Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2023, 04:52   #301
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je kan ook gewoon alles op papier bewaren. Je kan een publieke sleutel (= je wallet) en privé sleutel bijv. genereren op bitaddress.org. Je kan connecteren naar de site en dan internetverbinding couperen en de sleutels offline op je PC genereren.
Daarna moet je je wallet (publieke sleutel) aan iemand geven die je wat bitcoin kan sturen, vanuit zijn wallet. Als dat gebeurd is kan iedereen die de publieke sleutel kent, de transactie en de inhoud van je portefeuille zien op bijv. blockchain.info
Euh, ja, dat is toch wat gelijk welk wallet programma doet, zoals electrum of zoals de bitcoin client zelf, he.

Citaat:
Maar om echt secuur te zijn zou je dus eigenlijk elke keer je hele wallet moeten besteden zodat je privé sleutel maar 1 keer gebruikt wordt en daarna vergeten.
Dat doe je eigenlijk ook. Een adres gebruik je maar een keer, en dat wordt altijd volledig besteed, met een transactie met 2 eindpunten: 1 eindpunt is het adres van de entiteit die je wil betalen, en het andere eindpunt is een nieuw eigen adres (met nieuwe geheime en publieke sleutel), waar de rest naartoe gaat zodat het in jouw bezit blijft.

Je kan natuurlijk onnozel doen en dat tweede adres gelijk stellen aan uw eerste publieke sleutel maar dat is inderdaad een slecht idee, zowel cryptografisch als als je traceability wil verminderen.

Aangezien je dus vele prive adressen zal nodig hebben, worden die juist allemaal gegenereerd vanaf eenzelfde seed, in een hierarchische wallet. Je bent dat niet verplicht. Je kan inderdaad ook aparte willekeurige random sleutels genereren, maar die kunnen nergens van "afgeleid" worden, je moet die allemaal apart bijhouden (zolang er daar bitcoins aan vast hangen).
Het voordeel van een hierarchische wallet is dat al die adressen van een enkele seed worden afgeleid, zodat die seed gans uw wallet vol sleutels kan hergenereren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 14:41   #302
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

De Securities and Exchange Commission in de VS hebben de aanval vol ingezet tegen handel in crypto op hun grondgebied. Alle grote gecentraliseerde exchanges hebben een proces aan hun been. (binance, coinbase, kraken...)
https://www.sec.gov/news/press-release/2023-102
En net nu kondigt BlackRock, de grootste investeringsmanager ter wereld, en gevestigd in de US, die op triljoenen dollars zitten, dat ze een tracker zouden willen lanceren gebaseerd op bitcoin. Met Coinbase als custodian.
https://www.reuters.com/business/fin...sk-2023-06-15/
Wat een soep (met ballekes)
En China, waar handel in crypto al vele jaren strikt verboden was, geeft Hong Kong nu wel de toestemming om dat te doen. (Misschien om de US te pesten?)
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 17 juni 2023 om 14:44.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2023, 15:20   #303
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Achter een beursgenoteerd aandeel steekt een onderneming. Een ondermeming die ofwel produkten voortbrengt ofwel diensten levert waarnaar een vraag is en die de bron is van de omzet van die ondermeming. Een omzet die leidt tot een boekhoudkundig resultaat en een cashflow. Dat zijn fundamenten van de waardering van de betrokken onderneming. Naargelang de actuele marktstemming die winst en die cashflow ofwel fair, ofwel optimistisch, ofwel pessimistisch beoordelen met koersschommelingen als gevolg. Maar bij echte kwaliteitsondernemingen zal op langere termijn in de koers die kwaliteit tot uiting komen.
Kwaliteitsondernemingen zijn bedrijven die een sterke return halen op het ingezette kapitaal (Return On Capital Employed), een degelijke marge en een stevige cashflow kunnen voorleggen.

En welke waarderingsbasis heb je bij cryptocurrency's??? Nul komma nul.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 17 juni 2023 om 15:46.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 05:15   #304
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wie aandelen wil kopen hoort wel eerst zijn/haar “huiswerk” te maken.
Klopt; maar dat is bij de gewone beurs toch ook zo, gokken op winst, maar daar word je eerst en nadien met goedkeuring en medewerking van papa staat nog eens bestolen door de banken bij verkoop.

