Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2019, 19:02   #281
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"Groen-Kamerlid Stefaan Van Hecke voelde minister van Justitie Koen Geens (CD&V) woensdag aan de tand in de Kamercommissie Justitie. Geens is als justitieminister bevoegd voor Staatsveiligheid, die op haar beurt bevoegd is voor de jaarlijkse evaluatie van de erkende lokale geloofsgemeenschappen. Volgens Geens ‘beschouwt de Veiligheid van de Staat de Al Ihsaan-moskee in haar evaluatie globaal genomen niet als extremistisch’."

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190918_04615504

Wanneer komt Homans met evalueerbare argumenten af? Als ze ontnuchterd is?
Het is in mijn streek. En hier wordt er eigenlijk weinig tot niks over gezegd onder de inwoners.

Ik lees er wel wat van in de regionale pagina`s en daar zijn eigenlijk alle partijen behalve VB en NVA van mening dat het een publiciteitsstunt is van La Homans.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 08:16   #282
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"Groen-Kamerlid Stefaan Van Hecke voelde minister van Justitie Koen Geens (CD&V) woensdag aan de tand in de Kamercommissie Justitie. Geens is als justitieminister bevoegd voor Staatsveiligheid, die op haar beurt bevoegd is voor de jaarlijkse evaluatie van de erkende lokale geloofsgemeenschappen. Volgens Geens ‘beschouwt de Veiligheid van de Staat de Al Ihsaan-moskee in haar evaluatie globaal genomen niet als extremistisch’."

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190918_04615504

Wanneer komt Homans met evalueerbare argumenten af? Als ze ontnuchterd is?
Mijn inziens moet het strenger zijn dan de voorwaarde "extremistisch zijn" om een moskee te kunnen sluiten.
De voorwaarde "onvoldoende waakzaam tegen extremistische invloeden" klinkt al heel wat beter.

En als je er niets op tegen hebt, ga ik nu naar het warenhuis om mijn voorraad aperitiefdrank aan te vullen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 08:20   #283
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is in mijn streek. En hier wordt er eigenlijk weinig tot niks over gezegd onder de inwoners.
Tuurlijk niet. De mensen voelen zich gerust met een Vlaamse minister die zorgt voor hun veiligheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik lees er wel wat van in de regionale pagina`s en daar zijn eigenlijk alle partijen behalve VB en NVA van mening dat het een publiciteitsstunt is van La Homans.
Het zou nogal straf zijn mochten die andere partijen beginnen applaudisseren voor hun grootste concurrenten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 08:21   #284
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is in mijn streek. En hier wordt er eigenlijk weinig tot niks over gezegd onder de inwoners.

Ik lees er wel wat van in de regionale pagina`s en daar zijn eigenlijk alle partijen behalve VB en NVA van mening dat het een publiciteitsstunt is van La Homans.
de mening is dus zo wat fifty/fifty verdeeld daar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:38   #285
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de mening is dus zo wat fifty/fifty verdeeld daar.
Voor wat mij betreft wist ik niet eens dat daar een moskee was (en mijn geburen ook niet).

Heeft La Homans geen moskeeën in Antwaarpe die ze kan sluiten?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:45   #286
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor wat mij betreft wist ik niet eens dat daar een moskee was (en mijn geburen ook niet).

Heeft La Homans geen moskeeën in Antwaarpe die ze kan sluiten?
waarom zou Homans zich moeten beperken tot Antwerpen? zij is ook uw minister.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:47   #287
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom zou Homans zich moeten beperken tot Antwerpen? zij is ook uw minister.
Nog altijd ad interim.

Allez Bart, move your Asse.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:58   #288
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor wat mij betreft wist ik niet eens dat daar een moskee was (en mijn geburen ook niet).

Heeft La Homans geen moskeeën in Antwaarpe die ze kan sluiten?
dan zal je ook niet weten wat daar allemaal verteld en bekokstoofd wordt
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 09:26   #289
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Ik begrijp dat praten over (huiselijk) geweld gevoelig ligt in de westerse samenleving, zeker als men stelt dat het in een uitzonderlijk geval toegestaan is. Als moslima hoor ik het ook niet graag maar theoretisch in de islam is het wel juist. Dus wat is 'extremisme' of 'salafisme' ? Over de betreffende regelgeving praten, op de juiste plek : een moskee, kan al als zodanig worden gezien.
In de praktijk weet iedereen ook dat een huwelijk vol met huiselijk geweld enz. niet leefbaar is. En de betrokken personen moeten worden begeleid of gestraft.
https://m.standaard.be/cnt/dmf201910...=3402437416340

Citaat:
Voor zover duidelijk gaat het uitsluitend om niet-erkende moskeeën. Dat maakt dat de Vlaamse overheid machteloos staat. Alleen aan erkende moskeeën kan ze eisen stellen. Lorin Parys (N-VA) grijpt het rapport van de Staatsveiligheid aan om te vragen dat er snel werk wordt gemaakt van het onderdeel bestuurlijke handhaving van het Vlaams regeerakkoord. ‘Dan krijgen de burgemeesters een instrument in handen om een pand waar salafistisch wordt gepreekt, te sluiten.’
Hier wordt de moslimgemeenschap toch wel enorm geviseerd, gejend en in een slecht daglicht geplaatst door de Vlaamse overheid. Kan iemand aub de scheiding tussen en kerk en staat respecteren. En hun voornemen gaat ook nogeens een beetje dweilen met de kraan open worden. Men laat een pand met niet erkende moskee sluiten, de gemeenschap richt er elders weer één op, desnoods met andere sprekers. Maar hier worden echt de rechten van moslims (scheiding tussen kerk en staat, vrijheid van vereniging,...) niet gerespecteerd. Dit gaat onvermijdelijk ook tot juridische kwesties leiden.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 oktober 2019 om 09:29.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 10:03   #290
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik begrijp dat praten over (huiselijk) geweld gevoelig ligt in de westerse samenleving, zeker als men stelt dat het in een uitzonderlijk geval toegestaan is. Als moslima hoor ik het ook niet graag maar theoretisch in de islam is het wel juist. Dus wat is 'extremisme' of 'salafisme' ? Over de betreffende regelgeving praten, op de juiste plek : een moskee, kan al als zodanig worden gezien.
In de praktijk weet iedereen ook dat een huwelijk vol met huiselijk geweld enz. niet leefbaar is. En de betrokken personen moeten worden begeleid of gestraft.
https://m.standaard.be/cnt/dmf201910...=3402437416340


