Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2024, 08:24   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard BMW mongool slaat weer toe

Het is algemeen geweten dat het blauw witte schild vooral mongolen met weinig hersencellen aantrekt. Nogmaals een illustratie daarvan;

https://www.hln.be/brussel/kijk-zwaa...ssel~a3236f58/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 08:26   #2
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Ze zijn met 2. Is het dan ook algemeen geweten dat bakfietsen vooral mongolen met weinig hersencellen aantrekt?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 08:53   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Oversteekplaats voor fietsers?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 09:18   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oversteekplaats voor fietsers?
Wat ik zie op de beelden is dat de BMW op het zebrapad staat en het daarmee volledig blokkeert. Wat een arrogantie zeg.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 09:33   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat ik zie op de beelden is dat de BMW op het zebrapad staat en het daarmee volledig blokkeert. Wat een arrogantie zeg.
Dat is dus geen fietsoversteekplaats hee zoals hln schrijft.

Voor de rest zie je dat er nog een andere auto op het zebrapad stilstaat. Dat is typisch zo’n Brusselse filesituatie waarbij auto’s zitten aan te schuiven om het kruispunt over te steken en niet weggeraken voor het licht terug op rood springt. Zou niet mogen uiteraard, maar het verwerpelijke aan die situatie is om daarom te gaan vechten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 10:03   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De Politie van Elsene laat weten dat er geen melding gemaakt is....

Eerder "Ja meneer, we hebben het genoteerd". En wanneer de melder de deur dicht trekt. Klassement vertical.

Ken het.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 10:36   #7
Stoemelings
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is dus geen fietsoversteekplaats hee zoals hln schrijft.

Voor de rest zie je dat er nog een andere auto op het zebrapad stilstaat. Dat is typisch zo’n Brusselse filesituatie waarbij auto’s zitten aan te schuiven om het kruispunt over te steken en niet weggeraken voor het licht terug op rood springt. Zou niet mogen uiteraard, maar het verwerpelijke aan die situatie is om daarom te gaan vechten.
Die andere auto staat achter de bakfiets en is er waarschijnlijk gaan staan nadat de bakfiets tot daar geraakt was. Het fietspad daar lijkt me normaalgezien om er te fietsen vanuit de andere richting. EDIT: Mogelijk reed de bakfietser stapvoets in tegengestelde richting en geraakte hij zo niet op het voetpad langs de overkant van het zebrapad. Het was hier.

Ijser is een autoriool, de fietsinfrastructuur op die plaats en op immens veel andere plaatsen in Brussel trekt op niets. Op die plaats hoort er minstens een tweerichtingsfietspad te zijn. De gebrekkige (fiets-) infrastructuur, jarenlange laisser-faire mentaliteit voor automobilisme en recente vermindering autopamperij leidde tot veel van dit soort aggressies.

Ik ben benieuwd wie de slagen uitdeelde, de fietser of de automobilist. En benieuwd of er na de schijnbaar onverschillige reactie van de politie bij dergelijke zware verkeersaggressie niet nog een mededeling komt.

Laatst gewijzigd door Stoemelings : 8 april 2024 om 10:42.
Stoemelings is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 10:46   #8
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stoemelings Bekijk bericht
Die andere auto staat achter de bakfiets en is er waarschijnlijk gaan staan nadat de bakfiets tot daar geraakt was. Het fietspad daar lijkt me normaalgezien om er te fietsen vanuit de andere richting. EDIT: Mogelijk reed de bakfietser stapvoets in tegengestelde richting en geraakte hij zo niet op het voetpad langs de overkant van het zebrapad. Het was hier.

Ijser is een autoriool, de fietsinfrastructuur op die plaats en op immens veel andere plaatsen in Brussel trekt op niets. Op die plaats hoort er minstens een tweerichtingsfietspad te zijn. De gebrekkige (fiets-) infrastructuur, jarenlange laisser-faire mentaliteit voor automobilisme en recente vermindering autopamperij leidde tot veel van dit soort aggressies.

Ik ben benieuwd wie de slagen uitdeelde, de fietser of de automobilist. En benieuwd of er na de schijnbaar onverschillige reactie van de politie bij dergelijke zware verkeersaggressie niet nog een mededeling komt.
Aan de schoenen te zien lijkt het me de automobilist. Het is ook de meest gefrustreerde weggebruiker die dan logischerwijze het meest overgaat tot verkeersagressie.

