Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2018, 07:59   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard De hooligans van Agenschap Wegen en Verkeer slaan weer toe

Met de bomenkap "tegen transmigranten" nog vers in het geheugen, ...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180504_03497150

... hebben ze dus nu een wederom een nieuw wapenfeit.

https://www.hln.be/regio/torhout/200...fout~a0954698/


Wat voor een wereldvreemde hooligans zijn dat eigenlijk bij wegen en verkeer? Leven die nog ergen in de jaren '60 van vorige eeuw?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 11:35   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Hier op het forum zijn toch ook mensen die geen bomen langs de wegen willen. (De helft dacht ik nadat die debiele voetballer tegen een boom was geknald.) Ik vermoed dat ze graag een zandbak zouden zien of strobalen.
Dus ofwel was het een hoger opgeleide die net van school kwam en in koeterwaals het order had opgesteld, ofwel was het een ondernemer die liever geen bomen langs de weg ziet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 12:00   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hier op het forum zijn toch ook mensen die geen bomen langs de wegen willen. (De helft dacht ik nadat die debiele voetballer tegen een boom was geknald.) Ik vermoed dat ze graag een zandbak zouden zien of strobalen.
Dus ofwel was het een hoger opgeleide die net van school kwam en in koeterwaals het order had opgesteld, ofwel was het een ondernemer die liever geen bomen langs de weg ziet.
Ik denk dat bomen het veel gezelliger hebben in een bos.



(daar worden ze wel eerder oordeelkundig gekapt)

Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2018 om 12:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 12:34   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hier op het forum zijn toch ook mensen die geen bomen langs de wegen willen. (De helft dacht ik nadat die debiele voetballer tegen een boom was geknald.) Ik vermoed dat ze graag een zandbak zouden zien of strobalen.
Dus ofwel was het een hoger opgeleide die net van school kwam en in koeterwaals het order had opgesteld, ofwel was het een ondernemer die liever geen bomen langs de weg ziet.
We kunnen ook de verkeerslichten -borden en verlichting wegnemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 19:41   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Die bomen moesten toch weg.
Dus of er nu eerst wat gezaagd werd in overleg, of wat dan ook, ze moesten weg.

Je kan dan beter zagen over wie de beslissing 15 jaar geleden genomen heeft, om die bomen zo dicht bij de weg te doen planten.

Dus: in oktober is het plantseizoen. Zet daar nieuwe boomkes, en klaar komt Kees.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2018, 20:32   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die bomen moesten toch weg.
Dus of er nu eerst wat gezaagd werd in overleg, of wat dan ook, ze moesten weg.
AWV hoort de procedures te volgens zoals iedere andere overheidsinstelling. AWV heeft echter al meer dan eens eigengereid gehandeld, net alsof die overheidsdienst een staat in de staat is (hetzelfde geldt trouwens ook voor de Vlaamse Waterweg).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 06:06   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
AWV hoort de procedures te volgens zoals iedere andere overheidsinstelling. AWV heeft echter al meer dan eens eigengereid gehandeld, net alsof die overheidsdienst een staat in de staat is (hetzelfde geldt trouwens ook voor de Vlaamse Waterweg).
Dat zal nog een interessante discussie gaan worden.
Zoals privé-eigenaars op hun eigen perceel niet zomaar kunnen rooien of andere dingen doen,zo moeten ,blijkbaar,ook overheids-agentschappen nog leren...

De truc,die eigenlijk werkt,is toch om eerst snel te rooien en nadien excuses aan te bieden.
Nu kan er snel voort gedaan worden met wat er voort gedaan moet worden.Misschien zijn te grote bomen inderdaad opnieuw een stabiliteitsprobleem voor de naastliggende wegen.....dan zal men volgende keer beter geen bomen maar struiken planten...


Het is het zoveelste voorbeeld van hoe ons extreem grote overheidsapparaat ,met al zijn lagen en "managers",zelfs niet met zichzelf praat maar wel klaar staat met het wijsvingertje om de mensen "in de privé" aan te manen dit wel te doen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 07:52   #8
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die bomen moesten toch weg.
Dus of er nu eerst wat gezaagd werd in overleg, of wat dan ook, ze moesten weg.

