Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2005, 11:13   #41
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Beste Joris Claessens,

Politiek gezien vindt u me niet aan uw zijde. Er zijn ook mensen die onder gelijke omstandigheden een andere keuze hebben gemaakt.
Maar ik begrijp uw pijn en uw bitterheid. En uw strijd tegen hypocrisie. Mijn oprechte condoleances met uw vader.
Dank u
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 11:26   #42
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De collaboratie gaat over héél wat meer dan enkel zij die naar het Oostfront trokken om de geallieerde strijdkrachten te bekampen in dienst van het Derde Rijk.

De collaboratie gaat vooral over de vele duizenden walen en vlamingen die in eigen land hand- en spandiensten leverden aan de bezetter. Als hulpagent, als spion, als kampbeul in Breendonk, als begeleider van jodentransporten, als lid van het Veiligheidskorps van Verbelen om het verzet op te sporen en te liquideren enz....

Tenandere de door jouw zo beschimpte 'witten' verzetsstrijders kampten niet aan het Oostfront tegen de nazi's maar hier -in ons land- tegen de collaborateurs en de bezetter. Een groot verschil.

Oostfronters en mensen zoals bv de Gestapo-spion Prosper de Zitter en Robert Verbelen of Tony Van Dijck in één adem vernoemen met de soldaten die aan het Oosfront als kannonnenvlees gingen sterven, is het begrip Belgische Collaboratie verkrachten en ronduit aan geschiedsvervalsing doen! In naam van de Oostfronters amnestie eisen voor het laagste volk dat in eigen land het eigen volk verraadde en naar de kampen joeg of ze ronduit neerkogelde is misdadig!
Natuurlijk, ik ontken ook helemaal niet dat er hier mensen 'verraden' zijn.

Ik kan ook zulke voorbeelden geven, ik ga echter niet met namen smijten.
De betrokkenen zullen zichzelf wel herkennen.
Een specifiek geval; in de omgeving van Lommel wordt na de oorlog een zwarte familie als het ware uitgemoord. Hun huis wordt geplunderd en in brand gestoken. Één overlevende, een meisje dat voor dood wordt achtergelaten en nadien opgenomen door familieleden in Nederland.
De daders zijn gekend, ook toen al. Één van hen schopt het zelfs nog tot gemeenteraadslid en shepen.
Een vervolging werd zelfs nog nooit ingeleid.

Hoeveel van deze verhalen wenst u?
Een tip, ga eens op zoek naar informatie over tante Jeanne, een naam die vele zwarten tot op vandaag nog wit laat wegtrekken,

Dit is dus zinloos.

Laten we gewoon die discussie hier niet voeren, mijn vader heeft nooit een kamp bewaakt noch was hij betrokken bij dit soort zaken. De indruk die men tegenwoordig wekt dat iedereen toen op de hoogte was van wat er in de kampen al dan niet gebeurde klopt gewoon niet.
De meeste mensen waren niet bij het zwart/witgebeuren betrokken en wisten van niets
Zij die wel radio hadden kregen dan ook nog eens volledig tegenstrijdige berichtgevingen te horen.
En stel dat de OOstfronters wel op de hoogt zouden zijn geweest, maakt dat het feit dat zij vrijwillig ten strijde trokken tegen Stalin verkeerd? Was deze misschien Beter dan Hitler?
En ik herhaal, als de Oostfronters schuldig zijn vanwege hun samenwerking met de Duitse strijdkrachten, dan zijn alle West-Europese landen en Amerika Schuldig aan de misdaden van het Sovietregime.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 11:26   #43
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Het is maar een suggestie hoor, maar als je dan toch bezig bent met lezen, probeer deze dan ook eens :

"En wat deed mijn eigen volk? - Breendonk, een kroniek"

door Jos Vander Velpen (uitgeverij EPO).

Heel verhelderende lectuur...
EPO, JOS "den os" Vander Velpen! Het is dan ook geen toeval dat je dit boek nu al voor een prikje in "de Slegte" kan kopen!( naast "Het gevaar Demol"!8) )
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 11:30   #44
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Het is maar een suggestie hoor, maar als je dan toch bezig bent met lezen, probeer deze dan ook eens :

"En wat deed mijn eigen volk? - Breendonk, een kroniek"

door Jos Vander Velpen (uitgeverij EPO).

Heel verhelderende lectuur...