De politie zal wel reageren ... nu het geval in de pers is gekomen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 11:02   #9
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Aan de schoenen te zien lijkt het me de automobilist. Het is ook de meest gefrustreerde weggebruiker die dan logischerwijze het meest overgaat tot verkeersagressie.

De politie zal wel reageren ... nu het geval in de pers is gekomen.
Lol. Jij ziet aan een paar schoenen wie met een wagen rijdt en wie met de fiets. De meest gefrustreerde weggebruiker hoeft niet altijd een automobolist te zijn hoor. Je hebt even goed fietsterroristen. Dit weekend nog persoonlijk mogen meemaken. Ik was op mijn gemak aan het bollen met de fiets. Plots word ik ingehaald door een groepje andere fietsers en ik kreeg een elleboog omdat ik volgens hen te veel plaats innam op de openbare weg. 10 km verder rij ik op een voorrangsweg en een groepje komt van een zijweg. Ze waren blijkbaar van plan om de haaientanden te negeren en moeten op de laatste moment alles toegooien om niet tegen mij te botsen. Een hele hoop verwijten waren mijn deel.

Dus neen, het zijn zeker niet altijd automobolisten met een te hoog gehalte aan testosteron.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 11:13   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Die fietser was vermoedelijk niet afgestapt dus niet in zijn recht en mag worden afgekletst. Fietsers moeten hun plaats kennen in het verkeer en knielen voor koning auto en de autodebielist.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 11:14   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lol. Jij ziet aan een paar schoenen wie met een wagen rijdt en wie met de fiets. De meest gefrustreerde weggebruiker hoeft niet altijd een automobolist te zijn hoor. Je hebt even goed fietsterroristen. Dit weekend nog persoonlijk mogen meemaken. Ik was op mijn gemak aan het bollen met de fiets. Plots word ik ingehaald door een groepje andere fietsers en ik kreeg een elleboog omdat ik volgens hen te veel plaats innam op de openbare weg. 10 km verder rij ik op een voorrangsweg en een groepje komt van een zijweg. Ze waren blijkbaar van plan om de haaientanden te negeren en moeten op de laatste moment alles toegooien om niet tegen mij te botsen. Een hele hoop verwijten waren mijn deel.

Dus neen, het zijn zeker niet altijd automobolisten met een te hoog gehalte aan testosteron.
Mensen in groep worden nogal snel klootzakken. Dat heeft niets met fietsen te maken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 april 2024 om 11:14.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 11:21   #12
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lol. Jij ziet aan een paar schoenen wie met een wagen rijdt en wie met de fiets.
Ik denk niet dat die BMW bestuurder met appelblauw zeegroene All stars rond zou rijden en het lijkt me dus meer plausibel dat dit de bestuurder van de bakfiets is. Een zekerheid is het niet natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De meest gefrustreerde weggebruiker hoeft niet altijd een automobolist te zijn hoor. Je hebt even goed fietsterroristen. Dit weekend nog persoonlijk mogen meemaken. Ik was op mijn gemak aan het bollen met de fiets. Plots word ik ingehaald door een groepje andere fietsers en ik kreeg een elleboog omdat ik volgens hen te veel plaats innam op de openbare weg. 10 km verder rij ik op een voorrangsweg en een groepje komt van een zijweg. Ze waren blijkbaar van plan om de haaientanden te negeren en moeten op de laatste moment alles toegooien om niet tegen mij te botsen. Een hele hoop verwijten waren mijn deel.

