![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar, maar dat is een kleine hoeveelheid in vergelijking met het massief stoken van gas. Daarvoor moeten we gas blijven gebruiken, en enkel daarvoor. Die hoeveelheden zijn zodanig klein dat het geen belang heeft waar we ze halen, hoe, en tegen welke prijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2542 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Oekraïne had/heeft bij mijn weten weinig met nucleaire activiteiten te maken. Wel was het de productieplaats van zware wapens. De befaamde BUK-raketten werden daar gemaakt.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2543 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 20 maart 2023 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat grotendeels een Amerikaanse toegeving aan een Franse vraag was...
Het is ongelofelijk hoe gij de geschiedenis altijd een draai wilt geven om de Amerikanen te beschuldigen. Ge zou bijna denken dat het uwen job is. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2546 |
|
![]() Hoor wie het zegt. Iemand die de Nord Stream sabotage een 'vriendendienst' durft noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2547 |
|
![]() ![]() Veel logischer dan zo'n conspiracy theorie zou zijn te beseffen dat niet iedereen de door de VS gecontroleerde westerse propaganda blindelings achterna holt. En gelukkig maar. Ik heb kinderen die ik een toekomst wil geven in een vrij, onafhankelijkheid en welvarend Europa. En ik wil graag een vredevolle wereld waar we de gemeenschappelijke problemen kunnen aanpakken. Daarom dat ik naar een vredesbetoging ga en niet naar een oorlogsbetoging. Voor zolang het nog mag want met de mentaliteit die u hier toont is achtervolging van andersdenkenden niet ver af. Zou me niet verwonderen dat dat dezelfden zijn die eerder ook al voorstander waren van verplichte vaccinaties en erger. Ik noem die mentaliteit 'proto fascisme'. In Duitsland worden er momenteel reeds verschillende mensen vervolgd wegens gedachten misdaden. België is niet zo'n essentieel land voor de hegemon als Duitsland maar dat kan hier ook gebeuren. Tot nu toe is het voornamelijk censuur en officiële desinformatie. Laatst gewijzigd door Bach : 20 maart 2023 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2548 |
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Bach : 20 maart 2023 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2549 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2550 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien de VS voor het oude Rome staat dan is Europa Griekenland. Misschien intelectueel nog goed maar zonder macht en geen rol van betekenis in de besluitvorming. Is het waard daartegen in te gaan? Ook dat vraagt om een risicoanalyse.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2551 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Plaza-akkoord
![]() |
![]() |
#2552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het mag dan al een lapidaire uitspraak zijn, toch is ze daarom niet fout. Het eindresultaat is dat we meer zekerheid hebben dat er hier in de komende decennia géén russisch gas meer binnenkomt. Opportunisme is nu eenmaal een bijna niet uit te roeien ziekte. Het gevaar is dat er pakweg binnen 10 jaar een onnozelaar in europa het onzalige idee zou krijgen om terug energie te gaan kopen bij de russen. Dan krijgen we een groundhog moment waarbij we onze afhankelijkheid terug gaan linken aan een volkomen onbetrouwbaar land dat denkt dat het Rome III is en doet wat het wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2553 | |
|
![]() Citaat:
En dat alles op basis van een logica gebaseerd op verkeerde premissen zoals dat Rusland Europa zou willen veroveren. We zijn reeds veroverd. En dat wat ons nog wat alternatieven gaf wordt nu afgesloten. Onverantwoord ons karretje zo te hangen aan een buiteneuropese mogendheid wiens controle over ons continent by reeds vele malen groter is dan waar Rusland ooit can zou kunnen dromen. Enfin. De weg is ingeslagen. Wacht tien jaar en bekijk dan hoe ver we zijn weggezakt ten aanzien van de VS, als dat land niet zelf eerst implodeert economisch of politiek. Laatst gewijzigd door Bach : 20 maart 2023 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2554 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is alsof deze oorlog zowat het laatste "wapenfeit" is van een imploderend imperium. Althans, zo voelt het aan. Ik denk dat de andere bullebakken iets gezien of gemerkt hebben, dat hen meldde dat het de moment was om "toe te slaan." de barbaren staan aan de poort. https://forum.politics.be/showthread.php?t=267999 En ik vind dat erg gevaarlijk. Want een kat in het nauw maakt rare sprongen.
![]() |
![]() |
#2555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 20 maart 2023 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We vernemen dat reeds sedert 1 maart in Turkije verstrengde doorvoerbeperkingen van kracht zijn op goederen richting Rusland die door de EU en de VS al gesanctioneerd werden....
In resten van Russische missielen trof men al te veel "westerse" componenten aan ,ook van vrij recente produktieruns... Turkije pastte de sancties totnogtoe niet toe,maar de kar draait,en de Russen voelen het al zo te lezen...ze moeten weer andere bevoorradingscircuits opzetten....met steeds hogere kosten omtrent steeds minder beschikbare spullen ongetwijfeld.... https://www.dailysabah.com/business/...oods-to-russia De Turkse verstrengingen hebben nog geen betrekking op componenten die in Turkse produkten terechtkomen die geexporteerd worden naar Rusland... Turkije exporteert geen wapens,en ook geen drones, naar Rusland voor zover bekend,maar is ondertussen wel dé fabricagehub van wasmachines,frigo's,vriezers,TV's en zo geworden........dat mogen de Russen best kopen....en het zal voorzeker niet met broebels te betalen zijn.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2023 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In die periode stond de dollar vrij sterk, en o.a. de Franse frank niet zo stevig, en wilde de sossencommunist Mitterrand meer koopkracht kunnen geven aan de Fransen, en zou het hem uitgekomen zijn mochten de Franse frankskes wat meer dollars, en dus petroleum en vanalles, kunnen kopen. Reagan zag het niet zo zitten met een "devaluatie" van de dollar, omdat een sterke dollar "prestigieus" was en dus de Amerikaanse fierheid boostte, en maakte ook dat de Amerikanen goeiekoop dinges konden kopen in de wereld, maar uiteindelijk zwichtte hij toch maar.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2558 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Plaza_Accord Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 19:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ Reagan heeft de budgetten opgetrokken zodat RU onmogelijk het equivalent bedrag kon ophoesten Ru is al altijd een oorlogseconomie geweest, want in de jaren '80 werden ze indirect door reagan verplicht om 25% van hun BNP aan wapens te speneren 2/ Afghanistan was een voorloperke van ukraine, ook daar was er een permanent verzet gesteund door de VS... bij de terugtrekkng is Ru gecrqshed onder gorbacthov is dat duidelijk geworden EN RU heet eruit geleerd als ze in Donbas permanent een verezet organiseren, kon dat ook lukken dat ze UKR op hun knieen zouden krijgen quod non.. RU is echter vergeten dat ze een land van 10m inwoners nooit kunnen beheersen hebben, dus laat staan UKR met 160M inwoners wordt hun doodsteek een tweede afganistan 3/ Tjernobyl was ook onder gorbatchov, en heeft dus RU opgezadeld met een peperdure opruimkost... Die verhuis van al die mensen, opruimen van de afval en contaminatie, heeft hen veel veel geld gekost. Op dat moment lijkt dus het afsplitsen van een bad asset uiteraard een goed idee..
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() Laatst gewijzigd door brother paul : 21 maart 2023 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet Lagarde, hoofd van de Europese Centrale Bank (ECB), in deze vreemde video?
https://twitter.com/GraphicW5/status...99808425246720 Duurtijd: 20 minuten.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 maart 2023 om 22:16. |
![]() |
![]() |