Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2023, 17:45   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard Geen reclame meer in mijn bus proppen

juni 23 en naar ik begrijp is er consensus in de Vlaamse Regering....

Straks gaan enkel bussen die voorzien zijn van een afgesproken sticker nog reclame krijgen...

Dit is de omgekeerde situatie van de meeste lokaties totnogtoe waar je een lelijke sticker op je huis moet plakken om te zeggen dat je geen reclame wil...

Dat is straks alweer een traditie ten huize Kelt die zal verdwijnen,namelijk leeghalen van mijn bus om vervolgens het pakje,na vluchtige inspectie op eventuele geadresseerde post,op de hoop te leggen voor de papierophaling....

Sommige reclamebedelingen waren op het geniale idee gekomen om verspreid te worden in een soort plastieken zak.....nog MEER afval dat in een aparte afvalstroom moest..... w a a n z i n !

Decennialange pure zuivere verspilling...slechts zelden eens onderbroken als ik eens wat schilderwerken voor had,dan kwamen die papieren wel eens van pas....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 juni 2023 om 17:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 19:13   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Rest dan enkel nog de vraag hoe de lokale handelaars hun waren kunnen aanbieden?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 21:36   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Rest dan enkel nog de vraag hoe de lokale handelaars hun waren kunnen aanbieden?

Die zijn inventief genoeg om dat varkentje even te wassen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 22:17   #4
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Goed idee. Maar... dit probleem wordt reeds grotendeels onzeilt door de corporaries door u bv een klantenkaart te geven. Eens ze uw adres hebben voor om het even welke reden is het geen 'reklame' meer. Dát kan men misschien ook eens van naderbij bekijken. Bijvoorbeeld door te kunnen kiezen voor een klantenkaart zonder daarom die reklame toegestuurd te krijgen.

Tegen de kleintjes ingaan is zo gemakkelijk. De winkel op de hoek of de scouts mogen geen reklame meer maken voor hun eetfestijn met een papiertje in de brievenbus (ik die al mogelijkheden voor extra belasting te innen. Betaal de gemeente en die beslist dan dat het geen of toelaatbare reklame is wat je rond stuurt) maar van de Delhaize krijg je toch nog om de zoveel tijd een boekje wat direct bij het oud papier gaat. En dat met of zonder zo'n stikker.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juni 2023 om 22:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 22:23   #5
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

..

Laatst gewijzigd door Bach : 2 juni 2023 om 22:23.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 22:38   #6
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.651
Standaard

Wacht maar, de golf verkiezingsreclame moet nog komen. Die kijken niet naar het stickertje " geen reclame aub"
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 23:12   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Goed idee. Maar... dit probleem wordt reeds grotendeels onzeilt door de corporaries door u bv een klantenkaart te geven. Eens ze uw adres hebben voor om het even welke reden is het geen 'reklame' meer. Dát kan men misschien ook eens van naderbij bekijken. Bijvoorbeeld door te kunnen kiezen voor een klantenkaart zonder daarom die reklame toegestuurd te krijgen.

Tegen de kleintjes ingaan is zo gemakkelijk. De winkel op de hoek of de scouts mogen geen reklame meer maken voor hun eetfestijn met een papiertje in de brievenbus (ik die al mogelijkheden voor extra belasting te innen. Betaal de gemeente en die beslist dan dat het geen of toelaatbare reklame is wat je rond stuurt) maar van de Delhaize krijg je toch nog om de zoveel tijd een boekje wat direct bij het oud papier gaat. En dat met of zonder zo'n stikker.
Dus als ik eventjes samenvat.

1) u wilt geen enkel contact met de lokale handelaars, noch op de hoogte zijn van promoties.
2) u wilt daar wel een klantenkaart en korting

Hoe weet u feitelijk een lokale handelaar te vinden?

Tenzij u een multinational als lokaal ziet?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juni 2023 om 23:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 07:08   #8
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dus als ik eventjes samenvat.

1) u wilt geen enkel contact met de lokale handelaars, noch op de hoogte zijn van promoties.
2) u wilt daar wel een klantenkaart en korting

Hoe weet u feitelijk een lokale handelaar te vinden?

Tenzij u een multinational als lokaal ziet?
Ik stel me vragen bij de impact van het stickerinitiatief. Het gros van de reklame die hier binnen komt is op naam en gaat toch direct naar het oud papier. Het zou beter zijn de mensen de keuze te geven te kunnen kiezen voor of tegen dit soort van reklame papiervervuiling, bijvoorbeeld op het moment dat ze door hun adres te geven zich bloot stellen aan deze praktijken. Een vakje dat aangevinkt kan worden "wil u papier reklame ontvangen?" Dat is iets waar de wetgever voor kan zorgen zonder te veel moeite en dat zou, tenminste in ons geval, een grotere impact hebben op het verminderen van de papierberg dan dit sticker idee.

