Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2019, 00:06   #361
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat zijn dan volgens u betrouwbare bronnen ?
Het is steeds interessant om opzoekingen te doen, over onderwerpen die niet/nooit in de MSM verschijnen of nooit op scholen onderwezen worden.
Dan kom je op het internet terecht bij nieuws- en websites (na strenge selectie van de rommel en de copycats, blijven er nog zo’n 2 dozijn over die voor mij betrouwbaar genoeg zijn) er zo’n die wél bepaalde feiten uitdiepen en daarover publiceren, mbt onderwerpen als bv geschiedenis, economie en de monetaire wereld en hoe corruptie en politieke manipulatie hebben geleid tot de grootste misdaden ooit tegen de mensheid, die in de laatste eeuwen in grote delen van de wereld hebben plaatsgevonden and the game is still on…

Betrouwbare bronnen zijn imo dus degenen die informatie vrijgeven (steeds met originele bronvermelding), over datgene waar dus niet/nooit over gesproken/geschreven wordt, geweerd wordt uit scholen en bibs en desnoods bij wet selbst verboten ist.
Als men dan met kritische geest de ‘ontbrekende puzzelstukken’ kan toevoegen aan wat reeds/slechts bekend is, bekomt de westerse geschiedenis van de laatste eeuwen wel ’n heel ander aanzicht, dan wat zich in onze MSM-gevormde perceptie daarover heeft afgespeeld.

Die bronnen zijn over éél tinternet te vinden, maar aangezien die door de ‘betrouwbare MSM’ steevast afgefakkeld worden als zijnde ‘racistisch/xenofoob/antisemitisch’, kan/wil ik je er niet naar doorverwijzen, vooral omdat UNIA hier wel eens stiekum durft meelezen als het gaat om vermeende racisme/xenofobie/antisemitisme ‘taboekennis’ of verwijzingen ernaar en ik de uitbater(s) van dit unieke forum onder geen beding hiermee in de problemen wil brengen.
Daarom.

Enfin, m’n antwoord op je vraag, voor wat het waard is.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 19:35   #362
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat Nixon betreft vind ik het nog altijd spijtig dat men een goede president (hij heeft de deuren van China geopend) heeft geofferd voor een simpele inbraak. Andere presidenten hebben ergere zaken gedaan maar houden blijkbaar hun aureool, zoals Kennedy bv..
Nixon was serieus paranoia, en heeft verschillende keren het Amerikaanse volk wetens/willens belogen. Zijn stommiteiten/flaters in de Vietnam oorlog hebben verschrikkelijk veel leed gebracht, dat nu nog steeds voelbaar en zichtbaar is. Bvb. zijn bombardementen in Cambodja zijn eigenlijk oorlogsmisdaden.

Dat hij eens in China is geweest bij een seniele Mao Ze Dong is een voetnoot, en eigenlijk allemaal het idee van Kissinger. Het was wachten op Deng Xiao Ping.

Maar ja, gij vindt Trump nen toffe gast, ongetwijfeld vindt gij dan ook Nixon a swell guy'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 19:36   #363
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kranten en tijdschriften zitten qua oplagen al wat jaren – en ondanks royale subsidies - in een neerwaartse spiraal.
Die zijn al lang verworden tot spreekbuizen van politieke partijen (die op zich dat ook weer zijn van machtige belangengroepen), om via die pers de mening (-en) van de bevolking te vormen en aan te sturen, idem voor de zgn tv-programma’s waarin politici aan bod (mogen) komen.
Naargelang het gezindte van de ondervrager en de spreekgast, kleurt de kritiek of meegaandheid tov elkaar het debat.
Voorspelbare koek.

Meestal zijn dat ‘betrouwbare bronnen’.
Tiens.., dat zeiden die van het Pentagon ook tegen de MSM begin 2000, toen ze Saddam valselijk beschuldigden met die zgn WMD.
En degenen die de Russia Hoax in de oren bliezen van de journo’s van ‘gerespecteerde kranten en tv-zenders’, waren volgens diezelfde broodschrijvers ook ‘betrouwbare bronnen’.
Idem dito toen Assad vals beschuldigd werd van het zgn gebruik van gifgas.

MSM, dus.

‘Persvrijheid’ bestaat niet, gezien zowat al het nieuws dat wij te zien en te horen krijgen, gedirigeerd wordt door slechts enkele ‘betrouwbare nieuwsbronnen’, nét zo betrouwbaar als uw bankier…:

“Zo schreef zelfs ook Kent Cooper, hoofd van AP/Associated Press, in zijn autobiografie ‘Barriers Down’: ‘Internationale bankiers, werkzaam onder ‘het Huis van Rotschild’, waren in staat een belang te verwerven in de 3 leidende Europese persagentschappen."

