Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2019, 10:19   #501
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe nobel Harry. Missen ze u niet in de microcosmos?
Nee hoor, waarom zouden ze mij missen?, ze zijn toch vlak bij mij in mijn lichaam met 10^42 levende zielen.
En ik ben bij hun, in hun hemelrijk, hoger ontwikkeld dan ik hier op aarde zou kunnen beseffen.
Neen, dat zit wel goed.

Maar mijn leven hier op aard, dat is een grote ellende, omdat niemand van mij wil weten....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 10:10   #502
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:24 De discipel is niet boven den meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. 25 Het zij den discipel genoeg, dat hij worde gelijk zijn meester, en de dienstknecht gelijk zijn heer.

Het kan verkeren dat de knecht van vandaag de meester wordt van morgen en omgekeerd.
Dat is de evolutie geheten als cyclussysteem.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 08:07   #503
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:25 Indien zij den Heere des huizes Beëlzebul hebben geheten, hoeveel te meer Zijn huisgenoten!

Ik: en de dienstknecht kan niet meer zijn dan de Heer, hoe kan het dan dat de huisgenoten meer zijn dan Beëlzebul, de duivel zelf?
Wat alleen kan als de dienstknecht meer kan worden dan zijn meester, wat ik dus beweer.
Jezus spreekt zichzelf tegen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 16:13   #504
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:26 Vreest dan hen niet; want er is niets bedekt, hetwelk niet zal ontdekt worden, en verborgen, hetwelk niet zal geweten worden. 27 Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken.

Dat doen de christenen al 2000 jaar en ziet wat er van de wereld terecht is gekomen.
Niemand heeft ooit zoveel onzin beweerd als Jezus.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2019, 10:24   #505
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hoe nobel Harry. Missen ze u niet in de microcosmos?
U kan dat er allemaal even op nalezen.

De 'leer' van Harrie Weggelaar.

Ik vond de volgende gewoon goed.

Harrie Weggelaars atoomtheorie.

Misschien heeft u er wat aan Bach en schept het duidelijkheid.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 augustus 2019 om 10:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2019, 10:48   #506
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U kan dat er allemaal even op nalezen.

De 'leer' van Harrie Weggelaar.

Ik vond de volgende gewoon goed.

Harrie Weggelaars atoomtheorie.

Misschien heeft u er wat aan Bach en schept het duidelijkheid.
Dat laatste was dan vooral bedoeld om mij in de maling te nemen, zoals zovelen dat hebben gedaan.

Maar goed was mijn antwoord op de vraag: "Wat als blijkt dat mijn atoomtheorie niet bestaat?"

Ik: "dan zit het heelal niet goed in elkaar!"

Inderdaad: want dan zitten we met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept, dat dan ook onder gaat.

En dan wedergeboren wordt in mijn atoomtheorie als eeuwig en oneindig uit Gods Geest vandaan.

Amen.

En wat Bach betreft die heeft er nooit iets van begrepen, noch heeft hij de wil dat te doen.
Want stel dat ik eens gelijk zou hebben: dat zou een schande wezen....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:21   #507
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:28 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. 29 Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet een van deze zal op de aarde vallen zonder uw Vader.

Zo zal dus ook uw lichaam en ziel, dus beiden (de twee mussen), alleen verdorven worden als uw Vader dat wil.
Dank U wel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2019, 09:31   #508
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:30 En ook uw haren des hoofds zijn alle geteld. 31 Vreest dan niet; gij gaat vele musjes te boven. 32 Een iegelijk dan, die Mij belijden zal voor de mensen, dien zal Ik ook belijden voor Mijn Vader, Die in de hemelen is. 33 Maar zo wie Mij verloochend zal hebben voor de mensen, dien zal Ik ook verloochenen voor Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Dus de mensen moeten een voorbeeld zijn voor Jezus, in plaats van andersom.
Waar is hier de voorbeeldige liefde en vergiffenis gebleven?
Het is gewoon: oog om oog, tand om tand.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2019, 20:04   #509
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In het boek van Richard Carrier komt men veel wetenswaardigheden tegen die de moeite lonen. Neem nu de periode waarin Jezus zou moeten geleefd hebben. Hij geeft grondige analyses hieromtrent, maar ik beperk me hier tot de kern van de zaak.

Richard Carrier:

Jesus When?
Jezus was born around the time of either Herod the Great’s dead (4 BCE) or the annexation of Judea (6 , CE) then preached in Galilee and was crucified under Pontius Pilate (26-26 CE) during the reign of Emperor Tiberius (17-37 BE). Right? Well, we’re not really sure. Because Christians weren’t really sure. Some Christians believed Jesus died during the reign of Emperor Claudius(41-54 CE). Other believed he was executed by a Herod, not Pilate. And still others were certain dat he was born en died in the reign of King Aleander Jannaeus (103-76). That’s right. Some Christians believed Jezus had lived and died a hundred years earlier than our Gospels claim."

(R Carrier, On the historicity of Jezus, blz. 281 e.v. )


Carrier verduidelijkt dit allemaal. Neem nu de laatste bewering. Hier haalt hij Epiphanius aan en zijn Panarion. Epiphanius besprak in dit geschrift de vroeg-christelijke sektes die afweken van de versie van de kerk. Hij haalt onder meer de Nazoreeërs aan, een zeer oude groep van volgelingen van Jezus die zouden teruggaan op die eerste christen die we terugvinden in Handelingen. Joden dus die wetsgetrouw waren gebleven alhoewel ze geloofden dat Jezus goddelijk was. Welnu, zegt Epiphanius, deze christenen geloofden dat Jezus stierf in de tijd van Alexander Jannaeus (103-76 v. Chr.) ...

