Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2023, 15:55   #2541
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Gas is meer dan een fossiele brandstof. Het is een heel belangrijke grondstof. Amoniak, Amines e.a. gebruiken de waterstof van methaan.
Dat is waar, maar dat is een kleine hoeveelheid in vergelijking met het massief stoken van gas. Daarvoor moeten we gas blijven gebruiken, en enkel daarvoor. Die hoeveelheden zijn zodanig klein dat het geen belang heeft waar we ze halen, hoe, en tegen welke prijs.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 15:59   #2542
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel de anomalie is dat UKR ooit het nucleaire stort van Europa was, en toen is idd een positieve wind tegen nucleaire energie beginnen waaien.. Rusland UKR afgesplitst heeft als BAD ASSET... en nu zitten ze daar 100miljard wapens en 500k mannen aan te verkwanselen voor iets dat ze 20 jaar terug wegwilden

Die nucleaire fallout was mede de oorzaak van de andere visie over nucleaire energie, en kijk eens wonderbaarlijk 20 jaar later zitten de Duitsers mee te vechten voor dat stukje nucleaire stort, eet gans de wereld graan gekweekt op dat nucealir stort, en maalt niemand nog om die genetisch gemuteerde aardwormen, krijgen we elk week een nucleair doomsday bericht dankzij de plutonium gekweekt in russische kerncentrales,
en begint iedereen ineens te beseffen dat ze beter toch nukes bouwen

Hoe de wereld kan veranderen van gedacht...
Oekraïne is nooit een nucleair stort geweest. De proefnemingen ten tijde van de Sovjet-Unie gebeurden op de vlakten van Semipalatinsk (Kazakstan). Tsjernobyl was in in Wit-Rusland. Het aantal doden na de ramp is - buiten de brandweerlieden -moeilijk vast te stellen. Het aantal carcinomen gaat verloren in de ruis van het normale aantal carcinomen. Fukushima, waarna Duitsland alles stopte, kende geen meetbare doden door ioniserende stralen, wel een enorm aantal door de overstroming.
Oekraïne had/heeft bij mijn weten weinig met nucleaire activiteiten te maken. Wel was het de productieplaats van zware wapens. De befaamde BUK-raketten werden daar gemaakt.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 16:06   #2543
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gas is meer dan een fossiele brandstof. Het is een heel belangrijke grondstof. Amoniak, Amines e.a. gebruiken de waterstof van methaan.
Maar zelfs als brandstof lijkt een pijpleiding mij ecologischer dan een tankschip.

De macht van de VS om zijn wil opte leggen aan Duitsland moet wel enorm zijn. Ik blijf mij afvragen wat dat is. Japan is al enkele jaren terug in het gareel gebracht.
Met het Plaza akkoord in 1985. Men kan zich inderdaad afvragen hoe het komt dat Japan zo haar eigen economie een paar decennia lang laat stagneren op 'aandringen' van de VS. Nord Stream is voor Duitsland wat Plaza was voor Japan. Het moment waarop de VS besliste een concurrent een genadeslag toe te brengen. Die economieën op een laag pitje laten branden. Duitsland en Japan zijn uiteindelijk nog steeds bezette gebieden. Daar ligt de verklaring.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 maart 2023 om 16:08.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 16:14   #2544
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Met het Plaza akkoord in 1985.
Wat grotendeels een Amerikaanse toegeving aan een Franse vraag was...

Het is ongelofelijk hoe gij de geschiedenis altijd een draai wilt geven om de Amerikanen te beschuldigen. Ge zou bijna denken dat het uwen job is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 16:16.
Oud 20 maart 2023, 16:21   #2545
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Het is ongelofelijk hoe gij de geschiedenis altijd een draai wilt geven om de Amerikanen te beschuldigen. Ge zou bijna denken dat het uwen job is.
Wie weet…
Oud 20 maart 2023, 16:25   #2546
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoor wie het zegt. Iemand die de Nord Stream sabotage een 'vriendendienst' durft noemen.
Oud 20 maart 2023, 16:33   #2547
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wie weet…

Veel logischer dan zo'n conspiracy theorie zou zijn te beseffen dat niet iedereen de door de VS gecontroleerde westerse propaganda blindelings achterna holt. En gelukkig maar.

