Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2012, 16:58   #21
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Is het ook onozel te denken dat men andere roerende en onroerende bezittingen veilig kan behouden,of is dat alleen geldig voor geld ?
Toevallig vond ik vanochtend een berichtje dat misschien wat meer duidelijkheid kan brengen: de-permanente-portfolio-in-ijsland-een.html.
De auteur gaat hier na wat het beleggingsresultaat was van verschillende activa in economisch zeer woelige tijden: Ijsland in 2008.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 17:00   #22
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Informant Bekijk bericht
Voor dat defensieve profiel beleggen we ook alleen in staatsobligaties van landen met een goede kwaliteit, zoals Belgische staatsbons”, zegt Alex Clinckx.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 17:11   #23
De Informant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 december 2011
Berichten: 245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En je slaagt er nog altijd niet in om een degelijke link naar het oorspronkelijke artikel te plaatsen?
In de openingstopic staat toch een link van de tijd ?
En wat ik hier post is een nevenvorm van dit blad, maar daar betaal ik voor.
Betaal een jaarabonnement op de tijd en dan kan je nog andere abonnementen nemen van diverse aard.
Je moet zulke uitgaven wel begrijpen natuurlijk
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 17:35   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik streef in wezen niet het hoogste rendement na, maar wel het meest gelukkige..
mijn vermogen steekt behalve in mijn zelfbewoonde woning in de Triodos-Bank
Je hebt blijkbaar veel vertrouwen in het Nederlandse banksysteem.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 18:59   #25
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Als ge niet meer dan 25.000 euro te beleggen hebt, dan zou ik daar simpelweg niet aan beginnen. Dat is echt niet verstandig hoor, je kan dat beter op een spaarboekje houden met een maximale rente (en minimale getrouwheidspremie). Je zal maar grote kosten hebben (auto-ongeluk ofzo) en niet aan je geld kunnen omdat het belegd is.

En vooral : vertrouw nooit mensen die grote winsten beloven. Dat is de eerste beleggingstip
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 20:37   #26
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Als ge niet meer dan 25.000 euro te beleggen hebt, dan zou ik daar simpelweg niet aan beginnen. Dat is echt niet verstandig hoor, je kan dat beter op een spaarboekje houden met een maximale rente (en minimale getrouwheidspremie).
De opgave was
Citaat:
een specifiek profiel voor van een 55-jarige vrouw die door een erfenis 25.000 euro in de schoot geworpen krijgt.
Dat is dus 25.000 euro BOVENOP wat ze zelf in haar leven heeft kunnen sparen. Je kunt er dus vanuit gaan dat ze al een aardig centje op een spaarboekje heeft staan om eventuele ongelukjes op te vangen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 20:44   #27
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

In brand steken dan kan den Ellio en consoorten er niet aan.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 04:16   #28
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Als ge niet meer dan 25.000 euro te beleggen hebt, dan zou ik daar simpelweg niet aan beginnen. Dat is echt niet verstandig hoor, je kan dat beter op een spaarboekje houden met een maximale rente (en minimale getrouwheidspremie). Je zal maar grote kosten hebben (auto-ongeluk ofzo) en niet aan je geld kunnen omdat het belegd is.

En vooral : vertrouw nooit mensen die grote winsten beloven. Dat is de eerste beleggingstip
Eentje dat tot op de dag vandaag nog steeds genegeerd wordt vrees ik. Hoewel?
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 12:25   #29
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Ik zou 15000 in een fonds steken met laag risico bij de bank en die overige 10000 gebruiken om te speculeren op koersvallen. Maar 'k ben helaas geen econoom.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 16:27   #30
Operación Revolutio
Burger
 
Operación Revolutio's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2012
Locatie: Heil Di Rupini
Berichten: 132
Standaard

Met 25 G kan je prinsheerlijk leven in de ongerepte Caraïben, toch zeker voor een jaar of 4-5.. Ik heb het dan wel over minder toeristische streken en eilandjes.

Voor het overige kan ik je geen advies geven.. Mijn Umicore aandelen hebben goed geboerd, maar het was een break-even operatie met die sucky IBA's (gehypete bullshit genetica bubble)

Maar daarvoor heb ik met de tienduizenden verloren aan schijtfondsen van Dexia, evenzo mijn ouders en grootmoeders..

Ik word spuugziek van de naam alleen al tegenwoordig.
__________________
Operación Revolutio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 23:26   #31
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Informant Bekijk bericht
Wat moet u met uw spaarcenten doen als zelfs een van de beste beleggers ter wereld stilaan moedeloos wordt van zoveel onheil? We vroegen het aan enkele banken.

“Dit is de ernstigste en tegelijkertijd moeilijkste situatie die ik tot nu toe in mijn carrière heb meegemaakt. Het is op dit moment enorm moeilijk om het juiste te doen gezien de schade die de afgelopen jaren is aangericht.” Dat zijn de weinig bemoedigende woorden van George Soros, een van de meest succesvolle beleggers en rijkste mensen ter wereld, aan de vooravond van het World Economic Forum in Davos. Nochtans staat de Amerikaan bekend om zijn onfeilbare neus voor beleggingskansen. Maar op zijn 81ste weet ook Soros even niet meer van welk hout pijlen te maken.

