Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2019, 11:45   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Moeten we ervan uitgaan dat die Arco-"Spaarders" idioten waren ?
...
Misschien is er een andere benaming die de lading - mensen die hun geld aan het ACW geven - beter dekt.

Ik kan evenwel zo direct niets bedenken.

Nu, diegenen daarvan, die nu nog steeds CD&V/ACW stemmen.

Wat voor benaming kunnen we die geven?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 11:47   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk gaat het om goedgelovige mensen.

De informatie die arco verstrekte over de risico's en de veiligheid van het financiële product, was niet correct. Arco-aandelen werden voorgesteld als spaarproducten zonder risico. Arco heeft zijn positie als "goede huisvader" misbruikt om heel wat mensen centen afhandig te maken.

De vraag die zich nu al jaren stelt is of Arco daarvoor moet opdraaien of niet. Dat is voer voor de rechter, maar je kan toch echt niet stellen dat de vordering van deze goedgelovige mensen zonder voorwerp is. Daarom vind ik die tegenclaim absurd.



Dat was de tijdsgeest. Sinds de grote depressie van de jaren 30, was er geen echte systeemcrisis meer geweest. Het kon eigenlijk niet op sinds WO2. Niemand, maar dan ook niemand stond er ooit bij stil dat een bank wel eens overkop zou kunnen gaan...
Die claim komt vanuit de ivoren, met goud en briljanten ingelegde CD&V-toren.

Zou er in de hele CD&V dan niemand meer zijn die zich afvraagt, is dit electoraal gesproken een goed idee?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 12:20   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die claim komt vanuit de ivoren, met goud en briljanten ingelegde CD&V-toren.

Zou er in de hele CD&V dan niemand meer zijn die zich afvraagt, is dit electoraal gesproken een goed idee?
eerder : strak plan, 2,6 mio Euro ophalen, ok, maar doe het na de verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 september 2019 om 12:20.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 13:00   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die claim komt vanuit de ivoren, met goud en briljanten ingelegde CD&V-toren.

Zou er in de hele CD&V dan niemand meer zijn die zich afvraagt, is dit electoraal gesproken een goed idee?
Ik denk dat ze na het zien van de resultaten van de laatste peiling hebben besloten om nog zoveel mogelijk mee te graaien nu het nog kan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 13:03   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Moeten we ervan uitgaan dat die Arco-"Spaarders" idioten waren ?
Op het deelnamebewijs staat in vette letters : NOMINATIEF AANDEEL van …… FRANK ! volstort door de Coöperateur.
Achteraan staan de volledige statuten van de samenwerkende vennootschap!
Bovendien staat in de aanheftitel van de jaarlijkse afrekening :

Beste Vennoot,

Daarbij is er enkel sprake van een dividend (5x) en uitdrukkelijk dat het hier om een uittreksel gaat van het vennootregister betreffende ARCOPAR-Aandelen van de categorie A.
Dit alles voorzien met de handtekening van Francine Swiggers, Voorzitter Directiecomité Groep Arco!

Goed !
Velen zijn door hun plaatselijke kantoorhouder bij de neus genomen.
Maar eenieder die lezen kon zou zich toch hebben moeten afvragen waar het feitelijk om ging.
Waarom gaat men toch zo slordig om met zijn zuurverdiende spaargelden?
Probleem heb ik wel met diegenen die in feite verplicht werden om zich in te schrijven omdat dit in verband gebracht werd met het toekennen van een hypothecaire lening. Uiteraard gaat het dan om minimale bedragen, maar hier is er sprake van een vorm van koppelverkoop en deze mensen hebben recht op vergoeding.
Het gaat hier over hetzelfde volk dat vroeger alles geloofde wat de pastoor verkondigde. Te dom om hooi te eten, het kwijl loopt net niet uit hunne mond.

Uiteraard zagen ze daar bij het ACW makkelijk te bestelen prooien in.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 14:05   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het gaat hier over hetzelfde volk dat vroeger alles geloofde wat de pastoor verkondigde. Te dom om hooi te eten, het kwijl loopt net niet uit hunne mond.

Uiteraard zagen ze daar bij het ACW makkelijk te bestelen prooien in.
Ik zou eerder zeggen: Arco heeft verkeerd gegokt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 15:11   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Voorwaar ik zeg u, vrezet den Heren Gods. Het hellevuur zal haar beschoren zijn.

(De arcopanties een hart onder de riem steken. Koereuzje manne.)
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 15:19   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
On-ge-lo-fe-lijk. Dat soort tsjevenvolk wil alleen maar geld geld geld en nog meer geld. Met het Arco debacle werd de ware aard van de tsjevenpartij definitief blootgelegd en nu dit er ook nog bovenop... Wie nog op die partij stemt is goed gek ook al zijn het er telkenmale minder en minder.
De arrogantie van dat tsjeven zogenaamd "middenveld" is grenzeloos. Zij zijn ervan overtuigd dat hun positie in dit apenland op gelijke voet staat met het verkozen parlement.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 15:24   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Voorwaar ik zeg u, vrezet den Heren Gods. Het hellevuur zal haar beschoren zijn.