Misschien kan u dan meteen eens de naslagwerekn induiken over het Breendonk van na de oorlog.
Breendonk bleef een concentratiekamp, ook na de oorlog.

Dit soort reacties leiden alleen naar pingpong discussies en opbod aan straffe verhalen.
Laten we het niveau een beetje bewaren hé.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 11:45   #45
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
U doet hier alsof de Holocaust de enige misdaad was van de nazi's en alsof niemand ervan wist. Goed, de kampen waren officieel een geheim maar volgens mijn grootvader die nu overleden is wisten veel mensen dat de gedeporteerde Joden niet naar clubmed werden gezonden... in Rusland en Oekraïne was het anti-semitisme van de nazi's trouwens het belangrijkste lokmiddel om plaatselijke collaborateurs te recruteren, in het oosten was en is het antisemitisme wijdverspreid. Maar de belangrijkste, nog steeds onderbelichte, misdaad van de nazi's was juist "operatie Barbarossa" waar Uw vader aan meedeed, meer dan 20 miljoen Russen kwamen om het leven als gevolg van deze aggressie, veelal burgers. Dat zult U wellicht ontkennen wat van U een negationist maakt vermits deze feiten historisch onderzocht zijn en algemeen aanvaard, ook buiten de Sovjet-Unie. Uw vader deed mee aan een aggressie- en moordcampagne tegen de Sojet-Unie, als vrijwilliger dan nog van een land dat zelf onderdrukt werd door de nazi's. Hij verraadde ook nog eens zijn eigen land, en het feit dat de koning collaboreerde is geen enkel excuus. Ja, de regering ging in ballingschap, wat moesten ze doen zich laten gvangennemen door de Duitsers of collectief zelfmoord plegen? Daar is geen enkel excuus voor, en de straf die hij heeft gekregen is naar mijn mening (en mijn grootvader die aan de andere zijde heeft gestreden op het oostfront zou het ongetwijfeld met me eens zijn) veel te licht. Over de doden niets dan goed zegt men, toch niet in dit geval... misschien moest hij berouw tonen voor de fouten uit zijn jeugd zou ik nog sympathie kunnen opbrengen maar dat lijkt niet het geval te zijn...
En natuurlijk komt U opzetten met "Stalin was erger dan Hitler" en andere negationistische onzin die de nazistische misdaden moet vergoelijken. U durft zelfs te beweren dat de Oost-Duitsers Hitler boven het communisme zouden verkiezen... alvast niet volgens de laatste verkiezingsuitslagen...

Ik vind het wel goed dat U hiermee naar buiten komt, dit thema moet opnieuw in de actualiteit, vooral de innige verwevenheid van radicale flamingante milieus met de collaboratie en de grootste misdaad ooit begaan (operatie Barbarossa doodde naargelang de schattingen tussen de 22 en 26 miljoen Sovjetburgers...) moet opnieuw belicht worden, vooral nu de mensen wereldoorlog twee aan het vergeten zijn en het VB er alles aan doet om er niet meer mee geassocieerd te worden.

Oppassen met dit soort reacties, ik heb al heel wat levendige discussies meegemaakt tussen grootvaders.
Ook heb ik al heel wat straffe verhalen als waar weten verkopen, ook over strafkampen. Verhalen waar ieder mens met gezond verstand zo doorprikt.
Getuige daarvan de mythen over deze strafkampen die naderhand alle grond van waarheid misten.
Getuige daarvan ook vele publicaties waarin gewoonweg vervalste foto's gebruikt werden, zelfs geschiedenisboeken.

Een 6-tal jaar geleden werd in Duitsland een reeks uitgezonden over deze kampen, ik was toevallig op bezoek bij kennissen aldaar (jawel een ex-ss'er, dat had je zo met Duitse soldaten uit die oorlog).
Er werden beelden getoond van een stapel duidelijk zwaarverbrande lijken waarbij een aantal Duitse soldaten de wacht hielden.
Volgens het programma ging het hier om 'de eerste mislukte pogingen tot lijkverbranding in de kampen'.
Volgens mijn kennis, die in huilen en woede uitbarste ging het om slachtoffers van een brandbomaanval door gealllieerden op burgerdoelwitten. Eén van de bewakers was hij. Bij de slachtoffers waren een deel van zijn familie en een aantal collega's. En jawel, hij had nog foto's van het bewuste gebeuren in zijn bezit.
Ik ga er van uit dat de programmamakers dachten met correct weergegeven materiaal te werken, Ik persoonlijk zou hiermee erg oppassen.
Het volstaat om onder een bepaalde foto een ander onderschrift te plaatsen om een heel andere indruk te wekken. Een foto liegt net zo hard als degene die de foto gebruikt.

