Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2018, 12:25   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard De POST onfeilbaar?

Gaat die stelling nog wel op de laatste tijden?

Niet zolang geleden staken er twee brieven in de brievenbus die niet op mijn naam stonden.

Ik voelde dat er in die brieven een kaart zat: bankkaart?

Dat lijkt mij wel gevaarlijk.

Brave burger zoals ik door het leven ga heb ik de bewuste brieven op het juiste adres afgegeven. (gelukkig kende ik die mensen)

Een koffietje als dank kon er zelfs af.

Eergisteren weer twee brieven, wel op het juiste adres en nummer maar de naam klopte van géén kanten. (verzonden door BOL com )

Daar niemand in de straat wist wie dat was ga ik ze seffens op de post afgeven.

Ik zet daarbij alvast een rode neus op die ik gekocht heb ik de krantenwinkel.

Niet alleen bij ons hoor die voorvallen, véél mensen hebben er klagen over.

Met het geschrevene wil ik echt niet naar alle mensen die bij de POST werken een steen gooien maar ik krijg wel graag mijn eigen post in de bus.

Iemand die wat jaren geleden in de straat woornde, als die dat voor had, die scheurde de brieven gewoon stuk en gooide ze weg met de 'wijze' woorden: " Niet voor mij punt"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 oktober 2018 om 12:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 12:32   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Wij hebben hier een postbode die ondertussen iedere bewoner in onze straat uitgescheten heeft dat het niet meer mooi is.

Ik begrijp ook wel dat de man een Tourette is, maar misschien moeten ze die dan toch maar weghouden van het publiek.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 12:34   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wij hebben hier een postbode die ondertussen iedere bewoner in onze straat uitgescheten heeft dat het niet meer mooi is.

Ik begrijp ook wel dat de man een Tourette is, maar misschien moeten ze die dan toch maar weghouden van het publiek.
Lastig wel dat Syndroom van 'Gilles de la Tourette' maar die zouden ze inderdaad beter van de straat afhalen dan.

p.s.

Ik vraag mij eigenlijk af wat voor onzin het is om bankkaarten met de post te versturen?

Vroeger gaf uw bankinstelling u via mail/telefoontje toch een seintje dat de kaart ter beschikking lag in het bankkantoor?

Of is dat al uit een te ver verleden gegrepen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 oktober 2018 om 12:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 12:42   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Reeds jaren en jaren is de post achteruit gegaan maar wat wil je ook: het was een overheidsbedrijf, is gedeeltelijk geprivatiseerd en er werken zowel ambtenaren onder het oude systeem als contractuelen onder het nieuwe systeem. Ze vinden blijkbaar ook amper nog volk om postbode te worden dus moeten ze het doen met wat ze kunnen krijgen. Het moet ook almaar sneller gaan en er is almaar meer werk te doen in minder tijd.

Vroeger kon de postbode bij wijze van spreken overal binnen gaan en koffie of iets anders drinken, er was wellicht dikwijls tijd om hier en daar een vrouw af te rijden, vandaag zal je dat niet meer zien.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 12:52   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Reeds jaren en jaren is de post achteruit gegaan maar wat wil je ook: het was een overheidsbedrijf, is gedeeltelijk geprivatiseerd en er werken zowel ambtenaren onder het oude systeem als contractuelen onder het nieuwe systeem. Ze vinden blijkbaar ook amper nog volk om postbode te worden dus moeten ze het doen met wat ze kunnen krijgen. Het moet ook almaar sneller gaan en er is almaar meer werk te doen in minder tijd.

Vroeger kon de postbode bij wijze van spreken overal binnen gaan en koffie of iets anders drinken, er was wellicht dikwijls tijd om hier en daar een vrouw af te rijden, vandaag zal je dat niet meer zien.
De druk ligt véél hoger tegenwoordig dat is juist.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 13:02   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Lastig wel dat Syndroom van 'Gilles de la Tourette' maar die zouden ze inderdaad beter van de straat afhalen dan.

p.s.

Ik vraag mij eigenlijk af wat voor onzin het is om bankkaarten met de post te versturen?

Vroeger gaf uw bankinstelling u via mail/telefoontje toch een seintje dat de kaart ter beschikking lag in het bankkantoor?

Of is dat al uit een te ver verleden gegrepen?
Afhalen op het kantoor is iets uit een ver verleden inderdaad, kaarten en pinnummer worden (apart) langs de post opgestuurd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 13:19   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Lastig wel dat Syndroom van 'Gilles de la Tourette' maar die zouden ze inderdaad beter van de straat afhalen dan.

p.s.

Ik vraag mij eigenlijk af wat voor onzin het is om bankkaarten met de post te versturen?

Vroeger gaf uw bankinstelling u via mail/telefoontje toch een seintje dat de kaart ter beschikking lag in het bankkantoor?

Of is dat al uit een te ver verleden gegrepen?
een bankkantoor, wat is dat mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 18:59   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een bankkantoor, wat is dat mss?
Die kantoren waar je geld kan afhalen, geld storten via de aanwezige apparaten in het pand.

Informatie over wat dan ook, daar zit meestal nog wel iemand voor, om u daarbij van dienst te zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 oktober 2018 om 19:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 20:06   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Lastig wel dat Syndroom van 'Gilles de la Tourette' maar die zouden ze inderdaad beter van de straat afhalen dan.

p.s.