(De arcopanties een hart onder de riem steken. Koereuzje manne.)
Waerlijck mijnen vriejnd ghij zijt enen godvruchtighen huisvaeder.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 20:19   #30
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

ARCO-partij
@arcopartij
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2019, 23:43   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100% akkoord !
Laat die advocaten maar voor wat ze zijn. Niemand kan uw zaak beter verdedigen dan gij zelf Ik heb mijn zaken allemaal zelf gevoerd en met succes.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 september 2019 om 23:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 06:28   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Help mij: ik zoek iets dat goed bekt of straf rijmt:

heb je poen, stem dan groen,
had je poen, blijf dan stemmen op de tsjeven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 06:47   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Gisteren een vrij lang interview gezien met de advokate van Swiggers. In dat interview heb ik geen enkele keer het woord aandeelhouder gehoord. Het woord Arco Spaarder daarentegen, nam ze minstens 20 keer in de mond. Hier heeft ze dus eigenlijk gewoon toe dat er van tergend en roekeloos geding geen sprake is. Nog steeds misleiden ze de mensen door hen voor te stellen als spaarders terwijl het aandeelhouders waren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 06:49   #34
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen: Arco heeft verkeerd gegokt.
Hoezo ze hebben verkeerd gegokt? Moet Arco die spaarders/beleggers terugbetalen misschien? Francine strontwijf Swiggers klaagt hen nu aan omdat ze een schadevergoeding eisen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 07:19   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk gaat het om goedgelovige mensen.

De informatie die arco verstrekte over de risico's en de veiligheid van het financiële product, was niet correct. Arco-aandelen werden voorgesteld als spaarproducten zonder risico. Arco heeft zijn positie als "goede huisvader" misbruikt om heel wat mensen centen afhandig te maken.

De vraag die zich nu al jaren stelt is of Arco daarvoor moet opdraaien of niet. Dat is voer voor de rechter, maar je kan toch echt niet stellen dat de vordering van deze goedgelovige mensen zonder voorwerp is. Daarom vind ik die tegenclaim absurd.



Dat was de tijdsgeest. Sinds de grote depressie van de jaren 30, was er geen echte systeemcrisis meer geweest. Het kon eigenlijk niet op sinds WO2. Niemand, maar dan ook niemand stond er ooit bij stil dat een bank wel eens overkop zou kunnen gaan...
Niet alleen goedgelovige mensen, maar vooral om mensen die niet de moeite en tijd hebben genomen om alles te lezen en uit te zoeken.

Er had bij hen al een belletje moeten gaan rinkelen enkel al bij de bepaling coöperant.
Ze hadden moeten weten dat het om aandelen ging, daar ze geen interest, maar dividenten en deelname in de winst uitgekeerd kregen.

Het enige waarop ze Arco kunnen pakken juridisch is de bepaling dat er een kapitaalgarantie word beloofd in hun folder, maar die staat niet in hun contracten. Wat bij levensverzekeringen zelfs wettelijke verplicht is.
Arco was een beleggingsfonds en was dus niet verplicht die kapitaalgarantie op te nemen in haar contracten.
En voor beleggingsfondsen is er ook geen staatsgarantie tegen verliezen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 07:22   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gisteren een vrij lang interview gezien met de advokate van Swiggers. In dat interview heb ik geen enkele keer het woord aandeelhouder gehoord. Het woord Arco Spaarder daarentegen, nam ze minstens 20 keer in de mond. Hier heeft ze dus eigenlijk gewoon toe dat er van tergend en roekeloos geding geen sprake is. Nog steeds misleiden ze de mensen door hen voor te stellen als spaarders terwijl het aandeelhouders waren.
Klopt, maar ze zou beter eindelijk eens open kaart spelen tegenover de rest van de bevolking en de juiste benaming voor die mensen gebruiken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:38   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Gans de ARCO-story is er een van mist spuiten, schijnheiligheid en totaal gebrek aan zin voor verantwoordelijkheid.
Het document in uw bericht toont onweerlegbaar aan dat alle wolligheid en gescherm met de term "spaarders" zuivere raddraaierij was van de kant van de ARCO-vennootschappen. Overigens, reeds in 2011 zwaaide J-M De Decker van op het spreekgestoelte van het federaal parlement met een ARCO-aandeel waarop duidelijk door iedereen de term "aandeel" kon gelezen worden. Het ACW-volkje van ARCO was coöperant, dus aandeelhouder in een coöperatieve vennootschap. Zowel in het oude als in het nieuwe vennootschapsrecht staat expliciet dat de aandeelhouder in een cooperatieve vennootschap voor schulden kan aangesproken worden ten belope van zijn inbreng.

Het ACW-volkje heeft het moeilijk om te aanvaarden dat wie in aandelen belegt moet bereid zijn eventueel verlies te slikken. Dus vinden ze dat ze moeten vergoed worden want de regering Leterme had hen een "waarborg" beloofd. Maar Leterme had dat recht niet. De enige die hier aangesproken kan worden, zij het niet juridisch maar wel "moreel" of "ethisch" is de middenveld-zuil beweging.net.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:47   #38
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Simpel,



Politiekers en topmensen hebben het de laatste decennia veel te gemakkelijk gekregen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:53   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat noemen wij hier profiterend krapuul.
Dan heb je niet goed nagedacht.

De juiste benaming is maffia. Maffia die al doorgedrongen is tot diverse geledingen van de overheid: parlement, ministers, justitie ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 09:58   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, voor je begon te sparen bij Arco kreeg je de informatie dat het om beleggingen ging en geen spaarboekje was.
...
Voor ik trouwde, had ik zo'n aandeel.
Daar werd just niks verteld dat het een belegging of een echt aandeel was, of dat er risico was.
Maar als je er een had, kreeg je op je spaarboekje een heel klein beetje extra trouwheidspremie. Dus ik deed vb. 20 bef voordeel per jaar.
Gelukkig dat ik lang geleden met te trouwen, alles van mezelf en mijn heksie perfeksie op 1 hoop gooide, en het afgetrapt ben (tot ontstentenis van ouders en schoonouders) bij die klootzakken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be