En ook vandaag nog is de berichtgeving zeer éénzijdig en trouwens politiek gecontroleerd.
Ik was er niet bij en kan dus niet naar waarheid zeggen;" ik weet het zeker!".
Maar dat geldt hier voor iedereen nietwaar?

Wat betreft de enige misdaad;
Ik ken geen enkele oorlog waarin door soldaten geen wandaden werden gepleegd. Niet toen, ook niet nu.
Vietcong? Het midden-Oosten nu?
Wie zij de grootste misdadigers? De Amerikanen of de terroristen die veel meer slachtoffers maken, ook onder hun eigen mensen?
Een oordeel kan je pas vellen wanneer je volledig en eerlijk bent ingelicht.
En dat is zelfs in dit tijdperk ondanks alle moderne middelen niemand.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 11:47   #46
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Gecondoleerd met het heen gaan van uw vader.

Dank u
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 14:30   #47
A
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juli 2003
Locatie: Dat is voor mij een weet en voor u een onbekende
Berichten: 1.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Wát ?
Leeft u nog áltijd in 40-45?
Leeft u nog in 1830?
__________________
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 16:46   #48
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Is er een tijdje geleden niet een televisie-serie bij u geweest die hierover ging? Titel was iets van 'Klein Londen, klein Berlijn' o.i.d.?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 17:43   #49
vercetti
Minister
 
vercetti's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 3.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Leeft u nog in 1830?


Ik niet, jullie wel.
__________________
http://www.petitiononline.com/08091988/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.


vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 17:55   #50
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Misschien kan u dan meteen eens de naslagwerekn induiken over het Breendonk van na de oorlog.
Breendonk bleef een concentratiekamp, ook na de oorlog.
Onzin. Toegegeven, de eerste weken na de machtsovername werd Breendonk gerund door het verzet en toen zijn er wat wandaden geweest. Dat was geen bewuste keuze om dat door het verzet te laten leiden maar er was op dit ogenblik in de chaos van het moment veroorzaakt door de onverwacht snelle terugtrekking van de nazi's en de trage reorganisatie van de eigen ordekrachten, geen andere manier. Later werd het allemaal beter en ordentelijker georganiseerd. Vergeet op niet dat in sep 1944 tienduizenden landgenoten gevangen zaten in Duitse concentratiekampen en de volkswoede groot was.

De balans viel uiteindelijk nog mee: 1 dode en een aantal zwaar gewonden. Vergelijk dat maar met de 486 mensen die tijdens 4 jaar concentratiekamp daar zijn omgekomen door ontbering of executie.



Citaat:
Dit soort reacties leiden alleen naar pingpong discussies en opbod aan straffe verhalen.
Laten we het niveau een beetje bewaren hé.
Zo te zien aan je replieken hierboven, mag jij alleen 'straffe verhalen' opdelven en zouden wij moeten zwijgen. Breendonk II (de repressieperiode) valt in niets te vergelijken met 4 jaar Breendonk I. Omtent het verschil kan ik je beter naar het artikel op mijn site verwijzen, want ik heb geen zin om aan een VeeBee'r zoals jij veel tijd te verspelen.
De Hel van Breendonk. En wat deed mijn Eigen Volk?

Over de straatrepressie staat er dit op:
De Straatrepressie in Vlaanderen na het einde van de oorlog
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:00   #51
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Oppassen met dit soort reacties, ik heb al heel wat levendige discussies meegemaakt tussen grootvaders.
Ook heb ik al heel wat straffe verhalen als waar weten verkopen, ook over strafkampen. Verhalen waar ieder mens met gezond verstand zo doorprikt.
Getuige daarvan de mythen over deze strafkampen die naderhand alle grond van waarheid misten.
Getuige daarvan ook vele publicaties waarin gewoonweg vervalste foto's gebruikt werden, zelfs geschiedenisboeken.