Dus neen, het zijn zeker niet altijd automobolisten met een te hoog gehalte aan testosteron.
Niet altijd, maar meestal wel. Het zijn meestal mannelijke automobilisten die overgaan tot verkeersagressie. De auto leidt nu eenmaal tot agressie.

https://www.psychologiemagazine.nl/a...ter-het-stuur/

Wielrenners vormen natuurlijk een aparte groep binnen de fietsers.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 8 april 2024 om 11:22.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 11:28   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik denk niet dat die BMW bestuurder met appelblauw zeegroene All stars rond zou rijden en het lijkt me dus meer plausibel dat dit de bestuurder van de bakfiets is. Een zekerheid is het niet natuurlijk.
Vreemd, ik draag bijna altijd sneakers. Vans, Adidas, etc etc... Ik rij ook met een BMW of soms met de fiets. Mijn schoeisel staat los van het vervoersmiddel hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 12:51   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd, ik draag bijna altijd sneakers. Vans, Adidas, etc etc... Ik rij ook met een BMW of soms met de fiets. Mijn schoeisel staat los van het vervoersmiddel hoor.
Bij mij net niet. Ik heb gewoon geen sneakers/gympjes en dergelijke.

Voor de motorfiets, halfhoge werkschoenen. Voldoen aan de wettelijke verplichting tot boven de enkels te komen.

Voor de auto, instap-werkschoenen van een modieus type. (lijken wel "kostuum-zwarte lakschoenen) Of gewoon mijn "echte" werkschoenen.

Voor de fiets, generische MTB schoenen met SPD. Net zoals ik me in de wagen vastgesp, doe ik dat ook op de fiets.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2024, 19:53   #15
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Waarom onherkenbaar gemaakt ? ......je kan een bepaald moment een kapsel ziet en de kleur van ....
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 09:53   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.453
Standaard

Wie slaat op wie zijn smoel?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 19:18   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Het is algemeen geweten dat de meeste BMW rijders het niet al te nauw nemen met de verkeersregels.

Een tijd geleden was het merendeel van de verkeersovertreders, snelheid en zo allen BMW, de laatste tijden is dat overgenomen door VOLVO rijders. (meestal SUV's)

Daarstraks nog zo een oude man met een grote Volvo SUV leren 30km-u te rijden omdat het zo aangegeven stond.

Vanaf 80 jaar gedaan met rijden.

Dat zullen de auto-constructeurs niet graag lezen want wie kopen die dure bakken????

p.s.

De boetes zijn die alleen voor Belgische nummerplaten???

Kwam er (weer) een Engelsman doorgevlogen tegen ik gok meer dan 200km/u... dat mag????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 april 2024 om 19:22.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 20:02   #18
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is algemeen geweten dat de meeste BMW rijders het niet al te nauw nemen met de verkeersregels.

Een tijd geleden was het merendeel van de verkeersovertreders, snelheid en zo allen BMW, de laatste tijden is dat overgenomen door VOLVO rijders. (meestal SUV's)

Daarstraks nog zo een oude man met een grote Volvo SUV leren 30km-u te rijden omdat het zo aangegeven stond.

Vanaf 80 jaar gedaan met rijden.

Dat zullen de auto-constructeurs niet graag lezen want wie kopen die dure bakken????

p.s.

De boetes zijn die alleen voor Belgische nummerplaten???

Kwam er (weer) een Engelsman doorgevlogen tegen ik gok meer dan 200km/u... dat mag????
Wie zegt dat vanaf 80 jaar gedaan met rijden?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 00:12   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is algemeen geweten dat de meeste BMW rijders het niet al te nauw nemen met de verkeersregels.

Een tijd geleden was het merendeel van de verkeersovertreders, snelheid en zo allen BMW, de laatste tijden is dat overgenomen door VOLVO rijders. (meestal SUV's)

Daarstraks nog zo een oude man met een grote Volvo SUV leren 30km-u te rijden omdat het zo aangegeven stond.

Vanaf 80 jaar gedaan met rijden.

Dat zullen de auto-constructeurs niet graag lezen want wie kopen die dure bakken????

p.s.

De boetes zijn die alleen voor Belgische nummerplaten???

Kwam er (weer) een Engelsman doorgevlogen tegen ik gok meer dan 200km/u... dat mag????
Als je tegen 150 km per uur en stomdronken ongestraft door een muur van een sporthal mag vliegen (letterlijk) waarom niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 01:47   #20
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De Politie van Elsene laat weten dat er geen melding gemaakt is.... Eerder "Ja meneer, we hebben het genoteerd". En wanneer de melder de deur dicht trekt. Klassement vertical.
Ken het.
Was het Kjoe, daar in Elsene? 't Is zijn nieuwe domicile toch?


Een Vlondereir op avontuur in XL.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be