Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2023, 11:46   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest Diependaele het geld voor sociale woningen niet laten wegrotten was deze noodingreep niet nodig.
ja meer sociale woningen voor import die niet bijdraagt.

al die import exporten en de vrijgekomen huizen renoveren en aan onze eigen mensen toekennen ja.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 13:21   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Ik stel ondertussen voor dat we de startbaan uitgraven tot een dok zodat we containerboten kunnen ontvangen in Koksijde. Dat is dan makkelijk om volle containers naar verwegistan over te laden en lege terug te plaatsen voor nieuwe bewoners.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 15:48   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Fedasiel zet wooncontainers zonder vergunning neer.

U moet maar eens iets proberen bij te bouwen aan uw tuin of pand.

Men zal er snel staan dan met de vraag: "Wat bent u aan het doen?"

In Koksijde waar het topic al over ging heeft zou het asielcentrum, 37 wooncontainers neergepoot hebben-- zonder verunning.

Asielzoekerliefhebster De Moor zei dat ze niet zwaar tilt aan de bouwovertreding.

Een reactie daar op was: "Zet uw vuilzak een dag te vroeg op de stoep, direct een boete"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 16:08   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk begrijpen wij dat. Jij lijkt het niet te begrijpen aangezien JIJ blijft ijveren voor het voortbestaan van Belgie. Maar goed, ik begrijp wel waar je naartoe wil hoor. Vlaanderen moet stoppen met zagen en moet uitvoeren wat de Waalsnationalisten wensen.
Als Zuhal Demir seperatistje wil spelen dat ze dan verkast naar Turks-Koerdije om Erdogan een proces aan te doen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 16:09   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest Diependaele het geld voor sociale woningen niet laten wegrotten was deze noodingreep niet nodig.
Welk weggerot geld ? Vlaanderen heeft geen geld niet meer in kas. Vlaanderen heeft schulden en structureel tekort op haar begroting.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 16:12   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dadeeke, containers op een veld plaatsen zonder verguning is ook sluikstorten he, zie onze discusie over de bus op een veld.

Dus als ik geen containers in mijnen hof mag zetten dan de staat ook niet. tenzij ze een vergunning vragen , eventueel ne Vlarem, dat is daar miliair domain, mag men daar zomaar burgers op te slapen leggen. Zijn die containers wel geschikt voor menselijke bewoning, hoe zit dat me hygiene, beveiliging en sanitair... Is de brandweer commandant geraadpleegd en heeft die zijn fiat gegeven ?

Allee ja ge verstaat wel dat ge niet zomaar wat container ergens neerzet.
Je mag gerust containers op jouw hof zetten zolang ze niet van het straat zichtbaar zijn en er plek genoeg is op jouw pand.

Zolang het om tijdelijk verblijf gaat, en geen domiciliëring van personen, maken ze er Vlaanderen geen groot probleem van als het particulier gebruik gaat.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 juni 2023 om 16:13.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 16:15   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Fedasiel zet wooncontainers zonder vergunning neer.

U moet maar eens iets proberen bij te bouwen aan uw tuin of pand.

Men zal er snel staan dan met de vraag: "Wat bent u aan het doen?"

In Koksijde waar het topic al over ging heeft zou het asielcentrum, 37 wooncontainers neergepoot hebben-- zonder verunning.

Asielzoekerliefhebster De Moor zei dat ze niet zwaar tilt aan de bouwovertreding.

Een reactie daar op was: "Zet uw vuilzak een dag te vroeg op de stoep, direct een boete"
Ik dacht dat het ging om containers dus kan er geen sprake zijn van bouwovertreding.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 20:20   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik dacht dat het ging om containers dus kan er geen sprake zijn van bouwovertreding.
Als men dat doet op eigen terrein dan zou het geen 'bouwovertreding' zijn.

Doet men dat elders, bijvoorbeeld een openbare ruimte dan moet de gemeente daar met akkoord gaan/toestemming voor geven anders...

Dan moet de stad of de gemeente dus een vergunning geven om het te doen dacht ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2023 om 20:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 20:48   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dan rest er enkel nog de containers hermetisch te sluiten en in zee te dumpen richting Noord-Afrika.
Ik zou er klein gaatjes in maken
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 22:35   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je mag gerust containers op jouw hof zetten zolang ze niet van het straat zichtbaar zijn en er plek genoeg is op jouw pand.

