Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2019, 11:44   #61
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Terwijl ze zelf amper eten kunnen betalen, werken zij zich kapot voor jou luxe leven.
Zien zij de vruchten van hun arbeid verdwijnen naar de rijke gebieden.
Zien zij hun levensomgeving verdwijnen om plaats te maken voor de teelt en winning van goederen die wij nodig denken te hebben.
Ik volg je als het gaat over kinderen die voor een hongerloon te werk worden gesteld door grote multinationals (Primark kleren made in Bangladesh..) en die wij naar hartelust kopen. Maar verder weet ik niet waar wij schuldig aan zijn.
Plaats maken voor teelt van gewassen.. die heeft de wereld inderdaad nodig, maar niet alleen het Westen
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 11:47   #62
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Hiermee ga je wat weg van de kern van de zaak, maar dat mag natuurlijk, het is jouw draad.
Zelf probeer ik meestal zo dicht mogelijk bij de kern van de zaak te blijven.
Het is niet dat hetgeen je aankaart niet verdient besproken te worden, maar het leidt natuurlijk wel een beetje af van hetgeen nu heel dringend zou moeten gebeuren.
Not sure..

Als we de wereldpopulatie nu een halt toeroepen creëren we geen werkende populatie meer die de pensioenen van de veertigers van vandaag gaat financieren. Voor mij toch nog relevant.

Maar een halt toeroepen zal in ieder geval nodig zijn, ongeacht wat dat voor pensioenen betekent.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 13:15   #63
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Moet de groei van de wereldpopulatie geremd worden?

Je zou u ook de vraag kunnen stellen: is het de 'verkeerde' groep die een wildkweek (een plan?) opgezet heeft?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 september 2019 om 13:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2019, 14:19   #64
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Not sure..

Als we de wereldpopulatie nu een halt toeroepen creëren we geen werkende populatie meer die de pensioenen van de veertigers van vandaag gaat financieren. Voor mij toch nog relevant.

Maar een halt toeroepen zal in ieder geval nodig zijn, ongeacht wat dat voor pensioenen betekent.

Zelf pleit (of heb ik nooit gepleit) voor extreme of zotte dingen.

Stimulus voor 2 kinderen (of minder) per koppel.
Ontmoediging voor meer dan 2 kinderen per koppel.
Dat is het zowat in een notendop.

Indien men dat mondiaal had toegepast van toen ik mijn pleidooien begon te houden hiervoor (ongeveer 20 jaar geleden) dan had het er nu heel wat beter uitgezien denk ik.
Het had natuurlijk nog wat vroeger (beter) gekund (zie bvb club van Rome, dateert al van langer).
Ik pleit dus niet voor 0 kinderen hè.
Eens je met (ik zeg zomaar wat) één miljard mensen bent, is 2 kinderen/koppel een mooi getal om de zaak in balans te houden.
Het komt er op aan om te streven naar een aantal dat het meest kans op geluk (comfort) aan zoveel mogelijk (percentueel) mensen biedt, en dat daarna zo goed mogelijk te handhaven.
Soms zal je moeten stimuleren om licht te groeien, en soms zal het andersom zijn, en moet de stimulus gericht zijn op lichte afbouw.
Het verhaal van de nooit eindigende groei van de aantallen om de mensen een goede oude dag (pensioen) te laten genieten, klopt van geen kanten natuurlijk. Dit zou namelijk betekenen dat eens je hier met 100 miljard mensen rondloopt, er moet voor zorgen dat het er 200 miljard worden (gewoon gekkenwerk, dat helaas voor een stuk als credo wordt aanbeden).
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 14 september 2019 om 14:21.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 07:24   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik volg je als het gaat over kinderen die voor een hongerloon te werk worden gesteld door grote multinationals (Primark kleren made in Bangladesh..) en die wij naar hartelust kopen. Maar verder weet ik niet waar wij schuldig aan zijn.
Plaats maken voor teelt van gewassen.. die heeft de wereld inderdaad nodig, maar niet alleen het Westen
Wat denk je dat het loon is van een arbeider is centraal Afrika?
Wat zijn de werkomstandigheden in cenrtaal Afrika?

En als je weet dat veel voedsel en grondstoffen voor onze technologie juist uit centraal Atrika komen, kan je dus stellen dat in Bangladesh nog niet zo slechts af zijn.

