Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2006, 16:03   #41
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Draai en keer het zoals je zelf wil maar het is onmogelijk dat bij een internationale betoging alleen belgen worden gestraft.
Dat vraagt toch tenminste om een beetje uitleg.
Vaders van gezinnen zitten in frankrijk vast zonder dat hun familie van iets weet. Ze hebben geen enkel recht op antwoord.
Ze worden snel berecht en vastgezet.
Belgie moet tenminste eisen dat ze worden uitgeleverd.
Zoals elk land dat zou doen met zijn burgers.
Dit is wraakroepend voor en land dat zich een bevriend land noemt.
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:17   #42
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Belgie, eis de onmiddelijke uitlevering van Uw burgers van frankrijk.
En laat onze mensen naar hun gezin terugkeren.
Indien de boetes niet worden geannuleerd, boycot dan de franse produkten.
Zo doet een echt land dat.
En de burgers die fier zijn op hun land.
Men vraagt zich bijvoorbeeld af waarom ameikanen zo fier zijn op hun land en zo patriotisch.
Wel daarom...

Laatst gewijzigd door xmordan : 20 januari 2006 om 16:22.
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:19   #43
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Weg met de romanen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:19   #44
TheBlackadder
Schepen
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Ze worden snel berecht en vastgezet.
Belgie moet tenminste eisen dat ze worden uitgeleverd.
Zoals elk land dat zou doen met zijn burgers.
Dit is wraakroepend voor en land dat zich een bevriend land noemt.
Dat doet men enkel als men vreest dat men in dat ander land geen eerlijk proces zal krijgen of als de persoon ook in ons land nog moet terechtstaan voor misdaden.

PS: de beelden van mensen met Belgische Vuilzakken (en petjes, sjaals, vlaggen) aan die vernielingen aanrichten waren vrij duidelijk hoor.

Laatst gewijzigd door TheBlackadder : 20 januari 2006 om 16:22.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:21   #45
Neko
Burger
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 101
Stuur een bericht via MSN naar Neko
Standaard

Ik denk dat Frankrijk duidelijk wil maken dat dit niet kan en een voorbeeld wil stellen.

Misschien zijn er veel Belgen bij omdat ze wéten hoe laks er bij ons met dat soort misdaden wordt omgesprongen

Maak u maar geen zorgen, die dokwerkers komen wel terug.
Neko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:23   #46
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Beschermen van privebezittingen, en openbaar domein is geen kleine zaak.
Als men gaat deelnemen aan een betoging in een land waar recent door "de straat" 100den auto's zijn in de fik gestoken, weet je dat er moeilijkheden kunnen komen als je niet op een "sere en waardige" manier gaat betogen. Brussel is zeer regelmatig het toneel van "europese" en "internationale" betogingen : hoeveel mensen kregen hier langdurige gevangenisstraffen ? Of gadreagen de betogers in Brussel zich beter ? Of zijn onze ordediensten efficënter ? Allemaal leuke dingen om door onze regering met zijn franse evenknie eens te bespreken.

Zin en onzin van betogingen al dan niet met geweld..
In dit geval wist iedereen maanden op voorhand dat de geplande havenrichtlijn door het E-Parlement in de prullemand ging belanden.
De betoging was eigenlijk niet meer dan een gezellig "uitje", dat er mensen in dergelijke groepen zijn die door het "groepsgevoel" opgehitst zinloze gewelddaden uithalen kan iedere voorzitter van een voetbalclub U vertellen.

Men moet niet bijzonder slim zijn om te weten dat er bij zulke betogingen beeldmateriaal door anonieme geheime agenten verzameld worden, dus wees maar gerust : er zijn beelden.

Voor een zaak die het waard is, wil ik best vooraan lopen en in den bak vliegen.. Maar men zal me niet betrappen op hooliganstreken.


Over het "bevoorrecht statuut" van een dokwerker : als U een fabriek bouwt om bv. meubels te fabriceren - zoiu U het dan ook normaal vinden dat iedereen maar binnenkomt en Uw dure machines gaat gebruiken om zelf een beetje te timmeren ? Het statuut van de "havenarbeider" dateerd van in de middeleeuwen, toen 5 arbeiders samen een "kraan" bouwden
om er de schepen mee te lossen - dit was de eerste "Natie" waarvan de naam terugging op deze "Kraankinders" -^recent is deze firma overgenomen door Katoennatie.

Ik zei het ook op een andere plaats : dat de havenrichtlijn nu afgevoerd is, wil niet zeggen dat de kwestie opgelost is. De zaak voorstellen als een gevecht van de vrije markt en de kopetitiviteit tegenover oude priviligies
is onzin. Men kan ook niet zomaar autostrada gaan bouwen of allerhande
ingrepen doen in het publiek domein zo ook zijn havens een belangrijk en kostbaar gegeven van het openbaar patrimonium.. dat hoeft niet zomaar opengegooid te worden voor iedereen.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:30   #47
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Ik denk dat Frankrijk duidelijk wil maken dat dit niet kan en een voorbeeld wil stellen.

