Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2020, 20:20   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat zit jij hier eigenlijk als Waalse te oreren tegen ons Vlamingen ?
Het lijkt wel alsof je ons een probleem probeert aan te praten, dat zijn oorsprong heeft in jouw Gouw ?

Waarom pak je dat laatste dan niet aan in plaats van je nogal rare plaatsvervangende 'verontwaardiging' ?
Waar wacht jij dan op om de problemen in jouw gouw aan te passen in plaats van ze steeds meer en meer uit te vergroten door ze gewoonweg niet te willen erkennen en waar kan onder de mat te vegen...
Ik denk niet dat jij, gezien alles wat ik hier van jouw mond lees op dit forum, de juiste persoon bent om anderen de les te lezen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:20   #42
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
MOETEN staat op stal, Knuppel.
Ja ja vroeger was het van moeten in de Belgische stal...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:22   #43
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Knuppel, beetje opgewonden ?

Drink u een jeneverke ofzo, een echt Limburgs drankje. Dat is bij Vlamingen zelfs efficient in het verlichten van opvliegers.
Allee en met die onnozele praat denken ze het pleit weer gewonnen te hebben... Hoe achterlijk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:24   #44
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het loopt allemaal zo'n vaart niet, maar dat wist u ongetwijfeld wel.



politicoloog Kris Deschouwer VRT



Bart Maddens VRT
Tuurlijk en telkens weer opnieuw komen ze met het fake news af dat degene die niet gaat stemmen opgeroepen kan worden en een zware boete moet betalen... Bang dat de wakkere kiezer het wel zou doorhebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:26   #45
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bart Maddens, die horen we ook niet meer hé.

Al de NVA roeptoeters zijn nu stillekes geworden. Van Ranst is nu alombekend en komt alle dagen op TV.

Tzal pijn doen
Oei en ik die dacht dat Van Ranst al meer en meer werd uitgelachen... Zie ik dat verkeerd of hebben de TV bonzen hun ogen en oren weer gesloten voor wat leeft onder de bevolking???
Enfin, ik denk zelfs dat het hen volkomen koud laat want het enige dat hen interesseert is hun anti-Vlaamse pro Belgische indoctrinatie zo veel mogelijk verder te zetten...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 april 2020 om 20:27.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:28   #46
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat iedereen leugens verteld behalve N-VA. Dat zijn echte misdienaars en liegen nooit met de mond waarmee ze bidden?
Waar lees je dat... of is het zo erg dat je eerst nog moet leren lezen alvorens hier commentaar naast de kwestie te komen geven???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:31   #47
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Véél hoor je de N-VA inderdaad niet meer maar laten we het houden op radiostilte.
Ze zouden er beter aan doen heel die boel af te schaffen... ze hoeven hunne mond nog maar open te doen zelfs zonder dat er een woord uitkomt en heel de wolvenbende van de media zit hen al af te kafferen...
Wie geloof zo mensen nog; erger nog wie kan dat doorgestoken spel nog voor ernstig aanzien...

BDW doet iets en het is verkeerd; BDW doet niets en het is nog meer verkeerd... BDW zeg goeden dag en ze roepen in het koor voor wie neemt die vent zich wel...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 20:33   #48
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie niet ?
De NVa o.a.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 21:23   #49
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei en ik die dacht dat Van Ranst al meer en meer werd uitgelachen... Zie ik dat verkeerd of hebben de TV bonzen hun ogen en oren weer gesloten voor wat leeft onder de bevolking???
Van Ranst uitgelachen? Ik kom nergens meer vanwege lockdown. Ik zou dat niet kunnen bevestigen. Maar ik vraag mij toch af welk argument een verstandig mens kan aanhalen om met Van Ranst te lachen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 21:27   #50
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Van Ranst uitgelachen? Ik kom nergens meer vanwege lockdown. Ik zou dat niet kunnen bevestigen. Maar ik vraag mij toch af welk argument een verstandig mens kan aanhalen om met Van Ranst te lachen.
Was het hij niet die zei dat Skiën in Italië geen probleem was en dat de terugkomers braaf naar school mochten, of beter gezegd niet in quarantaine moesten???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 april 2020 om 21:27.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 21:29   #51
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Was het hij niet die zei dat Skiën in Italië geen probleem was en dat de terugkomers braaf naar school mochten, of beter gezegd niet in quarantaine moesten???
Ik weet het niet. Maar gij kunt mij de bron van uw bewering zonder twijfel geven?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 21:30   #52
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Van Ranst uitgelachen? Ik kom nergens meer vanwege lockdown. Ik zou dat niet kunnen bevestigen. Maar ik vraag mij toch af welk argument een verstandig mens kan aanhalen om met Van Ranst te lachen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 21:30   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik weet het niet. Maar gij kunt mij de bron van uw bewering zonder twijfel geven?
Hier op het forum gelezen en daar stond er een bron bij...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 21:39   #54
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hier op het forum gelezen en daar stond er een bron bij...
Ik kon wel veronderstellen dat gij helemaal geen bron hebt. Ben het dus gaan opzoeken.
Hij heeft dat gezegd. Maar met deze nuance:

Citaat:
"Denk wel aan goede handhygiëne en probeer veel mensenmassa's te vermijden. Al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski."
bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02...-een-pandemie/

Dat klopt met hetgeen voorlopig uit onderzoek in Duitsland blijkt.

