Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2007, 22:31   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Nynorsk, Groentje,

Als ik niet kan slapen zit ik meestal voor m'n pc onder een lampje van 12 volt, met een trappist sixtus en vooral in gezelschap van veel rust gezien ondertussen zowel vrouw als kinderen rustig slapen.

Loop ik nu meer kans op kanker ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:49   #62
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
wie streeft voor recht op niet werken
moedige mensen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:52   #63
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nynorsk, Groentje,

Als ik niet kan slapen zit ik meestal voor m'n pc onder een lampje van 12 volt, met een trappist sixtus en vooral in gezelschap van veel rust gezien ondertussen zowel vrouw als kinderen rustig slapen.
kijk eens aan, onze gezinsman.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 03:38   #64
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Schots spreekwoord: "Whiskey is slecht voor de mens, vooral: slechte whiskey".

Zou 's-nachts roken ook schadelijker kunnen zijn dan overdag?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 07:29   #65
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

nachtwerk is plezant, de dikke bazen liggen dan in hun nest te maffen.
binnen een paar uur ga ik slapen
__________________
Noch doen, noch eer en wert vernomen

Laatst gewijzigd door Revolutie : 4 december 2007 om 07:29.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 07:38   #66
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
nachtwerk is plezant, de dikke bazen liggen dan in hun nest te maffen.
binnen een paar uur ga ik slapen
En gij ni! Wie is er dan de sukkel?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 07:40   #67
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En gij ni! Wie is er dan de sukkel?
om 7:30 opstaan is ook niet direct grote luxe of teken van anarchy.

ik merk gewoon maar op
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 07:40   #68
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
moedige mensen.
ik denk dat iedereen daar wel mee akkoord is zene. ge zult met iets straffer moeten afkomen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 december 2007 om 07:41.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 23:32   #69
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nynorsk, Groentje,

Als ik niet kan slapen zit ik meestal voor m'n pc onder een lampje van 12 volt, met een trappist sixtus en vooral in gezelschap van veel rust gezien ondertussen zowel vrouw als kinderen rustig slapen.

Loop ik nu meer kans op kanker ?
Ik hoop van niet, want ik doe ongeveer hetzelfde, maar dan zonder die trapist en een slapend gezin op de achtergrond.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 15:12   #70
De Waal
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2007
Berichten: 1.708
Standaard Verder onderzoek naar risico's van nachtwerk en laat opblijven

Citaat:
De Britse Koninklijke Commissie voor Milieuvervuiling gaat onderzoeken of laat opblijven en slapen met het licht aan kanker kan veroorzaken. Britse media maakten al anderhalf jaar geleden melding van de risico's die daaraan verbonden zouden zijn.

Menselijk carcinogeen
Nu overweegt het Internationaal Onderzoeksbureau inzake Kanker om nacht- en ploegenwerk officieel te bestempelen als een 'waarschijnlijk' menselijk carcinogeen, nadat onderzoek opnieuw uitwees dat verpleegsters en stewardessen door hun onregelmatige en vaak nachtelijke werkuren een groter gevaar lopen op borstkanker dan andere beroepsgroepen.

volledig art.

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gez...pblijven.dhtml
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 18:03   #71
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Uit het artikel:
Citaat:
Waar ditmaal nog een element bijkwam: een soortgelijke stijging doet zich voor bij mensen die meer dan twee of drie keer heel lang opblijven.
Twee of drie keer, per leven?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 06:41   #72
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
De haven van Antwerpen wil dat truckers meer 's nachts rijden.

Het Antwerpse havenbestuur zit met de transportsector aan tafel om het nachttransport fors uit te breiden. Dat moet de fileproblemen in Antwerpen en de Liefkenshoektunnel helpen oplossen.

Onze chauffeurs kosten 1,15 euro per uur bruto meer voor nachtwerk. Dat valt dus wel mee.’