Ik heb kinderen die ik een toekomst wil geven in een vrij, onafhankelijkheid en welvarend Europa. En ik wil graag een vredevolle wereld waar we de gemeenschappelijke problemen kunnen aanpakken. Daarom dat ik naar een vredesbetoging ga en niet naar een oorlogsbetoging. Voor zolang het nog mag want met de mentaliteit die u hier toont is achtervolging van andersdenkenden niet ver af. Zou me niet verwonderen dat dat dezelfden zijn die eerder ook al voorstander waren van verplichte vaccinaties en erger. Ik noem die mentaliteit 'proto fascisme'.

In Duitsland worden er momenteel reeds verschillende mensen vervolgd wegens gedachten misdaden. België is niet zo'n essentieel land voor de hegemon als Duitsland maar dat kan hier ook gebeuren. Tot nu toe is het voornamelijk censuur en officiële desinformatie.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 maart 2023 om 16:39.
Oud 20 maart 2023, 16:37   #2548
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

..

Laatst gewijzigd door Bach : 20 maart 2023 om 16:37.
Oud 20 maart 2023, 16:44   #2549
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral een 'vriendendienst' zeker?

Citaat:
Volgens mij weet ge heel goed dat dat niet het geval is. Alhoewel. Ge gelooft ook dat Rusland tot in Brussel wou oprukken een paar maanden geleden. Ook niet echt getuigend van een realistische kijk op de situatie.
Oud 20 maart 2023, 16:54   #2550
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Is beschuldigen wel het juiste woord? Het is trachten te verklaren wat het op het eerste zicht niet logisch lijkt. Wie zegde weer: "Een tijdgenoor kan nooit de geschiedenis kennen".
Indien de VS voor het oude Rome staat dan is Europa Griekenland. Misschien intelectueel nog goed maar zonder macht en geen rol van betekenis in de besluitvorming. Is het waard daartegen in te gaan? Ook dat vraagt om een risicoanalyse.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 16:58   #2551
gunter5148
Europees Commissaris

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In welke zin was de depreciatie van de dollar een toegeving aan een Franse vraag?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Plaza-akkoord
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 17:59   #2552
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoor wie het zegt. Iemand die de Nord Stream sabotage een 'vriendendienst' durft noemen.
Het mag dan al een lapidaire uitspraak zijn, toch is ze daarom niet fout. Het eindresultaat is dat we meer zekerheid hebben dat er hier in de komende decennia géén russisch gas meer binnenkomt. Opportunisme is nu eenmaal een bijna niet uit te roeien ziekte. Het gevaar is dat er pakweg binnen 10 jaar een onnozelaar in europa het onzalige idee zou krijgen om terug energie te gaan kopen bij de russen. Dan krijgen we een groundhog moment waarbij we onze afhankelijkheid terug gaan linken aan een volkomen onbetrouwbaar land dat denkt dat het Rome III is en doet wat het wil.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 18:13   #2553
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het mag dan al een lapidaire uitspraak zijn, toch is ze daarom niet fout. Het eindresultaat is dat we meer zekerheid hebben dat er hier in de komende decennia géén russisch gas meer binnenkomt. Opportunisme is nu eenmaal een bijna niet uit te roeien ziekte. Het gevaar is dat er pakweg binnen 10 jaar een onnozelaar in europa het onzalige idee zou krijgen om terug energie te gaan kopen bij de russen. Dan krijgen we een groundhog moment waarbij we onze afhankelijkheid terug gaan linken aan een volkomen onbetrouwbaar land dat denkt dat het Rome III is en doet wat het wil.
De prijs is inflatie, geopolieke insignificance, grotere afhankelijkheid van de VS (en dit keer aan spot market prijzen in plaats van stabiele lange termijn contracten), een grotere milieu last, verminderde concurrentie positie...

En dat alles op basis van een logica gebaseerd op verkeerde premissen zoals dat Rusland Europa zou willen veroveren. We zijn reeds veroverd. En dat wat ons nog wat alternatieven gaf wordt nu afgesloten.

Onverantwoord ons karretje zo te hangen aan een buiteneuropese mogendheid wiens controle over ons continent by reeds vele malen groter is dan waar Rusland ooit can zou kunnen dromen.