Je kan dan beter zagen over wie de beslissing 15 jaar geleden genomen heeft, om die bomen zo dicht bij de weg te doen planten.

Dus: in oktober is het plantseizoen. Zet daar nieuwe boomkes, en klaar komt Kees.
U verdedigt hierbij het onverdedigbare. Misschien dat u het nog niet weet, maar we leven in een rechtsstaat waarin regels moeten gevolgd worden en afspraken moeten gemaakt alvorens men tot actie kan overgaan.

Na het kappen van bomen tegen migranten, zonder vergunning en midden in het broedseizoen is dit wederom "een foutje" van de hooligans van het Agentschap Wegen en Verkeer. Zij wanen zich blijkbaar keizer Nero en menen dat ze alles zomaar kunnen doen wat ze willen. Blijkbaar hebben ze een acuut gebrek aan realiteitszin.

Het zou nogal een chaos worden moesten alle mensen uw redenering gaan volgen en zo ageren ...
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:50   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Niks tegen boompjes maar ze moeten niet te dicht naast de rijbaan staan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:23   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Ik zeg niet dat het beter geweest ware dat ze fatsoenlijk de procedure gevolgd hadden.

Ik zeg alleen maar dat ze daar nu niet zoveel tralala van moeten maken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 01:24   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het beter geweest ware dat ze fatsoenlijk de procedure gevolgd hadden.

Ik zeg alleen maar dat ze daar nu niet zoveel tralala van moeten maken.
Dan snapt u niet wat de kern is, nl. dat de spelregels niet worden gevolgd. Het is in de eerste plaats aan de overheidsdiensten om de regels te volgen. Een krachtig signaal naar de burger.

Als overheidsinstellingen echter menen dat ze naar willekeur kunnen handelen, dan kan dat als signaal naar de burger wel tellen. Om welke reden zou de burger zich nog aan de regels houden, als de overheidsinstellingen dat zelf niet doen?

Juist daarover moet niet geringschattend worden gedaan. Er moet daar juist veel "tralala over gemaakt worden".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 10:04   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan snapt u niet wat de kern is, nl. dat de spelregels niet worden gevolgd. Het is in de eerste plaats aan de overheidsdiensten om de regels te volgen. Een krachtig signaal naar de burger.

Als overheidsinstellingen echter menen dat ze naar willekeur kunnen handelen, dan kan dat als signaal naar de burger wel tellen. Om welke reden zou de burger zich nog aan de regels houden, als de overheidsinstellingen dat zelf niet doen?

Juist daarover moet niet geringschattend worden gedaan. Er moet daar juist veel "tralala over gemaakt worden".
Je beschuldigt me bijna van godslastering.
Ik heb nergens gehoord of gelezen dat de administratie van wegen voet bij stuk houdt dat zij in deze het administratief correct afgehandeld zouden hebben.

En persoonlijk vind ik dat ook een fout.

Maar tegelijk: dit is geen halszaak. In jouw terminologie: een dagelijkse zonde, maar geen doodzonde.

Al dien tamtam is er nu alleen maar omwille van de verkiezingskoorts.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 10:33   #13
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Kort gezegd: om een minderheid te beletten hun ding te doen moet een meerderheid het uitzweten "bij gebrek aan middelen" zogezegd. Dan sluiten wij de rustplaatsen langs de snelweg en kappen wij de beplanting. Eenvoudig toch?
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 17:22   #14
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Al dien tamtam is er nu alleen maar omwille van de verkiezingskoorts.
Nu zal het dat weer zijn. Nee, daar heeft het ook niets mee te maken.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2018, 18:36   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je beschuldigt me bijna van godslastering.
Ik heb nergens gehoord of gelezen dat de administratie van wegen voet bij stuk houdt dat zij in deze het administratief correct afgehandeld zouden hebben.

En persoonlijk vind ik dat ook een fout.

Maar tegelijk: dit is geen halszaak. In jouw terminologie: een dagelijkse zonde, maar geen doodzonde.