Misschien zijn er veel Belgen bij omdat ze wéten hoe laks er bij ons met dat soort misdaden wordt omgesprongen

We hebben over een paar maanden gezien wat een helden de fransen waren toen heel hun land in brand stond. Toen werden er 500 wagens per dag platgebrand.
Een voorbeeld stellen ok. Maar waarom alleen tegenover belgen?
Waar hebben wij dat aan verdiend?
Aan ons jarenlang ja-geknik tegenover de arrogante fransen.
__________________
Als je maar politiek correct denkt...

Laatst gewijzigd door xmordan : 20 januari 2006 om 16:31.
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:37   #48
xmordan
Burgemeester
 
xmordan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: arm belgie
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht

PS: de beelden van mensen met Belgische Vuilzakken (en petjes, sjaals, vlaggen) aan die vernielingen aanrichten waren vrij duidelijk hoor.

Ik heb aleen mannen met fluo-vestjes gezien met mutsen en sjaaltjes.
Misschien heb jij andere bronnen dan de schaarse beelden in onze media?
__________________
Als je maar politiek correct denkt...
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:37   #49
Neko
Burger
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 101
Stuur een bericht via MSN naar Neko
Standaard

Citaat:
als U een fabriek bouwt om bv. meubels te fabriceren - zoiu U het dan ook normaal vinden dat iedereen maar binnenkomt en Uw dure machines gaat gebruiken om zelf een beetje te timmeren ?


Neen, natuurlijk niet: maar ik zou wel proberen die mensen in dienst te nemen die het hardst werken en het minste kosten, niet voor diegene die het hardst kan brullen in een rode vuilzak. Dat is toch normaal?



En iemand die ik op tv vandalenstreken heb zien doen zal ik zéker niet aanwerven om mijn machines van miljoenen te bedienen. Dan werf ik liever iemand aan met degelijk gezond verstand!
Neko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:42   #50
Neko
Burger
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 101
Stuur een bericht via MSN naar Neko
Standaard

Citaat:
We hebben over een paar maanden gezien wat een helden de fransen waren toen heel hun land in brand stond. Toen werden er 500 wagens per dag platgebrand.
Ik zou u wel eens willen zien als politieagent tussen een dolgedraaide menigte allochtone jongeren die u uit de grond van hun hart haten.
Komt daar nog eens bij dat elk gebrek van diplomatie in die situatie had kunnen leiden tot een nationale explosie van geweld. Men heeft er zelfs over gesproken om het leger in te zetten.
Hoe zou u reageren als het leger werd ingezet tegen uw dokwerkers?
Dit ging niet over mensen die uit andere landen in Parijs eens het varken kwamen uithangen, maar over uw eigen bevolking waarmee u uiteindelijk nog mee moet kunnen samenleven.
Neko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2006, 16:48   #51
TheBlackadder
Schepen
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Ik heb aleen mannen met fluo-vestjes gezien met mutsen en sjaaltjes.
Misschien heb jij andere bronnen dan de schaarse beelden in onze media?
Met de Belgische Vuilzakken bedoel ik uiteraard onze belgische betogers van de vakbond. Er waren idd veel fluojasjes (hoewel niet uitsluitend), daarom ook de verwijzing naar vlaggen, petjes,..
U moet trouwens de beperkte beelden van onze media nog eens bekijken: bij de vernieling van die auto. Die eerste (met vlag) die kort in beeld komt. Kijk eens wat er op die vlag staat
Dan bij de bestorming van het parlement in de schaarse beelden: lees maar wat er achteraan op de jassen staat van sommige van deze mensen. Hier zijn belgen bij hoor. (uiteraard niet allemaal, dat claim ik ook niet)
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 13:27   #52
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Eén van de veroordeelde Belgische dokwerksers zij in het middagjournaal na het proces dat de Franse flikken zelf toegeven dat de Belgen op weg naar hun bus gewoon het makkelijkst te pakken waren. 's Avonds was het uit het journaal... Volgens de vakbond zijn die mensen zelfs niet aan het Europees gebouw geweest. De flikken waren waarschijnlijk te mieters om het ergste volk op te pakken en hebben er dan maar wat aangeschoten Belgen uitgekozen zeker. Provocatie van de kant van de flikken zal zeker ook niet gemankeerd hebben en ja, die dokwerkers laten hun niet doen...
Niet dat ik het geweld van de dokwerkers goed keur natuurlijk.

