, en de militairen carte blanche geeft. Niet alleen wordt in deze wet geen enkele melding gemaakt van de Minsk akkoorden, die voor Oekraïne dus blijkbaar niet meer bestaan, hoewel de EU volhoudt dat de sancties tegen Rusland moeten blijven duren zolang Minsk niet toegepast werd... Toch een vrij absurde situatie. Mensenrechtenorganisaties zoals AI, HRW en het Helsinki comité laten zich erg negatief uit over de wet, omdat deze wet de burgers die in het gebied wonen alle rechten ontzegt, grootschalig misbruik door het leger mogelijk maakt, zonder dat er een instrument is om de militairen en de milities tot de orde te roepen.
http://euromaidanpress.com/2018/01/1...on-bill-minsk/

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2018 om 10:18.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 10:56   #10946
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Met de grondwetswijziging voor decentralisatie die Oekraïne volgens de Akkoorden moet aannemen, zet Minsk II het toch al gespannen politieke klimaat in de voormalige Sovjet-republiek op scherp. Aan die grondwetswijziging is immers de plicht gekoppeld een ‘permanente’ wet aan te nemen die de bezette gebieden een ‘bijzondere status’ en zelfbestuur verleent.

De explosieve lading van deze verplichtingen bleek wel in de zomer van 2015 toen een massa woedende betogers – Majdan-aanhangers, ex-militairen en rechtsextremisten – haar onvrede uitte over de eerste parlementaire behandeling van de grondwetswijziging. Vier gardisten werden hierbij voor het parlement door een granaat getroffen en kwamen om het leven. Sindsdien ligt de grondwetswijziging, waarvoor president Porosjenko een tweederde meerderheid in het parlement nodig heeft, op de plank.

Het Complex van Maatregelen is trouwens ook om andere redenen zeker complex te noemen. Zo is bijvoorbeeld de wet over zelfbestuur voor de rebellen niet alleen aan de toekomstige grondwet gekoppeld, maar ook aan een in een voetnoot opgesomde reeks voorwaarden. Dan gaat het onder meer over benoemingsbevoegdheden voor aanklagers en rechters, op te richten ‘volksmilities’ en ‘grensoverschrijdende samenwerking (...) met de regio’s van de Russische Federatie’.
Welbeschouwd leiden de politieke bepalingen van Minsk II tot niets anders dan de formele erkenning door Oekraïne van de huidige status quo. Het land wordt gevraagd vrijwillig afstand te doen van de bestuurlijke controle over meer dan vijfduizend vierkante kilometer grondgebied.


https://www.raamoprusland.nl/dossier...n-vrome-leugen

Return to G8 possible if Minsk process successful — Merkel

More:
http://tass.com/world/1009070
"I can imagine Russia’s return. But first of all we need to make progress in implementing the Minsk agreements," she said.

Merkel: EU will lift Russia sanctions when Minsk accords implemented


https://www.politico.eu/article/merk...s-implemented/

Het is overduidelijk dat hier zaken niet kloppen. Het is vooral Oekraïne dat de implementatie van de Minsk akkoorden tegenhoudt, ze zijn gewoon niet bereid van Oekraïne een federaal land te maken en de pro-Russische Oost-Oekraïners autonomie te geven. Maar de sancties tegen Rusland kunnen slechts opgeheven worden als de Minsk-akkoorden uitgevoerd worden...

