Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2012, 14:15   #1
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard Premier : nieuwe inspanning zijn nodig, Decroo : nieuwe belastingen invoeren

Citaat:
Premier Elio Di Rupo heeft vandaag in zijn toespraak tot de overheden van het land iedereen - "van de parlementsleden tot de actoren van justitie, van de bedrijfsleiders tot de vakbondsverantwoordelijken, de leiders van de middenveldorganisaties, ..." - opgeroepen om zijn verantwoordelijkheid te nemen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...en-nodig.dhtml

Citaat:
Een indexsprong is theoretisch mogelijk maar in het kader van de nieuwe begrotingsinspanningen zijn andere maatregelen mogelijk. Dat verklaarde Open Vld-voorzitter Alexander De Croo deze ochtend op La Première (RTBf-radio). Het debat over de index moet voor hem gevoerd worden in het debat over de competitiviteit met de buurlanden.

Als mogelijke alternatieven zou men volgens De Croo onder meer kunnen denken aan een verhoging van de btw om de lasten op arbeid te verschuiven naar de milieulasten, maar in België liggen de btw-tarieven al hoog, voegde hij eraan toe. Ook een vermogensbelasting is hij minder genegen omdat die wegens de mobiliteit van de vermogens weinig efficiënt zal zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...exsprong.dhtml
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 14:38   #2
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

hopelijk zijn de weinige stemmers die de croo nog overheeft, niet aan het luisteren. Als ze horen dat hij pleit voor meer belastingen is hij weer wat stemmen kwijt
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 14:40   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
hopelijk zijn de weinige stemmers die de croo nog overheeft, niet aan het luisteren. Als ze horen dat hij pleit voor meer belastingen is hij weer wat stemmen kwijt
Dat zeg je maar om kritiek te kunnen geven.

Als er nieuwe belastingen komen dan ga je weer de verkiezingsbeloftes van de Open VLD bovenvissen zekerst ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 14:48   #4
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat zeg je maar om kritiek te kunnen geven.

Als er nieuwe belastingen komen dan ga je weer de verkiezingsbeloftes van de Open VLD bovenvissen zekerst ?
Mag toch zeker. Als iemand zegt van als ik verkozen wordt, dan doen we A en uiteindelijk doet hij na de verkiezingen B, dan mag daar op geschoten worden. Anders had de verkozene maar moeten doen wat hij de kiezers beloofd heeft.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 14:59   #5
wesley84
Partijlid
 
Geregistreerd: 7 september 2011
Berichten: 218
Standaard

Een indexsprong zou niet mogen van de vakbonden en PS, maar een stijging van de BTW wel?

Een BTW stijging zou waarschijnlijk tot meer kosten leiden voor de modale vlaming versus het verlies van inkomsten bij een indexsprong.. dus ik snap het plaatje niet. Bovendien wakkert die BTW stijging dan ook nog eens de inflatie aan.

Laatst gewijzigd door wesley84 : 31 januari 2012 om 15:00.
wesley84 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:11   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Mag toch zeker. Als iemand zegt van als ik verkozen wordt, dan doen we A en uiteindelijk doet hij na de verkiezingen B, dan mag daar op geschoten worden. Anders had de verkozene maar moeten doen wat hij de kiezers beloofd heeft.
Mag hij dan na de verkiezingen B zeggen als het nodig is om B te doen ? Of moet hij A blijven zeggen terwijl hij B doet ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:12   #7
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 Bekijk bericht
Een indexsprong zou niet mogen van de vakbonden en PS, maar een stijging van de BTW wel?

Een BTW stijging zou waarschijnlijk tot meer kosten leiden voor de modale vlaming versus het verlies van inkomsten bij een indexsprong.. dus ik snap het plaatje niet. Bovendien wakkert die BTW stijging dan ook nog eens de inflatie aan.
Voor een klein land als belgie ook nefast voor de aankopen in eigen land terwijl ik nooit geloof dat dit gevolgd zou worden door een daling van de lasten op arbeid in het huidige klimaat.

Laatst gewijzigd door Bollywood : 31 januari 2012 om 15:12.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:14   #8
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mag hij dan na de verkiezingen B zeggen als het nodig is om B te doen ? Of moet hij A blijven zeggen terwijl hij B doet ?
Als het nodig is om B te doen, moet hij niet van de daken schreeuwen dat hij A zal doen in de hoop er stemmen mee te halen.