Ik vraag mij eigenlijk af wat voor onzin het is om bankkaarten met de post te versturen?

Vroeger gaf uw bankinstelling u via mail/telefoontje toch een seintje dat de kaart ter beschikking lag in het bankkantoor?

Of is dat al uit een te ver verleden gegrepen?
Dit dus. Ik ga mijn bankkaart wel afhalen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 11:06   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit dus. Ik ga mijn bankkaart wel afhalen.
Ik haal die toch ook liever zelf af.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 06:02   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Diegenen die het finale werk doen,"de laatste honderd meter",hebben in De Post dus blijkbaar het "slechtste" statuut.Om historische redenen zit het met de "back office" gasten,mogelijk wegens hun oude luxe-statuten,dan wél snor,die lopen niet snel weg...De organisatie kan van deze laatsten enkel maar wachten tot ze doodvallen of in pensioen vertrekken...

Ondertussen zijn er meer en meer bedrijven waar de mensen van de werkvloer als "goudklompjes" ingeschat worden.(slechts na veelvuldig proberen met nieuwelingen vindt men de dag van vandaag een waardig vervanger voor iemand die zelfstandig een schroevendraaier kan vasthouden en weet waarvoor een DVM dient,of een lasje kan leggen)De meeste "back-office" jobs verdampen geleidelijk aan om economische redenen (niet om historische redenen) en daar zitten dus de "mindere statuten" en lagere lonen....


Hopelijk raakt De Post tijdig zijn ballast kwijt zodat het de "goudklompjes" kan behandelen zoals het hoort.(zeker in het kader van de groeiende pakjesbusiness)


Zelfs Amazon,in de VS,heeft zijn kar gedraaid en de verloning van de pickers in hun monstermagazijnen is nu minimaal 15 dollar per uur,hetgeen het nu duidelijk beter maakt dan een hamburgerflipper.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 oktober 2018 om 06:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 06:24   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik heb het ooit eens meegemaakt dat een hulppostbode die zijn job blijkbaar goed beu was opzettelijk alle brieven verkeerd stak. Ik kreeg dus steeds de circulaire cheque in mijn bus van het OCMW die normaal bedoeld was voor mijn Bosnische buurman. Die man mocht van geluk spreken dat ik steeds die cheque braaf in zijn brievenbus stak.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 06:29   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ondertussen is de status van postbode vrijwel gelijk gesteld met de status van een klaploper. Zeker geen positieve evolutie voor wat betreft een goede werking van de post.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2018, 11:07   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb het ooit eens meegemaakt dat een hulppostbode die zijn job blijkbaar goed beu was opzettelijk alle brieven verkeerd stak. Ik kreeg dus steeds de circulaire cheque in mijn bus van het OCMW die normaal bedoeld was voor mijn Bosnische buurman. Die man mocht van geluk spreken dat ik steeds die cheque braaf in zijn brievenbus stak.
Ik heb iemand gekend die van den dop naar de post werd gestuurd, om postbode te worden.

De eerste dag kwam hij na zijn dagtaak geklopt te hebben terug binnen op de post met een halflege zak. Men vertelde hem dat hij terug buiten moest gaan tot dat de zak volledig leeg was.
Hij wees die mensen op zijn contract, van zes tot twee, en het was nu twee uur, dus hij ging naar huis.
Hij moest de dag erna niet meer komen en mocht terug gaan doppen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 19:20   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik ben ook helemaal niet te spreken over de Post(bodes). Laatst nog een kerstkaart 'verschwunden' (zat geld in). Pfffff.

Laatst gewijzigd door bembem : 25 oktober 2018 om 19:20.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 00:05   #16
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Kaart en nr die op verschillende dagen gepost zijn is allemaal goed en wel.

Tot ze alletwee op dezelfde dag in de bus zitten.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 00:11   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb iemand gekend die van den dop naar de post werd gestuurd, om postbode te worden.

De eerste dag kwam hij na zijn dagtaak geklopt te hebben terug binnen op de post met een halflege zak. Men vertelde hem dat hij terug buiten moest gaan tot dat de zak volledig leeg was.
Hij wees die mensen op zijn contract, van zes tot twee, en het was nu twee uur, dus hij ging naar huis.
Hij moest de dag erna niet meer komen en mocht terug gaan doppen.
Zo ken jij er wel meer hé?

Ik vermoed dat het een beetje in jullie lijn der verwachtingen ligt....doppen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 09:52   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zo ken jij er wel meer hé?

Ik vermoed dat het een beetje in jullie lijn der verwachtingen ligt....doppen.
Neen, het getal van mensen die ik ken, die van den dop naar de post zijn gestuurd, om te werken als postbode, is exact één.

En helaas, doppen ligt niet in mijn lijn der verwachtingen.

Maar, ik heb het vroeger, tussen twee jobs door, wel eens gedaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 09:53   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Kaart en nr die op verschillende dagen gepost zijn is allemaal goed en wel.

Tot ze alletwee op dezelfde dag in de bus zitten.
Dan haal je de post eruit, en alles is oké, vermits u de kaart en de pinnummer hebt aangekregen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 00:48   #20
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan haal je de post eruit, en alles is oké, vermits u de kaart en de pinnummer hebt aangekregen.

Jaja, maar laat uw verbeelding eens werken en stel u eens voor wat er zou zijn kunnen misgelopen (voor mezelf) als die zaken in een verkeerd busnummer terecht zouden zijn gekomen!

Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be