Anderzijds betreur ik het dat in het licht van deze massa papiervervuiling door de grote bedrijven de lokale scouts met hun mini jaarlijks papiertje voor hun eetfestijn wél getroffen wordt door zo'n sticker wetgeving. Maar dat geeft dan weer mogelijkheden om meer belasting te innen door gemeentes. Ik wil hen niet op ideeën brengen, want zo werken belastingen mee het probleem te bestendigen ondertussen een verstikkend overheidsmonster voedend, maar zo gaat dat meermaals.

Het zou omgekeerd dienen te zijn. Goede bedoelingen maar misschien niet genoeg doordacht.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 juni 2023 om 07:19.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 07:41   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Rest dan enkel nog de vraag hoe de lokale handelaars hun waren kunnen aanbieden?
Kom net van de slager om de hoek.
Die mensen hebben NOG NOOIT papier gedumpt in mijn bus,in de twintig jaar dat ik al woon op mijn huidig adres....

Ook de als een tierelier draaiende Indische "nachtwinkel" en de 2 frituristen doen dat voor zover ik me kan herinneren nooit....

Zie je,intrensiek economisch gezonde projecten hebben,evident,andere methoden dan aanhoudend bestormen van de bussen met dode bomen .

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2023 om 07:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 07:49   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dus als ik eventjes samenvat.

1) u wilt geen enkel contact met de lokale handelaars, noch op de hoogte zijn van promoties.
2) u wilt daar wel een klantenkaart en korting

Hoe weet u feitelijk een lokale handelaar te vinden?

Tenzij u een multinational als lokaal ziet?
aha,dit vraagt om een beetje pseudo-kode


10 rem Vind lokale handelaar
20 Print "GA NAAR BUITEN IN UW LOKALITEIT"
30 Print "WANDEL ROND IN UW LOKALITEIT"
40 INPUT "ZIET U EEN INTERESSANTE LOKALE HANDELAAR?",A$
50 IF A = "J" THEN GOTO 70
60 ELSE GOTO 30
70 PRINT "GEVONDEN"
......



geen dank....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2023 om 07:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 07:51   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Wacht maar, de golf verkiezingsreclame moet nog komen. Die kijken niet naar het stickertje " geen reclame aub"
DAAR zeg je zoiets.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 12:06   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Voor zelfstandigen zijn het moeilijke tijden om zijn klanten te vinden.

Vroeger had je de gouden gids maar daar kijkt niemand nog in.

Dan had je de websites maar geen mens die daar achter zoekt. Je moest dus al op papier de mensen laten weten dat je een website hebt. Geen kat die daar geïnteresseerd is natuurlijk.
Je hebt de gemeentelijke website waar 95% van de lokale handelaars wel terug te vinden is. Nogmaals is het enkel een kat die daarvan weet heeft.

Je hebt dan geadresseerd drukwerk. Met 1€ postzegel en envelop bovenop ben je gauw meer dan 1000€ per 1000 brievenbussen kwijt. Return max 3% aan reacties.
Dan het flyeren en zelf bussen. Kostprijs drukwerk ook al snel 400 a 500€ voor 1000 flyers. Return ook circa 3% in het beste geval. Geen vetpod alle dus.

Het is dus een probleem.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 22:15   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

https://blog.liantis.be/nl/zelfstand...gratis-reclame

4 tips voor gratis reclame
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 05:17   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dit stukje dateert van 2018.
Maar behoudens die "sociale media" kon het evengoed van 1958 dateren...

Inderdaad,een naam opbouwen en behouden moet een langzame en aanhoudende zaak zijn....Ongeteld zijn de zaken die het heel goed deden bij de start en dan de oren lieten hangen en wegdeemsterden.Dodelijk in sectoren waar veel concurrentie is....(tegenwoordig "Het Praatcafé" )

In "de oorlogskranten",een verzameling herafdrukken van gazetten zoals die verschenen tijdens WO1 zijn de "civiele" zaken en "annonces" nog het interessants gebleken.

Daarin vond ik al de uitspraak van een reklaambureel dat "geen handelaar zich kan permitteren geen reklaam te maken"...

Maar wekelijks ,al decennialang ,een kleurenfoto van wat etenswaren met prijzen er op....na 50 jaar zit daar echt wel sleet op zeker.En uiteindelijk zie ik geen meerwaarde (eigenlijk zelfs amper waarde) vergeleken bij de nog eerder geldende methode van een "annonce" in de gazet met een lijstje van eten en prijzen......100 jaar "marketingevolutie" bracht....niks...