Al dien tamtam is er nu alleen maar omwille van de verkiezingskoorts.
Neen, het is en blijft wel een dossier dat tekenend is voor de wijze waarop AWV (alsook de Vlaamse Waterweg) steeds weer opnieuw handelen. En daarom is het belangrijk om die luid en duidelijk aan de kaak te stellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 08:16   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, het is en blijft wel een dossier dat tekenend is voor de wijze waarop AWV (alsook de Vlaamse Waterweg) steeds weer opnieuw handelen. En daarom is het belangrijk om die luid en duidelijk aan de kaak te stellen.
Tut tut: verkiezingskoorts.

Wat is er gebeurd? Een procedurefout.
Gevolg: de bomen werden 14 dagen vroeger gekapt.
Big deal.
nogmaals: praat dat de procedurefout goed? Neen.
zelfs: mag een politieker dit gegeven uitbuiten in de kiesstrijd? Jawel. Natuurlijk.
Maar toch blijft het zever in pakskes. Er zijn andere kwaden te bestrijden, gvd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 08:46   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut: verkiezingskoorts.

Wat is er gebeurd? Een procedurefout.
Gevolg: de bomen werden 14 dagen vroeger gekapt.
Big deal.
nogmaals: praat dat de procedurefout goed? Neen.
zelfs: mag een politieker dit gegeven uitbuiten in de kiesstrijd? Jawel. Natuurlijk.
Maar toch blijft het zever in pakskes. Er zijn andere kwaden te bestrijden, gvd.
Tut, tut: tekenend voor de politiek van AWV. Het gaat over een bijna ingebakken fout. Essentieel om dat aan te kaarten. Een ander voorbeeld is de wijze waarop AWV de laatste jaren omspringt met de aanleg van verkeerseilanden. Steevast wordt dan alles toegesmeerd met beton, wat in strijd is met de regelgeving die de Vlaamse overheid zelf heeft uitgewerkt over verharde/doorlaatbare oppervlakte. Daar trekt AWV zich gewoonweg niets van aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 16:08   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tut, tut: tekenend voor de politiek van AWV. Het gaat over een bijna ingebakken fout. Essentieel om dat aan te kaarten. Een ander voorbeeld is de wijze waarop AWV de laatste jaren omspringt met de aanleg van verkeerseilanden. Steevast wordt dan alles toegesmeerd met beton, wat in strijd is met de regelgeving die de Vlaamse overheid zelf heeft uitgewerkt over verharde/doorlaatbare oppervlakte. Daar trekt AWV zich gewoonweg niets van aan.
Awel, als dat zo is, dan moet ik me verontschuldigen.
Ik heb daar eigenlijk nog niet zoveel van gelezen in de pers. Zelfs niet als de groenen er eens aan het woord gelaten worden.
Dus: sorry.

Kuch.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 16:39   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Awel, als dat zo is, dan moet ik me verontschuldigen.
Ik heb daar eigenlijk nog niet zoveel van gelezen in de pers. Zelfs niet als de groenen er eens aan het woord gelaten worden.
Dus: sorry.

Kuch.
Ik zal u nog eens een voorbeeld geven van het eigengereid optreden van AWV. Er is in België een verkeersbord dat aangeeft dat fietsers rechts mogen bij rood. De Vlaamse administratie heeft dat ook uitgewerkt in het Fietsvademecum. AWV weigert tot op heden om dat op de gewestwegen in te voeren, alhoewel meerdere gemeenten al gevraagd hebben om dat op bepaalde punten toe te passen. AWV weigert gewoon en in geen enkel geval dat bord te plaatsen. In weerwil van de federale en Vlaamse regelgeving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 17:40   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Ah, we zijn er.
Jij bent kwaad op hen, omdat jij, als ligfietser, nog meer, en nog meer, en nog meer aandacht wilt voor fietspaden.

Wel vriendschap, het gaat in deze draad om bomen die weg moesten omwille van de veiligheid.
En de lokale schepen had per ongeluk wat tijd over, en wou dus absoluut een vergadering. Waarop beslist zou worden dat, hoe spijtig ook, de bomen omver moesten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be