Een 6-tal jaar geleden werd in Duitsland een reeks uitgezonden over deze kampen, ik was toevallig op bezoek bij kennissen aldaar (jawel een ex-ss'er, dat had je zo met Duitse soldaten uit die oorlog).
Er werden beelden getoond van een stapel duidelijk zwaarverbrande lijken waarbij een aantal Duitse soldaten de wacht hielden.
Volgens het programma ging het hier om 'de eerste mislukte pogingen tot lijkverbranding in de kampen'.
Volgens mijn kennis, die in huilen en woede uitbarste ging het om slachtoffers van een brandbomaanval door gealllieerden op burgerdoelwitten. Eén van de bewakers was hij. Bij de slachtoffers waren een deel van zijn familie en een aantal collega's. En jawel, hij had nog foto's van het bewuste gebeuren in zijn bezit.
Ik ga er van uit dat de programmamakers dachten met correct weergegeven materiaal te werken, Ik persoonlijk zou hiermee erg oppassen.
Het volstaat om onder een bepaalde foto een ander onderschrift te plaatsen om een heel andere indruk te wekken. Een foto liegt net zo hard als degene die de foto gebruikt.
Dit is ronduit revsionisme: minimaliseren van de feiten. Straks ga je nog beweren dat er gen concentratiekampen en gaskamers bestaan en dat er geen vijf of zes miljoen joden vermoord werden. Mijn advies: laat u niet tegenhouden, geef maar eens flink van katoen, dan weten we meteen waar je naar toe wilt.

Hierboven zie ik ook dat je eerder een SS'r gelooft dan je eigen ogen of je 'gezond verstand' gebruikt, iets dat zeker niet aan jou is besteed.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:03   #52
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Pianoken, objectief blijven is mijns inziens ook niet je sterkste kant hoor. Dus, speciaal voor jou ; pot, ketel , zwart.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:07   #53
KVE
Provinciaal Statenlid
 
KVE's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2004
Berichten: 701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Ik heb vandaag nog eens wat tijd besteed aan het lezen van de items die naar de Ijzerwake en de Ijzebedevaart verwijzen.

Regelmatig wordt hier verwezen naar 'de eenzame man met de Oostfronterspandoek'.

Wel, hier is hij dan, de man met het spandoek.

Een paar puntjes rechtzetten;
- eenzaam ben ik op de Ijzewake nooit ( veel bijval zelfs) en aan de Ijzerbedevaart zelden (ook veel bijval en slechts twee negatieve confrontaties).
- Deze actie is een zuiver persoonlijk initiatief, ik dank echter de mensen van o.a. Voorpost die het eerste jaar mij in bescherming namen tegen de ordediensten, het spandoek hielpen ontvouwen en hun bijval bij deze actie betuigden (dank u Luc en Wim en heel de Bende en ook trouwens aan allen die sindsdien hun bijval en steun betuigden).
Ik ben dan ook op geen enkele wijze verbonden aan eender welke vereniging die daar ter plaatse al dan niet haar tenten opstelt.
- Aan diegenen die altijd zeuren over collaboratie, enkele opmerkingen:
1 Toen deze mensen als vrijwilligers tegen Stalin en zijn communisten (en tegen niemand anders) ten strijde trokken, had België reeds gecapituleerd bij monde van zijn grootste oorlogsheld. U weet nog wel, de koning die gedurende heel de oorlog via een familielid contact hield met de zogenaamde vijand, zichzelf te schande maakt door gevangenschap te veinzen en heel de oorlog door van twee walletjes bleef eten tot hij zeker was van de uitslag. Van collaboratie gesproken. Van 'collaboratie' kan dus naar internationaal recht niet eens sprake zijn.
Diegenen die (zogezegd) niet capituleerden zijn dan diegenen die met de noorderzon verdwenen en hun hele volk, alle strekkingen daarin, schaamteloos in de steek lieten. Wel leefden deze heren geheel de oorlog riant op kosten van anderen Geallieerde Naties zich beroepend op het Volk dat zij schaamteloos in de steek lieten. Zij zetten vanuit hun luxueze salons de achtergebleven burger aan om zij leven te wagen, maar hebben zelf nooit, nergens zelf maar enig risico gelopen.
2 Vraag bij gelegenheid eens aan de gemiddelde pool of oostduitser wat hij vindt van de helden die vrijwillig tegen Stalin ten strijde trokken, en wat zij vinden van de gealliëerden die samen met de Amerikanen deze mensen uitleverden aan een nog veel groter schurk dan Hitler ooit geweest is.
3 En als ge deze Helden toch persé een verwijt wil maken, het is inderdaad hun schuld dat er een Berlijnse muur kwam. Zonder hen had deze waardevolle toeristische en communistische bezienswaardigheid misschien wel in Brussel gestaan. Of zelfs in Parijs. De plaatselijke bevolking zou daar zeker zeer dankbaar om geweest zijn.
4 Het zogenaamde meewerken met de Jodenmoordenaars: Ga bij gelegenheid eens na wat de gemiddelde bevolking eigenlijk echt wist over de Jodenvervolging, 't zal u misschien verbazen maar er was toen geen internet.
De Geallieerde radio! Jazeker, maar ook de Duitse radio. Kan u mij misschien eens vertellen hoe men eventueel kon uitmaken wie nu wel en wie niet loog?
Bovendien begon de verspreiding van het nieuws over de Endlösung pas op gang te komen toen in onze contreien de oorlog nagenoeg afgelopen was, en bovendien was de informatie over het algemeen onduidelijk, tegenstrijdig en zelfs op heel wat punten bewust onjuist weergegeven.
Vergeet niet dat deze oorlog ook de eerste echte propagandaoorlog was.
5 Heden beweren maar al te veel mensen dat de zogenaamde oproep door de kerk verzonnen was. Nochtans waren er onder de leden van deze beweging in verhouding behoorlijk wat geestelijken. Persoonlijk heb ik nog twee van deze mensen gekend die tot op het einde van hun levensdagen hun woord van toen gestand zijn gebleven. De beweging had dan ook een sterk Christelijke inslag.
6 en last but not least, al die heisa over zwarten en witten, wanneer men de aantallen aan beide zijden telt, de echten, niet al die witten die na de oorlog van onder de keien kwamen gekropen, dan gaat het in verhouding tot de bevolking nog altijd maar om een handvol mensen.
De meesten zaten of in gebieden waar nauwelijks iets van de oorlog te merken viel en verdienden nog geld aan smokkel en zwarte markt ook of (de minderheid) woonden in de steden en waren voor een groot deel gevlucht of stuurden op zijn minst hun kinderen naar familie op het platte land.