Komt daar nog bij dat de Vlamingen de grootste groep waren, de Vlaamse havenarbeiders waren veruit in de meerderheid, dus als de politie er lukraak een aantal oppakten zal de meerderheid wel Vlaming geweest zijn zekers?
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 13:38   #53
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Men kan zich natuurlijk blaaskes (blijven) wijsmaken en denken dat 'onze' betogers niets gedaan hebben (mss zullen sommige betogers dat ook denken omdat ze wss te zat waren)...

Het kan natuurlijk ook zijn dat in Frankrijk de politie en/of het gerecht nog veel slechter functioneert dan in de VS, omdat men zo maar willekeurig mensen oppakt en veroordeelt...
Volgens sommigen weet de familie zelfs niet waar hun geliefden zijn opgesloten... Men zal de geheime gevangenissen van de CIA toch niet gebruiken?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 14:30   #54
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Dat is zeer dramatisch natuurlijk, maar - met alle respect - dat is geen reden om voor € 400.000 schade aan te richten...
Maar het patronaat zou een veelvoud aan die €400.000 opstrijken en ons, de gewone belastingbetaler nogmaals een veelvoud ervan laten betalen door de werkloosheidsuitkeringen die die gasten (terecht) zouden uitgekeerd krijgen.
De Ep'ers weten nu wat hen te wachten staat als ze nog eens aan het stauut van de dokwerkers raakt, en eigenlijk zou het zo moeten telkens ze aan welke groep arbeiders ook raken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 14:35   #55
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Neen, natuurlijk niet: maar ik zou wel proberen die mensen in dienst te nemen die het hardst werken en het minste kosten, niet voor diegene die het hardst kan brullen in een rode vuilzak. Dat is toch normaal?
Tuurlijk zou jij dat doeen...als je een patroon bent tenminste. Als arbeider verdedig je daarentgen je job en je rechten. Vraag nu aan jou "Wiens belangen verdedig jij?"
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 15:58   #56
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Tuurlijk zou jij dat doeen...als je een patroon bent tenminste. Als arbeider verdedig je daarentgen je job en je rechten. Vraag nu aan jou "Wiens belangen verdedig jij?"
Driewerf... U begrijpt toch wat U allemaal schrijft?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 16:18   #57
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

tuurlijk, de vraag aan Neko was toch simpel: wiens belangen stelt hij voorop: die van de arbeiders (dokwerkers) of die van het patronaat (hier de reders)?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 16:28   #58
TheBlackadder
Schepen
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
tuurlijk, de vraag aan Neko was toch simpel: wiens belangen stelt hij voorop: die van de arbeiders (dokwerkers) of die van het patronaat (hier de reders)?
En waarom het zo zwart-wit stellen? In Belgie zijn we meesters in het compromis
Maar: als bepaalde arbeiders vernielingen aanbrengen, ben ik op dat punt tegen dit deel van de arbeiders. (Zoals elk normaal mens.) Bewust schade toebrengen kan nooit goedgekeurd worden.
Mijn houding tegen deze beperkte groep (voor deze feiten) hoeft echter geen consequenties te hebben voor mijn mening over de rest van het probleem.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2006, 22:43   #59
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
En waarom het zo zwart-wit stellen? In Belgie zijn we meesters in het compromis
Omdat het hier duidelijk zwatrt-wit is. De belangen van de dokwerkers staan lijnrecht tov die van de reders.
Citaat:
Maar: als bepaalde arbeiders vernielingen aanbrengen, ben ik op dat punt tegen dit deel van de arbeiders. (Zoals elk normaal mens.) Bewust schade toebrengen kan nooit goedgekeurd worden.
Mijn houding tegen deze beperkte groep (voor deze feiten) hoeft echter geen consequenties te hebben voor mijn mening over de rest van het probleem.
De kwestie van geweld is er een dat niet zo maar op te lossen is.Maar hier een historisch voorbeeld om over na te denken:
http://www.moreorless.au.com/heroes/pankhurst.html
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2006, 09:29   #60
TheBlackadder
Schepen
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Omdat het hier duidelijk zwatrt-wit is. De belangen van de dokwerkers staan lijnrecht tov die van de reders.

De kwestie van geweld is er een dat niet zo maar op te lossen is.Maar hier een historisch voorbeeld om over na te denken:
http://www.moreorless.au.com/heroes/pankhurst.html
U durft dit te vergelijken?

Heel eenvoudig: men wist al lang op voorhand hoe de stemming ging uitvallen, en er was geen enkele reden voor geweld. De mensen die op de beelden te herkennen zijn die schade aanrichten verdienen een zware boete en enkele tientalle uren werkstraf. En dat geldt voor elke betoging die uit de hand loopt (in een democratisch land waar ge toch de kans krijgt om uw punt op een normale en redelijke manier aan de man te brengen)

Laatst gewijzigd door TheBlackadder : 22 januari 2006 om 09:31.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be