Terwijl de meerwaarde dat je behaald in Crypto voor jezelf is als je natuurlijk de crypto verkoopt met winst. Sta je met verlies dan moet je ze gewoon behouden.

En ook bij crypto moet men ontleden waarin men "investeert" zoals bij investeringen in gewone beurs aanbiedingen.

En net als bij de gewone beurs gebruik je daarvoor gelden die je niet nodig hebt om te leven zodat je kan handelen wanneer je winst boekt en niet holder de bolder hoeft te verkopen om te overleven of nog erger om de lening er op terug te betalen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 juni 2023 om 05:19.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2023, 10:26   #305
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De Securities and Exchange Commission in de VS hebben de aanval vol ingezet tegen handel in crypto op hun grondgebied. Alle grote gecentraliseerde exchanges hebben een proces aan hun been. (binance, coinbase, kraken...)
https://www.sec.gov/news/press-release/2023-102
En net nu kondigt BlackRock, de grootste investeringsmanager ter wereld, en gevestigd in de US, die op triljoenen dollars zitten, dat ze een tracker zouden willen lanceren gebaseerd op bitcoin. Met Coinbase als custodian.
https://www.reuters.com/business/fin...sk-2023-06-15/
Wat een soep (met ballekes)
En China, waar handel in crypto al vele jaren strikt verboden was, geeft Hong Kong nu wel de toestemming om dat te doen. (Misschien om de US te pesten?)
Dit wetende, zou je investeren of niet?

Trouwens sinds Ledger heeft bekendgemaakt dat ze eigenlijk wél toegang hebben tot je seedphrase, zijn veel mensen ervan overtuigd dat de "hack" uit het verleden gewoon diefstal was door het personeel van Ledger zelf.

Not your keys, not your crypto
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2023, 22:17   #306
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Eind dit jaar heb ik om en bij de 500 euro via Coinbase gespaard (besteed) aan Metaverse Exchange.

Slim of stom?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 07:44   #307
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Eind dit jaar heb ik om en bij de 500 euro via Coinbase gespaard (besteed) aan Metaverse Exchange.

Slim of stom?
Iemand? Ik steek vooral het meeste in CEEK en SAND.
Ik wil mijn maandelijkse inzet wel verhogen, maar crypto is nieuw. Iemand bekend met CEEk en SAND? Ceek gaat sowieso boomen eind dit jaar, verwacht ik.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 13:21   #308
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Iemand? Ik steek vooral het meeste in CEEK en SAND.
Ik wil mijn maandelijkse inzet wel verhogen, maar crypto is nieuw. Iemand bekend met CEEk en SAND? Ceek gaat sowieso boomen eind dit jaar, verwacht ik.
Geen idee wat de genoemde crypto voorstellen, maar er is volgens mij 1 gouden regel : investeer alleen dat wat je kunt missen. Als je financiële problemen zou krijgen als heel die spaarpot uitgewist wordt dan ben je niet goed bezig.

Persoonlijk zou ik weg blijven van die rare meme of altcoins. Er zitten gewoon te veel frauduleuze pyramidespelen tussen. Vorige week nog had je BALD. Die heeft 3 dagen of zo bestaan, is iets van een 168000% gestegen van bodem naar top en binnen een oogwenk volledig uitgevaagd. Er zijn vermoedens dat het weer eens Sam Bankman Fried was die hierachter zat. Die had al lang in de gevangenis moeten zitten na de frauduleuze teloorgang van cryptobeurs FTX, maar blijkbaar houdt de Amerikaanse administratie hem de hand boven het hoofd.

Meestal zet zo'n fraudeur dus een cryptonetwerk op en steekt er wat geld in om die op te hypen, waarna hij zoveel als hij maar wil bijprint en als collateral voor een lening gebruikt voor bijv. een stablecoin als USDT. Daarmee worden dan andere cryptomunten gekocht en weggeschamoteerd of uitgeleend aan anderen, afijn veilig gesteld, waarna het tapijt onder de oorspronkelijke altcoin wordt uitgetrokken. Heel de collateral verkocht moet worden om de oorspronkelijke lener te vergoeden, waardoor ze waardeloos wordt. Alle bezitters zijn gezien en de ontwikkelaar heeft zijn buit binnen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 18:11   #309
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Geen idee wat de genoemde crypto voorstellen, maar er is volgens mij 1 gouden regel : investeer alleen dat wat je kunt missen. Als je financiële problemen zou krijgen als heel die spaarpot uitgewist wordt dan ben je niet goed bezig.