Dat hij nu zegt dat hij A doet, terwijl hij B doet, is nog meer huichelachtig...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:18   #9
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
hopelijk zijn de weinige stemmers die de croo nog overheeft, niet aan het luisteren. Als ze horen dat hij pleit voor meer belastingen is hij weer wat stemmen kwijt
Men kan misschien de werkeloosheidsuitkeringen totaal afschaffen zodat Weverke weer kan zeggen dat het vooral de Vlamingen zijn die getroffen worden.
Men kan anders ook het remgeld verhogen zodat Weverke kan verkondigen dat de Vlamingen weer het gelag mogen betalen.
Men kan misschien ook de dotaties wat afromen zodat Weverke nogmaals kan rondbazuinen dat de Vlamingen weerom het grootste slachtoffer zijn.

Weverke is voor het afschaffen van de automatische koppeling van de lonen aan de index,...maar blijkbaar heeft hij er vergeten bij te vertellen dat de Vlamingen het grootste slachtoffer van die maatregel zullen zijn.

Moet er nog zand zijn,..
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:33   #10
Politiek
Burger
 
Geregistreerd: 8 januari 2010
Berichten: 172
Standaard

Die De Croo verdient niet beter dan met gans zijn partij keihard onder de kiesdrempel te zakken. Wat heeft die kwast eigenlijk kunnen verwezenlijken voor zijn klassieke achterban? Een stortvloed aan belastingen en nu komen er nog meer op ons af. Iedereen die hier welvaart schept moet zo snel mogelijk het land uit, blijkbaar is het dat wat ze willen.
Politiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:35   #11
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 Bekijk bericht
Een indexsprong zou niet mogen van de vakbonden en PS, maar een stijging van de BTW wel?

Een BTW stijging zou waarschijnlijk tot meer kosten leiden voor de modale vlaming versus het verlies van inkomsten bij een indexsprong.. dus ik snap het plaatje niet. Bovendien wakkert die BTW stijging dan ook nog eens de inflatie aan.
Zoland de BTW maar in de index zit. Ze kunnen natuurlijk ook selectief zijn en de BTW verhogen voor dingen die niet in de index zitten, zoals og maar pas de digitale TV. 5€ per maand extra * 12 maanden * 2.000.000 klanten tikt ook al mooi aan.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:40   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politiek Bekijk bericht
Die De Croo verdient niet beter dan met gans zijn partij keihard onder de kiesdrempel te zakken. Wat heeft die kwast eigenlijk kunnen verwezenlijken voor zijn klassieke achterban? Een stortvloed aan belastingen en nu komen er nog meer op ons af. Iedereen die hier welvaart schept moet zo snel mogelijk het land uit, blijkbaar is het dat wat ze willen.
Ik vind dat Annemie Turtelboom gevat een antwoord geeft op deze kritiek:


Maakt u zich zorgen om uw almaar slinkende partij?


‘Nee. We zitten goed nu, Alexander De Croo heeft erg goed onderhandeld. Iedereen voelt
de urgentie, iedereen gaat ervoor. We kunnen alleen maar hopen dat de kiezer het zal zien.
En indien niet, dan hebben we op zijn minst onze overtuiging gevolgd. Als ik me ergens
zorgen om maak, dan om de democratie. Om de versnippering die overal in Europa
toeneemt. Ons systeem dat zichzelf in de staart zit te bijten. Wie had drie jaar geleden ook kunnen voorspellen dat het vechten is om de euro in leven te houden? Werkelijk alles staat op losse schroeven daarbuiten. Wat zou ik me dan zorgen zitten te maken om mijn partij?


http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111209_134
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:46   #13
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Weverke is voor het afschaffen van de automatische koppeling van de lonen aan de index,...maar blijkbaar heeft hij er vergeten bij te vertellen dat de Vlamingen het grootste slachtoffer van die maatregel zullen zijn.
Liegebeest. N-VA heeft en zal nooit pleiten voor een afschaffing van de index. Een aanpassing aan de realiteit, dat wel. Net zoals europa vraagt trouwens.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:47   #14
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mag hij dan na de verkiezingen B zeggen als het nodig is om B te doen ? Of moet hij A blijven zeggen terwijl hij B doet ?
Als hij voor de verkiezingen A zegt, en blijkt dat nu A doen een oplossing zou kunnen bieden, moet hij niet opeens afkomen dat hij B wil doen, enkel en alleen omdat de PS dat wil...