Of je nu kanker krijgt van in de file te staan of van 's nachts te werken maakt niet veel verschil zeker. De winst gaat naar de rijken. De sociale zekerheid draait op voor de kosten. Gelukkig zijn truckers geen tweeverdienende ervende hoog-opgeleide projectjesmensen want anders zouden de psychologen, psychotherapeuten en psychiaters er wel bij varen en de sociale zekerheid nog meer naar adem moeten happen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 07:46   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als ik kanker krijg , dan mag ik kiezen. Een paar jaar lassen zonder de huidige verplichte beschermingsmiddelen. Een paar jaar werken in de chemische/nucleaire industrie of een hoop jaren nachtwerk, gecombineerd met een hoop alcohol, rood vlees en in't algemeen een iets minder dan perfect gezonde levensstijl.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2018, 11:42   #74
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Citaat:
Liefkenshoektunnel bereikt maximumcapaciteit, Weyts: "Iedereen in logistieke keten moet voorbereid zijn op nachtelijke arbeid"
Dat komt dus van dezelfde man die in alle appartementen honden toe laat omdat hij enkele mailtjes heeft gekregen van oude vrouwtjes die nooit gewerkt hebben en 100 jaar gaan worden en wiens honden, de mensen die 's nachts gaan moeten werken, gaan wakker blaffen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 25 oktober 2018 om 11:43.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2018, 17:48   #75
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Ergens wel logisch. Alles wat tegen natuurlijk is, is niet gezond en zou dus bijvoorbeeld kanker kunnen veroorzaken. Helaas meent de moderne mens, die in zijn fictieve wereldje leeft, dat de natuurwetten niet voor hem gelden.

Nog zo'n voorbeeld waarbij men niet stilstaat is de zonnebril die eveneens kanker veroorzaakt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 14:00   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ergens wel logisch. Alles wat tegen natuurlijk is, is niet gezond en zou dus bijvoorbeeld kanker kunnen veroorzaken. Helaas meent de moderne mens, die in zijn fictieve wereldje leeft, dat de natuurwetten niet voor hem gelden.

Nog zo'n voorbeeld waarbij men niet stilstaat is de zonnebril die eveneens kanker veroorzaakt.
Jongens stop eens met oorzaken van kanker te leggen bij onnozelheden zoals een zonnebril en dergelijke.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2018, 13:40   #77
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Nachtwerk waarschijnlijk kankerverwekkend


Nachtwerk is mogelijk kankerverwekkend. Dat zegt het Internationaal Centrum voor Kankeronderzoek, het kankeragentschap van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). In de industrielanden werkt ongeveer 20 procent van de actieve bevolking ook ’s nachts.

'Nachtwerk in ploegen, dus dat wil zeggen met een onregelmatige afwisseling tussen dag- en nachtwerk, wat het biologische ritme verstoort, bevindt zich eigenlijk in dezelfde categorie als andere kankerverwekkende stoffen, zoals uitstoot van dieselmotoren, pcb’s, ultraviolette stralen en lood', aldus epidemioloog Vincent Cogliano.

Zo bleek uit onderzoek bij verpleegsters en airhostessen dat diegenen die nachtshiften deden, een hoger risico op borstkanker liepen dan hun collega’s die enkel overdag werkten. Die resultaten kwamen overeen met eerdere onderzoeken bij dieren, die ook aantoonden dat licht tijdens de nacht het ontstaan van tumoren kan bevorderen.

Kunstmatig licht tijdens de nacht stopt immers de productie van het hormoon melatonine, dat normaal gezien tijdens de nacht door het lichaam wordt aangemaakt. Het ontbreken van melatonine kan leiden tot de ontwikkeling van tumoren. Ook verzwakt slaapgebrek en een tekort aan melatonine het immuunsysteem.

Het WHO-agentschap, met zetel in het Franse Lyon, heeft de bevindingen gepubliceerd in het Britse medische vakblad The Lancet Oncology. Het gaat om een evaluatie van verscheidene al bestaande studies.
sdg (belga)


-------------------------------------------

slecht nieuws voor de voorstanders van de goedkope hyperflexibele 24-uren economie.
nu dit feit bekend is zullen de mensen wel 2 keer nadenken voor ze nachtwerk willen doen. of het loon moet verdubbeld worden misschien.
hopelijk krijgt dit de aandacht die het verdient en wordt dit door de vakbonden keihard uitgespeeld tijdens het sociaal overleg.
Misschien spijtig maar ik geloof daar geen ballen van.

Ik vond nachten doen zelfs leuker in bepaalde gevallen.

Ook qua verkeer van- en terug naar werk was in de meeste gevallen gemakkelijker dan in de dag.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 oktober 2018 om 13:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be