Toen was reclame in een omgeving van schaarste....nu in een omgeving van overvloed.Zou het kunnen zijn dat de methodiek niet dezelfde KAN zijn om nog effect te sorteren of relevant te blijven.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2023 om 05:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2023, 14:53   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.560
Standaard

Het heeft jaren geduurd voor de geen-reclame-sticker een beetje* begon te werken. Nu gaat het weer jaren duren voor de wel-reclame-sticker een beetje* begint te werken.




*eigenlijk houden enkel de stekers van het pakket van de streekkrant rekening met de sticker. Pitta- en pizzazaken, auto opkopers, waarzeggers, meubelrestaurateurs, klusjesmannen en andere soorten zelfstandigen trekken er zich niets van aan. (Politieke partijen vallen buiten de regelgeving las ik ooit als ik me dat goed herinner.)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 17:37   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

4 mij kompleet onintressante foldertjes in een plastiekzak....
Dat was de oogst vandaag.

Waar haalt men het eigenlijk uit,hoe lang heeft men daarvoor gestudeerd,te denken dat DAT een publiciteit is,in plaats van wat het echt is,afval maken?

Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2023 om 17:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 18:52   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
4 mij kompleet onintressante foldertjes in een plastiekzak....
Dat was de oogst vandaag.

Waar haalt men het eigenlijk uit,hoe lang heeft men daarvoor gestudeerd,te denken dat DAT een publiciteit is,in plaats van wat het echt is,afval maken?
Er zijn mensen die dat allemaal uitpluizen voor kortingen en koopjes.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 19:45   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard

Het is wel duidelijk dat enkel de immo-sector een redelijk werkende vorm van websites heeft voortgebracht waar je behoorlijk gericbt wat panden bijeen kunt zoeken in een gegeven zone...Ik moet ook zeggen,proper,geen gespam achteraf en zo...

Er bestaan mogelijk websites waar je bijvoorbeeld,ik zeg maar iets,keukenbouwers in je regio kunt bijeenzoeken,maar die slagen er in onbemind te blijven.....zelfs de gouden gids.....

Nochtans ligt DAAR echt wel meer toekomst in....Zoals ooit de papieren Gouden gids perfect paste in het snel opkomende telefoon-netwerk van een halve eeuw geleden...

Helaas,en dat is een grote helaas,proberen velen ervan uw emailadres en de rest van uw doopregister te bemachtigen (of je kunt niks zien)om dat emailadres dan dicht te spammen en bovendien ,tesamen met uw zoekvragen,te verkopen ook nog eens een keer.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2023 om 19:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 19:52   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Goed idee. Maar... dit probleem wordt reeds grotendeels onzeilt door de corporaries door u bv een klantenkaart te geven. Eens ze uw adres hebben voor om het even welke reden is het geen 'reklame' meer. Dát kan men misschien ook eens van naderbij bekijken. Bijvoorbeeld door te kunnen kiezen voor een klantenkaart zonder daarom die reklame toegestuurd te krijgen.

Tegen de kleintjes ingaan is zo gemakkelijk. De winkel op de hoek of de scouts mogen geen reklame meer maken voor hun eetfestijn met een papiertje in de brievenbus (ik die al mogelijkheden voor extra belasting te innen. Betaal de gemeente en die beslist dan dat het geen of toelaatbare reklame is wat je rond stuurt) maar van de Delhaize krijg je toch nog om de zoveel tijd een boekje wat direct bij het oud papier gaat. En dat met of zonder zo'n stikker.
U heeft blijkbaar weinig ervaring terzake.

Ik heb redelijk veel klantenkaarten. En voor AL die klantenkaarten kan ik perfect kiezen om uitsluitend info per mail te krijgen. En om pub per papier en per sms (!!!!!) uit te sluiten.
Ik gebruik er zelfs een alternatief gmail-adres voor.
Het gebeurt geregeld dat ik een ganse pagina selecteer en delete zonder meer te lezen dan een vluchtig overlopen van de titels van de mails.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2023, 19:58   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

In mijn brievenbus vind ik weinig, zeer weinig, publiciteit die zondigt tegen de zelfklever dat ik geen ongepersonaliseerde reclame wens.

Bij de vorige verkiezingen, heb ik al zelfklevers gezien "GEEN verkiezingsfolders a.u.b."

Verkiezingspropaganda wordt gezien als democratische informatie, en geen publiciteit.

De nva heeft hier en daar op gemeentelijk niveau gepoogd om af te spreken met de andere partijen om die huis-aan-huis papieren reclame achterwege te laten. Tevergeefs. De stomme onnozele vadsige bestuursleden van de oude machtspartijen geloven nog in die papierslag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be