En het probleem met de teelt van gewassen is juist dat er in het westen steeds meer en meer goede landbouwgrond word gebruikt om voor woningbouw en industrie.
Als ik je zeg dat ik enkel in mijn eigen dorp, meer dan 1.000 ha landbouwgrond van de beste kwaliteit op 5 jaren tijd heb zien volbouwen, overdrijf ik niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 07:45   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Not sure..

Als we de wereldpopulatie nu een halt toeroepen creëren we geen werkende populatie meer die de pensioenen van de veertigers van vandaag gaat financieren. Voor mij toch nog relevant.

Maar een halt toeroepen zal in ieder geval nodig zijn, ongeacht wat dat voor pensioenen betekent.
Eigenlijk is dat niet volledig juist.
Vandaag word er bijna evenveel geld uitgegeven aan asielopvang als aan pensioenen.
Enkel in België zijn er 10% werklozen, plus nog een pak leefloners.
En je hebt dan nog eens dat 1/3 werkende een ambtenaar is.
En in de privé heb je dan nog het feit dat 1/10 werkende werkt voor een bedrijf dat zuiver in opdracht van de overheid werkt.


Als je eens rondkijkt in de gemeentes en de oorsprong van vele bejaardenhuizen opzoekt, kom je tot de gekke vaststelling dat die bejaardenhuizen vroeger kraaminstellingen of scholen waren.
Maar dat die 40 jaar geleden steeds minder nodig werden door de afname van geboortes en de daling van het aantal kinderen in het westen.
Het is pas na de val van het IJzeren gordijn dat er in het westen terug een bevolkingsgroei is ontstaan door migratie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 16:59   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik volg je als het gaat over kinderen die voor een hongerloon te werk worden gesteld door grote multinationals (Primark kleren made in Bangladesh..) en die wij naar hartelust kopen.
Dat is toch een quasi-perfect gebruik van voor de rest nutteloze wezens, nee ?
Waar dienen die anders voor ?

Maar het grote gevaar is wel dat die ooit iets meer luxe gaan willen, en ook bekomen. Als dusdanig is het juist dat we ons kunnen afvragen of het nuttige gebruik van die kinderen nu geen groot gevaar inhoudt voor onze verdere toekomst. Het is misschien beter om die direct te termineren, en niet zo gierig te zijn en het risico te lopen dat we ginder de controle kwijt geraken, gewoon voor wat goeiekoper textiel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2019 om 17:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 14:51   #68
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is toch een quasi-perfect gebruik van voor de rest nutteloze wezens, nee ?
Waar dienen die anders voor ?

Maar het grote gevaar is wel dat die ooit iets meer luxe gaan willen, en ook bekomen. Als dusdanig is het juist dat we ons kunnen afvragen of het nuttige gebruik van die kinderen nu geen groot gevaar inhoudt voor onze verdere toekomst. Het is misschien beter om die direct te termineren, en niet zo gierig te zijn en het risico te lopen dat we ginder de controle kwijt geraken, gewoon voor wat goeiekoper textiel.
Ben jij eigenlijk nog nooit van het forum gegooid voor dat soort opmerkingen? Je bent er m.i. wel constant de boordjes van aan het afrijden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 15:08   #69
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, die is niet van de pot gerukt. Het doel is van een maatschappij te hebben van gelukkige consumenten die 2 suvs hebben, elke dag biefstuk eten, 2 citytrips doen en zo voort, en de hoop hebben om in de toekomst nog veel meer kunnen te consumeren, zonder dat dat schade veroorzaakt.

Dat is perfect mogelijk, als men dat met een klein genoeg aantal doet.

Als je een wereld wil waar elkeen (of toch een grote meerderheid) gelukkig tegen de sterren op kan consumeren zonder dat dat schade veroorzaakt, dan moet het een wereld zijn met weinig volk.

Weinig volk, maar er op los levend, consumerend, gelukkig volk.

Kwaliteit boven kwantiteit.