Persoonlijk zou ik weg blijven van die rare meme of altcoins. Er zitten gewoon te veel frauduleuze pyramidespelen tussen. Vorige week nog had je BALD. Die heeft 3 dagen of zo bestaan, is iets van een 168000% gestegen van bodem naar top en binnen een oogwenk volledig uitgevaagd. Er zijn vermoedens dat het weer eens Sam Bankman Fried was die hierachter zat. Die had al lang in de gevangenis moeten zitten na de frauduleuze teloorgang van cryptobeurs FTX, maar blijkbaar houdt de Amerikaanse administratie hem de hand boven het hoofd.

Meestal zet zo'n fraudeur dus een cryptonetwerk op en steekt er wat geld in om die op te hypen, waarna hij zoveel als hij maar wil bijprint en als collateral voor een lening gebruikt voor bijv. een stablecoin als USDT. Daarmee worden dan andere cryptomunten gekocht en weggeschamoteerd of uitgeleend aan anderen, afijn veilig gesteld, waarna het tapijt onder de oorspronkelijke altcoin wordt uitgetrokken. Heel de collateral verkocht moet worden om de oorspronkelijke lener te vergoeden, waardoor ze waardeloos wordt. Alle bezitters zijn gezien en de ontwikkelaar heeft zijn buit binnen.
Bedankt voor de info.
Ik koop echt kleine bedragen. Als ik het kwijt ben is dat niet rampzalig. Maar die kleintjes tellen op en ik koop verspreid, staking. Op het eind van het jaar is dat 500 a 1000 euro Ethereum.
CEEk is van de MetaVerse. Das eigenlijk Meta Verse Exchange waar mensen mee kunnen betalen om VR naar live concerten enz te gaan. SAND is exchange in een spelleke dat door de Oculus 3 die uitkomt aanzienlijk zal stijgen, peisek.
Ik koop ze via CoinBase.

Ge kunt zelfs de grootste rommel door AI laten ontwerpen en verpatsen als avatar of brilleke, of broekske, ... Waar dan miljoenen users hun coins naar die bazaar smijten....
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 augustus 2023 om 18:19.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 19:58   #310
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

En die LiteCoin mannen?
Die CEEK VR en SAND zijn maar om kort bij te houden. Maar LiteCoin oppotten tot 2030 lijkt me geen slecht idee?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 06:44   #311
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

CEEk is 7% gestegen, dat als ik nu verkoop toch rond de 4% rendement heb na alle kosten.

Coinbase is veel beter dan een effectenrekening waar ik uren moest zoeken hoe ge een stop loss moest instellen.
Kga ineens 5 LiteCoins kopen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 09:02   #312
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Help mij eens aub mannen, want ik ben administratief analfabeet.

Als crypto belastingsvrij is, moet ik dus niets op de belastingsbrief melden? Ook niet als ik Tokens naar crypto ruil en crypto naar geld op mijn bank?

Ik overweeg enkele honderden in grid trading te investeren met Pionex. Is dat ça va of beter iets meer betalen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 12:36   #313
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Ge kunt wat loeren naar tokens en crypto, kijken waartussen ze fluctueren, parameters aanpassen over grids (aantal tokens en crypto die tussen hetzelfde fluctueren), die waardes bij uw min en max instellen, stop loss instellen en AI doet de rest...

Ik laat weten wat het rendement over 100 USDT was.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 13:55   #314
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Ik denk niet dat crypto belastingvrij is. Dat kan je maar beter onderzoeken. Er zal wel iets van "roerende inkomsten van alle aard" of zo op je belastingbrief staan.
Als je op coinbase zit in de US en de bedragen niet enorm zijn zal je er waarschijnlijk wel mee weg geraken in't zwart.
Als je 100.000 € moet overhalen zal dat wel iets anders zijn.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 6 augustus 2023 om 14:00.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2023, 13:59   #315
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik denk niet dat crypto belastingvrij is. Dat kan je maar beter onderzoeken. Er zal wel iets van "onroerende inkomen van alle aard" of zo op je belastingbrief staan.
Als je op coinbase zit in de US en de bedragen niet enorm zijn zal je er waarschijnlijk wel mee weg geraken in't zwart.
Als je 100.000 € moet overhalen zal dat wel iets anders zijn.
In BE is crypto belastingsvrij. Hoe dat gaat spelen omdat ik ook op de Amerikaanse markt bezig ben, weet ik niet.