Zolang het om tijdelijk verblijf gaat, en geen domiciliëring van personen, maken ze er Vlaanderen geen groot probleem van als het particulier gebruik gaat.
Dat zullen we wel eens zien als t zover is.

Ene container die ge als tuinhuis gebruikt ja, dat gaan ze nog door de vingers zien, maar ge moet er geen container kerkhof van maken he.

En hier steekt ge er dan nog mensen in ook, ik dacht dat jullie linksen altijd de mond vol hadden van mensenrechten en dat soort zever. Maar als het is voor de asielindustrie te faciliteren, dan moet alles wijken. Dan tellen verguningen en millieu shit niet meer.

Dus als ge daar dobbernegers in wil stockeren , ga je toch een paar verguningen moeten regelen.

Ik wil den burgemeester het anders wel eens zien uitleggen als zo een paar van die gasten beslissen hun container in de fik te steken. (t zal de eerste keer niet zijn) . Euh ja, euh,... ja de brandweer had dat nog niet goedgekeurd maar, ja.... Ja ja met de billekes bloot met wat sjans de internationale pers erop als het er een stuk of 20 zijn. (voor minder komen die niet meer buiten)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 22:36   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Als men dat doet op eigen terrein dan zou het geen 'bouwovertreding' zijn.

Doet men dat elders, bijvoorbeeld een openbare ruimte dan moet de gemeente daar met akkoord gaan/toestemming voor geven anders...

Dan moet de stad of de gemeente dus een vergunning geven om het te doen dacht ik.
Ene 20 voeter op uw eigen terrein ja, die ge dan liefst nog wat camoufleert en als tuinhuis dient. Voor al de rest moet ge een millieu of bouwvergunning hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 22:40   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ene 20 voeter op uw eigen terrein ja, die ge dan liefst nog wat camoufleert en als tuinhuis dient. Voor al de rest moet ge een millieu of bouwvergunning hebben.
Fedasil had Erik Van Der Paal moeten inschakelen, dan was die vergunning geen probleem geweest.


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 juni 2023 om 22:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 23:13   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Fedasil had Erik Van Der Paal moeten inschakelen, dan was die vergunning geen probleem geweest.

Ja ge ziet het, he, voor sommige dingen hebt ge nu eenmaal connecties nodig.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 09:05   #34
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou er klein gaatjes in maken
Waarom? Zonde van 't materiaal, de tijd en de moeite.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 11:47   #35
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Probeert gij maar iets bij te bouwen aan uw huis zonder vergunning.
Ge zult het rap moeten afbreken en nog een geldboete er bovenop.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 11:53   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Probeert gij maar iets bij te bouwen aan uw huis zonder vergunning.
Ge zult het rap moeten afbreken en nog een geldboete er bovenop.
https://navigator.emis.vito.be/detai...5012&woLang=nl

Het volstaat om te zeggen dat die gebouwen van militair strategisch belang zijn. Vlaanderen heeft geen bevoegdheid over Defensie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 17:19   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Jihadi's en dobbernegers als kanonnenvoer. Een soort van budget Wagner... geen slecht idee. Nu nog een betaald conflict hebben. Misschien Poetin vragen, zijn huurlingen worden wat irritant blijkbaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 21:05   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik weet niet wat jij juist bedoelt met een belgicistische kijk. Begrijp jij niet dat vechtfederalisme jouw pensioen niet kan financieren ?
Ik zou me eigenlijk zorgen moeten maken over mijn pensioen, gezien de financiële toestand en reputatie van la belziek.
Want dan zou ik nog heel wat actiever flamingant-actief zijn dan dat ik dat vandaag doe.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 21:07   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als Zuhal Demir seperatistje wil spelen dat ze dan verkast naar Turks-Koerdije om Erdogan een proces aan te doen.
Zuhal speelt wat haar kiezers haar vragen om te spelen.
En het ziet er naar uit dat ze herverkozen zal worden.
Dus gaat ze blijven spelen wat ze graag speelt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 21:11   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Dacht tante nonneke Nicole De sMoor nu echt dat ze er mee weg ging komen door geen vergunningen aan te vragen ??????

Wat bezielde haar?

Wat een stomme kut-pers hebben wij, dat er zo geen vragen gesteld worden?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be