Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 15 november 2004, 13:52   #1
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard Vlaams Blok maffia (of ist behangmaffia) weer in actie !!

Justitie neemt dreigingen van Vlaams Belang niet



ma 15/11/04 - De Hoge Raad voor Justitie neemt de bedreigingen van de nieuw opgerichtte partij Vlaams Belang niet. Op het stichtingscongres gisteren haalde Gerolf Annemans zwaar uit naar de magistraten die betrokken waren bij het proces tegen het Vlaams Blok.


Gerolf Annemans zei gisteren dat "de namen van alle juridische hoofdrolspelers uit het Vlaams-Blokproces voorgoed in zijn geheugen staan gegrift. Ze zijn gewaarschuwd voor de rest van hun carrière."

Vooral Annemans' dreigement aan het adres van Marc Timperman, magistraat bij het Hof van Cassatie, viel op. "Ik zal nooit vergeten hoe hij onze advocaten zat uit te lachen. Een Timperman die bij Cassatie niet als magistraat is benoemd, maar vanuit de functie van adjunct-kabinetschef van Verwilghen."

Ongehoord, vindt Edith Van den Broeck, co-voorzitter van de Hoge Raad voor Justitie. "Ik vind die uitspraken voor een parlementslid absoluut ongepast", zegt ze op de VRT-radio. "Ze getuigen van weinig respect voor het grondwettelijk gewaarborgde principe van de scheiding der machten, onze grote waarborg voor de rechtsstaat."

Ook de dreigementen van Annemans hebben ze bij de raad gehoord. "Men zou zich kunnen afvragen of dit een bedreiging is. Wettelijk gezien misschien niet. Ik denk dat meneer Annemans een handig jurist is omdat hij geen voorwaarden aan zijn bedreiging heeft gekoppeld, maar ik vind dergelijke uitspraak toch echt wel op het randje", besluit Van den Broeck.

De Hoge Raad voor Justitie selecteert onafhankelijk alle magistraten en stelt hen ter benoeming voor aan de minister van Justitie.



"Niet meer zeuren over het Vlaams Blok"Premier Guy Verhofstadt (VLD) roept de politici op zich opnieuw voltijds bezig te houden met het "regeringsbeleid" en niet langer te zeuren over het Vlaams Blok. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

Volgens Verhofstadt haalt zijn regering resultaten op alle vlakken waarop het Vlaams Blok/Belang scoort: daling van de criminaliteit en het aantal asielzoekers, stijging van het aantal uitwijzingen van uitgeprocedeerden, een "verstandig buitenlands beleid" en nieuwe maatregelen tegen terrorisme.

De premier vindt dat de kiezers van het Vlaams Blok/Belang onvoldoende op de hoogte zijn van deze resultaten, omdat de pers er te weinig over bericht.





Ananas heeft zijn pillekes blijkbaar niet gepakt en blaast met deze debiele dreigementen de geloofwaardigheid (zover deze er al was) van het bahangcongres de luchtkastelen in!

Dewinter wil men ook al weg uit het Vlaams gevang.

Is het Vlaams Behang dan zo bang?

De nieuwe naam van het blok was beter: [size=4]Vlaamse onsamenhang ![/size]
Het Skill Effect is offline  
Oud 15 november 2004, 14:57   #2
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Al gestart met de doofpotoperatie?
Het Skill Effect is offline  
Oud 15 november 2004, 15:44   #3
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Al gestart met de doofpotoperatie?
[size=4]Mamaaaaaaaaa, ik wil aandacht !!!![/size]

Allée omdat jij het bent. Maar daarna laat je de grote mensen gerust hé !

Ze nemen de dreiging niet en een beetje later zijn ze niet eens zeker of het wel een dreiging was en eigenlijk kunnen ze niets doen want er waren geen voorwaarden aan de eventuele dreiging.... Een dikke scheet in een fles.
Blijkbaar moet er toch iets zijn van die politieke benoemingen, waarom zouden die mannen anders schrik moeten hebben van die bijna-dreiging ?

Daarna begin je maar meteen met een tweede onderwerp ('t is nie gemakkelijk hé, zo knippen en plakken, en dan nog binnen de lijntjes...)
Verhofstadt geeft toe dat zijn regering niet bezig is met regeren maar met het Blok. Voor de rest herhaalt hij zijn leugens waar niemand nog in gelooft en loopt hij weer op wolkjes. Nog een dikkere scheet in een kleinere fles.