Het grote gevaar is immers dat die 7 kinderen van die maniokboer zelf ook 7 kinderen zullen hebben elk, en geen maniokboer meer zijn, en ook zullen willen deelnemen aan het grote feest der consumptie. DAT is wat ten alle prijze vermeden moet worden. Het is veel gemakkelijker om nu die maniokboer af te maken, dan zijn 49 kleinkinderen die ondertussen ook wel weer slimmer en sterker geworden zijn. Het grote gevaar schuilt hem in de totaal niet te verwaarlozen mogelijkheid dat die kinderen van die maniokboer zich ontwikkelen. DAT is het essentiele risico voor onze mogelijkheid om erop los te kunnen blijven rijden met onze 2 suvs. Dat al dat ontwikkelingsvolk zich ontwikkelt. En dat gevaar is heel heel reeel.
voila, dat is basically wat satiper zegt, maar minder hypocriet en omfloerst verwoord. Korte-termijn egoïsme
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 18:21   #70
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
voila, dat is basically wat satiper zegt, maar minder hypocriet en omfloerst verwoord. Korte-termijn egoïsme
Het klopt dat er raakvlakken zijn tussen hetgeen Patrick zegt en hetgeen ik zeg.
Toch zijn er ook behoorlijk wat verschillen.
Een uitspraak als deze van Patrick
Citaat:
'Het is veel gemakkelijker om nu die maniokboer af te maken'
zal ik idd proberen te vermijden.
Ik zal die proberen te vermijden om zeker geen aanleiding te geven dat mensen zouden gaan denken dat ik er voorstander van ben om mensen af te maken.
Dat ben ik namelijk niet, wel in tegendeel en daarom gaat daar weinig omfloerstheid mee gepaard, ik sta daar gewoon niet achter, en er zijn behoorlijk wat mensen hier die denken dat het één (betreffende zin neerpennen), gelijk staat aan een persoonlijke visie over wat er zou moeten gebeuren (iets waar Patrick trouwens meer ruimte voor onduidelijkheid laat door noch het één noch het ander te zeggen, niet helemaal onlogisch als men binnen het kader wil blijven waar men binnen moet blijven tenzij het risico te willen lopen om geband te worden, zelfs mogelijks vervolging van rechtswege).
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 18 september 2019 om 18:29.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 19:30   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Men schijnt al een tijdje bezig te zijn met plannen om grote groepen mensen te elimineren en creperen en ook arm en volgzaam te maken.

Het boek ‘Limits to Growth’ (Grenzen aan de Groei) uit 1972 werd de blauwdruk, de ‘bijbel’ van deze nieuwe anti-humanistische milieu/klimaatbeweging, en werd opgesteld door een team jonge MIT statistici die –gefinancierd met Canadees belastinggeld- de opdracht hadden gekregen om de doelstellingen van de Club van Rome een (quasi) wetenschappelijke onderbouwing te geven.

‘Kinderen laten creperen, het zwakke moet worden geëlimineerd’
UNESCO oprichter Julian Huxley schreef al in 1946 dat er ‘een soort wereldregering nodig is’ die de mensheid langzaam klaar zou moeten gaan maken om ‘het ondenkbare denkbaar te maken’: radicale bevolkingscontrole door middel van eugenetica (ingrijpen in het menselijk ras, oftewel een rassenpolitiek zoals de Nazi’s die ook volgden).
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 september 2019 om 19:51.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 20:36   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Deze Club van Rome / WWF / 1001 Club leden zagen zichzelf als ‘neo Malthusiërs’, genoemd naar Thomas Mathus, die er al in 1799 voor pleitte om de mensheid te reduceren door ‘ongeschikten’ of ‘minderwaardigen’ te elimineren, zodat er meer ruimte zou zijn voor de ‘geschikten’ of ‘waardigen’. Hij stelde zelfs voor om kinderen maar gewoon te laten creperen: ‘Alle kinderen die boven het niveau van wat nodig is om de bevolking in stand te houden worden geboren, moeten noodzakelijkerwijs omkomen, tenzij er voor hen ruimte wordt gemaakt door de dood van volwassenen.’

Het streven om de mensheid met technologie een beter bestaan te geven noemde hij dan ook ‘dom en ijdel’. Malthus wilde ‘de natuur zijn gang laten gaan’ door zieken en zwakken niet te verzorgen en te helpen, maar bewust te laten sterven (/ te doden). De neo-Malthusiërs van de jaren 60 en ’70 staken dit streven naar doelbewuste menselijke zelfvernietiging vervolgens in een ‘milieu’ en later ‘klimaat’ jasje, en begonnen hun ideeën en plannen vervolgens stapsgewijs aan met name de Westerse bevolking op te leggen.

