Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2018, 22:08   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niks te kort. Graag mijn huis verder afwerken, reizen naar andere continenten met de kinderen EN VOORAL, ervoor zorgen dat ik mijn kinderen zoveel mogelijk kan nalaten, want van de Belgische staat hoeven we niet te verwachten dat ze de komende generatie nog iets te bieden zullen hebben. Had ik geen kinderen, ik was hier al lang weg. Het is alleszins de raad die ik aan hen zal geven. Zorg dat je hier weg bent vooraleer er teveel is dat je hier bindt.
Kunnen die daar zelf niet voor werken ? Als ze kunnen en mogen studeren wat ze willen is toch al niet slecht zeker ? Als je ze al een huis wil geven voor ze een klop hebben gedaan dan gaan ze hier zeker niet weg willen

En verder wie weg wil is weg . Kinderen of niet .....je zou wel reizen naar andere continenten met uw kinderen dan kan je ook wel emigreren met uw kinderen.

Maar ja tussen zeggen en doen is veel verschil...want zijn het de kinderen niet dan is het de vrouw is het de vrouw niet dan is het de familie of de vrienden...af en toe is het zelfs de hond en de kat. En als ze dan alleen zouden zijn dan is het net opdat ze toch maar alleen zijn.

En wat denk je dat andere staten hen later zo veel meer gaan hebben te bieden ? Het is overal wel iets hoor.....Maar ja als je het over het weer hebt dan ben je hier inderdaad beter weg. Alhoewel ik er ook ken die na jaren 12 op 24 zon en warm weer wel eens verlangden naar wat regen wind en sneeuw.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 23:19   #102
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kunnen die daar zelf niet voor werken ? Als ze kunnen en mogen studeren wat ze willen is toch al niet slecht zeker ? Als je ze al een huis wil geven voor ze een klop hebben gedaan dan gaan ze hier zeker niet weg willen

En verder wie weg wil is weg . Kinderen of niet .....je zou wel reizen naar andere continenten met uw kinderen dan kan je ook wel emigreren met uw kinderen.

...
....
Voor zover bekend is Nieuw Zeeland de topbestemming voor EU-burgers die willen emigreren (maar het daarom nog niet altijd DOEN)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 00:05   #103
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ge moet zo gepikkeerd niet zijn hé...
Ik schrijf dat niet hé...het is De Standaard die schreef dat België niet aantrekkelijk is.
Klachten daarover bij de kwaliteitskrant.
Als ik het zo lees zou ik zeggen niet aantrekkelijk bij hoogopgeleiden, maar wel aantrekkelijk bij laagopgeleiden.
De bevolking zou met 17% toenemen, en het percentage hoogopgeleiden zou daardoor met 10% dalen. Terwijl in de andere voorbeelden de bevolking met meer zou toenemen, waarbij telkens het percentage hoogopgeleiden zou stijgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 03:19   #104
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niks te kort. Graag mijn huis verder afwerken, reizen naar andere continenten met de kinderen EN VOORAL, ervoor zorgen dat ik mijn kinderen zoveel mogelijk kan nalaten, want van de Belgische staat hoeven we niet te verwachten dat ze de komende generatie nog iets te bieden zullen hebben. Had ik geen kinderen, ik was hier al lang weg. Het is alleszins de raad die ik aan hen zal geven. Zorg dat je hier weg bent vooraleer er teveel is dat je hier bindt.
Respect voor je instelling, maar die levenshouding zou mij heel ongelukkig maken.
Mochten mijn ouders destijds zo geleefd hebben zou ik met een erg groot schuldgevoel achterblijven, heeeel onprettig voor mezelf!
Gelukkig voor mij hebben zij echt goed van het leven geprofiteerd en kan ik zonder schroom wat overblijft zonder scrupules aanvaarden.