Het is het probleem van zowat elke spaarder en belegger. De sfeer op de aandelenmarkten is er nog altijd één tussen hoop en vrees, waarbij het slechte economische bedrijfsnieuws doet vermoeden dat de onweerswolken nog niet zijn overgewaaid. Niet verwonderlijk dus dat veiligheid bij veel spaarders en beleggers nog altijd de voorrang krijgt op hogere rendementen waarvan het risico navenant is.

Hoe 25.000 euro beleggen... zonder risico?
Daarom legden we aan Dexia, Keytrade Bank en Rabobank.be een specifiek profiel voor van een 55-jarige vrouw die door een erfenis 25.000 euro in de schoot geworpen krijgt. Onze vraag: stel voor deze vrouw een spaarportefeuille samen van verschillende spaarproducten zodat ze zich geen zorgen moet maken over kapitaalverlies. Het enige wat ze wil, is een mooi aanvullend spaarpotje voor wanneer ze op haar 65ste op pensioen gaat.

Exact dezelfde vraag hebben we een jaar geleden(1) ook al voorgelegd aan dezelfde banken. Dat leverde toen spaarportefeuilles op waarbij spaarrekeningen telkens een belangrijke hoeksteen waren. Een jaar later zien de voorgestelde portefeuilles er als volgt uit.

http://static.tijd.be/inline/img/preview_3317385.jpg



Waarom deze verdelingen?
"Na een carrière van 30 �* 35 jaar zijn de grootste kosten verwerkt en staat er in normale omstandigheden al iets op een spaarrekening voor ‘noodgevallen’. Een bijstorting op een gewone spaarrekening is niet nuttig. De kans dat de kortetermijnrente in euro dit jaar nog stijgt, is klein. Integendeel, de kans bestaat dat de ECB haar basisrente nog verlaagt. De rente op de spaarboekjes kan dan nog lager gaan", verklaart Alex Clinckx van Dexia.

"Door de recente wijziging van roerende voorheffing van 15 naar 21 procent en de lage rentestand komen termijnrekeningen op vlak van het nettorendement niet in aanmerking", zegt Patricia Boydens van Rabobank.be.

Dexia kiest wel nog voor kasbons, maar beperkt de looptijd ervan wel tot 3 �* 5 jaar. "Door de grote onzekerheid willen we de rentegevoeligheid van onze vastrentende beleggingen beperken. Tegelijk kiezen we ook niet voor te korte looptijden omdat we niet verwachten dat de langetermijnrente snel zal stijgen", zegt Alex Clinckx. Tak21-spaarverzekering

Ook obligaties krijgen een plek in de spaarportefeuille van de banken. "Vooral op de bedrijfsmarkt zijn sterke rendementen te verkrijgen", stipt Olivier Debehogne van Keytrade Bank aan die hiervoor 30 procent van de spaarportefeuille reserveert, evenveel als voor de spaarrekening.

Dexia maakt een onderscheid tussen bedrijfsobligaties (21%) en staatsbons (15%). “Voor wie 100 procent zekerheid wil, komen alleen bedrijfsobligaties met minimum een BBB-rating in aanmerking. Voor dat defensieve profiel beleggen we ook alleen in staatsobligaties van landen met een goede kwaliteit, zoals Belgische staatsbons”, zegt Alex Clinckx.
George Soros is een Hongaar!
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 00:22   #32
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Informant Bekijk bericht
Goud is inderdaad niet slecht
Maar het staat al zo hoog.
Iemand die reeds enkele jaren zijn geld in goud heeft gestoken kan enkel maar hopen dat het nog veel slechter gaat worden in de economie.

Hoe slechter de welvaart, hoe meer het goud waarde krijgt.
Maar ook goud is nu een risico.
Indien er iemand morgen een trukkendoos boven haalt en de economie wordt plots beter zakt je goudwaarde als een duikboot
Je kan ook een aankoop van fysiek zilver overwegen, zilver is nog steeds goedkoop. Ik denk echter niet dat goud te duur geprijsd staat. Als je gelooft in de papieren markt kan je ook "TIPS" kopen, zij beschermen je tenminste tegen inflatie.




of deze:

FINF ProShares Short 30 Year TIPS/TSY Spread AMEX
IPE SPDR Lehman Barclays Capital TIPS NYSE
LTPZ PIMCO 15+ Year U.S. TIPS NYSE
RINF ProShares 30 Year TIPS/TSY Spread AMEX
SCHP Schwab US TIPs ETF NYSE
STIP iShares Barclays 0-5 Year TIPS Bond Fund NYSE
STPZ PIMCO 1-5 Year U.S. TIPS Index Fund NYSE
TDTF FlexShares iBoxx 5-Year Target Duration TIPS Index Fund AMEX
TDTT FlexShares iBoxx 3-Year Target Duration TIPS Index Fund AMEX
TIP iShares Barclays TIPS Bond Fund NYSE
TIPZ PIMCO Broad U.S. TIPS NYSE
TPS ProShares UltraShort TIPS NYSE
TIPSX Scudder Inflation Protected Plus Fund USMF

Zie wikinvest:
http://www.wikinvest.com/rate/Treasu...urities_(TIPS)
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 00:42   #33
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Zie stockcharts.com ---> STIP

U kan TIPS ook shorten zoals het eerste voorbeeld FINF
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 12:44   #34
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schofferdijner Bekijk bericht
Dat Silverfieldes reklaam maakt voor zilver dat zal waarschijnlijk wel niet abnormaal zijn.
Heb echter wel niks te maken met de zilver business, toch voorzichtig, zilver blijft speculatief en is makkelijk manipuleerbaar(JP Morgan).
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be