Ook de door de christenen zeer gerespecteerde Irenaeus geeft een andere datum voor de dood van Jezus. En hij doet dit op basis van Johannes 8, 57 in combinatie met Lk 3,2-1 en Lk 3.23. Bijgevolg, zo redeneerde Irenaeus, moest Jezus gestorven zijn in de jaren 40 en dus onder keizer Claudius.

En zo zijn er nog tal van andere wonderrichtingen van Jezus stonden (Nazoreeërs) hem 100 jaar vroeger in de tijd situeren. Tenzij dat Jezus eigenlijk een mythische persoon is.
Voor de mensen die het Frans machtig zijn: interessante ( wellicht wat voorspelbare voor sommigen ) documentaire over de persoon van Jezus.

https://www.youtube.com/watch?v=RurapqDzD9E

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 september 2019 om 20:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2019, 08:52   #510
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. 36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn. 37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

Lekkere jongen die Jezus, wat me aan de latere inquisitie doet denken je eigen familieleden te verraden.
Met de beul daarbij wilde dat meestal wel lukken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 09:17   #511
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig.

Dus dat kruis van Jezus heeft niks geholpen, je moet zelf ook nog hangen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 10:29   #512
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:39 Die zijn ziel vindt, zal dezelve verliezen; en die zijn ziel zal verloren hebben om Mijnentwil, zal dezelve vinden.

Zo is het, als je tenminste zou menen dat de ziel van Jezus meer is dan de eigen ziel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 11:17   #513
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 10:40 Die u ontvangt, ontvangt Mij; en die Mij ontvangt, ontvangt Hem, Die Mij gezonden heeft. 41 Die een profeet ontvangt in den naam eens profeten, zal het loon eens profeten ontvangen; en die een rechtvaardige ontvangt in den naam eens rechtvaardigen, zal het loon eens rechtvaardigen ontvangen. 42 En zo wie een van deze kleinen te drinken geeft alleenlijk een beker koud water, in den naam eens discipels, voorwaar zeg Ik u, hij zal zijn loon geenszins verliezen.

Mag het ook een beker warm water wezen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 12:30   #514
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 11:1 En het is geschied, toen Jezus geëindigd had Zijn twaalf discipelen bevelen te geven, dat Hij van daar voortging, om te leren en te prediken in hun steden. 2 En Johannes, in de gevangenis gehoord hebbende de werken van Christus, zond twee van zijn discipelen; 3 En zeide tot hem: Zijt Gij Degene, Die komen zou, of verwachten wij een anderen? 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes weder, hetgeen gij hoort en ziet: 5 De blinden worden ziende, en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd, en de doven horen; de doden worden opgewekt, en den armen wordt het Evangelie verkondigd. 6 En zalig is hij, die aan Mij niet zal geërgerd worden.

Ik: maar Johannes wist toch al van Jezus. Hij heeft Hem zelf gedoopt!
Zie Mattheus 3:13-17.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 11:06   #515
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 11:7 Als nu dezen heengingen, heeft Jezus tot de scharen begonnen te zeggen van Johannes: Wat zijt gij uitgegaan in de woestijn te aanschouwen? Een riet, dat van den wind ginds en weder bewogen wordt? 8 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een mens, met zachte klederen bekleed? Ziet, die zachte klederen dragen, zijn in der koningen huizen. 9 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een profeet? Ja, Ik zeg u, ook veel meer dan een profeet. 10 Want deze is het, van dewelken geschreven staat: Ziet, Ik zende Mijn engel voor Uw aangezicht, die Uw weg bereiden zal voor U heen.

Ik: Jezus spreekt blijkbaar over zichzelf in de derde persoon alsof Hij een engel ware, terwijl Hij toch Gods Zoon moet zijn.
En wat die zachte kleren betreft: wij rijke westerlingen dragen mooie en zachte kleren en toch menen we nog steeds in die armoedzaaier te geloven...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2019, 13:06   #516
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Jezus is als een van een drie-zaadcellige tweeling geboren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2020, 10:33   #517
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 11 Voorwaar zeg Ik u: onder degenen, die van vrouwen geboren zijn, is niemand opgestaan meerder dan Johannes de Doper; doch die de minste is in het Koninkrijk der hemelen, is meerder dan hij.

Ik: wie is er dan niet uit een vrouw geboren? Of bedoelt Jezus dat allen in de hemel uit de Vader geboren zijn?
Niet zo leuk voor de vrouwen om dat te horen.
Noch hoe God de Vader dat voor elkaar krijgt, of het moet uit zijn anus zijn....LOL
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 10:20   #518
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Mattheus 11:12 En van de dagen van Johannes den Doper tot nu toe, wordt het Koninkrijk der hemelen geweld aangedaan, en de geweldigers nemen hetzelve met geweld. 13 Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd. 14 En zo gij het wilt aannemen, hij is Elias, die komen zou. 15 Wie oren heeft om te horen, die hore.

Was Johannes niet de kop afgeslagen, omdat hij weigerde zijn penis te gebruiken?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 11:34   #519
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

16 Doch waarbij zal Ik dit geslacht vergelijken? Het is gelijk aan de kinderkens, die op de markten zitten, en hun gezellen toeroepen. 17 En zeggen: Wij hebben u op de fluit gespeeld, en gij hebt niet gedanst; wij hebben u klaagliederen gezongen, en gij hebt niet geweend.

Ik: het is mij niet duidelijk of die kinderkens nu het verdoemde geslacht zijn of de christenen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2020, 11:39   #520
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

18 Want Johannes is gekomen, noch etende, noch drinkende, en zij zeggen: Hij heeft den duivel. 19 De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en zij zeggen: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren.

Hier onbreekt: neukende.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be