Op deze wijze kochten de Rothschilds het persbureau ‘Reuters International News Agency’, dat gevestigd is in Londen, persbureau ‘Havas’ in Frankrijk en persbureau ‘Wolf’ in Duitsland. Feitelijk controleren en verspreiden deze 3 nieuwsagentschappen al het nieuws in Europa.”

https://www.wanttoknow.nl/overige/me...het-bijzonder/

Nieuws/propaganda wordt met de paplepel ingegoten.

Reken maar van wél, wánt: “Feitelijk controleren en verspreiden deze 3 nieuwsagentschappen al het nieuws in Europa.”

Zoals ik reeds aanhaalde in ’n vorige post, de échte machthebbers zijn al eeuwen bezig aan de stelselmatige opbouw van hun imperium en controle over de media en de gestuurde indoctrinatie/propaganda die ze 'vrijgeven' is daarbij onontbeerlijk.
Verder, nog ‘n rondje ‘betrouwbaar nieuws', iemand ?
Ik weet het, de reptilians!

PS er is een nieuwe conspiracy hype, de flatearthers, wat is uw visie daarover?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 mei 2019 om 19:37.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 20:11   #364
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nixon was serieus paranoia, en heeft verschillende keren het Amerikaanse volk wetens/willens belogen. Zijn stommiteiten/flaters in de Vietnam oorlog hebben verschrikkelijk veel leed gebracht, dat nu nog steeds voelbaar en zichtbaar is. Bvb. zijn bombardementen in Cambodja zijn eigenlijk oorlogsmisdaden.

Dat hij eens in China is geweest bij een seniele Mao Ze Dong is een voetnoot, en eigenlijk allemaal het idee van Kissinger. Het was wachten op Deng Xiao Ping.

Maar ja, gij vindt Trump nen toffe gast, ongetwijfeld vindt gij dan ook Nixon a swell guy'.
Ik heb ondertussen op dit forum reeds tientallen keren herhaald dat Trump op economisch vlak mijn keuze niet is omdat ik voor een zo groot mogelijk vrije wereldhandel ben. Ik vind geen enkele politieker sympathiek op Reagan na en voor Thatcher was het eerder respect. Dat zijn mijn 2 toppers, de rest nada. Degene die trouwens de oorlog in Vietnam begonnen is was Kennedy.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 mei 2019 om 20:12.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2019, 23:12   #365
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik weet het, de reptilians!
Knap weerlegd, Geert.
Citaat:
PS er is een nieuwe conspiracy hype, de flatearthers, wat is uw visie daarover?
Geen idee waarover je het hebt.
Wil je me bekeren tot jouw geloof, mss ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 08:55   #366
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Knap weerlegd, Geert.
Knap weerlegd wat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Geen idee waarover je het hebt.
Wil je me bekeren tot jouw geloof, mss ?
Nog nooit van de flat earthers gehoord? Daar geloof ik nu eens niets van! Het is de grootste hype in de conspiracy nutters gemeenschap!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2019, 20:26   #367
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Knap weerlegd wat?
Awel, over dat reptieldinges da gij zo goe blijkt te weten:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik weet het, de reptilians!
En aangezien gij - naar eigen zeggen toch - alles beter weet dan anderen, zal ’t geen ge beweerd ook wel waar zijn, eh.
Citaat:
Nog nooit van de flat earthers gehoord?
Neen, al lijkt me dat wel een geschikte naam te zijn voor ’n bubblegum popgroepje uit de jaren '70.
Citaat:
Daar geloof ik nu eens niets van! Het is de grootste hype in de conspiracy nutters gemeenschap!
Serieus ? En zo’n intellectuele topgun als gij doet daar aan mee of zo ?
Reptielen dus… wauw, dat had ik nooit kunnen denken.
Is Kent Cooper die ik kwootte in post 359 dan ook zo’n hagedis ?
Komaan Geert, vertel eens wat meer daarover.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2019, 18:23   #368
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Lol....

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rump~ab23f43c/

Mueller heeft gesproken.

'...Speciaal aanklager Mueller legt voor het eerst verklaring af over Rusland-onderzoek: “Geen zekerheid over onschuld Trump”...'

"...Russiagate": Niks. Nada. Nougabollen!..." is van tafel geveegd.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2019, 18:34   #369
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Lol....

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rump~ab23f43c/

Mueller heeft gesproken.

'...Speciaal aanklager Mueller legt voor het eerst verklaring af over Rusland-onderzoek: “Geen zekerheid over onschuld Trump”...'

"...Russiagate": Niks. Nada. Nougabollen!..." is van tafel geveegd.
Waar zijn de aanklachten?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2019, 20:55   #370
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Lol....

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rump~ab23f43c/

Mueller heeft gesproken.

'...Speciaal aanklager Mueller legt voor het eerst verklaring af over Rusland-onderzoek: “Geen zekerheid over onschuld Trump”...'