Stop op technologie die menselijke vooruitgang bewerkstelligt
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 21:59   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In 1968 richtten twee misantropen (mensenhaters) de beruchte Club van Rome op: Aurelio Peccei en sr. Alexander King. Laatstgenoemde schreef letterlijk dat de mensheid ‘een nieuwe vijand nodig heeft om ons te verenigen… Wij bedachten het idee dat vervuiling, global warming, watertekorten, hongersnood en dergelijke wel zouden voldoen… Al deze gevaren worden veroorzaakt door menselijke interventie, en kunnen alleen worden overwonnen door een veranderde houding en gedrag. De echte vijand is namelijk de mensheid zelf.’

Om deze verandering te financieren richtte de Nederlandse prins Bernard in 1970 de 1001 Trust op, nadat hij al eerder aan de basis stond van de later zo bekend geworden globalistische Bilderbergers. Bernard werkte enkele jaren eerder al samen met andere misantropen zoals prins Philip Mountbatten en de al genoemde Julian Huxley bij het oprichten van het World Wildlife Fund (WWF, Wereld Natuur Fonds). Er sloten zich de nodige prominenten bij de 1001 club aan – technocratische sociopaten die in veel gevallen ook lid van de Club van Rome waren, en zichzelf al aan het hoofd van hun gedroomde ‘heerlijke nieuwe (grotendeels van mensen ontdane) wereld’ zagen staan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 22:03   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Club van Rome lid Maurice Lamontagne, die nauw samenwerkte met de Canadese premier Trudeau, schreef in Senaatsrapportages dat er manieren moesten worden bedacht ‘om de menselijke creativiteit te stoppen’, oftewel de vooruitgang tegen te houden en zelfs om te draaien. Daarom wilde hij een ‘moratorium op technologie’. althans, wat men ‘slechte’ of ‘vuile’ technologie genoemd, gebaseerd op olie, gas en kernenergie, omdat de mensheid zich alleen hierdoor verder kon blijven ontwikkelen.

Daarom schakelt het Westen en ook Nederland nu om op ineffectieve, zeer kostbare en onbetrouwbare ‘duurzame’ technologieën zoals windmolens, zonnepanelen en biomassa. Er kan op deze manieren bij lange na niet voldoende goedkope energie worden geproduceerd om aan de groeiende energiebehoefte te voldoen, zelfs niet als de hele aardbol wordt vol gezet met windmolens en zonnepanelen. Dat zou overigens overal massale droogte veroorzaken en de complete planeet –en daarmee ook de mensheid- verwoesten.

Lamontagne kreeg de elite in Canada, de VS en ook Europa zover om af te zien van het streven naar technologische ontdekkingen en doorbraken op het gebied van kernenergie, de ruimtevaart en ook de gezondheidszorg (u vraagt zich ook wel eens af waarom er nog steeds zoveel mensen aan kanker sterven?), omdat die zaken de mensheid in de toekomst verder vooruit zouden helpen. In plaats daarvan werd de focus en daarmee belastinggeld verlegd naar ‘humanistische’ studies, monetaire economie en sociale wetenschappen, wat hij ‘de nieuwe wijsheid’ noemde.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 22:53   #75
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De 1001 Club is een stichting die helpt bij de financiering van het Wereld Natuur Fonds. De stichting werd opgericht in 1970 door het toenmalige hoofd van de Wereld Natuur Fonds, prins Bernhard van Lippe-Biesterfeld, met de hulp van Anton Rupert, een Zuid-Afrikaanse ondernemer. Ze overtuigden 1001 personen om toe te treden tot de club, waarbij ieder lid $10 000 aan de stichting zou bijdragen. Het fonds van $10 000 000 helpt om het Wereld Natuur Fonds in de basisbehoeften van de kosten van administratie te voorzien.

Bekendheid
Bewerken
Om onbekende redenen wordt de 1001 Club in geen enkele reguliere biografie van prins Bernhard of de koninklijke familie vermeld. Sinds de ledenlijsten in september 2008 op internet werden gepubliceerd door de onderzoeker Joël van der Reijden komt hier langzaam maar zeker verandering in. De Ierse journalist Kevin Dowling, die al ruim 10 jaar over deze lijsten beschikte, was de bron voor Van der Reijdens publicatie. In 2009 haalde "de 1001" voor de eerste keer het Nederlandse avondnieuws na een nieuw boek van Gerard Aalders over prins Bernhard. De informatie over de 1001 Club van Aalders was grotendeels gebaseerd op de nieuw gepubliceerde lijsten. Downling heeft dit niet meer kunnen meemaken; hij stierf in december 2008.