Nog één zeer belangrijke opmerking, de kloof tussen de toenmalige zwarten en witten wordt gecultiveerd. Dat wil zeggen onnodig groter gemaakt en in stand gehouden. Vooral door linkse kringen.
De echte witten en de echte zwarten hebben namelijk één ding gemeen.
Beiden waren zij aan het strijden voor wat zij als hun natie zagen en beiden waren zij bereid daar eventueel zelfs het grootste offer voor te leveren.
Het waren in de waarste zin van het woord waardige tegenstanders.
Voorzover zij zich heden nog als Vlamingen beschouwen horen zij onder één noemer thuis.
Het is trouwens van een ongekende laagheid hoe huidig links de weerstanders opeisen als hun medestanders. De opdeling links en rechts zoals zij heden bestaat is namelijk niet toe te passen op de toenmalige witten en zwarten.
Het was ook niet op die gronden dat deze mensen toen hun standpunt bepaalden. Zij die beweren dat de weerstand een socialistisch gebeuren was moeten zich echt wel dringend herinformeren.
Tussen haakjes, zelfs de Groot-Moefti zond allochtone troepen om 'den Duitsch' bij te staan.
Onder de troepen aan het oostfront aan de zogenaamd Duitse zijde waren zowat alle Europese en zelfs een aantal Arabische en Noordafrikaanse nationaliteiten terug te vinden. Om maar te zeggen...

Dus jongens, eerst uzelf correct informeren en dan oordelen.

Wat betreft 'hij is niet meer'.
Mijn vader, de bewuste oostfronter, overleed 24 september jongstleden.
Dit houdt echter niet in dat mijn spandoek van het toneel zal verdwijnen.
Elk jaar terug zal ik op en aan beide manifestaties aanwezig zijn en dat tot gerechtigheid is geschiedt.
En dat is niet tot het verlenen van amnestie, dat is voor misdadigers.
Dat is tot op de dag dat deze mensen eerherstel krijgen en zo mogelijk een volledige vergoeding voor de broodroof, de diefstallen, de brandstichtingen, mishandelingen, martelingen, meervoudige verkrachtingen en zelfs moorden die deze mensen tijdens de repressie moesten ondergaan. Misdaden waarvan de daders wel degelijk voor een groot deel gekend waren en die nooit vervolgd werden.
En ook voor de sociale en financiele achterstellingen die zij en hun kindern moesten lijden en in een aantal gevallen zelfs tot in de huidige generaties doorwerken.