Maar als crypto niet belast is in BE, is het dus onmogelijk in t zwart bezig te zijn, denk ik?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 augustus 2023 om 14:00.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2023, 12:16   #316
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Transactiekosten maken dit minder leuk.

Ik ga gewoon LiteCoin, Ethereum en Bitcoin oppotten en niets mee doen...
Die Tokens lijken me nog iets te vroeg om meteen mee aan de slag te gaan

LiteCoin lijkt me wel een goede investering? Nu tussen de 70 en 80 euro, volgend jaar maal 3?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2023, 12:21   #317
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Help mij eens aub mannen, want ik ben administratief analfabeet.

Als crypto belastingsvrij is, moet ik dus niets op de belastingsbrief melden? Ook niet als ik Tokens naar crypto ruil en crypto naar geld op mijn bank?

Ik overweeg enkele honderden in grid trading te investeren met Pionex. Is dat ça va of beter iets meer betalen?
Hangt van de bedragen af en of je het privé/zakelijk doet.

Als je het vanuit een vennootschap doet, ja dan komt het toch op uw balans te staan, dus niks aan te doen. Waarschijnlijk zal er later wel een belasting komen op gerealiseerde meerwaarde of zo, ongetwijfeld...

Als ge het privé doet, zolang ge spreekt over een paar 1000€, niet van wakker liggen, niet aangeven.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2023, 12:30   #318
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt; maar dat is bij de gewone beurs toch ook zo, gokken op winst, maar daar word je eerst en nadien met goedkeuring en medewerking van papa staat nog eens bestolen door de banken bij verkoop.

Terwijl de meerwaarde dat je behaald in Crypto voor jezelf is als je natuurlijk de crypto verkoopt met winst. Sta je met verlies dan moet je ze gewoon behouden.

En ook bij crypto moet men ontleden waarin men "investeert" zoals bij investeringen in gewone beurs aanbiedingen.

En net als bij de gewone beurs gebruik je daarvoor gelden die je niet nodig hebt om te leven zodat je kan handelen wanneer je winst boekt en niet holder de bolder hoeft te verkopen om te overleven of nog erger om de lening er op terug te betalen.
Neen, het is niet "gokken" op winst. Bij beursgenoteerde ondernemingen weet men reeds op voorhand of er winst zal zijn. Goede analisten weten zelfs bij benadering te zeggen hoeveel. Er zijn immers de publicatie verplichtingen van de onderneming omtrent de omzet per kwartaal en/of per halfjaar.
In het cryptowereldje kun je slechts hopen dat er ergens wel een kieken zal zijn die bereid is er meer voor te betalen dan het geen jij betaald hebt. Achter crypto steekt letterlijk niets. Geen productie van goederen of diensten, dus geen omzet, geen bedrijfsresultaat, geen cashflow.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 8 augustus 2023 om 12:34.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2023, 12:37   #319
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hangt van de bedragen af en of je het privé/zakelijk doet.

Als je het vanuit een vennootschap doet, ja dan komt het toch op uw balans te staan, dus niks aan te doen. Waarschijnlijk zal er later wel een belasting komen op gerealiseerde meerwaarde of zo, ongetwijfeld...

Als ge het privé doet, zolang ge spreekt over een paar 1000€, niet van wakker liggen, niet aangeven.
Ik wou eerst "maar" 1000 investeren, maar ik denk dat het wijzer is alles er in te steken?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2023, 12:41   #320
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik wou eerst "maar" 1000 investeren, maar ik denk dat het wijzer is alles er in te steken?
Euh, nee, dat zou ik niet doen

Ik heb +/-2.5% vermogen in crypto, basically als een high-risk investering maar ook als een soort "verzekering" tegen een financieel black swan event (...al verwacht ik eigenlijk dat als zoiets ergs gebeurt, dat het crypto ook wel zal impacteren...)

Tenzij ge echt hoge risico-appetijt hebt, niet te veel vermogen in crypto steken...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be