Citaat:
“Het coronavirus wordt niet doorgegeven via klinken, gsm’s, afstandsbedieningen, katten of in kapsalons of winkels. Het gevaar op besmetting bestaat vooral als mensen urenlang samenzijn in een enge ruimte.” Dat stelt de Duitse viroloog Hendrik Streeck na onderzoek in de regio Heinsberg nabij Sittard.
bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200401_...via-voorwerpen

PS op welke datum zei Van Ranst dat? Op welke datum wilde BDW nog geen grote samenkomsten verbieden?

Laatst gewijzigd door pajoske : 2 april 2020 om 21:41.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 21:55   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Van Ranst uitgelachen? Ik kom nergens meer vanwege lockdown. Ik zou dat niet kunnen bevestigen. Maar ik vraag mij toch af welk argument een verstandig mens kan aanhalen om met Van Ranst te lachen.
Maggiblok nog niet gehoord ende bezig gezien?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 22:19   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Was het hij niet die zei dat Skiën in Italië geen probleem was en dat de terugkomers braaf naar school mochten, of beter gezegd niet in quarantaine moesten???
Klopt !
Hij zei ook dat de kans heel klein was dat het virus naar hier zou komen, niets om je zorgen over te maken.

En met die winddraaier zouden we nIet mogen lachen?

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 april 2020 om 22:22.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 22:35   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ze zouden er beter aan doen heel die boel af te schaffen... ze hoeven hunne mond nog maar open te doen zelfs zonder dat er een woord uitkomt en heel de wolvenbende van de media zit hen al af te kafferen...
Wie geloof zo mensen nog; erger nog wie kan dat doorgestoken spel nog voor ernstig aanzien...

BDW doet iets en het is verkeerd; BDW doet niets en het is nog meer verkeerd... BDW zeg goeden dag en ze roepen in het koor voor wie neemt die vent zich wel...
Even dimmen Marie....Er is geen énkele reden om je ongerust te maken. Integendeel!

De toekomst wordt ALTIJD in het verleden voorbereid. IK geloof in immanente gerechtigheid (zoals dpg dat ooit zo mooi verwoordde). Of in karma.Of in eenvoudig Vlaams: in boontje de om zijn loontje komt.

De Belgische nationalisten wanen zich aan de goede kant van de geschiedenis omdat hun lichtende politieke voorbeelden het pleit lijken gewonnen te hebben. Ze hebben via leugen, bedrog, het poten uittrekken van hun politieke tegenstanders, en schandelijk misbruik van de dodelijke coronacrisis, een nepregering die NIET verkozen werd maar die de macht op een manier heeft gegrepen die Guy Tegenbos, toch niet bepaald een Vlaemsch-nazionalist, in zijn 40-jarige loopbaan nooit heeft meegemaakt.

Laat debielen rustig gloriëren in de waan dat hun Belziekske gered is. Dat het vermaledijde confederalisme van de baan is, samen met de uitgetrokken poot van Bart De Wever.

Voor zover ik De Wever ken is hij geen man die licht zal vergeten wat er zich in volle coronacrisis heeft afgespeeld. Na de volgende verkiezingen zal hij moeten kiezen tussen het Vlaams Belang dat misschien dubbel zo groot is als zijn partij, of....voor underdog spelen tussen een resem belgicistische looserspartijtjes.

Als je het logisch bekijkt wéét je dat er niets beters had kunnen gebeuren dan wat de loozerspartijtjes de laatste weken hebben "verwezenlijkt". ZIJ hebben de toekomst NU voorbereid.

Leg je hoofd te rusten en laat de Belgische nationalisten geloven dat ze de oorlog gewonnen hebben. Niets is minder waar. Ze hebben één veldslag gewonnen, maar de oorlog verloren. Met wapens zelfs een nep-democratie onwaardig. Door de verregaande smeerlapperij waarmee de blauwen de macht naar zich toe trokken hebben ze zichzelf de genadeslag gegeven.
De sukkels die denken dat hun lichtende politieke voorbeelden hier heelhuids uit zullen komen zijn achterlijk. Sméken zullen ze nog om confederalisme. Het alternatief is de splitsing van hun geliefde apenland.
Elk volk heeft recht op zelfbeschikking. OOK de Vlamingen. Vraag maar aan de echtgenoot van Onkelinks.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 22:40   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Even dimmen Marie....Er is geen énkele reden om je ongerust te maken. Integendeel!