D�*�*r gaat het over.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:51   #15
Politiek
Burger
 
Geregistreerd: 8 januari 2010
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind dat Annemie Turtelboom gevat een antwoord geeft op deze kritiek:


Maakt u zich zorgen om uw almaar slinkende partij?


‘Nee. We zitten goed nu, Alexander De Croo heeft erg goed onderhandeld. Iedereen voelt
de urgentie, iedereen gaat ervoor. We kunnen alleen maar hopen dat de kiezer het zal zien.
En indien niet, dan hebben we op zijn minst onze overtuiging gevolgd. Als ik me ergens
zorgen om maak, dan om de democratie. Om de versnippering die overal in Europa
toeneemt. Ons systeem dat zichzelf in de staart zit te bijten. Wie had drie jaar geleden ook kunnen voorspellen dat het vechten is om de euro in leven te houden? Werkelijk alles staat op losse schroeven daarbuiten. Wat zou ik me dan zorgen zitten te maken om mijn partij?


http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111209_134
Ontroerend, het zal vast veel mensen overtuigen. Soit, ze maakt zich geen zorgen over haar partij. Ik zal me er dan ook geen zorgen over maken in het stemlokaal.
Politiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:57   #16
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

ze maakt zich zo weinig zorgen over haar partij, dat ze rap rap naar antwerpen verhuisd is om haar partij van de ondergang te redden bij de verkiezingen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 15:58   #17
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mag hij dan na de verkiezingen B zeggen als het nodig is om B te doen ? Of moet hij A blijven zeggen terwijl hij B doet ?
Wie zegt dat B nodig is? Hij moet A doen als hij A zegt.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 16:06   #18
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik vind dat Annemie Turtelboom gevat een antwoord geeft op deze kritiek:
Ook gekend als de "Look over there!"-verdediging.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 16:09   #19
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Wie zegt dat B nodig is?
Inderdaad, hij stond vorige week nog in de krant met de boodschap dat nieuwe belastingen niet nodig en niet gewenst waren.

Wat is er macro-economisch misschien veranderd sinds vorige week, waarover de liberalen overtuigd zijn dat het enkel met nieuwe belastingen kan aangepakt worden? Niets natuurlijk.

Het is de PS die hier spreekt.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 16:14   #20
Politiek
Burger
 
Geregistreerd: 8 januari 2010
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
'Euroakkoord vraagt verdere stappen'
Vice-premier Vincent Van Quickenborne (Open VLD) is tevreden met de Europese invoering van de schuldenrem. 'Tegenover de voordelen van de euro staan ook inspanningen en de schuldenrem zal ervoor zorgen dat ons budget steeds op orde is', uit Van Quickenborne zijn tevredenheid in een persbericht. De West-Vlaming beklemtoont evenwel dat een structurele aanpak van de budgettaire crisis nog verdere stappen vraagt.
De vice-premier is tevreden dat de pro-Europese koers die België altijd heeft gevaren op de Europese top van maandag werd bevestigd. 'De top heeft vooral duidelijk gemaakt dat sanering en groei hand in hand hand gaan', luidt het bericht. 'Strikte begrotingsdiscipline is absoluut noodzakelijk voor het vertrouwen, maar moet gepaard gaan met maatregelen om de groei aan te zwengelen.'

Schuldendelgingsfonds

Van Quickenborne vindt dat er zelfs nog moet verder gegaan worden en dringt aan op een Europees Schuldendelgingsfonds. Het gaat om een collectiviseringsfonds voor lidstaten met schulden boven de grens van 60 procent die geen gebruik maken van het Europees noodfonds. 'Dat maakt het mogelijk dat de eurolanden zich tegen lagere interesten kunnen herfinancieren. Tegenover de voordelen van de euro staan ook inspanningen en de schuldenrem zal ervoor zorgen dat ons budget steeds op orde is.'
Hij is goed bezig met aanzwengelen, ik sprak gisteren met een bedrijfsleider van een KMO die werk biedt aan 20 mensen. Hij vertelde dat zijn bedrijf bloedt door de maatregelen van de regering en dat hij mogelijks zelfs mensen zal moeten afdanken. Het enige wat hier aangezwengeld zal worden is de groei van het aantal werklozen.

Laatst gewijzigd door Politiek : 31 januari 2012 om 16:14.
Politiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be