Nu content, [size=4]zagevent.[/size]
__________________
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise!
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline  
Oud 15 november 2004, 17:13   #4
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

dikke scheten in kleine flessen : een explosieve situatie
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 23:04   #5
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Een raad: Laat Jef janssens of Mohammed met de pet eens zoiets tegen een rechter zeggen, en dan zien of die niet ter zitting wordt aangehouden en veroordeeld voor "smaad aan de magistratuur"

Ik wacht op de testcase...
filosoof is offline  
Oud 18 november 2004, 18:40   #6
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Een raad: Laat Jef janssens of Mohammed met de pet eens zoiets tegen een rechter zeggen, en dan zien of die niet ter zitting wordt aangehouden en veroordeeld voor "smaad aan de magistratuur"

Ik wacht op de testcase...
Sorry, ik voel me daartoe niet geroepen hoor.
__________________

Lamzakl
George is offline  
Oud 18 november 2004, 18:46   #7
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Om de scheiding der machten te kunnen respecteren moet je natuurlijk eerst begrijpen wat die inhouden. Wellicht hebben de blokadvocaten die les destijds gemist.
__________________

Lamzakl
George is offline  
Oud 18 november 2004, 19:01   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GEROLF ANNEMANS
[size=4]Mamaaaaaaaaa, ik wil aandacht !!!![/size]
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 18 november 2004, 19:06   #9
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

De Hoge Raad voor Justitie selecteert onafhankelijk alle magistraten en stelt hen ter benoeming voor aan de minister van Justitie.

Nog zo eentje en t'is kerstmis
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 18 november 2004, 20:24   #10
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Wie selecteert de hoge raad voor Justitie ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 18 november 2004, 22:59   #11
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [b
GEROLF ANNEMANS[/b]]
[size=4]Mamaaaaaaaaa, ik wil aandacht !!!![/size]


Het Skill Effect is offline  
Oud 18 november 2004, 23:23   #12
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
[/i]

filosoof is offline  
Oud 19 november 2004, 08:40   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Om de scheiding der machten te kunnen respecteren moet je natuurlijk eerst begrijpen wat die inhouden. Wellicht hebben de blokadvocaten die les destijds gemist.
Of misschien hebben ze lessen getrokken uit de Belgische politiek...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 november 2004, 08:57   #14
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

"Het is toch vrije meningsuiting?"
Als het VB aan de macht is en wij doen hetzelfde bij hen zal het enigzins nogal stuiven natuurlijk...
Bhairav is offline  
Oud 19 november 2004, 10:52   #15
camaris
Schepen
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khaled
Verhofstadt geeft toe dat zijn regering niet bezig is met regeren maar met het Blok.
Dat was precies ook mijn eerste gedacht toen ik dat stukje las. Eigenlijk best wel schandalig dat ze zich zo veel met andere partijen bezighouden in plaats van hier de zaak eens deftig te runnen. Ook schandalig is dat de premier moet "oproepen" wanneer het er nu mee gedaan moet zijn (en ze zich weer voltijds moeten bezighouden met het werk waarvoor ze betaald worden; namelijk het "regeringsbeleid" -zalig trouwens wanneer dat tussen quotes vermeld wordt ) ... zouden ze niet oud en wijs genoeg zijn om dat zelf in te zien...?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
De premier vindt dat de kiezers van het Vlaams Blok/Belang onvoldoende op de hoogte zijn van deze resultaten, omdat de pers er te weinig over bericht.
En de pers bericht wel over de intenties van het Blok/Belang? Want daarom hebben ze toch zoveel kiezers?
Het lijkt hier bijna of de regeringspartijen niks in de pap te brokken hebben als het op de berichtgeving van de pers aankomt...
camaris is offline  
Oud 19 november 2004, 20:00   #16
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Om de scheiding der machten te kunnen respecteren moet je natuurlijk eerst begrijpen wat die inhouden. Wellicht hebben de blokadvocaten die les destijds gemist.
Welke scheiding der machten. Vraag maar eens aan Prof de Wachter ( KUL ) hoe weinig scheiding er eigenlijk tussen de machten in België is.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 20 november 2004, 20:36   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Al gestart met de doofpotoperatie?
wat zegde ik hoor niet goed !!!!!!!!!!
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 november 2004, 20:39   #18
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

zolang hij geen koning wil worden moet ge niet panikeren
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 november 2004, 20:41   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Een raad: Laat Jef janssens of Mohammed met de pet eens zoiets tegen een rechter zeggen, en dan zien of die niet ter zitting wordt aangehouden en veroordeeld voor "smaad aan de magistratuur"

Ik wacht op de testcase...
ik vermoed ergens, dat je ook gestudeerd hebt en dat er net als bij mij een paar namen van enkele leraars ook in uw hart staan gegrift

so what ?! of heb jij die echt bedreigd
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 november 2004, 01:00   #20
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ik vermoed ergens, dat je ook gestudeerd hebt en dat er net als bij mij een paar namen van enkele leraars ook in uw hart staan gegrift

so what ?! of heb jij die echt bedreigd
Je vermoeden is juist
Ik deed dat idd niet, ik heb ze ook niet "gewaarschuwd voor de rest van hun carrière" JIJ wel??
filosoof is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be