Enfin. De weg is ingeslagen. Wacht tien jaar en bekijk dan hoe ver we zijn weggezakt ten aanzien van de VS, als dat land niet zelf eerst implodeert economisch of politiek.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 maart 2023 om 18:13.
Oud 20 maart 2023, 18:28   #2554
gunter5148
Europees Commissaris

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin. De weg is ingeslagen. Wacht tien jaar en bekijk dan hoe ver we zijn weggezakt ten aanzien van de VS, als dat land niet zelf eerst implodeert economisch of politiek.
Ik dicht dat laatste een zeer significante kans toe.

Het is alsof deze oorlog zowat het laatste "wapenfeit" is van een imploderend imperium. Althans, zo voelt het aan.

Ik denk dat de andere bullebakken iets gezien of gemerkt hebben, dat hen meldde dat het de moment was om "toe te slaan."

de barbaren staan aan de poort.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=267999

En ik vind dat erg gevaarlijk. Want een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 18:38   #2555
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Veel logischer dan zo'n conspiracy theorie zou zijn te beseffen dat niet iedereen de door de VS gecontroleerde westerse propaganda blindelings achterna holt. En gelukkig maar.

Ik heb kinderen die ik een toekomst wil geven in een vrij, onafhankelijkheid en welvarend Europa. En ik wil graag een vredevolle wereld waar we de gemeenschappelijke problemen kunnen aanpakken. Daarom dat ik naar een vredesbetoging ga en niet naar een oorlogsbetoging. Voor zolang het nog mag want met de mentaliteit die u hier toont is achtervolging van andersdenkenden niet ver af. Zou me niet verwonderen dat dat dezelfden zijn die eerder ook al voorstander waren van verplichte vaccinaties en erger. Ik noem die mentaliteit 'proto fascisme'.

In Duitsland worden er momenteel reeds verschillende mensen vervolgd wegens gedachten misdaden. België is niet zo'n essentieel land voor de hegemon als Duitsland maar dat kan hier ook gebeuren. Tot nu toe is het voornamelijk censuur en officiële desinformatie.
Als je echt “vrede” wilt, zorg dan maar dat je tot de tanden bewapend bent. Zeker met typetjes zoals we ze tegenwoordig in het Kremlin aantreffen en die oordelen dat zij “ het recht” hebben om een soevereine buurstaat met een leger binnen te vallen.

Laatst gewijzigd door quercus : 20 maart 2023 om 18:38.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 18:39   #2556
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We vernemen dat reeds sedert 1 maart in Turkije verstrengde doorvoerbeperkingen van kracht zijn op goederen richting Rusland die door de EU en de VS al gesanctioneerd werden....

In resten van Russische missielen trof men al te veel "westerse" componenten aan ,ook van vrij recente produktieruns...

Turkije pastte de sancties totnogtoe niet toe,maar de kar draait,en de Russen voelen het al zo te lezen...ze moeten weer andere bevoorradingscircuits opzetten....met steeds hogere kosten omtrent steeds minder beschikbare spullen ongetwijfeld....

https://www.dailysabah.com/business/...oods-to-russia

De Turkse verstrengingen hebben nog geen betrekking op componenten die in Turkse produkten terechtkomen die geexporteerd worden naar Rusland...
Turkije exporteert geen wapens,en ook geen drones, naar Rusland voor zover bekend,maar is ondertussen wel dé fabricagehub van wasmachines,frigo's,vriezers,TV's en zo geworden........dat mogen de Russen best kopen....en het zal voorzeker niet met broebels te betalen zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2023 om 18:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 19:14   #2557
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weeral een 'vriendendienst' zeker?
In die periode stond de dollar vrij sterk, en o.a. de Franse frank niet zo stevig, en wilde de sossencommunist Mitterrand meer koopkracht kunnen geven aan de Fransen, en zou het hem uitgekomen zijn mochten de Franse frankskes wat meer dollars, en dus petroleum en vanalles, kunnen kopen. Reagan zag het niet zo zitten met een "devaluatie" van de dollar, omdat een sterke dollar "prestigieus" was en dus de Amerikaanse fierheid boostte, en maakte ook dat de Amerikanen goeiekoop dinges konden kopen in de wereld, maar uiteindelijk zwichtte hij toch maar.