Hier wordt de moslimgemeenschap toch wel enorm geviseerd, gejend en in een slecht daglicht geplaatst door de Vlaamse overheid. Kan iemand aub de scheiding tussen en kerk en staat respecteren. En hun voornemen gaat ook nogeens een beetje dweilen met de kraan open worden. Men laat een pand met niet erkende moskee sluiten, de gemeenschap richt er elders weer één op, desnoods met andere sprekers. Maar hier worden echt de rechten van moslims (scheiding tussen kerk en staat, vrijheid van vereniging,...) niet gerespecteerd. Dit gaat onvermijdelijk ook tot juridische kwesties leiden.

De Sharia is onverenigbaar met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Het EVRM gaat voor.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 10:17   #291
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De Sharia is onverenigbaar met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Het EVRM gaat voor.
Daar zal de rechter over beslissen
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 10:21   #292
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Daar zal de rechter over beslissen
Over feiten hoeft een rechter helemaal geen uitspraken te doen. Feiten zijn wat ze zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 10:27   #293
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Daar zal de rechter over beslissen
Zo is het meisje, de rechters kiezen de sharia wel boven de wetgeving.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 10:31   #294
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Daar zal de rechter over beslissen
Dat is al gebeurd hoor:

Sharia, the Cairo Declaration and the European Convention on Human Rights

Citaat:
The Assembly recalls that the European Court of Human Rights has already stated in Refah Partisi (The Welfare Party) and others v. Turkey that the institution of Sharia law and a theocratic regime are incompatible with the requirements of a democratic society. The Assembly fully agrees that Sharia rules on, for example, divorce and inheritance proceedings are clearly incompatible with the Convention, in particular its Article 14, which prohibits discrimination on grounds such as sex or religion, and Article 5 of Protocol No. 7 to the Convention (ETS No. 117), which establishes equality between marital partners.

Sharia law is also in contradiction with other provisions of the Convention and its additional protocols, including Article 2 (right to life), Article 3 (prohibition of torture or inhuman or degrading treatment), Article 6 (right to a fair trial), Article 8 (right to respect for private and family life), Article 9 (freedom of thought, conscience and religion), Article 10 (freedom of expression), Article 12 (right to marry), Article 1 of the Protocol to the Convention (ETS No. 9) (protection of property) and Protocols Nos. 6 (ETS No. 114) and 13 (ETS No. 187) abolishing the death penalty.

Vermits de Sharia een essentieel deel is van de islam, zou elke islamitische organisatie moeten worden verboden wegens strijdigheid met het EVRM.

Jammer dat men die stap niet durft te zetten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2019, 22:44   #295
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is al gebeurd hoor:

Sharia, the Cairo Declaration and the European Convention on Human Rights




Vermits de Sharia een essentieel deel is van de islam, zou elke islamitische organisatie moeten worden verboden wegens strijdigheid met het EVRM.

Jammer dat men die stap niet durft te zetten.
Vrij zinloos om dat zo te stellen.
Net hetzelfde valt te stellen over tal van andere afspraken,verdragen,club-regeltjes etc

Die Caïro-verklaring is slechts een visie dus helemaal niet 'de Sharia'..die bestaat niet eens in termen van wetteksten.
Uiteraard is ze wel belangrijk wegens de grote achterban en het motief dat het ergens als weerwoord diende op de evrm.

Dus ja ze is niet compatibel, zelfs strijdig te noemen op verschillende punten...so what ?
Ge vergeet het allerbelangrijkste uit die link :
"9.The Assembly calls on the member States of the Council of Europe to protect human rights regardless of religious or cultural practices or traditions on the principle that, where human rights are concerned, there is no room for religious or cultural exceptions"

Kortom...het zal telke male de toets moeten doorstaan _ net gelijk elk ander onnozel regeltje van eender welk clubke_ en in the end zal het inderdaad een rechter zijn die de knoop doorhakt

hier zo'n geval: "In 1998, the Welfare Party was banned from politics by the Constitutional Court of Turkey for violating the separation of religion and state as mandated by the constitution.[2] The ban was upheld by the European Court of Human Rights (ECtHR) on 13 February 2003. The ECtHR's decision was criticized by Human Rights Watch for lack of consistency, as the ECtHR had refused disbanding of other parties on several occasions, but the ECtHR defended its decision."
...in betere tijden

...echter helaas :
"The incumbent president, Recep Tayyip Erdo?an, was a former member of the party. After being banned from politics for a period, he left this Islamist group and founded the Justice and Development Party (AKP). Abdullah Gül, the former President of Turkey, was the deputy leader of the Welfare Party until its dissolution."

Laatst gewijzigd door praha : 16 oktober 2019 om 22:45.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be