In 2010 kondigde Van der Reijden aan dat hij ook een lijst van datzelfde jaar had ontvangen. Deze heeft hij nooit in zijn geheel gepubliceerd. De bron van deze lijst was Peter Carr, een professionele jager die onder andere in Afrika op groot wild jaagt, waaronder olifanten. Enkele nieuwe namen die Van der Reijden noemde uit de nieuwe lijst waren leden van de Habsburg, Alba, Thyssen-Bornemisza, Solvay en Lippes families. Opvallende namen uit Nederland waren Hans Melchers van Melchemie, een vriend van prins Bernhard, en voormalig premier Ruud Lubbers.

Leden
Bewerken
Het lidmaatschap van de 1001 Club bestaat voor een groot gedeelte uit managers van banken en multinationals uit de hele wereld. Voorbeelden uit het heden en verleden zijn:

Eric Drake van British Petroleum
Val Duncan van Rio Tinto Group
Harry Frederick Oppenheimer
Sidney Spiro van Anglo-American Corporation
de Britse en Franse familie Rothschild
Michel David-Weill van Lazard
Laurance en David Rockefeller
Henry Ford II
Hans Heinrich Thyssen-Bornemisza
Peter von Siemens
Berthold Beitz van Krupp
Enkele opvallende leden zijn:

Salem bin Laden, Osama bin Ladens oudere halfbroer
Mobutu, dictator van Zaïre die bekendstond als sterk anticommunistisch.
Agha Hasan Abedi, Pakistaanse oprichter en voorzitter van BCCI die in Engeland woonde.
Alfred Hartmann, Rotschild banker die mogelijk nog een dominantere rol in de BCCI speelde dan Abedi.
Juan Carlos I, koning van Spanje, een belangrijk WNF figuur in Spanje en net als veel andere 1001 leden een groot liefhebber van jacht op groot wild.
Louis Bloomfield: Canadees die hoofd was van de beruchte firma Permindex, verdacht van betrokkenheid bij de aanslagen op Charles de Gaulle in Frankrijk en John F. Kennedy in Dallas, Texas. Clay Shaw, uit Jim Garrisons proces met betrekking tot de moord op Kennedy, was een directeur van deze firma. Bloomfield wordt vaak verdacht van connecties met de Mossad.
Tibor Rosenbaum, werkte ooit nauw samen met Bernhard en Edmond de Rothschild. Verdacht van connecties met de Mossad.
Edmond Safra, controversiële bankier uit Genève wiens huis ten tijde van zijn dood bewaakt werd door personeel dat door de Mossad getraind was.
Nelson Bunker Hunt, zoon van de beruchte H.L. Hunt uit Texas.
John D. Murchison, zoon van de beruchte Clint Murchison uit Texas.
Pierre Schlumberger van Schlumberger Well Services uit Texas. Oorspronkelijk Franse familie die bevriend is met de Rothschilds.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 06:42   #76
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard Club van Rome

Kan allemaal tellen als complot theorie.

Je geeft die mannen veel te veel eer.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 06:46   #77
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De 1001 Club is een stichting die helpt bij de financiering van het Wereld Natuur Fonds. De stichting werd opgericht in 1970 door het toenmalige hoofd van de Wereld Natuur Fonds, prins Bernhard van Lippe-Biesterfeld, met de hulp van Anton Rupert, een Zuid-Afrikaanse ondernemer. Ze overtuigden 1001 personen om toe te treden tot de club, waarbij ieder lid $10 000 aan de stichting zou bijdragen. Het fonds van $10 000 000 helpt om het Wereld Natuur Fonds in de basisbehoeften van de kosten van administratie te voorzien.

Bekendheid
Bewerken
Om onbekende redenen wordt de 1001 Club in geen enkele reguliere biografie van prins Bernhard of de koninklijke familie vermeld. Sinds de ledenlijsten in september 2008 op internet werden gepubliceerd door de onderzoeker Joël van der Reijden komt hier langzaam maar zeker verandering in. De Ierse journalist Kevin Dowling, die al ruim 10 jaar over deze lijsten beschikte, was de bron voor Van der Reijdens publicatie. In 2009 haalde "de 1001" voor de eerste keer het Nederlandse avondnieuws na een nieuw boek van Gerard Aalders over prins Bernhard. De informatie over de 1001 Club van Aalders was grotendeels gebaseerd op de nieuw gepubliceerde lijsten. Downling heeft dit niet meer kunnen meemaken; hij stierf in december 2008.