Met alle recht en reden geldt dus ook voor deze mensen;
'Hier ons bloed! Wanneer ons recht?'
Joris eerst én vooral wil ik je gelukwensen met je initiatief op zowel de IJzerwake als de IJzerbedevaart. De Oostfronters mogen niet vergeten worden. En ik denk dat je het met mij eens zult zijn dat wij die geschiedenis in de juiste context moeten plaatsen. De geschiedenis wordt steeds geschreven door zij die de oorlog winnen.

Mijn oprechte deelnemen bij jouw groot verlies.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:11   #54
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Natuurlijk, ik ontken ook helemaal niet dat er hier mensen 'verraden' zijn.

Ik kan ook zulke voorbeelden geven, ik ga echter niet met namen smijten.
De betrokkenen zullen zichzelf wel herkennen.
Een specifiek geval; in de omgeving van Lommel wordt na de oorlog een zwarte familie als het ware uitgemoord. Hun huis wordt geplunderd en in brand gestoken. Één overlevende, een meisje dat voor dood wordt achtergelaten en nadien opgenomen door familieleden in Nederland.
De daders zijn gekend, ook toen al. Één van hen schopt het zelfs nog tot gemeenteraadslid en shepen.
Een vervolging werd zelfs nog nooit ingeleid.

Hoeveel van deze verhalen wenst u?
Een tip, ga eens op zoek naar informatie over tante Jeanne, een naam die vele zwarten tot op vandaag nog wit laat wegtrekken,

Dit is dus zinloos.
Hoeveel verhalen wenst U??? Of bent u enkel van plan om uw eenzijdige monologen van halve waarheden en hele leugens toe te staan? U heeft het enkel over de repressie en de vier oorlogsjaren die aan 60.000 Belgen het leven hebben gekost zijn volgens u een niemandalletje vergeleken bij die jonge vrouw met teer en pek besmeurd en verkracht door de buren. Dat meisje leeft nog altijd maar die 60.000 heeft tot op heden nog niemand kunnen terughalen.

Citaat:
Laten we gewoon die discussie hier niet voeren
Maar ondertussen voert u ze toch lekker wel.

Citaat:
, mijn vader heeft nooit een kamp bewaakt noch was hij betrokken bij dit soort zaken. De indruk die men tegenwoordig wekt dat iedereen toen op de hoogte was van wat er in de kampen al dan niet gebeurde klopt gewoon niet.
Het geval van uw vader willen projecteren op de tienduizenden collaborateurs en hun verschillende motieven om te collaboreren is idioot en kortizchtig.

Citaat:
De meeste mensen waren niet bij het zwart/witgebeuren betrokken en wisten van niets
Zij die wel radio hadden kregen dan ook nog eens volledig tegenstrijdige berichtgevingen te horen.
En stel dat de OOstfronters wel op de hoogt zouden zijn geweest, maakt dat het feit dat zij vrijwillig ten strijde trokken tegen Stalin verkeerd? Was deze misschien Beter dan Hitler?
En ik herhaal, als de Oostfronters schuldig zijn vanwege hun samenwerking met de Duitse strijdkrachten, dan zijn alle West-Europese landen en Amerika Schuldig aan de misdaden van het Sovietregime.
Iedereen die het wilde weten was op de hoogte. Er waren de razzia's openijk op straat, er waren tienduizenden mensen bij het verzet betrokken die joden en werkweigeraars en partizanen hielpen ontkomen, bevrijden of verstopten. Nope, dat soort verhaaltjes die mensen tegen beter weten in 60 jaar na dato nog steeds verspreiden, zijn al lang achterhaald. Het verbaast me dat ik nog iemand tegen kom op het net die de kans krijgt om de oorlogsgevolgen voor onze landgenoten te minimaliseren en de daden van de Nieuwe Orde (collaborateurs van VNV, Vlaamse SS enz) mag suggereren als helden van het Volk die Vlaanderen bevrijdden van Stalin.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:12   #55
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Pianoken, objectief blijven is mijns inziens ook niet je sterkste kant hoor. Dus, speciaal voor jou ; pot, ketel , zwart.
Jij bedoelt dus dat de Jorissen 'objectief' is?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:14   #56
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Joris eerst én vooral wil ik je gelukwensen met je initiatief op zowel de IJzerwake als de IJzerbedevaart. De Oostfronters mogen niet vergeten worden. En ik denk dat je het met mij eens zult zijn dat wij die geschiedenis in de juiste context moeten plaatsen. De geschiedenis wordt steeds geschreven door zij die de oorlog winnen.