Ook verdomd blij dat ik mijn hele leven altijd zelf in handen nam.
Zelfs gemaakte eigen stommiteiten werken helend, achteraf gezien:
"My 2 ct."
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 03:25   #105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kunnen die daar zelf niet voor werken ? Als ze kunnen en mogen studeren wat ze willen is toch al niet slecht zeker ? Als je ze al een huis wil geven voor ze een klop hebben gedaan dan gaan ze hier zeker niet weg willen
En verder wie weg wil is weg . Kinderen of niet .....je zou wel reizen naar andere continenten met uw kinderen dan kan je ook wel emigreren met uw kinderen.
Maar ja tussen zeggen en doen is veel verschil...want zijn het de kinderen niet dan is het de vrouw is het de vrouw niet dan is het de familie of de vrienden...af en toe is het zelfs de hond en de kat. En als ze dan alleen zouden zijn dan is het net opdat ze toch maar alleen zijn.
En wat denk je dat andere staten hen later zo veel meer gaan hebben te bieden ? Het is overal wel iets hoor.....Maar ja als je het over het weer hebt dan ben je hier inderdaad beter weg. Alhoewel ik er ook ken die na jaren 12 op 24 zon en warm weer wel eens verlangden naar wat regen wind en sneeuw.
Serieus tegen mijn goesting om toe te geven dat ik het ne keer eens met jou moet zijn.
"Doe nu maar terug normaal, he!"
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 08:14   #106
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kunnen die daar zelf niet voor werken ? Als ze kunnen en mogen studeren wat ze willen is toch al niet slecht zeker ? Als je ze al een huis wil geven voor ze een klop hebben gedaan dan gaan ze hier zeker niet weg willen

En verder wie weg wil is weg . Kinderen of niet .....je zou wel reizen naar andere continenten met uw kinderen dan kan je ook wel emigreren met uw kinderen.

Maar ja tussen zeggen en doen is veel verschil...want zijn het de kinderen niet dan is het de vrouw is het de vrouw niet dan is het de familie of de vrienden...af en toe is het zelfs de hond en de kat. En als ze dan alleen zouden zijn dan is het net opdat ze toch maar alleen zijn.

En wat denk je dat andere staten hen later zo veel meer gaan hebben te bieden ? Het is overal wel iets hoor.....Maar ja als je het over het weer hebt dan ben je hier inderdaad beter weg. Alhoewel ik er ook ken die na jaren 12 op 24 zon en warm weer wel eens verlangden naar wat regen wind en sneeuw.

Zoals gezegd heb ik geen enkel vertrouwen in onze Belgische regering om een klimaat te scheppen waarin het mogelijk is dat onze kinderen nog kunnen floreren.

De lat van ons onderwijs wordt lager en lager gelegd. De toppers in onze maatschappij moeten zoveel mogelijk tegengehouden worden. De middenklasse moet naar beneden en onze maatschappij moet zoveel mogelijk de Islam terwille zijn. Wel dan zorg ik er beter voor dat mijn kinderen genoeg hebben zodat ze het hier op termijn toch nog kunnen aftrappen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 08:41   #107
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En wat denk je dat andere staten hen later zo veel meer gaan hebben te bieden ?
Onnoemelijk veel meer...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 09:54   #108
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De lat van ons onderwijs wordt lager en lager gelegd. De toppers in onze maatschappij moeten zoveel mogelijk tegengehouden worden. De middenklasse moet naar beneden en onze maatschappij moet zoveel mogelijk de Islam terwille zijn. Wel dan zorg ik er beter voor dat mijn kinderen genoeg hebben zodat ze het hier op termijn toch nog kunnen aftrappen.
Ik zou denken dat dat een heel goede reden is om het NU, mét kinderen, af te trappen naar een land waar ze beter onderwijs kunnen krijgen?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2018, 09:58   #109
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toen ik in Brazilië sprak met een jonge man die wilde emigreren legde hij uit dat hij via internet grondig had bestudeerd welke landen écht interessant waren kwam hij uit op Zwitserland & Belgie. Daar hij geen kans zag om Zwitserland binnen te geraken bleef Belgie over.
5 Maanden later stuurde hij me een email waarin hij schreef dat hij in Brasschaat beland was.
Dat is waarschijnlijk het verschil tussen iemand die emigreert en iemand die in een enquete zegt dat hij/zij eventueel ooit wel wilt emigreren. De eerste heeft zijn huiswerk gemaakt, de tweede zegt wat op dat moment in hem opkomt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be