In 2010 kondigde Van der Reijden aan dat hij ook een lijst van datzelfde jaar had ontvangen. Deze heeft hij nooit in zijn geheel gepubliceerd. De bron van deze lijst was Peter Carr, een professionele jager die onder andere in Afrika op groot wild jaagt, waaronder olifanten. Enkele nieuwe namen die Van der Reijden noemde uit de nieuwe lijst waren leden van de Habsburg, Alba, Thyssen-Bornemisza, Solvay en Lippes families. Opvallende namen uit Nederland waren Hans Melchers van Melchemie, een vriend van prins Bernhard, en voormalig premier Ruud Lubbers.

Leden
Bewerken
Het lidmaatschap van de 1001 Club bestaat voor een groot gedeelte uit managers van banken en multinationals uit de hele wereld. Voorbeelden uit het heden en verleden zijn:

Eric Drake van British Petroleum
Val Duncan van Rio Tinto Group
Harry Frederick Oppenheimer
Sidney Spiro van Anglo-American Corporation
de Britse en Franse familie Rothschild
Michel David-Weill van Lazard
Laurance en David Rockefeller
Henry Ford II
Hans Heinrich Thyssen-Bornemisza
Peter von Siemens
Berthold Beitz van Krupp
Enkele opvallende leden zijn:

Salem bin Laden, Osama bin Ladens oudere halfbroer
Mobutu, dictator van Zaïre die bekendstond als sterk anticommunistisch.
Agha Hasan Abedi, Pakistaanse oprichter en voorzitter van BCCI die in Engeland woonde.
Alfred Hartmann, Rotschild banker die mogelijk nog een dominantere rol in de BCCI speelde dan Abedi.
Juan Carlos I, koning van Spanje, een belangrijk WNF figuur in Spanje en net als veel andere 1001 leden een groot liefhebber van jacht op groot wild.
Louis Bloomfield: Canadees die hoofd was van de beruchte firma Permindex, verdacht van betrokkenheid bij de aanslagen op Charles de Gaulle in Frankrijk en John F. Kennedy in Dallas, Texas. Clay Shaw, uit Jim Garrisons proces met betrekking tot de moord op Kennedy, was een directeur van deze firma. Bloomfield wordt vaak verdacht van connecties met de Mossad.
Tibor Rosenbaum, werkte ooit nauw samen met Bernhard en Edmond de Rothschild. Verdacht van connecties met de Mossad.
Edmond Safra, controversiële bankier uit Genève wiens huis ten tijde van zijn dood bewaakt werd door personeel dat door de Mossad getraind was.
Nelson Bunker Hunt, zoon van de beruchte H.L. Hunt uit Texas.
John D. Murchison, zoon van de beruchte Clint Murchison uit Texas.
Pierre Schlumberger van Schlumberger Well Services uit Texas. Oorspronkelijk Franse familie die bevriend is met de Rothschilds.
en de reptilians? doen die ook niet mee?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 09:06   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het klimaat’, ‘duurzaam’ en ‘groen’ zijn de toverwoorden geworden om de lasten voor de burgers, en zeker die op energie en vervoer, almaar verder te verhogen. De ‘Groene Opperheren’ hebben hiervoor een machtig wereldwijd netwerk gecreëerd waarmee een niets ontziende oorlog wordt gevoerd tegen de verbrandingsmotor, fossiele brandstoffen en kernenergie.

‘Ze keren de basis van goedkope en betrouwbare elektriciteit, waar de hele wereld afhankelijk van is, om. Ze vallen landbouwers en vissers aan in een poging om de voedselvoorziening te verminderen, in de hoop dat de bevolkingsgroei hierdoor afneemt,’ vervolgt Armstrong. ‘Ze baseren hun theorie op muizen van wie bekend is dat ze minder nakomelingen krijgen als de voedselvoorraad afneemt.’
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:45   #79
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Zeveren over de wereldpopulatie die geremd moet worden maar ondertussen wel 2 miljoen betalen om er eentje in leven te houden.

De ironie
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 20:05   #80
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zeveren over de wereldpopulatie die geremd moet worden maar ondertussen wel 2 miljoen betalen om er eentje in leven te houden.

De ironie
Ironie? Dit is toch op en top consequent? Door die €1.9M uit te geven aan 1 persoon krijgen tienduizenden andere personen minder kansen.

De bevolking gaat wel geen geld blijven uitgeven aan goede doelen hé? Vankanties en ander vertier zou wel eens in het gedrang kunnen komen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be