Citaat:
Volgens mij weet ge heel goed dat dat niet het geval is. Alhoewel. Ge gelooft ook dat Rusland tot in Brussel wou oprukken een paar maanden geleden. Ook niet echt getuigend van een realistische kijk op de situatie.
Dat is uiteraard het geval. Zelfs tot in Lissabon. Het hangt enkel af van de opportuniteit, en die hebben ze niet. Mochten de Russen daar de opportuniteit toe hebben, ze zouden dat waarschijnlijk doen, omdat de Vladimir gezegd heeft dat "grenzen aan het toxische westen de woke ziekte doet overdragen".
Oud 20 maart 2023, 19:17   #2558
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
In welke zin was de depreciatie van de dollar een toegeving aan een Franse vraag?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Plaza-akkoord
Engelse versie is meer gedetailleerd:

https://en.wikipedia.org/wiki/Plaza_Accord

Citaat:
The French government was strongly in favor of currency intervention to reduce it, but US administration officials such as Treasury Secretary Donald Regan and Under Secretary for Monetary Affairs Beryl Sprinkel opposed such plans, considering the strong dollar a vote of confidence in the US economy and supporting the concept of free market above all else.
Citaat:
At the 1982 G7 Versailles Summit the US agreed to a request by the other members to a study of the effectiveness of foreign currency intervention, which resulted in the Jurgensen Report at the 1983 G7 Williamsburg Summit, but it was not as supportive of intervention as the other leaders had hoped. As the dollar's appreciation kept rising and the trade deficit grew even more, the second Reagan administration viewed currency intervention in a different light. In January 1985 James Baker became the new Treasury Secretary and Baker's aide Richard Darman became Deputy Secretary of the Treasury. David Mulford joined as the new Assistant Secretary for International Affairs.[7]

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 19:18.
Oud 21 maart 2023, 06:38   #2559
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraïne is nooit een nucleair stort geweest. De proefnemingen ten tijde van de Sovjet-Unie gebeurden op de vlakten van Semipalatinsk (Kazakstan). Tsjernobyl was in in Wit-Rusland. Het aantal doden na de ramp is - buiten de brandweerlieden -moeilijk vast te stellen. Het aantal carcinomen gaat verloren in de ruis van het normale aantal carcinomen. Fukushima, waarna Duitsland alles stopte, kende geen meetbare doden door ioniserende stralen, wel een enorm aantal door de overstroming.
Oekraïne had/heeft bij mijn weten weinig met nucleaire activiteiten te maken. Wel was het de productieplaats van zware wapens. De befaamde BUK-raketten werden daar gemaakt.
de val van rusland is eigenlijk een geprogrammeerde dood
1/ Reagan heeft de budgetten opgetrokken zodat RU onmogelijk het equivalent bedrag kon ophoesten

Ru is al altijd een oorlogseconomie geweest, want in de jaren '80 werden ze indirect door reagan verplicht om 25% van hun BNP aan wapens te speneren

2/ Afghanistan was een voorloperke van ukraine, ook daar was er een permanent verzet gesteund door de VS...
bij de terugtrekkng is Ru gecrqshed onder gorbacthov is dat duidelijk geworden
EN RU heet eruit geleerd als ze in Donbas permanent een verezet organiseren, kon dat ook lukken dat ze UKR op hun knieen zouden krijgen quod non..
RU is echter vergeten dat ze een land van 10m inwoners nooit kunnen beheersen hebben, dus laat staan UKR met 160M inwoners wordt hun doodsteek een tweede afganistan

3/ Tjernobyl was ook onder gorbatchov, en heeft dus RU opgezadeld met een peperdure opruimkost... Die verhuis van al die mensen, opruimen van de afval en contaminatie, heeft hen veel veel geld gekost. Op dat moment lijkt dus het afsplitsen van een bad asset uiteraard een goed idee..

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 maart 2023 om 06:41.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 22:16   #2560
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Wat doet Lagarde, hoofd van de Europese Centrale Bank (ECB), in deze vreemde video?
https://twitter.com/GraphicW5/status...99808425246720
Duurtijd: 20 minuten.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 maart 2023 om 22:16.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be