Mijn oprechte deelnemen bij jouw groot verlies.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
Klopt, anders hadden wij de geschiedenis van massamoordenaar Hitler en zijn Vlaamse Volksgeno$$en geschreven. Was dat beter geweest? Ik ben zeker van niet.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:31   #57
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Pianoken, objectief blijven is mijns inziens ook niet je sterkste kant hoor. Dus, speciaal voor jou ; pot, ketel , zwart.
Dus die Joris is volgens jou wèl objectief. Joris, die het logo van het VeeBee in zijn signatuur heeft staan, SS'rs als 'vrienden heeft, een vader die aan het Oostfront heeft gevochten, de verschrikkingen in de kampen als 'straffe verhalen' afdoet, en zich enkel de repressie n�* de oorlog herinnert.

Joris objectief... hehe. Als je't mij vraagt is Joris een zwaar aangebrande VB'r. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 12-10-2005 at 19:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Pianoken, objectief blijven is mijns inziens ook niet je sterkste kant hoor. Dus, speciaal voor jou ; pot, ketel , zwart.
Dus die Joris is volgens jou wèl objectief. Joris, die het logo van het VeeBee in zijn signatuur heeft staan, SS'rs als 'vrienden heeft, een vader die aan het Oostfront heeft gevochten, de verschrikkingen in de kampen als 'straffe verhalen' afdoet, en zich enkel de repressie n�* de oorlog herinnert.

Joris objectief... hehe. Als je't mij vraagt is Joris een zwaar aangebrande VB'r. [/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 12-10-2005 at 19:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Pianoken, objectief blijven is mijns inziens ook niet je sterkste kant hoor. Dus, speciaal voor jou ; pot, ketel , zwart.
Dus die Joris is volgens jou wèl obejcetief. Joris, die het logo van het VeeBee in zijn signatuur heeft staan, SS'rs als 'vrienden heeft, een vader die aan het Oostfront heeft gevochten, de verschrikkingen in de kampen als 'straffe verhalen' afdoet, en zich enkel de repressie n�* de oorlog herinnert.

Joris objectief... hehe. Als je't mij vraagt is Joris een zwaar aangebrande VB'r. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Pianoken, objectief blijven is mijns inziens ook niet je sterkste kant hoor. Dus, speciaal voor jou ; pot, ketel , zwart.
Dus die Joris is volgens jou wèl obejcetief. Joris, die het logo van het VeeBee in zijn signatuur heeft staan, SS'rs als 'vrienden heeft, een vader die aan het Oostfront heeft gevochten, de verschrikkingen in de kampen als 'straffe verhalen' afdoet, en zich enkel de repressie n�* de oorlog herrinnert. Objectief... hehe. Als je't mij vraag! is Joris een zwaar aangebrande VB'r. [/size]
[/edit]
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 12 oktober 2005 om 18:32.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:52   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jij bedoelt dus dat de Jorissen 'objectief' is?
Joris lijkt mij inderdaad stukken opjectiever dan iemand die zo vol haat zit dat hij aan niets anders meer kan denken dan aan Nazi's en zijn andere ex. geestesgenoten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 18:58   #59
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Joris lijkt mij inderdaad stukken opjectiever dan iemand die zo vol haat zit dat hij aan niets anders meer kan denken dan aan Nazi's en zijn andere ex. geestesgenoten.
Aan jou stalkgedrag te merken is de haat wederzijds.

Claessens Joris objectief? Ik zie op hetnet dat hij op de lijst kandidaten stond voor het VB voor de Vlaamse Raad afdeling Brussel.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2005, 19:07   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Aan jou stalkgedrag te merken is de haat wederzijds.

Claessens Joris objectief? Ik zie op hetnet dat hij op de lijst kandidaten stond voor het VB voor de Vlaamse Raad afdeling Brussel.
Je eigen stalkgedrag tegenover al wat VB is nog niet opgemerkt, zeker?

Wat objectiviteit betreft. Is het het toppunt van objectiviteit als iemand meet met de lijsten voor de Vlaamse raad afdeling Brussel waar iemand op te vinden is?

Ik oordeelde eigenlijk op wat Joris hierboven schreef.
Daar is niets mis mee, volgens mij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be