Deze fundamentele vraagstelling zou veel meer aan bod moeten komen tijdens het debat over de opheffing van de sancties tegen Rusland. Reeds verschillende EU landen zijn openlijk voor het afschaffen van die sancties. Echter, er vindt amper een debat plaats, en als het al plaatsvindt achter gesloten deuren.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 11:33   #10947
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Ik heb van het Russisch consulaat in Antwerpen te horen gekregen dat het moeilijk is om Donetsk te bezoeken. Dan heb je een dubbel Russisch visum nodig, met specifieke vermelding "Donbas". Dat komt door het groot aantal buitenlandse strijders die zich aangesloten hebben bij de rebellen. Rusland wil niet de indruk creëren dat het dit aanmoedigt.
Ik zal wel Oost-Oekraïne bezoeken, Kharkov om meer precies te zijn. De grens met de separatistische gebieden is evenwel gesloten, en het is extreem riskant om dit op een illegale manier te doen, dan zal iedereen denken dat het mensen betreft die zich bij een militie willen aansluiten, zij het pro-Kiev of pro-Russisch.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 23:14   #10948
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb van het Russisch consulaat in Antwerpen te horen gekregen dat het moeilijk is om Donetsk te bezoeken. Dan heb je een dubbel Russisch visum nodig, met specifieke vermelding "Donbas". Dat komt door het groot aantal buitenlandse strijders die zich aangesloten hebben bij de rebellen. Rusland wil niet de indruk creëren dat het dit aanmoedigt.
Ik zal wel Oost-Oekraïne bezoeken, Kharkov om meer precies te zijn. De grens met de separatistische gebieden is evenwel gesloten, en het is extreem riskant om dit op een illegale manier te doen, dan zal iedereen denken dat het mensen betreft die zich bij een militie willen aansluiten, zij het pro-Kiev of pro-Russisch.
Kun je eigenlijk makkelijk op reis gaan naar de Krim, lijkt me wel een mooie streek om eens op vakantie te gaan.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 00:02   #10949
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

De Krim ziet er inderdaad mooi uit van video's die ik gezien heb. Jammer genoeg nog niet te scouten via Google Street View. Het is er nochtans vreedzaam genoeg vandaag en in de toekomst zal het Westen zich wel neerleggen bij de situatie daar.

Ik begrijp het Russische standpunt hier zelfs, ondanks de woelige geschiedenis. Het werd immers overgeheveld van de Russische SSR naar de Oekraïense SSR in 1954 (in een tijd waarin niemand had gedacht dat ze later politiek gescheiden zouden worden) en al sinds minstens een eeuw een gebied grenzen aan Rusland met een Russische meerderheid.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2018 om 00:13.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 00:35   #10950
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Kun je eigenlijk makkelijk op reis gaan naar de Krim, lijkt me wel een mooie streek om eens op vakantie te gaan.
De Krim is geen probleem, gewoon afreizen naar Rostov, Krasnodar of Sochi en gewoon gelijk welke marshrutka (minibus, zoals Dolmus in Turkije) of bus nemen naar de Krim. Of met het vliegtuig vanaf Moskou. En vanaf volgend jaar kan het ook met de trein.
Door de westerse sancties kun je niet afhalen met visa of maestro, dus cash meebrengen.
Ik heb de Krim bezocht toen het nog deel uitmaakte van Oekraïne. Mooie streek, zeker de moeite, vooral in de zomer. De inwoners hadden toen al hun buik vol van Oekraïne. Zelfs al is Rusland evenmin perfect, de standaard in Rusland is toch een pak hoger dan in Oekraïne, de laatste 10 jaar.
Je hebt een Russisch visum nodig, dat is alles. Rusland beschouwt de Krim als deel van Rusland. Anders is het gesteld met Donbas.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 00:30   #10951
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Vanavond om 20 uur in Rostov.
  • België - Japan
Da's vlakbij Dontesk en Lugansk.
Veel russischtalige inwoners van Oekraïne
vluchtten naar Rostov toen de waanzin toesloeg
in Kiev.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  rostov-ukraine.png‎
Bekeken: 78
Grootte:  46,7 KB
ID: 109036  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 00:35   #10952
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Rostov-an-Don.
De Don mondt uit in de zee van Azov.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Donrivermap.png‎
Bekeken: 78
Grootte:  208,8 KB
ID: 109037  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 10:58   #10953
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Rostov zelf is trouwens ook een mooie stad.







Inderdaad, niet ver van Oekraïne. De stad van de Kozakken ook. Oekraïners zeggen dat Kozakken Oekraïners zijn, maar de meeste identificeren zich met Rusland. De naam "Kozak" net als van hun aanvoerders "Hetman" komt uit het Turks. Ze spreken wel Russisch met een Oekraïners accent.