"...Russiagate": Niks. Nada. Nougabollen!..." is van tafel geveegd.
Klopt, er was geen samenzwering tussen trump en de Russen

Laatste strohalm... obstruction of justice
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 20:09   #371
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=bCRIejtMDZg
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 00:03   #372
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Allemaal ontzettende zever, terwijl de Amerikanen in heel de wereld openlijk verkiezingen beïnvloeden, openlijk militaire coups steunen, openlijk genocidaire regimes in het zadel houden, etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 08:16   #373
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Another 4 years, yes please.

TRUMP 2020: President Trump Re-Election Campaign Rally - FULL SPEECH

Good Luck on your re-election Donald Trump, god bless U(SA).

Russiangate, opgezet spel door anderen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juni 2019 om 08:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:51   #374
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Lol....

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rump~ab23f43c/

Mueller heeft gesproken.

'...Speciaal aanklager Mueller legt voor het eerst verklaring af over Rusland-onderzoek: “Geen zekerheid over onschuld Trump”...'

"...Russiagate": Niks. Nada. Nougabollen!..." is van tafel geveegd.
Als er 'geen zekerheid over uw onschuld' is, dan zijt ge, volgens algemene rechtsprincipes, onschuldig. Want het enige waardoor ge schuldig kunt zijn, is redelijke zekerheid over uw SCHULD.

Immers, er is ook geen zekerheid over UW onschuld, over gelijk wat he. Maw, dat is een ledige zin. Men kan nooit onschuld bewijzen. ZELFS als men probeert. Men kan enkel maar schuld aantonen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 10:02   #375
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Allemaal ontzettende zever, terwijl de Amerikanen in heel de wereld openlijk verkiezingen beïnvloeden, openlijk militaire coups steunen, openlijk genocidaire regimes in het zadel houden, etc.
De Russen idem alleen veel minder subtiel en lomper en ze liegen er ook nog constant over wat hen belachelijk maakt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 08:56   #376
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

De Russiagate hoax brokkelt verder af:

Michael Flynn Exonerated By Bombshell DoJ Memo Exposed During Hearing
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:37   #377
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Allemaal ontzettende zever, terwijl de Amerikanen in heel de wereld openlijk verkiezingen beïnvloeden, openlijk militaire coups steunen, openlijk genocidaire regimes in het zadel houden, etc.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:40   #378
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Uiteindelijk hebben ze nog niets gevonden. Het begint allemaal op een pijnlijke heksenjacht te lijken.

Trump zelf maakte de vergelijking met McCarthy (de communistenjager die in de jaren 50 vele levens kapot gemaakt heeft, zelfs Charlie Chaplin moest de VS verlaten omdat hij verdacht werd van communistische sympathieën)

When will this illegal Joseph McCarthy style Witch Hunt, one that has shattered so many innocent lives, ever end-or will it just go on forever? After wasting more than $40,000,000 (is that possible?), it has proven only one thing-there was NO Collusion with Russia. So Ridiculous!


https://twitter.com/realdonaldtrump/...16413498429445
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:27   #379
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Uiteindelijk hebben ze nog niets gevonden. Het begint allemaal op een pijnlijke heksenjacht te lijken.
Weapons of mass destruction in Irak

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 13:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 14:56   #380
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Waarom toch zou de CIA in 2017 een Russische Top Spion UIT het Kremlin terughalen zonder dat daar een zeer goede reden zou voor zijn?

https://edition.cnn.com/2019/09/09/p...ted/index.html

Citaat:
In a previously undisclosed secret mission in 2017, the United States successfully extracted from Russia one of its highest-level covert sources inside the Russian government, multiple Trump administration officials with direct knowledge told CNN.

A person directly involved in the discussions said that the removal of the Russian was driven, in part, by concerns that President Donald Trump and his administration repeatedly mishandled classified intelligence and could contribute to exposing the covert source as a spy.

The decision to carry out the extraction occurred soon after a May 2017 meeting in the Oval Office in which Trump discussed highly classified intelligence with Russian Foreign Minister Sergey Lavrov and then-Russian Ambassador to the US Sergey Kislyak. The intelligence, concerning ISIS in Syria, had been provided by Israel.
Het gaat hier dus over Oleg Smolenkov, die blijkbaar zelf soms foto's van documenten op het bureau van Putin doorspeelde aan de CIA.
Dat was geen kleine vis. En had blijkbaar echte informatie over het 'hacken' van de Amerikaanse verkiezingen in 2016 door Rusland.

https://www.theguardian.com/world/20...stration-trump

Citaat:
The New York Times and Washington Post, however, quoted sources as saying that the agent was persuaded to leave Russia amid increased scrutiny by Kremlin officials after US intelligence agencies revealed what they knew about Russian election interference, and in particular, Putin’s role in it.
Een heksenjacht he?

Laatst gewijzigd door parcifal : 12 september 2019 om 14:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be