De toekomst wordt ALTIJD in het verleden voorbereid. IK geloof in immanente gerechtigheid (zoals dpg dat ooit zo mooi verwoordde). Of in karma.Of in eenvoudig Vlaams: in boontje de om zijn loontje komt.

De Belgische nationalisten wanen zich aan de goede kant van de geschiedenis omdat hun lichtende politieke voorbeelden het pleit lijken gewonnen te hebben. Ze hebben via leugen, bedrog, het poten uittrekken van hun politieke tegenstanders, en schandelijk misbruik van de dodelijke coronacrisis, een nepregering die NIET verkozen werd maar die de macht op een manier heeft gegrepen die Guy Tegenbos, toch niet bepaald een Vlaemsch-nazionalist, in zijn 40-jarige loopbaan nooit heeft meegemaakt.

Laat debielen rustig gloriëren in de waan dat hun Belziekske gered is. Dat het vermaledijde confederalisme van de baan is, samen met de uitgetrokken poot van Bart De Wever.

Voor zover ik De Wever ken is hij geen man die licht zal vergeten wat er zich in volle coronacrisis heeft afgespeeld. Na de volgende verkiezingen zal hij moeten kiezen tussen het Vlaams Belang dat misschien dubbel zo groot is als zijn partij, of....voor underdog spelen tussen een resem belgicistische looserspartijtjes.

Als je het logisch bekijkt wéét je dat er niets beters had kunnen gebeuren dan wat de loozerspartijtjes de laatste weken hebben "verwezenlijkt". ZIJ hebben de toekomst NU voorbereid.

Leg je hoofd te rusten en laat de Belgische nationalisten geloven dat ze de oorlog gewonnen hebben. Niets is minder waar. Ze hebben één veldslag gewonnen, maar de oorlog verloren. Met wapens zelfs een nep-democratie onwaardig. Door de verregaande smeerlapperij waarmee de blauwen de macht naar zich toe trokken hebben ze zichzelf de genadeslag gegeven.
De sukkels die denken dat hun lichtende politieke voorbeelden hier heelhuids uit zullen komen zijn achterlijk. Sméken zullen ze nog om confederalisme. Het alternatief is de splitsing van hun geliefde apenland.
Elk volk heeft recht op zelfbeschikking. OOK de Vlamingen. Vraag maar aan de echtgenoot van Onkelinks.
Regeringen worden niet verkozen Knuppel. Die worden benoemd door de Koning en krijgen het vertrouwen van het parlement. Uitvoerende macht, wetgevende macht, enzo...we leven in een constitutionele monarchie he. De uitvoerende macht is in feite de Koning, en zijn ministers. Dit is dit een kompleet wettelijke en democratische regering.

Jij kiest voor het parlement, daar zitten onze wetgevers, die wetten maken die onze uitvoerende en rechterlijke macht in praktijk moeten omzetten.Daar zitten vooral ook zageventen zoals Theo Blaaskaak die niet door heeft dat hij daar zit, zelfs al zet hij MP achter zijn naam.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 22:41   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei en ik die dacht dat Van Ranst al meer en meer werd uitgelachen... Zie ik dat verkeerd of hebben de TV bonzen hun ogen en oren weer gesloten voor wat leeft onder de bevolking???
Enfin, ik denk zelfs dat het hen volkomen koud laat want het enige dat hen interesseert is hun anti-Vlaamse pro Belgische indoctrinatie zo veel mogelijk verder te zetten...
Hoe kunt gij weten wat leeft onder de Vlaamse bevolking ?

Gij woont in hartje Wallonie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2020, 22:48   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Klopt !
Hij zei ook dat de kans heel klein was dat het virus naar hier zou komen, niets om je zorgen over te maken.



En met die winddraaier zouden we nIet mogen lachen?
Nobody is perfect. Zelfs Van Ranst niet. Van Ranst heeft verstandige praat op de mensen losgelaten, maar hij draait teveel rond de pot. Ook wat betreft de mondmaskers is hij de bocht aan het maken.

Wie de mediahoer speelt valt vroeg of laat van zijn voetstuk. Bert Anciaux is daar een sprekend voorbeeld van. Van voorzitter van de VU en "Vlaams" minister van cutluur, tot gecoöpteerd senator van de SP.a wegens niet meer verkozen.

De media kraken in de regel wat de media maakten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be