Rostov ligt trouwens in een interessante regio. Iets naar het zuiden en je zit in de Caucasus met hun honderden volkeren en talen, iets naar het oosten en je komt in Kalmukkië, woestijngebied waar Mongools sprekende Boeddisten wonen. Het enige Boeddistische gebied in Europa.




tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 14:22   #10954
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rostov zelf is trouwens ook een mooie stad.

[
Inderdaad, niet ver van Oekraïne. De stad van de Kozakken ook. Oekraïners zeggen dat Kozakken Oekraïners zijn, maar de meeste identificeren zich met Rusland.

[IMG]]
Ik heb eergisteren Rusland Spanje gekeken in een bar in Kiev centrum. De Ukrainers waren hevig voor de Spanjaarden. Ja, ook de Russisch sprekende Ukrainers.
Ik zie een overeenkomst tussen moslims en russen. Ze hebben niet door dat ze niet echt 'geliefd' zijn in de wereld.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:07   #10955
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb eergisteren Rusland Spanje gekeken in een bar in Kiev centrum.
Echt of gelogen?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:25   #10956
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Echt of gelogen?
Echt natuurlijk, hoe kun je twijfelen aan een genie die met alle Oekraïners kan praten en ook met alle Chinezen? Alle Russische, Oekraïense en Chinese dialecten kennen geen geheimen voor hem. En hij is ook een expert van de stad Dnjepropetrovsk. Foei foei.
Met alle Chinezen maar niet met den dezen.

Oh beste Geert, welke bar en waar juist in Kiev? Dan ga ik daar eens op bezoek.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 juli 2018 om 22:27.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:41   #10957
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Echt of gelogen?
Echt waar. Naturlich sportbar, zijstraat van de grote winkelstraat die naar Maidan plein gaat.
Ik kan het interieur beschrijven, dat vindt ge niet op het internet.

De Oekraïners zijn echt geen Rusland liefhebbers. Ik druk me zacht uit.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 juli 2018 om 22:42.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2018, 22:42   #10958
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Echt natuurlijk, hoe kun je twijfelen aan een genie die met alle Oekraïners kan praten en ook met alle Chinezen? Alle Russische, Oekraïense en Chinese dialecten kennen geen geheimen voor hem. En hij is ook een expert van de stad Dnjepropetrovsk. Foei foei.
Met alle Chinezen maar niet met den dezen.

Oh beste Geert, welke bar en waar juist in Kiev? Dan ga ik daar eens op bezoek.
Het is nochtans ... WAAR!

Waarom woont gij niet in Rusland?? Zoals de Turken, die leven ook op verplaatsing, maar zijn nog 100% Turk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 09:43   #10959
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Echt waar. Naturlich sportbar, zijstraat van de grote winkelstraat die naar Maidan plein gaat.
Ik kan het interieur beschrijven, dat vindt ge niet op het internet.

De Oekraïners zijn echt geen Rusland liefhebbers. Ik druk me zacht uit.
Dat is naast het Tsum shoppingcenter tussen Teatralna en Khreschatyk, ik ben eind juli in Kiev op doorreis naar Odessa en daarna Georgie en zal daar ook wel eens binnenspringen denk ik.

Dat Oekraieners geen Rusland-liefhebbers zijn is een understatement, ze kunnen hun bloed wel drinken sinds 2014 en dan blijf ik nog mild en beleefd.
Daar hebben we nu toch al ruim 4 jaar eindeloos veel voorbeelden van gezien.
Het is een klein wonder dat de People's Friendship Arch nog altijd niet is afgebroken, dat ding heeft nu geen enkele betekenis meer behalve wat toeristen aanttrekken.


Laatst gewijzigd door parcifal : 3 juli 2018 om 09:45.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2018, 13:03   #10960
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het is nochtans ... WAAR!

Waarom woont gij niet in Rusland?? Zoals de Turken, die leven ook op verplaatsing, maar zijn nog 100% Turk.
Er is een Duits restaurant dat Naturlich noemt, maar niet op een zijstraat van Maidan. Op de foto's op hun website zie je al nationalistische symbolen. Geen plaats dus waar Russen zullen gaan eten.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 juli 2018 om 13:15.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be